Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 14324
Heisann. Lurte på hvor jeg kunne kjøpe våpenet Barrett M107 ?
Og evt. hvor mye koster det ? Noen har en side? Regner med det blir frakt til Norge, men det går bra.



Legger inn et bilde av våpenet, så dere kan se hva det er for noe jeg snakker om.



http://www.globalsecurity.org/military/systems/ground/images/m-82-dvic539.jpg
Sist endret av Nargoblin; 18. april 2007 kl. 21:15.
Sorry kamerat. Det er ulovlig i Norge og de fleste ander land. Når jeg var i militæret for noen år siden mener jeg å huske at det ble sagt at det norske forsvaret har bare rundt 10 stykker. De har faktisk sluttet å selge det i USA til privatpersoner. Det er for kraftig. Gjennom ei motorblokk på 3 km avstand sier litt.
Trådstarter
54 1
Sitat av boogeyman
Sorry kamerat. Det er ulovlig i Norge og de fleste ander land. Når jeg var i militæret for noen år siden mener jeg å huske at det ble sagt at det norske forsvaret har bare rundt 10 stykker. De har faktisk sluttet å selge det i USA til privatpersoner. Det er for kraftig. Gjennom ei motorblokk på 3 km avstand sier litt.
Vis hele sitatet...

Hmm, svarte da

Finnest det en side som er, tja, litt mindre lovlig, men som importerer dem enda ?

Evt. om du vet om dem selger M60 eller M249 SAW ?
Du finner en 82A1GunBroker i USA. "Kjøp nå"-prisen er på $9199 eller 55 561,96 norske kroner etter Tollvesenets satser. Da må du beregne frakt på rundt 500 kroner og MVA på 25% så det blir rundt 70 000 kroner. Hvordan reglene er for importering av skytevåpen vet jeg ærlig talt ikke og har ikke lyst å sette meg inn i det. Men jeg er ganske sikker på at det ikke er en særegen importavgift på det.
Får du den til Norge er du god.

Men det ser fett ut å skyte med den.
Går på skyting til vanlig men der bruker jeg 6,5 x 55mm patroner. Noe som er litt svakere enn .50 kaliber.

Discovery klipp: http://youtube.com/watch?v=TWJp14tkBlU
Sist endret av 3RD; 18. april 2007 kl. 21:23.
Trådstarter
54 1
Sitat av TipeX
Du finner en 82A1GunBroker i USA. "Kjøp nå"-prisen er på $9199 eller 55 561,96 norske kroner etter Tollvesenets satser. Da må du beregne frakt på rundt 500 kroner og MVA på 25% så det blir rundt 70 000 kroner. Hvordan reglene er for importering av skytevåpen vet jeg ærlig talt ikke og har ikke lyst å sette meg inn i det. Men jeg er ganske sikker på at det ikke er en særegen importavgift på det.
Vis hele sitatet...

70 TUSEN!? Hva i helv*** hvorfor så dyrt da!? Jeg tenkte mer enn 10 tusen jeg da :S

OMG. Dette ekke rettferdig oO

Går det ikke an og lage slike saker selv?
Sitat av Nargoblin
70 TUSEN!? Hva i helv*** hvorfor så dyrt da!? Jeg tenkte mer enn 10 tusen jeg da :S

OMG. Dette ekke rettferdig oO

Går det ikke an og lage slike saker selv?
Vis hele sitatet...
Nei.

Hvis du ble overasket av prisen så selger g sport luftgevær. Det har du faktisk lov til å ha og du har kanskje råd til det.

