Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 7797
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Jeg er sammen med ei som mesteparten av livet sitt trodde hun var for stygg til på grunn av ubetydelig usymmetri noen steder på kroppen hennes. På grunn av dette ble hun livredd for tanken om å bli sammen med og gifte seg med en mann fra når hun var ca. 9-10 år. Hun fikk det for seg at hun heller likte jenter og at hun var lesbisk.

Hun møtte meg når hun var 18. Vi traff hverandre over felles interesser med det var merkbart at det var noe kjemi mellom oss fra veldig tidlig av. Begynte å stirre på hverandre osv. Så åpnet vi oss foran hverandre, men hun sa at hun ikke likte menn på den måten. Noe sa meg likevel at hun ikke var helt ærlig mot seg selv, eller ikke visste det helt. Det var på en måte noe hun var redd for å innrømme til universet. Når jeg fortalte henne at menn får bonere osv. så sa hun at hun kom til å slå opp med meg hvis jeg fikk det rundt henne.

Hun skjønte visst ikke at bonere ikke betyr "nå vil mannen pule deg sjelløst".. når jeg forklarte henne hva følelser som kan trigge bonere (er sikkert ikke den eneste som får boner av ting som ikke alltid handler om sex), så ble begynte hun å akseptere det, og til slutt sette pris på det.

Fast forward lannngt frem til nå:
Vi har vært sammen i to år, og hun bor sammen med meg. Hun aksepterte til slutt at hun va biseksuell, men med sterk preferanse for kvinner. Likevel er jeg hennes utvalgte, som trumfer over hennes sterke preferanse for kvinner (hun sier selv at hun ikke synes random men er attraktive, jeg er den eneste mannen som er attraktiv
for henne. Jeg har aldri sett eller observert hennes lesbiske side på noen måte, men jeg har valgt å ikke stille spørsmål rundt dette. Hun tenkte kanskje at hun var demiseksuell, men til syvende sist så har det ikke vært viktig for hverken meg eller henne om hun helt konkret er biseksuell eller demi.

For ca et halvt år siden tho så kom det ei bombe: hun sa at hun ville definere seg selv som ikke-binær, fordi det var dette hun følte. Hun sier hun ikke føler seg definert riktig som kvinnelig kjønn, og at hun har et kjønnsnøytralt/ikke binært kjønn.


Dette har vært noe utfordrende for meg å håndtere. Jeg sa til henne at jeg aksepter det og at jeg er like glad i henne uansett. Men jeg sa dette med en underliggende mistanke om at hun ikke var helt sikker på det hun snakket om, og at det var det underliggende behovet for ubetinget kjærlighet som muligens fremprovoserte kjønnsforvirring(?????).

Hun fortalte at hun føler seg ikke fullstendig non-gender, og at det er greit at jeg bruker kvinnelige pronomen, men hun ønsker også at jeg skal bruke nøytrale pronomen også (hen / they / them f.eks).

Noen sier at det bare er pronomen. Men det blir jo egt å undergrave alvoret i deres hos for identitsbehovet? Det er veldig vanskelig for meg å forholde meg til dette. Jeg er ikke flau av å ha henne som kjæreste, men jeg som selv er hetero, er ukomfortabel med å blande inn at jeg er sammen med en ikke-kvinne. Det blir på en måte et dobbeltliv ovenfor kjæresten og resten av verden? Merk at jeg her på er forum har hele tiden skrevet henne og hun, fordi det er den kjæresten hun er for meg.

Jeg er nokså liberal politisk sett, men jeg identifiserer ikke med å være LGBT engasjert. Jeg kjenner at jeg må moderere språket mitt rundt henne mer enn det jeg må gjøre rundt mine venner. Dama er ikke politisk engasjert, men for henne blir relativt uskyldig generalisering er som at "bilmekking er maskulint og rosafarge fenomenet" en av mange små biter hun ikke klarer å svelge. Hun lager ikke en krangel på noe måte, men hun klarer ikke la være å si "mmmm, ikke nødvendigvis". I en slik situasjon som dette kunne jeg ønsket at vi kunne hatt en fundamental aksept og forståelse at jeg lever med "den universale" oppfattelsen, unwoke som den er, men det å ha dette som en lovgivning eller "standard" blir da igjen også noe hun hadde smålig protestert. Hun har lest en del filosofi, og jeg tror akuratt rundt dette er jeg en *relativ* men pragmatisk realist, mens hun blir motparten til dette, altså en prinsipiell relativist. Hun har lest en haug av filosofibøker, og jeg er temmelig sikker på at det er Nietzsches relativisme som inspirerer...

