Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5809
Hei alle sammen!

Jeg har nå LSD liggende forann meg, noe jeg har sett frem til lenge. Jeg har bare vært borte i relativt svake trøffler i Amsterdam, når det gjelder psychadelichs. Jeg har lest masse om dette, og føler meg klar mentalt. Imens jeg skriver dette har jeg kriblinger i hele kroppen, en blanding av nervøsitet og glede. Jeg skal da ta dette bare om et par timer.

Jeg har altså 2 stk 120ug blottere, som er til meg og en kompis. Det kommer også en annen, som skal passe på. Jeg har veldig mye blanda tanker i hodet mitt, og har lest så mye om dette at jeg nesten er usikker på hva jeg kan forvente. Jeg lurer veldig på om jeg skal gå for å ta hele blotteren (120ug) med en gang, eller begynne med halve (60ug ca). Om noen kunne gitt meg noen råd hadde det vært supert!

Settingen blir i en leilighet, hvor vi absolutt er trygge, og ingen kan forstyrre.
120 ekke veldig stor dose... selv sitter jeg her med en 200 å jeg har heller aldri tatt det før.

En kompis tok akkurat 225 å tripper ganske heftig
Sist endret av Litago1; 15. februar 2014 kl. 14:50.
Sitat av Litago1 Vis innlegg
120 ekke veldig stor dose... selv sitter jeg her med en 200 å jeg har heller aldri tatt det før.

En kompis tok akkurat 225 å tripper ganske heftig
Vis hele sitatet...
Aight, jeg får se hva jeg gjør, men vil bare gjerne få en følelse av det før jeg tripper. Er som sagt, ganske nervøs.

Happy tripping!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er flere som er i samme situasjon som deg, Denne tråden bør du lese.
Jeg og kjæresten er i samme situasjon. Vi har funnet ut at vi kommer til å vente til i sommer, når det er lyst, varmt og koselig ute. Nå er det mange år siden vi begynnte å bli interessert i psykedeliske stoffer, så da skader det ikke å vente noen mnd til :P For vår del har det vel mest med stemning og gjøre. Da er vi ferdige med studieåret, byrder er løftet fra skuldrene, nydelig vær, kan gå ut uten å måtte tenke på bekledning, osv

Jeg har ingen erfaring med psykedeliske stoffer, kjæresten har noe erfaring med sopp. Vi har en del 120ug blottere, og kommer til å starte med en hver. Flere som skriver at 90-130 er en grei førstegangsdose.
Ta hele blottern du jeg kan nesten garatere deg at du får en bra trip utifra det vi har pratet om over PM.
120ug er en helt grei dose for en nybegynner, føler du deg mentalt klar og settingen er bra så blir det nok ikke noe problemer.
Kjør på med hele blottern, er min mening er litt kjedelig om det blir for lite, og så tar det jo litt tid før det funker også, så du risikerer å "vente" bort hele peaket, om det ikke ble nok med første halvdel...

Dessuten vil jeg si LSD er ganske lett å håndtere psykisk, kontra sopp og andre mer "heavy" psychedelics.
Det er mer på den visuelle siden, mens sopp er mer emosjonelt og selvransakende (i min og mine venners opplevelser).
Syre var liksom bare på "god-siden" av psyken i mitt tilfelle (og alle jeg kjenner), og jeg er en type somnesten alltid blir stressa, urolig og "noier" før peak på psychedelics. Med en gang peaket har roet seg ned litt, så forsvinner som regel all skepsis og uro

Om jeg ble urolig/rastløs på syre, så var det utrolig greit å bare sette seg ned og tegne noen syke tegninger :P
Har aldri hatt det så gøy med tegninger og bilder, som vi hadde den kvelden Utrolig mye morro i å tegne artige karikaturer og cheesy figurer

Umulig å ikke være nervøs første gangen man prøver noe sånt, men du finner nok ut at det kan være rimelig awesome og eventyrlig
Hehe, artig å se at flere er i samme situasjon . Er nok best å gjøre det på sommertider med deilig vær... Men når det er sagt, så vil jeg være i en chill leilighet hvor jeg føler meg helt trygg første gang, men det er meg .

Kompisene mine kommer nå, så er bare en drøy halvtime til jeg legger det på tunga. Da prøver jeg meg på hele blotteren, altså 120ug. Takk for svar og ønsk meg lykke til! Skal ikke se bort ifra en trip rapport.
Ta hele om gangen (skulle gjerne tatt begge for en ordentlig trip men w/e) og dropp han som skal passe på dere. Ellers er det bare gøy. God tur
Si ifra hvordan det gikk da!
Litt av en opplevelse.. klarer ikke sette ord på det. Skal få til en trip rapport imorra
Sitat av Mr.Fantasy Vis innlegg
Litt av en opplevelse.. klarer ikke sette ord på det. Skal få til en trip rapport imorra
Vis hele sitatet...
Hvordan skal du klare å skrive en rapport om du ikke klarer å sette ord på det? Var litt motsigende egt..