For ti tusen får du kanskje ei hagle.
Det beste og mest realistiske alternativet du har er å bryte deg inn på et forsyningslager til Forsvaret eller Heimevernet og stjele en M82 derifra. HV distrikt 11 har iallefall en slik fantastisk "innsatsstyrke" som har en helt mengde skarpskyttere som bruker M82. De rulla ut the big guns den gangen Sharon var på besøk i byen.
Du får hagler ned i 3tusen på XXL. Men nå vet jeg ikke om de er så veldig bra. Såklart smeller det men..
Sitat av boogeyman
Sorry kamerat. Det er ulovlig i Norge og de fleste ander land. Når jeg var i militæret for noen år siden mener jeg å huske at det ble sagt at det norske forsvaret har bare rundt 10 stykker. De har faktisk sluttet å selge det i USA til privatpersoner. Det er for kraftig. Gjennom ei motorblokk på 3 km avstand sier litt.
Vis hele sitatet...
Både Riktig og Galt der! De er ulovlig nå, men forbudet kom ikke før for i høst/sommer 06, har vært mulig å anskaffet seg 50-kaliber helt fram til da. Men panserbrytende var umulig og uovlig å bruke. Sommer/høst 06 så kom det forbud mot 50-kalbier fordi de kunne bruke panserbrytende og utgjorde en trussel i feil hender, som de begrunnet forbudet med.
Prisen på barret`n vet eg ikke, men var/er en i norge som bygger rifle på samme kaliber og prisen var/er vel ca 30000,-
Trådstarter
54 1
Sitat av Mith
Nei.

Hvis du ble overasket av prisen så selger g sport luftgevær. Det har du faktisk lov til å ha og du har kanskje råd til det.

For ti tusen får du kanskje ei hagle.
Vis hele sitatet...

Har luftgevær altså :P

Sitat av TipeX
Det beste og mest realistiske alternativet du har er å bryte deg inn på et forsyningslager til Forsvaret eller Heimevernet og stjele en M82 derifra. HV distrikt 11 har iallefall en slik fantastisk "innsatsstyrke" som har en helt mengde skarpskyttere som bruker M82. De rulla ut the big guns den gangen Sharon var på besøk i byen.
Vis hele sitatet...

Hehehehehe xP Hadde jeg springet inn på basen dems, så hadde jeg blitt skutt ned på sekundet x]

Det er resultatet xD

Sitat av Mister_Kenneth
Du får hagler ned i 3tusen på XXL. Men nå vet jeg ikke om de er så veldig bra. Såklart smeller det men..
Vis hele sitatet...
Mhm :P Men var ikke hagle jeg ville ha xD

Var en kraftig 50 caliber skarpskyter beregnet halvautomatisk Barrett, som kan skyte ti kuler i sekundet

Sitat av pontiac
Både Riktig og Galt der! De er ulovlig nå, men forbudet kom ikke før for i høst/sommer 06, har vært mulig å anskaffet seg 50-kaliber helt fram til da. Men panserbrytende var umulig og uovlig å bruke. Sommer/høst 06 så kom det forbud mot 50-kalbier fordi de kunne bruke panserbrytende og utgjorde en trussel i feil hender, som de begrunnet forbudet med.
Prisen på barret`n vet eg ikke, men var/er en i norge som bygger rifle på samme kaliber og prisen var/er vel ca 30000,-
Vis hele sitatet...

Jeg blir deprimert

Hvordan skal jeg kunne ha det gøy nå da? Ligge på en åker og skyte med våpen.
Du må være passe dum til å tro at du kan kjøpe våpen billig, for å ikke nevne å klare å smugimportere denne til landet. Hadde fått spesialstyrker i posten før den noen gang hadde forlatt tollen.
Jeg vil anbefale deg å kjøpe deg en softgun å more deg med. Marui har et par fete rifler.

http://images.google.com/imgres?imgu...3DWCa%26sa%3DN
En kamerat fikk akkurat inn en Benelli hagle. Han brukte 5 måneder på å godkjenne den. Et helvette å få tillatelse og tolling. Lykke til med ei sånn rifle.
Husker ikke hva hagla heter, men her er ett bilde. Se bort i fra det hvite dyret som ligger under hagla.
http://img.photobucket.com/albums/v653/kenarn83/PIC_0035.jpg
Trådstarter
54 1
Sitat av RadioSlave
Du må være passe dum til å tro at du kan kjøpe våpen billig, for å ikke nevne å klare å smugimportere denne til landet. Hadde fått spesialstyrker i posten før den noen gang hadde forlatt tollen.
Jeg vil anbefale deg å kjøpe deg en softgun å more deg med. Marui har et par fete rifler.

http://images.google.com/imgres?imgu...3DWCa%26sa%3DN
Vis hele sitatet...