Men for all del, så ser jeg at relativt for henne så kan hun tenke selv at hun er den pragmatiske som er den inklusive, og jeg som er den som helt ignorant gatekeeper femininitet, maskulinitet, og ikke-binærhet.

Men jeg er bare ikke programmert slikt.

Jeg tror ikke vi kommer til å gå fra hverandre over dette. Jeg prøver så godt jeg kan i det private å vise respekt for hennes kjønnsidentitet, f.eks å bruke ordet person isteden for kvinne når jeg omtaler henne i eksempel setninger. Men det er umulig å vite om jeg gjøre det for lite, eller om hun merker det engang? Er ikke ofte jeg bruker andre ord enn Du, Deg, eller fornavnet hennes når vi er alene uansett.

Jeg har ikke åpenlagt sagt det til henne, men å bruke ord som hen, rundt familie og mine venner er IKKE noe jeg kommer til å gjøre, med eller uten hun. Jeg har en følelse om at hun muligens vil at jeg skal få dem til å forstå dette (ved å begynne å bruke hennes språk rundt andre) UTEN at jeg uprovosert bare skal ta dette opp. Jeg vil egt ingen av delene, og håper helt ærlig at hun ikke begynner å ta dette opp eller signalisere dette heller..... Hun har veldig sosial angst så kanskje hun er redd nok til at hun ikke gjør det, men å ha en diskusjon om alt dette er noe magefølelsen min sier ikke kommer til å gjøre noe annet enn lage en ny meningsløs runde med virtue-signaling ovenfor hverandre.

Jeg tror alt dette handler om at hun har følt på for lite frihet til å definere seg selv i barndom, men at det nå har blitt til en allergi som sier "ikke definer meg!", som strekker seg til at man heller ikke skal definere eller si om noe er feminint eller maskulint i det hele tatt.

Jeg aksepter at hun føler seg slik som hun er, og hun har sin fulle rett til å bestemme hvem hun selv er. Men jeg føler at disse som er ikke-binære kanskje av og til glemmer at vi binære også har behov for å forholde oss til hva som også fungerer for oss, og at jeg elsker henne fra mitt binære hjerte like godt som hennes ikke-binære hjerte kan for meg?

Om alt dette er en fase i livet hennes eller om det er vedvarende er jeg enda ikke helt sikker på, men jeg antar eg jeg vet dette før hun blir 30. Men om ikke, så blir dette tilsynelatende et lag av separasjon som vi kanskje aldri kommer til å klare å helt nøste opp i.
Vis hele sitatet...
Shit der høres tungt ut. Hva om hun får barn? Er mamma ok? Må barna også si "de" til henne? Håper det ordner seg for dere og at hun faller til ro med at hun er dame.

Trans kan jeg forstå men ikke-binær er for meg noe sprøyt.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Shit der høres tungt ut. Hva om hun får barn? Er mamma ok? Må barna også si "de" til henne? Håper det ordner seg for dere og at hun faller til ro med at hun er dame.

Trans kan jeg forstå men ikke-binær er for meg noe sprøyt.
Vis hele sitatet...
Vi skal heldigvis ikke få barn da begge to er veldig inneforstått med at vi har noen særtrekk i våre gener vi ikke ønsker å videreføre.

Jeg har noen søskenbarn som er i treårs alderen. Selv om de naturligvis aldri har blitt fortalt jeg er onkelen deres, fikk de det likevel for seg å kalle henne for tante Oppdiktetnavn, noe hun synes var utrolig søtt. Hun hadde aldri prøvd å pusha livssynet sitt på barn altså.

Det er helst hovedsakelig reaktivt til hva andre sier at hun viser sine politiske syn, men med godt hensyn. Det er ikke noe gaslighting eller høylytt krenkesøk.


Hovedproblemet mitt som var grunnen til at jeg posta her er egt det at jeg vet at jeg trolig aldri klarer å bli helt god nok for hennes behov til å bli sett og inkludert med alternativ legning og kjønn.

Jeg vil gjerne ha input fra noen som selv er ikke-binær eller av alternativ seksuell legning.

Fordi slik det er nå, er det en elefant i jeg helst ønsker å unngå, og i det hele tatt skulle ønske er noen hun "vokser seg ut ifra". Og så stygt som jeg vet det kan høres ut som, så er det den eneste ærlige måten jeg klarer å si det på. For det er ikke så enkelt å si at det "bare er pronomen", det blir for meg et dobbeltliv med dobbeltenking hvis jeg skal med mitt hjerte faktisk behandle dette på hva jeg føler blir riktig måte.



