Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1963
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Heisann.

Jeg flyttet til spania for 2 uker siden, og naa i dag saa har jeg faatt alle papirene mine i orden, men ingen internettleverandor vil gi meg nett fordi papirene mine helt nye, de vil ha kunder som har hatt bank kontrakt over 3 maaneder.

Saa da har jeg 2 valg,
Sitte paa nettcafe i 3 maaneder, NEI.
Cracke en kode, tror det.

Sa da har jeg en liten check liste jeg vil at du skal gaa igjennom og legge til eller endre paa listen min, eller bare si noe vis du tror det kan hjelpe.

Jeg kan saa si ingenting linux, men har lest meg litt opp og det virker ikke saa veldig vanskelig.

Installere Backtrack 5 R2 fra usb og lage dualboot med windows.
Aircrack, Mener den allerede er med i BT installen.
Phyton.
Wifite

Pc: Dell xps 15 som forhaapentligvis har et kompatibelt nettverkskort.
Dette er for wep cracking

Noe mer jeg trenger?
Finnes det en enda enklere maate?
Leste noe om en passordliste eller lignende som wifitre bruker til cracking, kommer den lista med eller maa jeg laste den ned utenom?

Takk paa forhaand, litt hjelp hadde vert til stor hjelp!
A madman with a box
mabala's Avatar
Anbefaler deg i å laste ned en BacktTrack Live CD, hvis du bare skal bruke BackTrack i dette tilfellet.
Så trenger du et kompatibel trådløs adapter, eller nettverkskort.

Slik som jeg forstod så er "Wifite" et python script som cracker wep/wpa automatisk. Hvis du bare skal drive med enkel WEP-cracking trenger du egentlig ikke dette scriptet.

Ta en titt på denne guiden, som forklarer kort og godt hvordan dette skal gjennomføres .
Sist endret av mabala; 21. mai 2012 kl. 17:21.
Hmm mon tro om dette kan fungere for meg også?
Har en gammel ruter linksys 54 noen måter å bruke den til å avdekke passord om den er kablet til nettverkskortet i pc?
Trådløskortet er dødt så kun onboard GB port på hovedkortet som virker. Skulle gjerne sluppet å legge ut noe penger til trådløst kort.

Har dd-wrt firmware i linksysen om det har noe å si.

Problemet er vel hvordan jeg skal nå ruteren fra terminal?
Er ikke nettverks-kyndig så har ikke peiling på om dette er mulig. Men det er jo ulike måter, kanskje tunneling eller telnet? Er ikke engang sikker på hvordan telnet virker engang......trenger litt innspill.
Sitat av Djiises Vis innlegg
Noe mer jeg trenger?
Finnes det en enda enklere maate?
Vis hele sitatet...

last ned WirelessKeyview, putt det på en minnepen og tusl avsted til en nabo som du vet du får inn signalet til. Nå spør du pent om du kan få låne datamaskinen i 2 minutter til å sende en epost til din kjære søte mor som sitter hjemme i norge og lurer på hvordan sønnen har det.

What ever, du fatter poenget.

Du får tilgang til maskinen, inn med minnepenn, kort tid senere så har du nøkklene til alle wifi punkt maskinen har vært koblet til. Du takker for at du fikk låne maskinen og sende din søte mor en epost med bilder og stasj.

LØP for som faen hjem mens du nynner på Jaws Theme og test ut nøkklene du nettopp har rappa :P

( Ironi, sarkasme, ... ja det finnes, og det finnes her )
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Trådstarter
Vil bare si at wifite fungerte som en drøm på wep og jeg lærte litt om hva som foregår når man cracker, selv med script.

Nå vil jeg gjerne gå over på wpa da det er flere nettverk her som har det, men kommer liksom ikke gjennom, får ikke noe handshake?
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Trådstarter
Følgte denne http://lifehacker.com/5873407/how-to...rd-with-reaver guiden for å få tak i et wpa passord, tok sikkert 10 timer, men det var så absolutt vert det!