Jeh, er vel mest bare ønsketegning

Nå som jeg ser at det koster 70 tusen totalt, kan jeg like gjerne gi opp.

Sitat av boogeyman
En kamerat fikk akkurat inn en Benelli hagle. Han brukte 5 måneder på å godkjenne den. Et helvette å få tillatelse og tolling. Lykke til med ei sånn rifle.
Husker ikke hva hagla heter, men her er ett bilde. Se bort i fra det hvite dyret som ligger under hagla.
http://img.photobucket.com/albums/v653/kenarn83/PIC_0035.jpg
Vis hele sitatet...
Fin and det der xD

Benelli ja..
Sitat av Nargoblin
Jeg blir deprimert

Hvordan skal jeg kunne ha det gøy nå da? Ligge på en åker og skyte med våpen.
Vis hele sitatet...
Jeg kan anbefale deg delta force spillene.
Det er nok det nærmeste du kommer de våpnene du ønsker deg.

Eller du kan vente til du blir gammal nok til å ta jegerprøva og ønske deg rifle til jul.
Så kan du stikke på elgjakt.

Edit1: Haha, fin "and" ja. Var nok en stygg andunge.

Edit2:
Sitat av Nargoblin
Nå som jeg ser at det koster 70 tusen totalt, kan jeg like gjerne gi opp.
Vis hele sitatet...
Basert på det jeg har lest og oppfattet gjennom denne tråden trur jeg ikke de 70tusen er ditt største problem med å få tak i ei slik rifle.
Sist endret av Mith; 18. april 2007 kl. 21:41.
Trådstarter
54 1
Sitat av Mith
Jeg kan anbefale deg delta force spillene.
Det er nok det nærmeste du kommer de våpnene du ønsker deg.

Eller du kan vente til du blir gammal nok til å ta jegerprøva og ønske deg rifle til jul.
Så kan du stikke på elgjakt.
Vis hele sitatet...

xD Spiller Delta Force ja :P Delta Force Xtreme. Også Sniper Elite, + BF2 når det funker.

Jegerprøva kan jeg faktisk allerede ta, (man kan ta den fra man er 14 visstnok)
men den koster jo 3-4 tusen da.. oO

Også må jeg ha ID på at jeg kan kjøpe våpen, + våpen tilatelse, noe jeg ikke får grunner min meget ustabile psykiske helse.
Har selv ei Benellie hagle, pumpehagle, 5-skotsmagasin, artigt fylle opp, og bare pumpe ut, hehe
Ellers så skal du ha noe kraftig som du kjenner du skyter med, så bør du heller gå opp på kraftig jaktrifle kaliber, da får du kraft som ikke er dempabort i smellen, som på barret`n.
Har selv 460 weatherby magnum, regna for å være verdens kraftigste serieproduserte kaliber, kan love deg at det er masse morro i sigarene
Men hvis du er så oppegående at du skjønner at den psykiske helsa di ikke er i orden, hva får deg til å tro at den ikke er like ustabil med et våpen i handa? Skolemassakeren i USA skyldes en psykisk ustabil mann. Hva ville du gjort med det våpenet?
Det beste skytevåpenet (det som iallfall gir mest skyteglede) finner du i underbuksene dine!!

edit: Hva faen, ustabil psykisk helse? Dette hørtes ut som tidenes mest tvilsomme prosjekt...
Sist endret av larsdood; 18. april 2007 kl. 21:43.
Trådstarter
54 1
Sitat av pontiac
Har selv ei Benellie hagle, pumpehagle, 5-skotsmagasin, artigt fylle opp, og bare pumpe ut, hehe
Ellers så skal du ha noe kraftig som du kjenner du skyter med, så bør du heller gå opp på kraftig jaktrifle kaliber, da får du kraft som ikke er dempabort i smellen, som på barret`n.
Har selv 460 weatherby magnum, regna for å være verdens kraftigste serieproduserte kaliber, kan love deg at det er masse morro i sigarene
Vis hele sitatet...
U lucky man :P

