Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 489
Hei.

En livskrise for 9 uker siden gjorde så jeg begynte på sove medesiner.

Zobitin 7.5mg (imovane)
Alimemazin evolqn 20 mg
Seroquel 50mg
Melatonin 1-3mg
Sobril 15mg x 2-3 dagen.

Jeg sluttet på alt dette for 12 dager siden nå.

De siste 5 dager har jeg ikke fått sovet, insomnia.

Hadde ikke problemer med noe søvn før krisen kom.

Hvor lenge kan det vare før kroppen finner tilbake til slik det var 9uker siden før livskrisen ?
Prøv å kom deg ut på dagtid og slit deg ut fysisk alt du greier. Tren til du ikke klarer mer, og krampa tar deg. Og les deg opp om søvnhygiene og gjennomfør det.
Som regel går det seg til av seg selv.
Hvor lang tid det tar er umulig å si, men da prøver du igjen med ny runde trening da.
Siden du har stått på det såpass kort, og i såpass lave doser så ville jeg ikke se noen direkte sammenheng med medisinene i allefall. Du har gått 12 dager uten som er nok for preparater du nevner over.

Du har sovet svært dårlig de siste 5 dagene, eller vært våken 5 dager i strekk? Er problemet det at du ikke faller i søvn, eller at du ikke klarer vedlikeholde søvn(evt begge)?

Isteden for å bruke flere medikamenter som ikke har noen synergi med hverandre, så kunne du heller prøvd å forhøye dosen av det du mener er mest effektivt for deg, jeg vil kanskje tippe at zopiklon er den med best effekt da det er det eneste medikamentet ment for søvn du lister opp, prøv noe annet hvis ikke det gir tilfredstillende effekt.

Jeg har selv slitt med søvnen en 15-16 år nå og vet hvilken påkjenning det kan være av å ha det sånn over tid. "Heldigvis" som du sier så var søvnen fin før denne krisen du har opplevd. Da høres det ut som det er det du må ta tak i, i allefall i første omgang.
Sitat av Fortvilet Vis innlegg
Hvor lenge kan det vare før kroppen finner tilbake til slik det var 9uker siden før livskrisen ?
Vis hele sitatet...
Min erfaring er at man må få en form for forsoning eller akseptere at livet blir litt annerledes framover. Det kan da tid, men når du har gjort det å gått videre kommer mest sannsynlig søvnproblemene til å avta helt eller noe. Hvor lang tid er vanskelig å si.
Trådstarter
45 7
Sitat av Candiru Vis innlegg
Siden du har stått på det såpass kort, og i såpass lave doser så ville jeg ikke se noen direkte sammenheng med medisinene i allefall. Du har gått 12 dager uten som er nok for preparater du nevner over.

Du har sovet svært dårlig de siste 5 dagene, eller vært våken 5 dager i strekk? Er problemet det at du ikke faller i søvn, eller at du ikke klarer vedlikeholde søvn(evt begge)?

Isteden for å bruke flere medikamenter som ikke har noen synergi med hverandre, så kunne du heller prøvd å forhøye dosen av det du mener er mest effektivt for deg, jeg vil kanskje tippe at zopiklon er den med best effekt da det er det eneste medikamentet ment for søvn du lister opp, prøv noe annet hvis ikke det gir tilfredstillende effekt.

Jeg har selv slitt med søvnen en 15-16 år nå og vet hvilken påkjenning det kan være av å ha det sånn over tid. "Heldigvis" som du sier så var søvnen fin før denne krisen du har opplevd. Da høres det ut som det er det du må ta tak i, i allefall i første omgang.
Vis hele sitatet...
Sovner men våkner igjen etter 1-2 timer, så ligger jeg i sengen etter det med øyelokk igjen, men er våken. Ligger slik 6-8 timer. Hvert slik nå i 5 døgn.

Sitat av NokErNok Vis innlegg
Min erfaring er at man må få en form for forsoning eller akseptere at livet blir litt annerledes framover. Det kan da tid, men når du har gjort det å gått videre kommer mest sannsynlig søvnproblemene til å avta helt eller noe. Hvor lang tid er vanskelig å si.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett. Men det er dette som jeg ikke vet hvordan jeg gjør… :-/

Ex’en gjorde det slutt 4 mnd siden etter 16år, og ble sammen med annen etter 2 mnd. Slitt siden jeg fikk vite det…
Sist endret av Fortvilet; 2 uker siden kl. 22:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Fortvilet Vis innlegg
Sovner men våkner igjen etter 1-2 timer, så ligger jeg i sengen etter det med øyelokk igjen, men er våken. Ligger slik 6-8 timer. Hvert slik nå i 5 døgn.



Du har helt rett. Men det er dette som jeg ikke vet hvordan jeg gjør… :-/

Ex’en gjorde det slutt 4 mnd siden etter 16år, og ble sammen med annen etter 2 mnd. Slitt siden jeg fikk vite det…
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke sovner igjen rimelig raskt, max 30 min er det best å stå opp og gjøre noe rolig aktivitet som ikke er i senga. Les en bok eller noe, ikke mobil/nettbrett!

Det beste du kan gjøre for deg selv er å gjenoppta livet ditt så fort som mulig, og gjerne nye aktiviteter.
Tren deg skikkelig tom, og få nok sollys på dagtid.

Funker ikke det, så kan man bruke søvnrestriksjon.