Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  76 5560
Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Også har jeg hørt at ps3 også skal ta betalt for online-funksjonen. Noen som kan bekrefte dette?
Vis hele sitatet...
Det er ikke slik at man må betale for online-funksjonen, men man har mulighet til å betale en sum i året for å få litt ekstra fordeler.

Les her
Det er jo utallige argumenter for og mot de enkelte konsollene. Men du burde sjekke hvilken konsoll vennene dine spiller på, så kan dere game sammen online, for det er jævlig fett. Jeg har ps3 selv og er veldig fornøyd, men hadde alle vennene mine hatt xbox ville jeg kjøpt det... Blir mye mer meningsfullt å game online når man chatter med kompiser og samarbeider
Sitat av Fleff Vis innlegg
RROD er så og si fikset på de nyere modellene, om du ser på patenet som holder kjøleribbene på plass på de gamle xboxene så hadde du forstått

Såkalte X-Clamps, en X-formet brakett som man fester ved hjelp av plugger, denne er svært ustabil, og henger ikke godt/jevnt på trykket på kjernene, men men, om du likevell får RROD, så kontakter du bare Microsoft, fikser gratis, men må vente en stund.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om de nye modellene ikek får rrod, men det problemet burde ikke eksistert i det hele tatt!
Leverte den inn til elkjøp (der jeg kjøpte den) fikk den tilbake etter 3 uker.
Hva tror du det sto på den jevla lappen som fulgte med.
De fant ikke noe problem sa de og når jeg slo den på hadde den fortsatt rrod.
Shady Banana
Quix's Avatar
Sitat av toxicity Vis innlegg
Nei det er bare på DLC
Vis hele sitatet...
Nei. Selve spillet og alt annet til CoD Black Ops kommer til 360 først.

Sitat av CheGabba Vis innlegg
Vet ikke om de nye modellene ikek får rrod, men det problemet burde ikke eksistert i det hele tatt!
Leverte den inn til elkjøp (der jeg kjøpte den) fikk den tilbake etter 3 uker.
Hva tror du det sto på den jevla lappen som fulgte med.
De fant ikke noe problem sa de og når jeg slo den på hadde den fortsatt rrod.
Vis hele sitatet...
Og rrod er nesten ikke-existerende idag. Det er 99,99% sjangs for at du ikke får det.
Xbox 360, enkelt og greit.
Johnny Cash mofos
xbox 360 er en super maskin, og kontrollene er etter min mening, fantastisk gode. Men det er absolutt negativt at den ikke kan spille blue-ray, kontrollene går etter infrarødt signal og ikke blåtann. Det er også utrolig kjipt å måtte betale ekstra for nettverksadapter(for å spille på trådløst nett, og ja jeg vet den nye 360 har det innebygget).
Begge er sterke konsoller, jeg har xbox selv og er godt fornøyd da den er kompatibel med så vidt jeg vet alle minnepenner.
Begge maskinene har mye å by på, men ps3 er langt mer framtidsrettet med tanke på specsa.

Personlig ville jg valgt den konsollen flest av vennene dine har
Sitat av Powlair Vis innlegg
Nei. Selve spillet og alt annet til CoD Black Ops kommer til 360 først.
.
Vis hele sitatet...
Nei det er fortsatt feil.

Sitat av Microsoft's Don Mattrick.
Starting with the release of Black Ops on November 9th, all Call of Duty add ons and map packs will launch first on Xbox 360
Vis hele sitatet...
http://www.cinemablend.com/games/E3-...ive-25167.html
Som en liten tillegsopplysning, så trenger man ikke harddisk til arcaden. Jeg har 2x 16 GB minnepinner som jeg bruker til lagring og innstallering av spill.

32 GB flash minne holder for meg, og jeg syns det er et pluss at hvis jeg blir lei av xboxen og vil selge den til min bror, så kan jeg bare ta ut minnepinnene og bruke de til noe annet.

Jeg holder en knapp på xbox http://static.freak.no/forum/images/icons/icon14.gif
Dumt spsm. PS3 såklart!
Sitat av Powlair Vis innlegg
Nei. Selve spillet og alt annet til CoD Black Ops kommer til 360 først.



Og rrod er nesten ikke-existerende idag. Det er 99,99% sjangs for at du ikke får det.
Vis hele sitatet...
Sooo wrong... jeg har fått det på begge xboxene mine.
Herrugud.. Jeg merker ikke at Microsoft trekker fra kontoen min når de tar betalt for xbox live. Jeg har selv begge konsollene og kan si med hånden på hjertet at jeg har hatt mest glede av xboxen.

Men først og fremst må man ta stilling til hvilke spill man ønsker å spille da begge konsollene har eksklusive utgivelser.

Xbox har Gears of War og Halo f.eks og PS3 har Killzone.

Smak og behag sier jeg, men de flestre jeg kjenner som har prøvd samtlige spill har sagt at både gears og halo knuser det overhhypede killzone 2 ned i støvlene.