Beklager langt og ustrukturert innlegg. Men håper innlegget mitt er aktuelt for hva tråden gjelder.
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Og det baserer du på hva?
Vis hele sitatet...
Alt vi vet om menneskekroppen.

Hvis du vet noe som verken jeg eller all medisinsk forskning og biologiske faktum sier, så gjerne fortell.

Kanskje litt offtopic, men jeg leste en sak for en tid tilbake, mener det var en VG spesial. Der var det en kar som skulle kjønnsopereres, han angret mens narkosen slo han ut, for sent desverre. Trist sak for personen det gjaldt. Alle som tenker på å gjennomføre noe slikt bør lese den saken.
Det høres komplisert ut, Krøllebøllebrur. Det høres jo for meg ut som du gir kjæresten din mye rom til å definere seg selv, men det virker som det er så mye ekstra her (selvbildeproblematikk, dysmorfofobi, angst, usikker legning etc) at det blir vanskelig å vite hva som er hva. Virker som du tipper mye hva hun føler om det ene eller andre, og at du skjermer henne for hva du føler. Hva med parterapi for å nøste litt opp i det?

Hvorvidt du skal se på kjæresten som kvinne eller ikke er selvsagt ganske personlig for deg også, og det er jo greit å være åpen om det. Når det gjelder hva du mener om kjønnsroller generelt, så er det vel litt mer gammel vane og ikke nødvendigvis så personlig? Jeg forstår at man kan føle seg fanget i det språket det. Det gjør jeg selv også sv og til, selv om jeg stort sett er relativt feminin også i interesser etter samfunnets standard. Man skal ikke så langt utenfor stereotypien på et punkt før det blir kommentert, hverken som jente eller gutt. Hvis man bryter mye så er det nok vanskelig å bli komfortabel med merkelappen, og fristende å finne seg en annen kategori der man ikke er et merkelig unntak.

Kristin Fridtun har skrevet litt om det å være usikker på om man er transmann/ikke-binær eller om det bare er alt det kulturelle rakkelet som følger med merkelappen "kvinne" man ikke klarer å bli komfortabel med. Det er forferdelig trist hvis vi insisterer så mye på hva som er maskulint og feminint at folk føler seg tvunget til å melde overgang eller boikotte hele kjønnsopplegget for å føle seg hjemme. Det er jo også en fare med transideologien, som i det skolemateriellet som ble linket til tidligere her, at man forsterker inntrykket av at hvis du som gutt leker med dokker og vil gå i kjole så er du sannsynligvis jente født i feil kropp.

Hvis jeg var deg ville jeg vært ærlig på at du, som heterofil, trenger å se den du er sammen med som kvinne. Du kan jo ikke gå rundt å ha dårlig samvittighet for å være tiltrukket av henne som kvinne, hvis dere skal være sammen. Samtidig, hadde jeg hatt kjæreste, barn eller andre nære som strevde såpass med kjønnsrolleforventninger, så hadde jeg nok gjort det til min personlige kamp å gjøre det rommet så stort som overhodet mulig. Å endre litt syn på hva som er manne- og damehobbyer/ -yrker/ -klær osv og bevisstgjøre seg på hvor begrensende sånt språk er for dem som faller utenfor, det synes jeg ikke er å forlange at du skal endre noe fundamentalt ved deg selv. Ville jobbet med holdningene og språkvanene der, og støttet kjæresten i å bryte med sånne forventninger. Hvis hun ikke egentlig er trans, så kan det kanskje gjøre forholdet til et trygt fristed der hun kan få være kvinne uten at det betyr å måtte assosieres med en masse kulturell staffasje hun ikke føler seg komfortabel med.

Sitat av JohnnyNonsens Vis innlegg
Alt vi vet om menneskekroppen.

Hvis du vet noe som verken jeg eller all medisinsk forskning og biologiske faktum sier, så gjerne fortell.

