Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3179
Fikk en forespørsel av en gamel venn om jeg kunne hjelpe han og lage ett "morro" bilde av to kjente ansikter for han! Dette ble resultatet:
http://www.mediafire.com/view/?i9m8ghp8qbqv9x2

Hva synes dere? Og kjenner dere igjen de 2 kjendisene?

Er første gang jeg har prøvd meg på noe som dette så er vel kanskje ikke 100% perfekt, men helt Okay!

God helg!
To kjendiser? Jeg ser bare Kari Jaquesson.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
To kjendiser? Jeg ser bare Kari Jaquesson.
Vis hele sitatet...
Er en til, en mannlig!
Learning by doing
Undef's Avatar
kult dette her ja

nå er ikke jeg noen ekspert, men syntes det ble litt kornete.

stå på!
Sitat av Undef Vis innlegg
kult dette her ja

nå er ikke jeg noen ekspert, men syntes det ble litt kornete.

stå på!
Vis hele sitatet...
Det har nok noe med oppløsningen å gjøre regner jeg med! Men er ingen ekspert på Photoshop selv, holder på å lære meg å bruke det skikkelig!

Takk for responsen da
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
Har lekt litt med ett portrett av en kompis, testet ut litt greier i Photoshop! Hva synes dere om dette? Husk at jeg er en amatør og at jeg holder på å lære meg å bruke programvaren og verktøyene på egenhånd ved å lese, gjøre Tutorials osv!
Feed back tas i mot med takk

https://www.dropbox.com/s/wpqa8btap7...%2039%2011.jpg
Det var ikke verst. Sjekk ut pen-tool for når du skal markere ting, for å få gjort det så nøyaktig som mulig.
Trådstarter
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det var ikke verst. Sjekk ut pen-tool for når du skal markere ting, for å få gjort det så nøyaktig som mulig.
Vis hele sitatet...
Brukte Pen tool til å markere pannen og øyet, og kopierte til ett nytt lag! Men man ser at det er manupulert, brukte brush tool og Mask for å glatte ut overgangen, for det var mye tydligere skille mellom originalen og de delene jeg markerte og flyttet/plasserte!

Takk for svar BTW!
Andre tips og triks tas i mot med takk, gjerne med linker til hvordan det kan gjøres!
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Kan du ikke endelig avsløre hvem mannen på Jaquesson er?
Trådstarter
Sitat av Olympic Vis innlegg
Kan du ikke endelig avsløre hvem mannen på Jaquesson er?
Vis hele sitatet...
Det er sinna snekker'n
Du bør bruke bilder med samme oppløsning. Ser at bildet av Kari har bedre kvalitet enn det andre. Ser derfor ikke så ekte ut men ikke verst, har sett lengt verre
Trådstarter
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Du bør bruke bilder med samme oppløsning. Ser at bildet av Kari har bedre kvalitet enn det andre. Ser derfor ikke så ekte ut men ikke verst, har sett lengt verre
Vis hele sitatet...
Jeg vet det, men bildene jeg brukte fikk jeg av en kompis som spurte meg om hjelp! Han har ikke kunnskap om dette så jeg gjorde mitt beste med det jeg hadde for hånden
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Det hadde ikke vært så alt for vanskelgi å google litt og finne bedre bilder da. Hvorfor er øynene gule btw? Det ødela skikkelig.
På øyefarge så bør du egentlig lage ett nytt layer å sette ned opacitiyen på brushen, det vil gjøre det lettere for deg å få en "naturlig" look på øynene så det ikke ser ut som et klipp og lim prosjekt.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Mentalclay Vis innlegg
På øyefarge så bør du egentlig lage ett nytt layer å sette ned opacitiyen på brushen, det vil gjøre det lettere for deg å få en "naturlig" look på øynene så det ikke ser ut som et klipp og lim prosjekt.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset