Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1257
har laget et raskt utkast til en eventuell "portfolio"..

Sjekk ut her

Gjerne gi konstruktiv kritikk, og hva jeg kan endre på (:


fonten blir selvfølgelig ikke slik, mtp webfonts..

PS: mitt første "verk" i photoshop så vær snill :)

edit: linjen nederst skal være lik alle andre linjene, selvfølgelig.
Sist endret av doffiz; 26. januar 2011 kl. 19:49. Grunn: ^
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
fint snille farger og greier ^^
Trådstarter
Sitat av drittsekken Vis innlegg
fint snille farger og greier ^^
Vis hele sitatet...
takk for den alltid like koselig med hyggelig feedback
Ikke veldig fan av logoene på menyen. Fuglene passer ikke med designet, og galleri-logoen passer iallefall ikke med fuglene
Uenig. Fuglene var fine de, men galleri-logoen passet ikke inn i det hele tatt! Ellers var det et fint design!
Når man titter på en portefølje (og arbeidene som er der) er man gjerne kritisk innstilt, og som alltid på web: folk har dårlig tid, så førsteinntrykket er viktig. Her er noen tanker jeg ha gjort meg:

Jeg ser ikke vitsen med å ha så stort tomrom på toppen?
Bruk ©, ikke (c) (ikke at det er noen vits med © i utgangspunktet … )
Hvorfor skal du ha nyheter? Det folk er ute etter på en portefølje er først og fremst å se hva du har laget, om det er bra, og dernest muligheten til å kontakte deg. Da trenger du ikke nyheter om deg selv, mest sannsynlig. Aktuelle ting kan ev. gå på Twitter-feeden, viktige ting kan gå på CV-en/om meg-siden.

I tillegg er jeg ikke stor fan av at man må klikke seg videre inn på siden for å finne ut ting. Hvis folk faktisk ser noe de liker, burde navnet og kontaktinformasjonen være lett tilgjengelig, helst synlig hele tiden. Nå vet jeg jo ikke hvordan selve galleridelen skal se ut (som på linkbildet?), men det er ugunstig å måtte navigere vekk fra galleridelen, bare for å finne kontaktinformasjonen. Ser nå at du har e-mailen i footeren, det mener jeg ikke er bra nok.

Ellers er det jo litt småpirk: linktekstene er ikke likt plassert i forhold til linja over, og igjen er ikke bildene til linkteksten likt plassert i forhold til linktekstene. Og bildene er grusomme, hva har fuglen å gjøre med noe som helst? Når man ser en lyseblå fugl, tenker man Twitter.

Det jeg ville gjort (og har gjort med min egen portefølje, som er i signaturen min) er å lage en enklest mulig side, hvor man ikke trenger å navigere mye rundt for å se på arbeidene, og hvor man ikke trenger å navigere i det hele tatt for å finne kontaktinformasjonen. Det er jo også ikke sidedesignet på porteføljen som skal selge deg, men arbeidene du viser frem.

Edit: jeg ville likt å se hvordan du faktisk planlegger å vise frem arbeidene dine.

Edit2: dette er en relativt fin link, btw.
Sist endret av Viva la Opium; 27. januar 2011 kl. 07:28.
Fint design, men håper dette ikke blir det ferdige resultatet. Synes alt er for basic, ingen detaljer og finesser som gjør at jeg ville valgt deg blandt mengden. Virker bare som en standard photoshop tutorial med litt pynting.