Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1688
En kollega har Android-nettbrett fra Europris, fabr: Technika.
Plugger inn USB-plugg fra Netcom (med SIM-kort).

Inne i instillingsmenyene finner man Netcom-oppsett (APN mm), men kommer ikke automatisk på nett. Det er felter for brukernavn og passord, men kollega vet jo ikke hva det skal være :-)

USB-porten som er av type A (som på datamus) vi brukte er merket "Host", mens den som heter USB er av type Digitalkamera (Canon-plugg.....miniUSB).


Skal dette kunne funke?
Har aldri prøvd det selv, men kan ikke tenke meg at dette skal fungere.

USB-modem er som regel laget for å fungere med Windows sammen med noe programvare som ligger på den. Har ikke vært borte i slike modem de siste 2 åra, så vet ikke om det er vanlig at disse støtter Android nå, men har mine tvil.
Trådstarter
Sitat av Diox Vis innlegg
Har aldri prøvd det selv, men kan ikke tenke meg at dette skal fungere.

USB-modem er som regel laget for å fungere med Windows sammen med noe programvare som ligger på den. Har ikke vært borte i slike modem de siste 2 åra, så vet ikke om det er vanlig at disse støtter Android nå, men har mine tvil.
Vis hele sitatet...

Jeg tenkte sånn selv, men skjønner da ikke hvordan Netcom-instillinger er å finne under "databruk" i Android-instillinger.
Det var sånne instillinger jeg kjenner igjen fra mobil, som APN (Nettverksnavn?), MSC(?), PAP/Chap (gamle protokollgreier for GSM-data tror jeg).

Med mindre denne billigsaken fra Europris faktisk har 3G-kort eller tilsvarende innebygget så burde vel ikke sånt være i noen meny?
Google 3g usb modem android tablet ga mange nyttige treff! Ville hvertfall sørget for at du har siste tilgjengelige android versjon for tableten din, da er du sikker på at den har nyeste drivere installert. Husker når jeg kjøpte min Acer tablet var det ikke støtte for usb 3g modem, men hørte at det skulle komme ved neste oppdatering. Har dog ikke prøvd det ut enda.