Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2484
På min iphone så er det øverste glasset blitt slått inn på en eller annen måte.

Først så fikk jeg slike bilder:
http://i35.tinypic.com/amrt0.jpg


http://i36.tinypic.com/set3ra.jpg
etter en stund ble det slik. Kan ikke ta bilder. Need help..
Glasset foran kameraet/linsen har blitt knust? Er vel bare å sende den inn antar jeg, du kan vel ikke akkurat fikse det selv.
Det øverste glasset?
Mener du det som er bakpå telefonen? Det som er foran linsen til kameraet.
Eller det som hører til skjermen?
mo3
Meddlemm
Trådstarter
Det er det øverste glasset. kameraet funket noen dager da det var knust. så en dag så gjorde det plutselig ikke det lengere.
Beklager, men det øverste glasset sier meg ingenting... Er det foran eller bak på telefonen?
mo3
Meddlemm
Trådstarter
bak på telefon. Det øverste glasset forran linsa til kameraet. Det har på en eller annen blit skyvet inn.
Sist endret av mo3; 4. november 2009 kl. 21:21.
Åja! Det glasset som er forran linsen på telefonen din!
Det skal vel ha blitt ganske hardt trykkt inn hvis det har klart å ødelegge kameraet ditt?
mo3
Meddlemm
Trådstarter
Veit da faen hva som har skjedd. sku ta et bilde, så så jeg masse sprekker. Etter en nærmere sjekk så jeg at glasset var litt sprukket og det var trykkt inn. bare tok mobilen opp av lommen. har i tilegg mobilen inni beskyttelse.
Har du jailbreaka tlfen? Hvis ikke, så kan du jo prøve å restore å se om det funker da. (Du kan forsåvidt det når den er jailbreaka også altså :P)
mo3
Meddlemm
Trådstarter
Har ikke jailbreaka den nei. om jeg restorer den, må jeg kjøpe alle apsa på nytt igjen?
Nei, iTunes tar backup av alt på telefonen hver gang du synkroniserer, så ta å synkroniser rett før du restorer, så når iTunes da oppdager iPhonen på nytt etter restoring, får du 2 valg. Enten konfigurere telefonen som en ny iPhone eller gjenoprette fra *navnet på iPhonen* Velg da det siste og du slipper og overføre noen ting. Alt av meldinger og notater og apps legges da inn.
Sitat av trauMa Vis innlegg
Har du jailbreaka tlfen? Hvis ikke, så kan du jo prøve å restore å se om det funker da. (Du kan forsåvidt det når den er jailbreaka også altså :P)
Vis hele sitatet...
Hvordan skal en restore hjelpe mot et knust glass? Virker litt ulogisk.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
For man kan ikke sende den inn hvis den er jailbreaka. Da henger servicepersonellet seg opp i at den er brukt ulovlig og dermed er det muligens null garanti hvis dette er en garantisak..
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Hvordan skal en restore hjelpe mot et knust glass? Virker litt ulogisk.
Vis hele sitatet...
Tingen er jo at selv om glasset er knust har han kunnet tatt bilder, inntil nylig. Kamera "åpner" seg ikke en gang. Derfor mener jeg at en restore hjelper. Hvor vidt det er en garanti sak eller ikke å få reparert glasset/få en ny telefon har jeg ingen formening om.
mo3
Meddlemm
Trådstarter
Nå har jeg gjenopprettet iPhonen. Kameraet er fortsatt fucka, og jeg mista alle appsa, selv om jeg tok sikkerhetskopier
O.o ... Har brukt cirka 250kr på apps.
Sist endret av mo3; 8. november 2009 kl. 12:17.
Må bare le litt moe

Du får sende den inn ^^,
mo3
Meddlemm
Trådstarter
haha håper det går bra
Sitat av mo3 Vis innlegg
Nå har jeg gjenopprettet iPhonen. Kameraet er fortsatt fucka, og jeg mista alle appsa, selv om jeg tok sikkerhetskopier
O.o ... Har brukt cirka 250kr på apps.
Vis hele sitatet...
den laster dem igjen vis du har kjøpt dem en gang tror det var fem ganger man kunne laste ned uten og betale
Sist endret av ilucifer; 8. november 2009 kl. 12:58.
mo3
Meddlemm
Trådstarter
Sitat av ilucifer Vis innlegg
den laster dem igjen vis du har kjøpt dem en gang tror det var fem ganger man kunne laste ned uten og betale
Vis hele sitatet...
Fant det ut ja. kan laste ned de gratis på nytt. Får vel bare sende inn mobilen på da..
Sist endret av mo3; 14. november 2009 kl. 16:17.
Hvis glasset er knust så kommer det nok ikke til å være noen vits i å sende den inn til apple, derimot kan kanskje Dr iPod hjelpe deg
mo3
Meddlemm
Trådstarter
Sitat av atomet Vis innlegg
Hvis glasset er knust så kommer det nok ikke til å være noen vits i å sende den inn til apple, derimot kan kanskje Dr iPod hjelpe deg
Vis hele sitatet...
Bor i finnmark, så blir litt vansklig å dra ned til Oslo. Dessuten så får jeg ikke opp kameraet i det hele tatt. Dritt. Eple som skal ha så bra software du lissom.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Bor i finnmark, så blir litt vansklig å dra ned til Oslo. Dessuten så får jeg ikke opp kameraet i det hele tatt. Dritt. Eple som skal ha så bra software du lissom.
Vis hele sitatet...
Bare så jeg forstår deg riktig: Du har fysisk knust kameraglasset på iPhonen din som gjør at kameraet ikke fungerer, og dette mener du altså er Apple sin feil fordi de ikke lager god nok software?
mo3
Meddlemm
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Bare så jeg forstår deg riktig: Du har fysisk knust kameraglasset på iPhonen din som gjør at kameraet ikke fungerer, og dette mener du altså er Apple sin feil fordi de ikke lager god nok software?
Vis hele sitatet...
Det funket før med knust glass. Hvorfor skal et billig plastglass gjøre at ikke kameraet funker anyway?
Det billige plastglasset er en del av en telefon som koster minst 2500.
▼ ... over en uke senere ... ▼
mo3
Meddlemm
Trådstarter
Av en eller annen merkelig grunn drømte jeg at kamera virket i natt. Nå når jeg våknet og prøvde kameraet så funket det O.o ... Men har jo fortsatt knust glass da. Må jeg kanskje bytte hele bakdekslet?
▼ ... mange måneder senere ... ▼
mo3
Meddlemm
Trådstarter
Nå ligger iphonen i deler på bordet her, når jeg "tapper" litt på linsa, så hører man en liten lyd som høres ut som noe er løsnet. Tro om man skal bestille en ny kamera modul?
hvliken generasjon er iphonen din?

første, andre, tredje eller fjerde?
mo3
Meddlemm
Trådstarter
3gs it is..