Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  181 20876
Minecraft er et artig sandbox/survival spill, noe lignende WURM online bare mindre tålmodighetskrevende.

Hele Minecraft består av bokser, bokser og atter bokser. Med disse boksene kan du bygge så og si hva som helst.

Screenshot:



http://freak.no/forum/attachment.php?attachmentid=8063&stc=1&d=1285230921

Spillet finnes i både Multiplayer og singleplayer, her et lite eksempel på multiplayer versjonen.

Singleplayer har en survival modus, der du på dagen bygger deg et hus, leter etter mineraler og andre nyttige ting, og på natten beskytter deg mot skjeletter, creepers, edderkopper og zombier. Men om man helst bare vil bygge i singleplayer kan du skru av dette.

Mutliplayer bygger du egentlig akkuratt hva du vil uten å forstyrres av zombier eller andre ekle ting. Kan hende du møter på en eller annen irriterende spiller som ødelegger alt, men det får man tåle.



Minecraft er bare i Alpha, og har vært det en god stund. Og siden den er i alpha så har han som lager det slått av prisen fra 19.95$ til 9,95$. Og beta er nå på veg. Kjøper du spillet nå slepper du å betale for nyere versjoner. Du kan også velge å bare laste ned spillet og spille offline, men kan da ikke lagre verdenen du har bygget og må begynne på nytt hver gang.

Masse moro i flere timer.


Mer informasjon på:
-minecraft.net
-worldofminecraft.com
Jeg vil legge til at dette er noe av det gøyeste jeg har spilt på veldig, veldig lenge. Herlig spill, og multiplayer-funksjonen er perfekt!

For å legge til, her er en user-made trailer!
Sist endret av Anonym48997; 23. september 2010 kl. 12:18.
Jeg må legge ved en advarsel.
Har man mye å gjøre, bør man ikke teste dette spillet før man har mye fri.
man blir sittende fast i timesvis, bygge, bygge, bygge.
Jeg satt fast hele fredagen på en venneserver. Heldigvis hadde minecraft en error ute på lørdagskveld, slik at man kunne ta en pause.
Hmm tror jeg får teste dette! Koster jo tross alt bare en femtilapp!
Du kan også bare laste det ned på TPB
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Du kan også bare laste det ned på TPB
Vis hele sitatet...
Noe som er ganske trist, egentlig. Det er snakk om 50kr og en uavhengig utvikler...

Jeg er selv ikke helt sikker på hva som fikk meg til å kjøpe spillet. Men jeg angrer ikke, det har gitt ganske mye underholdning, og jeg kan fortsatt spille det.
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Du kan også bare laste det ned på TPB
Vis hele sitatet...
Da får du ikke updates, dermed sagt du kan ikke spille med kompisene dine som faktisk hadde 80 spenn å punge ut for et spill av utrolig kvalitet
Som jeg sa, du kan laste ned klienten, men hvis du ikke kjøper det får du ikke lagret, ikke spilt online med venner og hele spillet mister litt av gløden da du mister alle tingene dine etter hver gang.

Klienten ligger gratis på minecraft.net, så skjønner ikke hvorfor man skal stikke på TPB for å laste ned.

Jeg foreslår vi lager egen nFF server, det hadde vært dritkult.
Må prøves dette. Hørte om det for en stund siden, men begynnte aldri.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Som jeg sa, du kan laste ned klienten, men hvis du ikke kjøper det får du ikke lagret, ikke spilt online med venner og hele spillet mister litt av gløden da du mister alle tingene dine etter hver gang.

Klienten ligger gratis på minecraft.net, så skjønner ikke hvorfor man skal stikke på TPB for å laste ned.

Jeg foreslår vi lager egen nFF server, det hadde vært dritkult.
Vis hele sitatet...
Skal kjøpe det så fort som mulig, akkurat nå spiller jeg en nedlastet versjon fordi jeg ikke har muligheten til å kjøpe det og er hekta hver gang jeg begynner å spille
nFF server er et must!
+1 på anbefaling. Her er en fantastisk gameplayvideo http://www.youtube.com/watch?v=LnjSWPxJxNs
Sjekk her. Skaperen tjener $250 000 om dagen! Ganske sykt.
Sist endret av Saape; 23. september 2010 kl. 14:54.
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Du kan også bare laste det ned på TPB
Vis hele sitatet...
Har du ikke 80 kr?
sorry to break it to ya'
men du er fattig.

OT: Det er virkelig verdt pengene, jeg digger å høre på musikk og spille minecraft, det er noe av det mest avslappende du kan gjøre!
Sist endret av CatastrophicRoadKill; 23. september 2010 kl. 15:09.
Jeg får en melding om "Bad video drivers".