Kanskje litt offtopic, men jeg leste en sak for en tid tilbake, mener det var en VG spesial. Der var det en kar som skulle kjønnsopereres, han angret mens narkosen slo han ut, for sent desverre. Trist sak for personen det gjaldt. Alle som tenker på å gjennomføre noe slikt bør lese den saken.
Vis hele sitatet...
Han fikk jo faktisk ikke innvilget behandling i Norge, og dro privat til utlandet, om jeg ikke husker feil. Det er jo en risiko hvis man ikke blir tatt på alvor av helsevesnet, det går fint an for ungdommer å få tak i hormonpiller på nettet. I det tilfellet mener jeg han kritiserte norsk helsevesen for å ikke snakke skikkelig med ham og finne ut hvordan han hadde det og hva han trengte.
Sist endret av *pi; 22. august 2023 kl. 12:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av *pi Vis innlegg
Det høres komplisert ut, Krøllebøllebrur. Det høres jo for meg ut som du gir kjæresten din mye rom til å definere seg selv, men det virker som det er så mye ekstra her (selvbildeproblematikk, dysmorfofobi, angst, usikker legning etc) at det blir vanskelig å vite hva som er hva. Virker som du tipper mye hva hun føler om det ene eller andre, og at du skjermer henne for hva du føler. Hva med parterapi for å nøste litt opp i det?

Hvorvidt du skal se på kjæresten som kvinne eller ikke er selvsagt ganske personlig for deg også, og det er jo greit å være åpen om det. Når det gjelder hva du mener om kjønnsroller generelt, så er det vel litt mer gammel vane og ikke nødvendigvis så personlig? Jeg forstår at man kan føle seg fanget i det språket det. Det gjør jeg selv også sv og til, selv om jeg stort sett er relativt feminin også i interesser etter samfunnets standard. Man skal ikke så langt utenfor stereotypien på et punkt før det blir kommentert, hverken som jente eller gutt. Hvis man bryter mye så er det nok vanskelig å bli komfortabel med merkelappen, og fristende å finne seg en annen kategori der man ikke er et merkelig unntak.

Kristin Fridtun har skrevet litt om det å være usikker på om man er transmann/ikke-binær eller om det bare er alt det kulturelle rakkelet som følger med merkelappen "kvinne" man ikke klarer å bli komfortabel med. Det er forferdelig trist hvis vi insisterer så mye på hva som er maskulint og feminint at folk føler seg tvunget til å melde overgang eller boikotte hele kjønnsopplegget for å føle seg hjemme. Det er jo også en fare med transideologien, som i det skolemateriellet som ble linket til tidligere her, at man forsterker inntrykket av at hvis du som gutt leker med dokker og vil gå i kjole så er du sannsynligvis jente født i feil kropp.

Hvis jeg var deg ville jeg vært ærlig på at du, som heterofil, trenger å se den du er sammen med som kvinne. Du kan jo ikke gå rundt å ha dårlig samvittighet for å være tiltrukket av henne som kvinne, hvis dere skal være sammen. Samtidig, hadde jeg hatt kjæreste, barn eller andre nære som strevde såpass med kjønnsrolleforventninger, så hadde jeg nok gjort det til min personlige kamp å gjøre det rommet så stort som overhodet mulig. Å endre litt syn på hva som er manne- og damehobbyer/ -yrker/ -klær osv og bevisstgjøre seg på hvor begrensende sånt språk er for dem som faller utenfor, det synes jeg ikke er å forlange at du skal endre noe fundamentalt ved deg selv. Ville jobbet med holdningene og språkvanene der, og støttet kjæresten i å bryte med sånne forventninger. Hvis hun ikke egentlig er trans, så kan det kanskje gjøre forholdet til et trygt fristed der hun kan få være kvinne uten at det betyr å måtte assosieres med en masse kulturell staffasje hun ikke føler seg komfortabel med.


Han fikk jo faktisk ikke innvilget behandling i Norge, og dro privat til utlandet, om jeg ikke husker feil. Det er jo en risiko hvis man ikke blir tatt på alvor av helsevesnet, det går fint an for ungdommer å få tak i hormonpiller på nettet. I det tilfellet mener jeg han kritiserte norsk helsevesen for å ikke snakke skikkelig med ham og finne ut hvordan han hadde det og hva han trengte.
Vis hele sitatet...


Jeg har egentlig ikke noe sterke meninger om hva som skal være mann og dameting. Kanskje dette er eksempel på nettopp det: av og til er det bare enklere å forholde seg til den enkle forklaringen eller kategoriseringer som alle skjønner, vil. Der er sykt irriterende å måtte stoppe opp og overtenke hvordan jeg skal si noe i farten som kan være en microagression, eller hvis jeg sier noe så raskt at jeg ikke får tid til å innse at jeg har gjort en microagression uten vilje. Det er litt det med å tåle å høre det ukompliserte og daglige språket.

