Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1580
Fant forleden en liten bunker gjemt i en liten skog/fjellskrent utenfor jobblokalet!

Dette er i Kirkenes, som var meget utsatt under andre verdenskrig siden russergrensa er såpass nært. I stedet for å ta bilder, hektet jeg kameraet fast i hodelykten. Kan være litt risting på grunn av dårlig feste.

Som i videoen kan det se ut til at dette er en gammel observasjonspost(?) Noen som vet?

View My Video

(Hipphurra for fantastisk kvalitet. Jeg som feila litt under konvertering)
Happy Buddha
Ikke akkurat hva jeg forestilte meg da jeg så POV, men nesten like bra.
Det så ut som en kanonpost, det var et rundt "hull" i bakken på et punkt hvor jeg kanskje mistenker at det har stått en kanon. Ellers, kult å se på, men foretrekker gode bilder framfor film!
mo3
Meddlemm
Trådstarter
Er mye å utforske her i Sør-Varanger. Skal ta med meg kamera på neste tur og knipse bilder. Ser for meg at det ikke blir så spennende å se på bilder av huler og bunkere? Føler at man ikke får delt hvor kult det faktisk er. Er spesielt en hule som er ganske svær jeg må få tatt bilder av. Er rundt 20 meter inn i fjellet før man går nedover i en bratt tunell på 15-20 meter før man kommer til et rom på 30 meter!Er mange huler som tyskerne hadde fanger i.
Sist endret av mo3; 30. mai 2012 kl. 23:59.
Happy Buddha
Sitat av mo3 Vis innlegg
Er mye å utforske her i Sør-Varanger. Skal ta med meg kamera på neste tur og knipse bilder. Ser for meg at det ikke blir så spennende å se på bilder av huler og bunkere? Føler at man ikke får delt hvor kult det faktisk er. Er spesielt en hule som er ganske svær jeg må få tatt bilder av. Er rundt 20 meter inn i fjellet før man går nedover i en bratt tunell på 15-20 meter før man kommer til et rom på 30 meter!Er mange huler som tyskerne hadde fanger i.
Vis hele sitatet...
Høres utrolig kult ut! KP om du leverer!
Den siste bunkeren på videoen din er en såkalt Tobruk/Ringstände. Dersom denne lå litt for seg selv i nærheten av den første bunkeren uten noe spesielt annet i nærheten, så vil jeg anta at den første er en mannskapsbunker for de som skulle bemanne Tobruk-en. Som regel var det snakk om MG eller bombekaster disse var utrustet med.