Hmm, men trenger man jegerprøve på alle våpen??Altså, nå ser jeg bort ifra Luftgevær
Er du så dum at du faktisk trodde dette skulle være mulig i utgangspunktet, eller er dette mer en tråd i stil med "Sjekk dette kule våpenet jeg har prøvd i Delta Force, lite ikke særlig mye superkult å ha det i virkeligheten, da!"?
Sist endret av egeulf; 18. april 2007 kl. 21:46.
Ja. Eller medlem av en skyteklubb. Begynn på noe medisin for nervene, få dokumentasjon fra legen om at du er i orden, meld deg inn i en skyteklubb, vær med på alle møter og skytinger, søk om tillatelse for .22 pistol. Det er beste måten å starte på.
Sitat av Nargoblin
U lucky man :P

Hmm, men trenger man jegerprøve på alle våpen??Altså, nå ser jeg bort ifra Luftgevær
Vis hele sitatet...
Jepp, må ha jegerprøve, og medlem i skytterlag. Når det gjelder håndvåpen er eg litt mer usikker, siden har begynt med det selv ennå.

Forresten boogeyman, tror han kameraten bør grave ned svanen sin litt fort, før onkel blå finner den
Trådstarter
54 1
Sitat av boogeyman
Men hvis du er så oppegående at du skjønner at den psykiske helsa di ikke er i orden, hva får deg til å tro at den ikke er like ustabil med et våpen i handa? Skolemassakeren i USA skyldes en psykisk ustabil mann. Hva ville du gjort med det våpenet?
Vis hele sitatet...
Akkurat det kan jeg ikke si på internett, for da kommer det en hel haug med bekymringsmeldinger osv. Prøvde det før. Såeh, det sier jeg ikke.

Men jeg ville såklart ikke skadet noen mennesker. Dvs. uskyldige mennesker.


Er ikke en terorist altså :P

Selv om jeg har vært innpå tanken og skremt vettet av noen små jævler som har plaga meg.

Sitat av egeulf
Er du så dum at du faktisk trodde dette skulle være mulig i utgangspunktet, eller er dette mer en tråd i stil med "Sjekk dette kule våpenet jeg har prøvd i Delta Force, lite ikke særlig mye superkult å ha det i virkeligheten, da!"?
Vis hele sitatet...

Altså, jeg vet det er mulig. Bare lurte på prisen jeg. Og om det var en side for å få dette våpenet.

Sitat av pontiac
Jepp, må ha jegerprøve, og medlem i skytterlag. Når det gjelder håndvåpen er eg litt mer usikker, siden har begynt med det selv ennå.

Forresten boogeyman, tror han kameraten bør grave ned svanen sin litt fort, før onkel blå finner den
Vis hele sitatet...
xD

Ok

Sitat av boogeyman
Ja. Eller medlem av en skyteklubb. Begynn på noe medisin for nervene, få dokumentasjon fra legen om at du er i orden, meld deg inn i en skyteklubb, vær med på alle møter og skytinger, søk om tillatelse for .22 pistol. Det er beste måten å starte på.
Vis hele sitatet...

Hehe, har medisiner
Sitat av pontiac
Jepp, må ha jegerprøve, og medlem i skytterlag. Når det gjelder håndvåpen er eg litt mer usikker, siden har begynt med det selv ennå.

Forresten boogeyman, tror han kameraten bør grave ned svanen sin litt fort, før onkel blå finner den
Vis hele sitatet...
Hehe. Den er nok borte vekk nå ja. Personlig støtter jeg ikke at han driver å skyter alt som har vinger, men han får drive på som han vil bare det ikke går utover meg.
Sitat av boogeyman
Hehe. Den er nok borte vekk nå ja. Personlig støtter jeg ikke at han driver å skyter alt som har vinger, men han får drive på som han vil bare det ikke går utover meg.
Vis hele sitatet...