Men herlig, gleder meg til rapport!
Hahaha, ja. Så det nå
Hva må jeg gjøre for å få meg litt nedpå normalen igjen?
Sitat av Mr.Fantasy Vis innlegg
Hahaha, ja. Så det nå
Hva må jeg gjøre for å få meg litt nedpå normalen igjen?
Vis hele sitatet...
Det er helt normalt å sitte igjen med en spesiell følelse etter at selve rusen LSD har gitt seg.

Hvor lenge varierer fra et par timer til mange. Men det forsvinner ihvertfall gradvis, så du skal slippe å begynne på en ny opptur.

Du kan bruke denne "afterglowen" på å reflektere litt over det du har opplevd tidligere i kveld. Det brukte ihvertfall jeg å gjøre. Kos deg
Sist endret av VinumSabbathi; 16. februar 2014 kl. 02:04.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Walter Bishop må nok ha gitt mange folk lyst til å møte LSD.
Jeg kan si at jeg hadde to blottere og begynte med en halv, for jeg har hørt nok kjipe historier fra folk som har blitt "overveldet" av rusen, altså at rusen har tatt kontroll. Det er en veldig "sterk" rus, og du vil merke ganske kjapt at du har tatt en halv blotter, alt så kan renne eller beveger seg renner eller beveger seg.

Når du har blitt komfortabel med rusen hiver du nedpå den andre halvparten slik at du får en noenlunde "fullblown" tur. Vær obs på at LSD varer leeenge, og mot slutte ble det nesten umulig å avgjøre for meg hva som var hallusinasjoner og hva som var ekte. Likevel hadde jeg en fantastisk tur og et godt minne Jeg tok det på høsten natt til mandag og gikk rundt og så på de gule bladene som hadde falt ned, som plutselig begynte å lyse opp. Det var rett og slett noen helt fantastisk hallusnasjoner, men jeg er veldig glad for at jeg "bygget" meg opp og ikke ble kastet rett inn i en rus som kunne være for sterk. Nå var det jeg som kontrollerte rusen, og ikke omvendt.

Jeg vil anbefale å starte rolig i en trygg setting, høre på musikk og legge merke til hva dette stoffet gjør med deg før du går "full out". Jeg hadde som sagt en fantastisk opplevelse selv, men tror nok at mye av det var fordi jeg følte meg 100% trygg hele tiden. LSD kan fort ta kontrollen og da er det neppe like gøy....

Sitat av Mr.Fantasy Vis innlegg
Hahaha, ja. Så det nå
Hva må jeg gjøre for å få meg litt nedpå normalen igjen?
Vis hele sitatet...
Det beste er søvn; du er slitnere enn du tror. Har du noe benzo, er dette en gyllen mulighet til å få sove godt og lenge Har du andre mer "bingo" "sovemedisiner" ville jeg faktisk vurdert å ta det og, enten det er antihistaminer eller quetiapin. Jeg rører vanligvis ikke tullesovemedisin, men jeg vet hvordan det er på vei ned fra LSD og de er ikke lett å få sove...

Mitt råd er å bruke det du har for å sovne, og sove så lenge du kan i morgen

Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Det er helt normalt å sitte igjen med en spesiell følelse etter at selve rusen LSD har gitt seg.

Hvor lenge varierer fra et par timer til mange. Men det forsvinner ihvertfall gradvis, så du skal slippe å begynne på en ny opptur.

Du kan bruke denne "afterglowen" på å reflektere litt over det du har opplevd tidligere i kveld. Det brukte ihvertfall jeg å gjøre. Kos deg
Vis hele sitatet...
Enig i at "afterglow" er bra om man er der, men selv gjorde jeg fra meg afterglow før jeg kom hjem og var egentlig enormt klar for å bare sovne... Enormt sliten i cortex som har jobbet overtid.

