Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4090
Kom over denne på youtube.
Noen som har noen erfaringer med denne, eller rullemaskiner generelt?
Og hvor kan man få tak i dette?
Søkte på hjemmesiden til Shangri-La, men fant ingenting.
Ser ut som den funka, men er det virkelig så vanskelig å rulle sin egen joint?
Ibux's Avatar
Trådstarter
Det var ikke det jeg spurte om? Ja, jeg synes det er vanskelig, og jeg har heller ingen interesse av å lære det. Det er min egen sak
Jeg mener bare at du ikke har noe vondt av å rulle dine egne joints. Jeg fant ikke noe sted i Norge du kan kjøpe den, men den kan bestilles herfra: http://www.dutch-headshop.com/en/fut...ler-p-268.html
Jeg vet ikke om de har den på shangri-la. Men det er mye de har i butikken som ikke er på hjemmesiden deres.
Hvis jeg var deg ville jeg ringt å sjekket.
tlf: 950 23 011
Det der så da like komplisert ut som å rulle en vanlig joint.. Hadde ikke kastet bort penger på noe sånnt.
Sist endret av Psytrip; 31. oktober 2010 kl. 19:59.
En sånn hadde vært konge
Sitat av Psytrip Vis innlegg
Det der så da like komplisert ut som å rulle en vanlig joint.. Hadde ikke kastet bort penger på noe sånnt.
Vis hele sitatet...
Disse koster et sted mellom 50-100 kroner.

Og for å svare til spørsmålet til OP så ja, de funker delvis. De fungerer dog veldig dårlig med tobakk fra sigaretter, du må ha rulletobakk. Limet sitter heller ikke så godt på disse, uansett hvilket rullepapir du måtte bruke fordi mye av limet blir smurt vekk når du drar den gjennom den greia i den maskinen. Så vil heller anbefale en wienertipmaskin fremfor det her.
Ibux's Avatar
Trådstarter
Sitat av Poopur Vis innlegg
Disse koster et sted mellom 50-100 kroner.

Og for å svare til spørsmålet til OP så ja, de funker delvis. De fungerer dog veldig dårlig med tobakk fra sigaretter, du må ha rulletobakk. Limet sitter heller ikke så godt på disse, uansett hvilket rullepapir du måtte bruke fordi mye av limet blir smurt vekk når du drar den gjennom den greia i den maskinen. Så vil heller anbefale en wienertipmaskin fremfor det her.
Vis hele sitatet...
Vet du hvor i Norge man kan få tak i det? Samma om den er mindre avansert
Du har også de klassiske rullemaskinene for rullings. Limet blir ikke dratt utover i denne patenten, men du får heller ikke konisk form på jointen.
Kjøpte meg selv en lignende en for litt siden. Rundt 8 dollar fra amazon eller noe. Uansett, fungerer fint, og hver eneste joint jeg ruller ser akkuratt ut som en sigarett (stealth!). Om du ruller en del vil jeg anbefale en. Koster ikke alverdens, og sparer masse tid. Men er jo gøy å rulle for hånd en gang i blandt og da.
Sitat av Ibux Vis innlegg
Vet du hvor i Norge man kan få tak i det? Samma om den er mindre avansert
Vis hele sitatet...
så det på shangrila for noen år siden!
Hei.

Jeg gikk til innkjøp av en Futurola å må bare si at den funker som juling. Du kan velge hvor tettpakket yayen skal være, du kan lage tynne fine spliffer eller massive som utnytter papiret maks, du får en konisk form og det tar ca. 10 sekunder. Det skal nå sies at 1 av 15 må du rulle på nytt da papiret kan legge seg feil i maskinen, men dette skjer som sagt ikke ofte. Jeg er ikke noe rullemester selv så før jeg kjøpte denne lagde jeg rett og slett ikke spliffer når jeg røyket alene. Dette er et must for folk som ikke kan rulle selv og for proffene som blir sittende for lenge slik at hånd/øye koordinasjonen ikke er helt på plass. Kjøp reserve matte til maskinen. Min varte ca. 4 måneder med flittig bruk.

http://www.everyonedoesit.com/online...iProductID=307

Her koster den 100kr(kjøpte selv min her). Levering er ca. 5-7 dager etter min erfaring.
Sist endret av Astro Man; 31. oktober 2010 kl. 22:06.
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Dette er et must for folk som ikke kan rulle selv og for proffene som blir sittende for lenge slik at hånd/øye koordinasjonen ikke er helt på plass.
Vis hele sitatet...
Hæ? Er du proff sitter du ikke for lenge.
Sitat av Ibux Vis innlegg
Vet du hvor i Norge man kan få tak i det? Samma om den er mindre avansert
Vis hele sitatet...
Nei, tobakksbutikker har det kanskje, ellers er nettet en mulighet. Jeg kjøpte min på svinesund i sverige, der har de flere varianter av de her.
Kjøp deg ferdigrullede cones, er sjæl elendig til å rulle og de funker knall
Bare å fylle oppi mekket
http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=7253
Ibux's Avatar
Trådstarter
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Hei.