Et eksempel kan være her om dagen, da hun ville være ut litt sent. Hun har ikke vært ute sent før i denne byen, og spør om hva bør vite. Det ender opp med at jeg bruker en enorm tid på å si det åpenbare, fordi jeg må hele tiden tenke på den røde tråden i det som jeg skal si. For på den ene siden prøver jeg å forklare at kvinner har en (selvfølgelig) risiko for uønsket oppmerksomhet fra menn. Men selv om jeg forklarer i virkelighetsoppfatningen alle som er i byen sent på kvelden lever i, blir det likevel jeg som gjør en potensiell feil, men å ha referert til henne en gang for mye som kvinne. Skjønner du? Det er sykt vanskelig å ikke overtenke å gruble hvor mye jeg skal dosere og sjonglere de forskjellige pronomenene il.a en hel dag vs ei uke osv. Jeg blir alltid uvitende. Om jeg spør for mye blir jo dette veldig sært også, for da får dette enda mer fokus og blir en større del av dagliglivet, noe som er det siste jeg vil...

Noen ganger er det bare uunngåelig å måtte bruke "samfunnstandarden" for mann og kvinne. "Ville bare si at jeg så en frisørsalong som tar hårklipp for kvinner til 249 kr". Dette er et annet eksempel. Hvordan kan man f.eks formidle dette på en minst provoserende måte? "Jeg tror jeg så kvinnetoalettet ved kvinneavdelingen".

Nå tar jeg en pause fra skriving, har fullstendig vondt i hodet nå

Men ja det er nok merkelappen "kvinne" hun til slutt ønsker pause fra, derav problemene jeg skriver om.

Det er et interessant perspektiv du meddeler om " Det er forferdelig trist hvis vi insisterer så mye på hva som er maskulint og feminint at folk føler seg tvunget til å melde overgang eller boikotte hele kjønnsopplegget for å føle seg hjemme".

Hun har nok vokst opp i en heim som har nokså ortodoks syn på kjønnsroller, som har ført til en utagering. Kanskje det er traume som gjør at forsvarssystemet kicker inn i hjernen når det virker som at fiendtlige holdninger (selv de mindre, og uplanlagte) og at responsen blir en sterk overfølsomhet?
Sist endret av KrølleBølleBrur; 22. august 2023 kl. 12:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Jeg har egentlig ikke noe sterke meninger om hva som skal være mann og dameting. Kanskje dette er eksempel på nettopp det: av og til er det bare enklere å forholde seg til den enkle forklaringen eller kategoriseringer som alle skjønner, vil. Der er sykt irriterende å måtte stoppe opp og overtenke hvordan jeg skal si noe i farten som kan være en microagression, eller hvis jeg sier noe så raskt at jeg ikke får tid til å innse at jeg har gjort en microagression uten vilje. Det er litt det med å tåle å høre det ukompliserte og daglige språket.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo selvsagt enklere å bare gjøre det sånn. Men jeg ville nok tenkt at hvis det sto mellom litt stress å endre vaner for meg og følelsen av å ikke passe inn i verden for den jeg var glad i, så tenker jeg det siste veier tyngst.

Det med pronomen blir litt mer komplisert for dere, siden det som sagt ikke er likegyldig for deg som heterofil hvilket kjønn du skal tenke på kjæresten din som. Jeg synes ikke det er urimelig å si at hvis dere skal være sammen så må vedkommende være "hun" for deg, og at det blir litt falskt å late som noe annet. Så må jo kjæresten vurdere om det fungerer for hen. Men du kan la være å snakke om mannehobby, jentesveis, feminine farger og om å manne seg opp og gro baller, når det er en konstant påminnelse for kjæresten om hvordan hen ikke passer inn i riktig boks.

"Ville bare si at jeg så en frisørsalong som tar hårklipp for kvinner til 249 kr". Dette er et annet eksempel. Hvordan kan man f.eks formidle dette på en minst provoserende måte? "Jeg tror jeg så kvinnetoalettet ved kvinneavdelingen".
Vis hele sitatet...
Men dette er jo bare formidling av informasjon, det er ikke du som har bestemt at det skal være kjønnsdelte toaletter på kjøpesenteret eller at frisører tar mer betalt for å klippe kvinner. Hvis du skal videreformidle et skilt der det står "klipp for kvinner" så må du jo si "klipp for kvinner"? Det er noe annet enn å si at det er guttete med kort hår.