Hvis man føler for å reflektere litt er det en bra ting, men når det er gjort er man fortsatt stimulert så det kan være rimelig vanskelig å sovne. Er det noen gang jeg kan rettferdiggjøre dobbel dose av benzo må det vel være nettopp dette...
Sist endret av Antagonist; 16. februar 2014 kl. 03:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Alt dere skriver gir så mening. Er helt overkokt i hodet, vi pratesss imorraaa ))
Beste følelsen i verden er når det lugger litt i hjernebarken
Klarer ikke helt sette plass på ting jeg, hvor lenge varer dette egentlig haha? Ting er fortsatt ganske weiirrdd

Lurer fælt på hvordan jeg skal få sove, har dessverre ikke noe sovemedisin her heller :/ haha uf
Sist endret av Mr.Fantasy; 16. februar 2014 kl. 06:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mr.Fantasy Vis innlegg
Klarer ikke helt sette plass på ting jeg, hvor lenge varer dette egentlig haha? Ting er fortsatt ganske weiirrdd

Lurer fælt på hvordan jeg skal få sove, har dessverre ikke noe sovemedisin her heller :/ haha uf
Vis hele sitatet...
Må belage deg på at det kan ta noen timer enda før du får sove.
Blir ikke helt på plass før enn får sovet ut heller, desverre.

Helt normalt, kos deg hvis det går.
Sitat av Lyra Vis innlegg
Må belage deg på at det kan ta noen timer enda før du får sove.
Blir ikke helt på plass før enn får sovet ut heller, desverre.

Helt normalt, kos deg hvis det går.
Vis hele sitatet...
Haha, ja... tankene mine spinner, og blir dratt ut, og snapper tilbake til realiteten hele tiden. Jeg føler at jeg kontrollerer det sånn noenlunde, men hadde vært godt å få sovet litt nå og våknet opp normal. Men når det er sagt, så har dette vært en syk opplevelse som jeg skal prøve å få satt sammen i ord imorra

Sitat av Mr.Fantasy Vis innlegg
Haha, ja... tankene mine spinner, og blir dratt ut, og snapper tilbake til realiteten hele tiden. Jeg føler at jeg kontrollerer det sånn noenlunde, men hadde vært godt å få sovet litt nå og våknet opp normal. Men når det er sagt, så har dette vært en syk opplevelse som jeg skal prøve å få satt sammen i ord imorra
Vis hele sitatet...
Mye å utforske

Jeg siterte meg selv ja, akkurat...

Er kommet meg litt ned nå. Har ikke sovet så mye, men ting er litt mer sånn det skal være, klarte ikke å sovne før 10 tiden i morges også våknet jeg for ikke så lenge siden. Regner med at det er vanlig å føle seg litt forvirret og "ydmyk" etter dette. Sliter litt med å samle tankene, og er litt sånn smånervøs.. men det går vel over?

Men fy, spennende greier.. :S !!
Sist endret av Mr.Fantasy; 16. februar 2014 kl. 14:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mr.Fantasy Vis innlegg
Haha, ja... tankene mine spinner, og blir dratt ut, og snapper tilbake til realiteten hele tiden. Jeg føler at jeg kontrollerer det sånn noenlunde, men hadde vært godt å få sovet litt nå og våknet opp normal. Men når det er sagt, så har dette vært en syk opplevelse som jeg skal prøve å få satt sammen i ord imorra



Mye å utforske

Jeg siterte meg selv ja, akkurat...

Er kommet meg litt ned nå. Har ikke sovet så mye, men ting er litt mer sånn det skal være, klarte ikke å sovne før 10 tiden i morges også våknet jeg for ikke så lenge siden. Regner med at det er vanlig å føle seg litt forvirret og "ydmyk" etter dette. Sliter litt med å samle tankene, og er litt sånn smånervøs.. men det går vel over?

Men fy, spennende greier.. :S !!
Vis hele sitatet...
Neste gang; sørg for å ha noe som kan "slå deg ut" når du føler at du er "ferdig" med det du skal, for det ser ut som om du har brukt en del timer ekstra på å sovne, og det er ikke bestandig like gøy Det må ikke nødvendigvis være "skikkelige" sovemedisiner (benzo), finnes mye som er bedre enn ingenting i noen situasjoner, selv om de får deg til å føle deg litt mongo dagen etter, men det gjør man vel uansett etter en slik tur...

Alt går over ja; men deler av hjernen blir ganske overbelastet på grunn av stimuleringen, så det er også en god grunn til å "slukke lyset" når du føler at du har gjort deg ferdig, så slipper du billigere unna ekle ettervirkninger. For all del, LSD kan være utrolig givende, men det kommer til et punkt der det går over til å bli å bare være slitsomt (i alle fall for min del) og da er det veldig greit å kunne sove...
Sitat av Antagonist Vis innlegg
Neste gang; sørg for å ha noe som kan "slå deg ut" når du føler at du er "ferdig" med det du skal, for det ser ut som om du har brukt en del timer ekstra på å sovne, og det er ikke bestandig like gøy Det må ikke nødvendigvis være "skikkelige" sovemedisiner (benzo), finnes mye som er bedre enn ingenting i noen situasjoner, selv om de får deg til å føle deg litt mongo dagen etter, men det gjør man vel uansett etter en slik tur...