Fanboys must die ^^
xbox360, har ingen store grunner bortsett fra at de fleste kompisene mine har det, føler mest behag forran en xbox enn en ps, selv har jeg ingen konsoller.
http://img.arcticnova.org/images/users/gallery/868/3a1af1e785ad8e6950c1fd9bb593acec6fc88e62.jpg
Ps3, no doubt
Shady Banana
Quix's Avatar
Og hva skulle du vise med det bildet? At PS3 har masse-kvantitet av exclusives mens Xbox har kvalitet? En massiv overflod av Actionspill hvor man går rundt med et sverd og masse hp, er nesten udødelig og sloss mot horder av fiender alene? At Final Fantasy serien ikke lenger er exclusivt til PS? At Xbox 360 har innebygd wifi og 250gb harddisk? At Fable 3 og GoW 3 kommer?
Alt er bedre med ps3. Kontrollen til xbox forstår jeg rett og slett ikke. Hvorfor er stickene på skrått for hverandre?
Har selv en liten dritt xbox360 og en ps3 250gig. Hadde det ikke vært for at brosjan ville ha xboxen hadde jeg gått ut og kastet den ned i asfalten.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Og hva skulle du vise med det bildet? At PS3 har masse-kvantitet av exclusives mens Xbox har kvalitet? En massiv overflod av Actionspill hvor man går rundt med et sverd og masse hp, er nesten udødelig og sloss mot horder av fiender alene? At Final Fantasy serien ikke lenger er exclusivt til PS? At Xbox 360 har innebygd wifi og 250gb harddisk? At Fable 3 og GoW 3 kommer?
Vis hele sitatet...
Har ingen spesielle konsoller eller kan noe om det, det jeg skulle vise med dette bilde var forskjellen jeg så, som da var ganske imponerende.
Anbefaler Ps3, men synst det som teller er hva vennene dine spiller på, vist du skal spille online da
Herregud! Holder vi fremdeles på med denne fanboy striden?

Begge to er gode spillmaskiner, med litt ulike egenskaper, og litt ulikt utvalg av eksklusive spill. Bottom line, vurder ditt behov etter følgende kriterier:
  1. Har mange kammerater en type maskin kjøper du denne. Da kan du spille med dem, og uansett hvilken konsoll du velger er det garantert mest moro i å spille sammen med andre!
  2. Har du ikke blu-ray spiller fra før av sparer du penger på å kjøpe PS3.
  3. Kommer de to over ikke til anvendelse ser du over utvalget av eksklusive spill og velger den konsollen som har de spillene du synes virker fetest.
Jeg har begge to, spiller mest på x-boxen, men bruker PS3'en mest (bruker den som mediaspiller)

Og viktigst av alt: Drit i fanboy striden. Begge sider er fulle av dritt og alt annet enn nøytrale!
Shady Banana
Quix's Avatar
Sitat av advanced Vis innlegg
Alt er bedre med ps3. Kontrollen til xbox forstår jeg rett og slett ikke. Hvorfor er stickene på skrått for hverandre?
Har selv en liten dritt xbox360 og en ps3 250gig. Hadde det ikke vært for at brosjan ville ha xboxen hadde jeg gått ut og kastet den ned i asfalten.
Vis hele sitatet...
Vil ikke si at alt er bedre selv om en BBQ funksjon kan være nyttig i ny og ne.
Ps3 helt klart, og jo den støtter 3D!
Nye xbox360. Bedre kontroller, og ja man betaler for xbox live, men det er også derfor xbox live er bedre.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Såklart, med tanke på at Ps3 kontrollene er bitte bittesmå, og ikk egner seg for alle, så må du nesten teste litt rundt hva du liker best.

Prøv å test begge konsollene i spillbutikker, slik som Gamezone, Gamestop,Megaworld, osv.
Sist endret av Fleff; 25. juni 2010 kl. 17:49.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Fleff Vis innlegg
Såklart, med tanke på at Ps3 kontrollene er bitte bittesmå, og ikk egner seg for alle, så må du nesten teste litt rundt hva du liker best.

Prøv å test begge konsollene i spillbutikker, slik som Gamezone, Gamestop,Megaworld, osv.
Vis hele sitatet...
Personlig synes jeg ikke de er forferdelig små, eneste bakdel er at R2\L2 er noe vanskelig å holde styr på iblant, derimot finnes det extenderkits til disse.
Og jeg har veldig store hender, og xbox-kontrolleren har aldri sitti bra i hånda mi.
Mange venner av meg har PS3. Jeg selv har xbox 360. Og de sier at like hånd-kontrollen bedre på Xbox 360 enn PS3. Kommer jo også ny Xbox snart
▼ ... noen uker senere ... ▼
Driver å leter litt rundt etter en konsoll her nå. Aldri spilt noe spesielt konsoll egentlig, liker pc bedre. Er heller type som kjøper konsollen fordi et spill ser bra ut. Kjøpte tross alt PS2 pga GTA, men samme det.

Er skikkelig sugen på å spille Red Dead Redemption, men siden det ikke fås til PC så lurte jeg på å skaffe en Xbox eller PS3. Det jeg lurer på er hva som er greia med "slim" modellene? Har lest gjennom tråden så synspunktene til hver konsoll er irrelevant, men heller det at jeg bare finner slim versjoner på nettet. Har ikke lett alt for mye, men skumlest noen sider.
Er jo litt pris forskjell i konsollene også, men vet ikke helt hvilken jeg skal ta.