Hun har nok vokst opp i en heim som har nokså ortodoks syn på kjønnsroller, som har ført til en utagering. Kanskje det er traume som gjør at forsvarssystemet kicker inn i hjernen når det virker som at fiendtlige holdninger (selv de mindre, og uplanlagte) og at responsen blir en sterk overfølsomhet?
Vis hele sitatet...
Meget mulig. Det er vel derfor du burde målbære minst mulig av samfunnets forventninger til hvordan kvinner "vanligvis" er, hvis du ønsker at hun skal være komfortabel med at du ser på henne som kvinne.
Sist endret av *pi; 22. august 2023 kl. 13:18.
Sitat av *pi Vis innlegg
Ja, det er jo selvsagt enklere å bare gjøre det sånn. Men jeg ville nok tenkt at hvis det sto mellom litt stress å endre vaner for meg og følelsen av å ikke passe inn i verden for den jeg var glad i, så tenker jeg det siste veier tyngst.

Det med pronomen blir litt mer komplisert for dere, siden det som sagt ikke er likegyldig for deg som heterofil hvilket kjønn du skal tenke på kjæresten din som. Jeg synes ikke det er urimelig å si at hvis dere skal være sammen så må vedkommende være "hun" for deg, og at det blir litt falskt å late som noe annet. Så må jo kjæresten vurdere om det fungerer for hen. Men du kan la være å snakke om mannehobby, jentesveis, feminine farger og om å manne seg opp og gro baller, når det er en konstant påminnelse for kjæresten om hvordan hen ikke passer inn i riktig boks.

Men dette er jo bare formidling av informasjon, det er ikke du som har bestemt at det skal være kjønnsdelte toaletter på kjøpesenteret eller at frisører tar mer betalt for å klippe kvinner. Hvis du skal videreformidle et skilt der det står "klipp for kvinner" så må du jo si "klipp for kvinner"? Det er noe annet enn å si at det er guttete med kort hår.


Meget mulig. Det er vel derfor du burde målbære minst mulig av samfunnets forventninger til hvordan kvinner "vanligvis" er, hvis du ønsker at hun skal være komfortabel med at du ser på henne som kvinne.
Vis hele sitatet...
Jeg tar det du sier med meg. Livet mitt blir ikke fattigere bare fordi jeg tar litt mer hensyn f.eks med å spøke om store baller.
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Jeg tar det du sier med meg. Livet mitt blir ikke fattigere bare fordi jeg tar litt mer hensyn f.eks med å spøke om store baller.
Vis hele sitatet...
Lykke til, håper dere finner ut av det!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Astro Man Vis innlegg
At folk blir forundret, forferdet og sjokkert over at jeg jobber med psykiatri er helt greit. Jeg jobber også med transpersoner hver dag. Selvfølgelig sitter ikke jeg å krangler med de eller sier jeg er uenig i deres virkelighet (selv om jeg føler jeg at jeg burde gjort det i enkelte sammenhenger).
Vis hele sitatet...
Du som er utdannet innen psykiatri, men likevel feiler med å forstå at mennesker som har forskjellig opplevelse som deg kan ha et annet perspektiv på kjønn og selvfølelse, det skremmer meg og beviser bare hvor lite kjønnsidentiteten til folk er for det norske helsevesen. Det er som å plassere en anti-vaksinerer i jobb som lege som tar valget om en pasient er i nødvendighet av vaksine.
Sitat av heksekatt Vis innlegg
Du som er utdannet innen psykiatri, men likevel feiler med å forstå at mennesker som har forskjellig opplevelse som deg kan ha et annet perspektiv på kjønn og selvfølelse, det skremmer meg og beviser bare hvor lite kjønnsidentiteten til folk er for det norske helsevesen. Det er som å plassere en anti-vaksinerer i jobb som lege som tar valget om en pasient er i nødvendighet av vaksine.
Vis hele sitatet...
Han har iallefall en jobb og betaler skatt til staten. Det er bedre enn å sitte hjemme hele dagen å se på anime og bli dårlig påvirka på feil fora.

Burde AstroMan mistet jobben sin pga meningene sine?

Inb4 ny permban.

Sitat av Astro Man Vis innlegg
Det er to kjønn. Det andre er trend, samfunnsskapt, sykdom eller forvirring.
Vis hele sitatet...
This.
Sist endret av IneartheDx; 20. september 2023 kl. 19:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Før ble de satt ut i skogen for å dø, nå er de på twitter.
Vis hele sitatet...
Og slike som deg ble sendt på arbeidsleirer.
Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Han har iallefall en jobb og betaler skatt til staten. Det er bedre enn å sitte hjemme hele dagen å se på anime og bli dårlig påvirka på feil fora.