Alt går over ja; men deler av hjernen blir ganske overbelastet på grunn av stimuleringen, så det er også en god grunn til å "slukke lyset" når du føler at du har gjort deg ferdig, så slipper du billigere unna ekle ettervirkninger. For all del, LSD kan være utrolig givende, men det kommer til et punkt der det går over til å bli å bare være slitsomt (i alle fall for min del) og da er det veldig greit å kunne sove...
Vis hele sitatet...
Skal garantert ha noe som slår meg ut neste gang...noe som hvertfall virker litt søvndyssende på et sett.

Kjenner meg igjen i det du skriver, og for min del varte det rett å slett altfor lenge, og ble etterhvert mentalt utslitt. Men peaken var helt utrolig, og jeg kan bare se for meg hva større doser vil gjøre, ganske sprøtt. Det var et tidspunkt jeg bare fikk lyst til å sette meg ned å gråte av hvor utrolig ting hang sammen liksom..

Takk til alle som har svart og gitt gode råd, det har hjulpet veldig mye!!!
Sist endret av Mr.Fantasy; 16. februar 2014 kl. 16:37.
Mr.Fantasy: Hahaha, ja jeg husker første gangen min (150ug). Jeg trippet på rommet til en kompis, og etter peaken når jeg skulle ture hjemover måtte jeg felle en tåre det sekundet jeg kom ut døra og sa til meg selv "Fy faen dette er helt fantastisk!"

Orker ikke ta LSD lenger med mindre det er en ordentlig dose. Føler at hvis man ikke kommer over en "kneik" kan det være ganske kjedelig (da ting bare er litt bølgete og litt twisted). Når du først kommer over "kneika" er det helt sinnsykt hvordan alt bare er en berg og dalbane. (helt mindfuck og det går egentlig nesten ikke ann å beskrive hvordan det er)

Håper du likte det. Jeg personelig elsker det
Og husk at LSD ikke er for alle. Har tatt det med noen kompiser som rett og slett ikke likte det og var ganske misfornøyde. Jeg tar bare LSD med 2 av kompisene mine som elsker det like mye som meg
Sitat av roundpotato Vis innlegg
Mr.Fantasy: Hahaha, ja jeg husker første gangen min (150ug). Jeg trippet på rommet til en kompis, og etter peaken når jeg skulle ture hjemover måtte jeg felle en tåre det sekundet jeg kom ut døra og sa til meg selv "Fy faen dette er helt fantastisk!"

Orker ikke ta LSD lenger med mindre det er en ordentlig dose. Føler at hvis man ikke kommer over en "kneik" kan det være ganske kjedelig (da ting bare er litt bølgete og litt twisted). Når du først kommer over "kneika" er det helt sinnsykt hvordan alt bare er en berg og dalbane. (helt mindfuck og det går egentlig nesten ikke ann å beskrive hvordan det er)

Håper du likte det. Jeg personelig elsker det
Og husk at LSD ikke er for alle. Har tatt det med noen kompiser som rett og slett ikke likte det og var ganske misfornøyde. Jeg tar bare LSD med 2 av kompisene mine som elsker det like mye som meg
Vis hele sitatet...
Hehe. Kan skjønne at det blir bedre når man kommer over den "kneika" som du sier, nå har ikke jeg prøvd større doser enn 120ug, men kan se for meg at det blir et mye bedre eventyr hvis man upper dosen..

Jeg likte det veldig, og peaken var bare helt syk! men ble slitsomt etterhvert hvor jeg følte at jeg ikke kom ut av det, 10 timer er liksom lenge nok.. hehe. Men ja, er absolutt ikke noe for alle, jeg må bare ha noe som får meg til å sove neste gang .
▼ ... over en uke senere ... ▼
Til en eventuell neste gang anbefaler jeg at du tar det i 12-tiden på dagen. Da er det fint mulig å sovne litt over midnatt. Ha gjerne noe cannabis i bakhånd om du er vant til å røyke. For min del prøver jeg å unngå benzoer og andre sovemedisiner i det lengste.

Veldig hyggelig å lese at du hadde en fin førstegangsopplevelse. Anbefaler deg en høyere dose neste gang, så skal du se at du får noen skikkelige gjennombrudd. Da må du være helt sikker på at du kan være i en trygg setting. En leilighet i en blokk er ikke trygg nok, i hvertfall ikke for meg, da jeg får en tendens til å totalt miste kontrollen over lydnivået på stemmen min.