Noen som har en løsning? Prøvd å finne drivere (Radeon x1200), men Catalyst er et ROT, og jeg finner ikke ut hvordan jeg skal skaffe driver

Finner heller ingen løsning på internett..
Dette spillet er bare helt fantastisk!
Utrolig kjekt spill! Begynte å spille dette noen måneder før sommerferien, men kjøpte det i begynnelsen av sommerferien. Angrer ikke et sekund, og spiller det flere timer daglig. Har selv min egen virtuelle server, som er dedikert til Minecraft.

Sitat av Anonym48997 Vis innlegg
For å legge til, her er en user-made trailer!
Vis hele sitatet...
Jeg må også få nevne at det er en nordmann som har laget denne
Sist endret av meitemark; 27. september 2023 kl. 11:27.
Du kan sammenligne det med når du bygde lego når du var liten, bare at dette er 100 ganger bedre!
Det er litt artig og se minecraft eksplodere på denne måten, spesielt siden jeg har spillt minecraft en god stund nå.

"In the last 24 hours, 45024 people registered, and 19109 people bought the game."

Det er ganske heftige salgstall han begynner å få nå
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Jeg får en melding om "Bad video drivers".

Noen som har en løsning? Prøvd å finne drivere (Radeon x1200), men Catalyst er et ROT, og jeg finner ikke ut hvordan jeg skal skaffe driver

Finner heller ingen løsning på internett..
Vis hele sitatet...
Sjekk ut omega sine drivere her. http://www.omegadrivers.net/index.ph...id=1&Itemid=54. Kanskje de vil funke for deg.

Men. Jeg vil og legge inn min anbefaling for minecraft. Spillet er fantastisk avhengighetsskapende. Og en nff-server hadde vært stilig.
Jeg håper notch snart legger til en item (kanskje en seng eller lignende), som man kan bruke til å endre spawnpointet du har.
Ok, fikk kjørt det i offline etter en del roting med pc'en og det var morsomt!

Men jeg ble drept av zombiene fordi jeg glemte å lage et hus..
Spiller selv utem "mobs" altså peacefull og liker egentlig det best xD irriterende med zombier og dritt ^^
Hmm, det funker tydeligvis kun på min HP G7000, men det lagger der, utrolig nok.
Når jeg skal prøve å spille det på min HP 6735b som har mye mer krefter kommer det opp en pop up som sier følgende:
"Failed to start Minecraft
org.lwjgl.LWJGLExeption: Pixel format not accelerated"
Noen som vet hva jeg må gjøre? Har nettopp installert nyeste videokortdrivere også
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Hmm, det funker tydeligvis kun på min HP G7000, men det lagger der, utrolig nok.
Når jeg skal prøve å spille det på min HP 6735b som har mye mer krefter kommer det opp en pop up som sier følgende:
"Failed to start Minecraft
org.lwjgl.LWJGLExeption: Pixel format not accelerated"
Noen som vet hva jeg må gjøre? Har nettopp installert nyeste videokortdrivere også
Vis hele sitatet...
De tre nederste
http://lwjgl.org/demos.php

Og oppdater Java.
Kan jeg kjøpe dette spillet og legge det over på en USB til bruk på skolepcn?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Powlair Vis innlegg
Kan jeg kjøpe dette spillet og legge det over på en USB til bruk på skolepcn?
Vis hele sitatet...
Ja, gitt at den har Java. Noe annet ville være jævlig rart.
Saves blir lagret lokalt på datamaskinen. (Roaming appdata)
Sitat av Gegnar Vis innlegg
Jeg håper notch snart legger til en item (kanskje en seng eller lignende), som man kan bruke til å endre spawnpointet du har.
Vis hele sitatet...
Svært god idè, kanskje du burde meddele den med han? Jeg hater å løpe verden rundt for å finne igjen huset mitt.
Hvorfor ikke bare bruke kompass?
Sitat av Kalakov Vis innlegg
Hvorfor ikke bare bruke kompass?
Vis hele sitatet...
Kompass gjør ikke at man løper fortere ;-)
Jeg vil forresten også anbefale å legge inn en texture pack hvis dere synes spillet ser litt shabby ut med standard installen.

personlig bruker jeg doku's RPG mod

http://minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=25676



men det finnes en thread på minecraft forumet som samler alle pakkene slik at dere selv kan se hvilken texture pack dere liker best

http://minecraftforum.net/viewtopic.php?f=25&t=12352


For å reskinne minecraft:

1. last ned texture pack
2. naviger frem til %username%/appdata/roaming/.minecraft/bin (i allefall på windows 7)
3. åpne minecraft.jar med winrar/7zip etc
4. dra innholdet fra texture pack mappen over i minecraft.jar
Kan legge til at han har en offentlig ToDo liste:

Lenke

Der skriver han hvertfall hva som er neste på lista og hva han har planlagt å innføre.
Sitat av prenix Vis innlegg
Svært god idè, kanskje du burde meddele den med han? Jeg hater å løpe verden rundt for å finne igjen huset mitt.
Vis hele sitatet...