Burde AstroMan mistet jobben sin pga meningene sine?

Inb4 ny permban.



This.
Vis hele sitatet...
Javisst! Så kan han sitte der med Hendrix platene han ikke finner uten fingeravtrykk
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Og slike som deg ble sendt på arbeidsleirer.
Vis hele sitatet...
Er det noe opplegg gjennom NAV eller?
Sitat av heksekatt Vis innlegg
Du som er utdannet innen psykiatri, men likevel feiler med å forstå at mennesker som har forskjellig opplevelse som deg kan ha et annet perspektiv på kjønn og selvfølelse, det skremmer meg og beviser bare hvor lite kjønnsidentiteten til folk er for det norske helsevesen. Det er som å plassere en anti-vaksinerer i jobb som lege som tar valget om en pasient er i nødvendighet av vaksine.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner jo selvfølgelig at folk med en annen opplevelse ser ting på en annen måte enn meg. Men jeg er uenig i at helsevesenet skal behandle de under 18 år med medikamentell eller kirurgisk behandling.

Egentlig er det jo litt spesielt at folk sin kjønnsidentitet blir helsevesenet sin oppgave. Var jo sann med sexuell legning før og det var jo ikke bra.

Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Javisst! Så kan han sitte der med Hendrix platene han ikke finner uten fingeravtrykk
Vis hele sitatet...
Please begynn å se på porno og røyke mornings igjen. Du var mye hyggeligere da.
Sist endret av Astro Man; 23. september 2023 kl. 09:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Er det noe opplegg gjennom NAV eller?
Vis hele sitatet...
Du er flink til å bruke humor som forsvar, men jeg får skrive det poenget mitt i klartekst:

Jeg finner det besynderlig at du rakker ned på en gruppe mennesker som har en vanskelig posisjon i samfunnet. Spesielt når du er en del av en slik gruppe selv.

Det er noe ekkelt og frekt med hele konseptet at du sitter der å ønsker at andre skal bli "sendt på skogen" når situasjonen er slik at om NFF (tidligere Norsk narkotikapolitiforening) får det som de ville så hadde du og blitt "sendt på skogen".

Til ettertanke:
First they came for the Communists
And I did not speak out
Because I was not a Communist
Then they came for the Socialists
And I did not speak out
Because I was not a Socialist
Then they came for the trade unionists
And I did not speak out
Because I was not a trade unionist
Then they came for the Jews
And I did not speak out
Because I was not a Jew
Then they came for me
And there was no one left
To speak out for me
Vis hele sitatet...
Sitat av Expialidocious Vis innlegg
Du er flink til å bruke humor som forsvar, men jeg får skrive det poenget mitt i klartekst:

Jeg finner det besynderlig at du rakker ned på en gruppe mennesker som har en vanskelig posisjon i samfunnet. Spesielt når du er en del av en slik gruppe selv.

Det er noe ekkelt og frekt med hele konseptet at du sitter der å ønsker at andre skal bli "sendt på skogen" når situasjonen er slik at om NFF (tidligere Norsk narkotikapolitiforening) får det som de ville så hadde du og blitt "sendt på skogen".

Til ettertanke:
Vis hele sitatet...
Jeg vet dette kan være en fremmed tanke men kanskje det var en spøk? Jeg lo når jeg leste det uten å mene at transpersoner skal sendes ut i skogen.

Og før du sier at man ikke kan spøke med trans folk: jo man kan spøke med alt.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg vet dette kan være en fremmed tanke men kanskje det var en spøk? Jeg lo når jeg leste det uten å mene at transpersoner skal sendes ut i skogen.

Og før du sier at man ikke kan spøke med trans folk: jo man kan spøke med alt.
Vis hele sitatet...
Fullt klar over at det er forsøk på å være morsom.

Ironien her er at du ikke ser ut til å skjønne at mitt svar og har humor i grunnen. Om han skal kunne spøke med transpersoner kan jeg spøke med narkomane.
Hvis du hadde humor "i grunnen" må det maks ha vært to dråper. Selvfølgelig bør man spøke med narkomane, men vindaloo er ingen narkoman. Han er en amfetaminentusiast. Fin linje det der.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg skjønner jo selvfølgelig at folk med en annen opplevelse ser ting på en annen måte enn meg. Men jeg er uenig i at helsevesenet skal behandle de under 18 år med medikamentell eller kirurgisk behandling.

Egentlig er det jo litt spesielt at folk sin kjønnsidentitet blir helsevesenet sin oppgave. Var jo sann med sexuell legning før og det var jo ikke bra.



Please begynn å se på porno og røyke mornings igjen. Du var mye hyggeligere da.
Vis hele sitatet...
Det er leit å høre, for jeg har det bedre med meg selv. Enda et godt råd fra han som jobber med å hjelpe mennesker. Spar tipsa dine til tenåringene.

Det er da nedre del av Astro sitt svar jeg retter meg mot, ikke resten av svaret hans.
Sist endret av Majao Gibensis; 23. september 2023 kl. 15:29. Grunn: La til informasjon
Har du hørt om paradoksal intervensjon?

Hvorfor skal det at jeg jobber med det jeg gjør predikere hvordan jeg er på et forum? Du kan være kjip mot meg fordi du jobber med whatever? Pga mitt utdanningsvalg er jeg dømt til å gå igjennom livet som en helgen?

Gi meg 500kr timen så skal jeg ta på meg terapeuthatten.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Har du hørt om paradoksal intervensjon?

Hvorfor skal det at jeg jobber med det jeg gjør predikere hvordan jeg er på et forum? Du kan være kjip mot meg fordi du jobber med whatever? Pga mitt utdanningsvalg er jeg dømt til å gå igjennom livet som en helgen?

Gi meg 500kr timen så skal jeg ta på meg terapeuthatten.
Vis hele sitatet...
Jeg kan si meg enig i det du sier, samtidig mener jeg det burde være en viss synergi mellom deg på privaten(forum?) Og deg i jobben. Og mtp mange av de ekstremt flårete kommentarene dine og noen ganger, genuin mangel på medmenneskelighet at jeg stusser litt. Jeg er vaktmester, og lyspærene og buskene har ikke vondt av min nedskrevne dumhet. Men vi kommer nok ikke noe vei med å prøve å drite ut hverandres meninger og livsvalg, og det er greit.
Sitat av Majao Gibensis Vis innlegg
Jeg kan si meg enig i det du sier, samtidig mener jeg det burde være en viss synergi mellom deg på privaten(forum?) Og deg i jobben. Og mtp mange av de ekstremt flårete kommentarene dine og noen ganger, genuin mangel på medmenneskelighet at jeg stusser litt. Jeg er vaktmester, og lyspærene og buskene har ikke vondt av min nedskrevne dumhet. Men vi kommer nok ikke noe vei med å prøve å drite ut hverandres meninger og livsvalg, og det er greit.
Vis hele sitatet...
Jeg er selvfølgelig enig med deg. Folk som jobber med psykiatri burde gå rundt i verden og spre gode vibber.

Jeg syns ikke jeg har vært direkte slemme med noen annet enn kanskje deg og han som gir deg kp hele tiden (kanskje Nogusho også men lol) men føler det har vært skutt like mye i begge retninger. Jeg har satt pris på å krangle litt med dere men det er jo ikke sikkert det er gjensidig.

Jeg skal bli bedre. Ikke fordi jeg jobber med det jeg gjør men fordi.

Flårete kommentarer kan jeg ikke love det ikke vil komme flere av. Av og til er det lov å være litt idiot. Og så lenge vektskålen i det karmiske kosmos bikker mer mot "ikke idiot" enn "idiot" hos oss alle vil verden bli et mye bedre sted.

For å svare på trådens spørsmål; nei, jeg skjønner ikke hvorfor folk er så opptatt av kjønn, som blir en abstrakt konstruksjon for meg, nesten som å det "være" religiøs. Har aldri brukt noe energi på det annet enn å registrere enkelte veldig generelle forskjeller. Identitetspolitikk er en splitt og hersk-drittrend. Må være vanskelig å slite med noe de fleste, meg inkludert, tar totalt for gitt og dermed har veldig små forutsetninger for å forstå. Det er lov å ikke ha en mening om absolutt alt, spesielt når det ikke angår deg selv, selv om internett-folk skriker om det motsatte. Trenger man egentlig å vite noens kjønn, utover om tissen peker inn eller ut i 2023? Innen det faktisk blir relevant har man vel uansett funnet utav det, eller? Skjønner ikke hvordan dette provoserer og engasjerer folk så mye, men tror det er mange skap-skjeve som lager mye av støyen. Uinteressant er det for meg personlig.
Sitat av funksjon Vis innlegg
Trenger man egentlig å vite noens kjønn
Vis hele sitatet...
Det er så enkelt. Jeg har selv stått i garderoben og i et lite sekund lurt på om noen hadde gått feil. Så innså jeg at ingen går inn i en herregarderobe uten god grunn...