Jeg gikk til innkjøp av en Futurola å må bare si at den funker som juling. Du kan velge hvor tettpakket yayen skal være, du kan lage tynne fine spliffer eller massive som utnytter papiret maks, du får en konisk form og det tar ca. 10 sekunder. Det skal nå sies at 1 av 15 må du rulle på nytt da papiret kan legge seg feil i maskinen, men dette skjer som sagt ikke ofte. Jeg er ikke noe rullemester selv så før jeg kjøpte denne lagde jeg rett og slett ikke spliffer når jeg røyket alene. Dette er et must for folk som ikke kan rulle selv og for proffene som blir sittende for lenge slik at hånd/øye koordinasjonen ikke er helt på plass. Kjøp reserve matte til maskinen. Min varte ca. 4 måneder med flittig bruk.

http://www.everyonedoesit.com/online...iProductID=307

Her koster den 100kr(kjøpte selv min her). Levering er ca. 5-7 dager etter min erfaring.
Vis hele sitatet...
Takk for godt svar!

Sitat av Revbatim Vis innlegg
Kjøp deg ferdigrullede cones, er sjæl elendig til å rulle og de funker knall
Bare å fylle oppi mekket
http://www.everyonedoesit.com/online...ProductID=7253
Vis hele sitatet...
Cones funker bra det, men smaken er ikke så god synes jeg :P
hva er forskjellen? er jo helt likt pappir som det du bruker i en rullemaskin.
Sitat av zevz Vis innlegg
hva er forskjellen? er jo helt likt pappir som det du bruker i en rullemaskin.
Vis hele sitatet...
Absolutt ikke, om jeg har forstått det riktig kan du bruke hvilket som helst type papir i maskinen, så lenge det passer. Papiret brukt på "Cones" er av dårligere kvalitet, en hva man kan finne i pakker med rullepapir.
Jeg mistenker at evnen til å rulle joints er enten er medfødt eller ikke...

Kilde: Jeg suger til det.
Sist endret av kyllingfisk; 1. november 2010 kl. 00:39.
Av hva du får tak i, her i Norge. Du kan bestille dyre "cones" pakker fra diverse nettsteder, med bedre kvalitet, men i lengden blir dette bare et tap av penger.
Sist endret av eXtazeh; 1. november 2010 kl. 00:40.
syns det så vanskeligere ut å rulle med maskinen enn med fingra..
To av vennene mine har den, begge sier det funker perfekt.

Jeg ruller med hendene men hvis du gidder ikke å lære er dette en bra mulighet
Prøv på Weedshop
De har en slik "Zen Roller" Som skal være en rullemaskin.
Ibux's Avatar
Trådstarter
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Prøv på Weedshop
De har en slik "Zen Roller" Som skal være en rullemaskin.
Vis hele sitatet...
Litt off-topic, men hvis jeg bestiller fra weedshop, vil det da være noen utenpå pakken som leder til weedshop.no?
Er du ifra Drammen, får du den på Taki, som ligger midt på strømsø sentrum. (lokal shappe som selger alt av blunts til maispiper, og rullemaskiner).

Vil ikke si det var det beste. Ruller heller selv! ;-)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Ibux Vis innlegg
Litt off-topic, men hvis jeg bestiller fra weedshop, vil det da være noen utenpå pakken som leder til weedshop.no?
Vis hele sitatet...
Varene sendes med Posten i diskret forsendelse med W-Shop som avsender.

Kilde: forumet til weedshop
Hei, mener jeg har sett de nede på www.cropshop.no i gamlebyen Oslo
Et annet lite tips. Disse filtersigarett rullemaskinene som er mye mer tilgjenglige funker også meget bra til å rulle med. Vi brukte disse mye på den tiden vi var noobs og ikke kunne rulle selv Eneste du må gjøre er å ta ut filteret og sette inn et papirfilter i stedet. Det er dessuten plass til overaskende mye i dem, men om du pleier å toaste siggen før du ruller så ikke gjør det med denne. tobakken bør være litt myk og fuktig.
Sist endret av Googæl; 20. november 2010 kl. 17:09.