Det har blitt foreslått på suggestion forumet hans flere ganger. bla her

http://minecraftforum.net/viewtopic....39&hilit=spawn

Og som du ser på post nr 2 så går notch med planer om å gjøre nettop dette
Noen som har server oppe?
Sitat av Fusjon Vis innlegg
De tre nederste
http://lwjgl.org/demos.php

Og oppdater Java.
Vis hele sitatet...
Har lastet ned/installert alle de tre nederste, oppdater Java og tilogmed startet maskinen på nytt. Får opp samme feilmeldingen.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av prenix Vis innlegg
Svært god idè, kanskje du burde meddele den med han? Jeg hater å løpe verden rundt for å finne igjen huset mitt.
Vis hele sitatet...
Jeg har allerede foreslått nøyaktig samme ting, men... jeg har ikke lykkes i å få oppmerksomheten hans.
Sist endret av robhol; 23. september 2010 kl. 17:24.
Men hvis jeg kjøper Minecraft å denne pcn og legger hele innstalasjonsmappa over på en USB så kan jeg spille det rett fra USB'en på skole pcn? Men saves blir liggende på pcn? Hvis savene blir oppdaget av gestapo aka skolens IT service, er det noen big deal?
Sist endret av Quix; 23. september 2010 kl. 18:34.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Men saves blir liggende på pcn? Hvis savene blir oppdaget av gestapo aka skolens IT service, er det noen big deal?
Vis hele sitatet...
Tviler sterkt på at det er noen "big deal" :P jeg har instalert masse spill på skole pc'er, min egen og de fleste i klassen, og data fyren bryr seg ikke
Sitat av coyote93 Vis innlegg
Tviler sterkt på at det er noen "big deal" :P jeg har instalert masse spill på skole pc'er, min egen og de fleste i klassen, og data fyren bryr seg ikke
Vis hele sitatet...
Da har du ikke møtt data fålka våre. Det er en grunn til at de går under navnet Gestapo.. De kommer inn i klasserommet å snatcher pc'ne til fålk uten forvarsel for å sjekke om vi har noe vi ikke skal ha der.
Det spillet her er helt konge! Begynte å spille igår, og jeg kan allerede ikke vente til survival mode kommer til multiplayer.

Jeg anbefaler alle til å få med seg alle vennene sine og begynne å spille det her.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
mc.norgplay.net
Multiplayer server for de som har lyst å spille med noen Norske.
Sitat av Synderen Vis innlegg
mc.norgplay.net
Multiplayer server for de som har lyst å spille med noen Norske.
Vis hele sitatet...
Hva er IP'n til serveren?
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Hva er IP'n til serveren?
Vis hele sitatet...
IP'en er jo mc.norgplay.net .
Endelig noe å bruke 3D-brillene på..
Fantastisk spill, må testes mer senere, har en 251årsdag å feire nå
Hvordan lager man ild? Finner ingen tutorials
Lurer jeg også på. Fikk til å lage noen tre-kasser av alle trærne jeg slo istykker, og det var en busemann som begynte brenne da jeg drepte han. Noe mer enn det har ikke jeg fått til, etter å ha spilt ett par timer..

Jeg finner liksom ikke helt meningen med dette spillet. Er det bare å samle ting og bygge det man har lyst til, samtilig som man passer seg for zombier om natta?
A madman with a box
mabala's Avatar
For de som ikke gidder å gå rundt og finne ressurser, er Invedit et genialt program. Du kan lage mob spawn point og alle blocker, våpen o.s.v.

For de som lurer på hvordan du crafter de forskjellige tingene, klikk her.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Hvordan lager man ild? Finner ingen tutorials
Vis hele sitatet...
Flint og smeltet jern. Tenn så på en treblokk.
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Har lastet ned/installert alle de tre nederste, oppdater Java og tilogmed startet maskinen på nytt. Får opp samme feilmeldingen.
Vis hele sitatet...
Ser ut som Notch har et problem.
http://www.minecraftforum.net/viewto...p?f=17&t=38068
Tenkt på å lage en slik tråd lenge, men da slipper jeg det Minecraft er et av de beste spillene på lenge etter min mening, men det er forferdelig avhengighetsskapende
Sitat av bomchickawahwah Vis innlegg
For de som ikke gidder å gå rundt og finne ressurser, er Invedit et genialt program. Du kan lage mob spawn point og alle blocker, våpen o.s.v.

For de som lurer på hvordan du crafter de forskjellige tingene, klikk her.
Vis hele sitatet...

Å laste ned et program som gir deg full tilgang til ressurser uten å hente de selv ødelegger litt av poenget med spillet i mine øyne.
Joda, jeg forstår de som lett kan falle for fristelsen å laste ned programmet for å bygge store imponerende bygninger, men tenk hvor mye mer respekt det hadde stått av det hvis du hadde sanket alt selv!

Og minecraft wikien redirecter automatisk til minecraft forumene btw.