Vel, kan ikke prate altfor mye om det eg heller
Men holder meg vertfall til jakttidene og de jaktbare artene nå vertfall, hehe.
Ellers så går det mye leirduer, spylerveske-kanner, + mye annet som er artigt å skyte istykker
Dette er jo livsfarlig i gale hender. De skyter ned fly uten problemer og dreper vel lett en haug med folkemengder på et få skudd.
Jeg føler at jeg blir gladere og gladere for at du ikke får tak i en .50, eller .22 for den saks skyld. Utsagn som: "Men jeg ville såklart ikke skadet noen mennesker. Dvs. uskyldige mennesker." får det til å gå kaldt nedover ryggen min...

Btw. 70k for ei så avansert og sjelden rifle med kikkertsikte er ikke så mye. Ei ny jaktrifle av rimlig kvalitet med kikkert koster fort 10k uten problemer.
Sist endret av dagan; 18. april 2007 kl. 22:10.
Noe som fikk meg til å reagere i en av postene dine var "Men jeg ville såklart ikke skadet noen mennesker. Dvs. uskyldige mennesker. " Om du skal drepe noen, så har man antakenlig ikke som motiv å drepe et "uskyldig menneske" så om man har pekt ut et offer så er det offeret som oftest ikke "uskyldig". Det utsagnet + det med din ustabile helse får meg til å lure litt... Men OT:

Jeg er selv medlem I skytterlag, skyter med rifle (6.5 kaliber) og det var egentlig null stress å skaffe et våpen etter 1 - 1.5 år. Jeg kjenner jo lederen i skytterlaget veldig godt også videre, så å skaffe et konkurransevåpen hjalp han meg med. Jeg måtte for det første få faren min til å kjøpe / Søke om tilatelse ettersom jeg er 15. Dette gikk smertefritt. Om du virkelig vil ha et gevær så er nok dette en av de beste løsningene, men jeg tviler på at du får lov med din psykiske helse (Etter hva jeg har forstått).

På en annen side så kan det umulig være nødvendig med et slikt gevær (70k, herregud! ) med mindre det er snakk om ran eller noe liknende.
Trådstarter
54 1
Sitat av DoktorLars
Det beste skytevåpenet (det som iallfall gir mest skyteglede) finner du i underbuksene dine!!

edit: Hva faen, ustabil psykisk helse? Dette hørtes ut som tidenes mest tvilsomme prosjekt...
Vis hele sitatet...

xD I buksa ja, haha xP

Nei, altså, sliter litt med det da. Det psykiske. Men skal komme meg Får medisiner osv.

Sitat av Gisse
Noe som fikk meg til å reagere i en av postene dine var "Men jeg ville såklart ikke skadet noen mennesker. Dvs. uskyldige mennesker. " Om du skal drepe noen, så har man antakenlig ikke som motiv å drepe et "uskyldig menneske" så om man har pekt ut et offer så er det offeret som oftest ikke "uskyldig". Det utsagnet + det med din ustabile helse får meg til å lure litt... Men OT:

Jeg er selv medlem I skytterlag, skyter med rifle (6.5 kaliber) og det var egentlig null stress å skaffe et våpen etter 1 - 1.5 år. Jeg kjenner jo lederen i skytterlaget veldig godt også videre, så å skaffe et konkurransevåpen hjalp han meg med. Jeg måtte for det første få faren min til å kjøpe / Søke om tilatelse ettersom jeg er 15. Dette gikk smertefritt. Om du virkelig vil ha et gevær så er nok dette en av de beste løsningene, men jeg tviler på at du får lov med din psykiske helse (Etter hva jeg har forstått).

På en annen side så kan det umulig være nødvendig med et slikt gevær (70k, herregud! ) med mindre det er snakk om ran eller noe liknende.
Vis hele sitatet...

Hehe, ok xD
Ja, 70 tusen er mye For mye for meg også xD
Men har ikke tenkt å drepe noen, hadde bare lyst og prøve det ut, slik som sånne skytefolk fra youtube gjør.. Møter opp en plass ut i skogen, og prøver å skyte.

Heldiggriser

Sitat av dagan
Jeg føler at jeg blir gladere og gladere for at du ikke får tak i en .50, eller .22 for den saks skyld. Utsagn som: "Men jeg ville såklart ikke skadet noen mennesker. Dvs. uskyldige mennesker." får det til å gå kaldt nedover ryggen min...

