Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 5419
Har da akkurat bestilt meg Iphone 5s, å tenkt da at jeg skulle bestille meg noen ekstra ladekabler å adaptere fra Dx.com. men min far som har Iphone 5 sa at etter at han oppdaterte til OIS7 så slutta de 2 "kinaladerne" hans å fungere. han får bare varsel på telefonen om at de muligens, ikke vil fungere optimalt.
disse funker da ikke i det hele tatt, men orginal laderen hans funker uten problemer.

lurer da på om det er flere som har opplevd det problemet?
er det ren tilfeldighet og at begge laderne hans har sluttet å fungere?
eller har da Apple greit å lagt inn en funksjon som får "uorginale" ladere til å slutte å fungere?
Alle mine rundt 5 ladere fra kina til iPhone 5 har sluttet helt/delvis å fungere. Fire av dem sluttet helt å fungere, mens en av dem fungerer kun den ene veien

Jeg har nå kun sverget til originale ladere, selv om det koster litt mer - de varer i alle fall noen år.
Trådstarter
2 0
sluttet dem å fungere pga ios7? eller var det kun fordi at dem hadde kort levetid?
Kinaladdere jeg har kjøpt, ladder veeldig sakte. Har kjøpt et par kabler bare og koblet de til original ladder (Den man setter i stikkontakten), og mobilen lades 2-4 ganger saktere.
Samsung Galaxy S4,
Sist endret av Vod0; 5. november 2013 kl. 17:46.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Kinaladdere jeg har kjøpt, ladder veeldig sakte. Har kjøpt et par kabler bare og koblet de til original ladder (Den man setter i stikkontakten), og mobilen lades 2-4 ganger saktere.
Samsung Galaxy S4,
Vis hele sitatet...
Har samme erfarning, bare med Galaxy Note 2.
Kjøp orginalt, var ihvertfall en sak med en iphone 5 lader som sprang stikkontakta, fra ebay. Garantert kina lader eller noe billig asia greier
Sist endret av Oatre; 5. november 2013 kl. 18:02.
Jeg har også et titalls uorginale lightningkabler. Kjøpte fordi det var så billig. Trikset er at du må låse opp telefonen før du setter i laderen. Altså du må være på home screen. Da lader den helt fint.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Jeg får beskjed om at laderen ikke er optimal, men den fungerer enda!
Husk også at dersom telefonen tar skade ved bruk av f.eks defekt "kinalader" så kan det gå ut over garantien - om selger kan bevise det.
Kina ladere er jo ofte bare livsfarlige. De er veldig billig oppbygget og mangler mange barriærer som en skikkelig godkjent for europa har. Hadde aldri plugget i en uten oppsyn. Det er mange u-tube videoer som viser hvor dårlig innmaten er i forhold til EU godkjent lader.

I andre land har de forårsaket brann og er blitt inndratt fra butikker.

En strømforsyning fra Kia hadde så tynne kobberledere at jeg kunne rive nettledningen med bare hendene, det var bare gummi.
Selve laderen er ikke så lurt å kjøpe fra kina, da denne ofte er av dårligere kvalitet en de originale. De fleste branner som foråsakes av ladere er av typen "kina ladere". Men uoriginale kabler skal ikke være noe problem.

Apple hadde nettop en kampanje der man fikk en original lader gratis, om det viste seg at man hadde en uoriginal lader.
Dette er noe av grunnen til at Apple ikke vil la deg lade med uverifiserte ladere. Altså pga brannfare.
Sist endret av TheWaveable; 5. november 2013 kl. 20:02.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Etter oppgradering til iOS 7 har jeg fått melding om at laderen ikke er godkjent, men den har likevel ladet.
Jeg trodde jeg hadde original kabel og lader, men når jeg sjekker kabelen mot http://support.apple.com/kb/HT5609 viser det seg at jeg har en uorginal kabel.

Jeg har lagt merke til at Clas Ohlson selger kabler noe billigere enn humac. Noen som vet om de er ekte?
Jeg har kjøpt flere kabler både hos Clas Ohlson og hos andre, så jeg vet ikke hvor den aktuelle kabelen kommer fra.
Sitat av Septim Vis innlegg
Har da akkurat bestilt meg Iphone 5s, å tenkt da at jeg skulle bestille meg noen ekstra ladekabler å adaptere fra Dx.com. men min far som har Iphone 5 sa at etter at han oppdaterte til OIS7 så slutta de 2 "kinaladerne" hans å fungere. han får bare varsel på telefonen om at de muligens, ikke vil fungere optimalt.
disse funker da ikke i det hele tatt, men orginal laderen hans funker uten problemer.

lurer da på om det er flere som har opplevd det problemet?
er det ren tilfeldighet og at begge laderne hans har sluttet å fungere?
eller har da Apple greit å lagt inn en funksjon som får "uorginale" ladere til å slutte å fungere?
Vis hele sitatet...
Apple la inn en kode i iso7 som gjorde at ikke apple originale ladere/piratladere fikk et varsel. Grunnen var at kinesiske piratladere som skulle etterligne apple sine tok fyr og brente ned et eller annet elns. Apple hadde en kampanje at de som hadde "piratladere" kunne få apple originale for 70kr for å være på den sikre siden.
Laderene vil ikke fungere fordi apple ikke ønsker at folk skal bruke piratladere på grunn av den hendelsen i Kina med brannen.
Sist endret av mikaoj95; 6. november 2013 kl. 20:36.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Apple greier selv å produsere originalladere som ikke funker på iPhone.
Kjøpte original lader og får beskjed "Lading støttes ikke med dette tilbehøret"
Er så jævlig møkkaselskapet apple.
De lager en av verdens beste telefoner (i mine øyne), men har verdens verste software og "monopol"-politikken de kjører gjør at jeg holder meg laaangt unna frem til neste jailbreak for ios 6.1.4 + 7.1 er klar.
DA er det iPhone igjen
Protip; pass i det minste på at det er en CE-godkjent lader. Se på Puro sine, de koster ikke mange kronene mer enn megasega-billige madebylittlechildreninChina-ladere, men er CE-godkjente og funker.