Btw. 70k for ei så avansert og sjelden rifle med kikkertsikte er ikke så mye. Ei ny jaktrifle av rimlig kvalitet med kikkert koster fort 10k uten problemer.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hvorfor du ser meg som en trussel oO
Sitat av Nargoblin
Skjønner ikke hvorfor du ser meg som en trussel oO
Vis hele sitatet...
..det er nok en hel del du åpenbart ikke skjønner...
sånne som deg som gjør verden til et utrygt sted..

herregud... ser for meg en fjortis som ligger å skriker, med skuldera utav ledd, og blekkøye etter siktet.

..patetisk.
Sist endret av !mats; 18. april 2007 kl. 22:35.
Trådstarter
54 1
Sitat av typisk
Dette er jo livsfarlig i gale hender. De skyter ned fly uten problemer og dreper vel lett en haug med folkemengder på et få skudd.
Vis hele sitatet...
Hmm, ja... Men fy fasa så kjekt det virker og skyte ut 1200 patroner med m60 uten pause XD
Hvis din første skyteopplevelse er med en Barrett så kan det bli den første og siste. Det blir litt som å lære seg å sykle på en R-sykkel med 1400 ccm :P
Trådstarter
54 1
Sitat av !mats
herregud... ser for meg en fjortis som ligger å skriker, med skuldera utav ledd, og blekkøye etter siktet.

sånne som deg som gjør verden til et utrygt sted..


..patetisk.
Vis hele sitatet...

l o l.

Er ikke en fjortis du. Har alderen for våpen, men mangler tilatelse + jegerprøva. Men skal ta den neste år da

Dessuten, så gikk spørsmålet mitt i hovedsak om dem solgte slikt enda, og evt. hvor og hvor mye.

Det som er patetisk, er at du fordømmer meg. Jeg er mer suicidal en terrorist-lignende...

Så det er sagt.
Og bleke øyer osv trenger du ikke å tenke på. Skøt med 22. kaliber når jeg var 9 år, og artig var det XD

Sitat av dagan
Hvis din første skyteopplevelse er med en Barrett så kan det bli den første og siste. Det blir litt som å lære seg å sykle på en R-sykkel med 1400 ccm :P
Vis hele sitatet...

Ja..

Tenkte på å kjøpe en m15 AR2 istedet, evt. en M4. Koster rundt 8 tusen for M4'en da

Men hvor kraftig er rekylet på barrett'en da?
Også må jeg ha ID på at jeg kan kjøpe våpen, + våpen tilatelse, noe jeg ikke får grunner min meget ustabile psykiske helse.
Vis hele sitatet...

Det som er patetisk, er at du fordømmer meg. Jeg er mer suicidal en terrorist-lignende...
Vis hele sitatet...
Det var jo enda du som spurte om hvordan man tar selvmord, detaljert?
Har aldri skutt med det selv, men prata med en god del folk som har gjort det, og sett på en som skøyt med det. Rekylen er ikke så stor i forhold til størrelsen på hylsa og kruttmengden, det er mye pga. tyngden. Men rekylen er fortsatt ganske enorm. Greit å ha mye skyteerfaring så du legger opp ordentlig, også skader det ikke med noen kilo på beina. Tror selve rifla veier rundt 13 kilo, så det er mange kilo som kommer som trykk mot skuldra.
Jeg liker virkelig hvor denne tråden har utviklet seg.
Trådstarter
54 1
Sitat av typisk
Det var jo enda du som spurte om hvordan man tar selvmord, detaljert?
Vis hele sitatet...

huh? Skrev ikke hvordan jeg skulle ta selvmord oO Sa bare at jeg hadde litt dårlig psyke for tiden. Ikke min feil btw.

Visst du tenkte på da jeg spurte hvor mange liter med blod man kunne miste osv uten og dø, så var det bare fordi jeg lærer meg ting.


Dessuten har jeg ikke slike planer i hodet nå for tiden lengre Skal ta lappen osv.