Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1097
Hei fikk en kompis til å sette sammen en pc, men vil ha meningene deres her inne og flere meninger? Så hva syntes dere? :P
Vet skjermen er litt unødvendig, men vil ha den.

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...9-5B522EB7520C

Hjertelig takk på forhånd
virker bra det der. Eneste er at rammen ikke er på lager. Hvis du vill bytte ram så skal disse brikkene være bra.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=768801. Er 16GB kit istedet for 8GB, men ram er så billig nå til dags uansett.
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
men ram er så billig nå til dags uansett.
Vis hele sitatet...
Må si meg uenig der, 8 GB ram har pleid å ligge tilgjengelig til under 400 kr.

Og angående listen så synes jeg alt ser greit ut.
Men vil anbefale deg å kjøpe noen av delene fra andre levrandører, da Komplett er ganske dyrt.

For eksempel kan du spare 215 kroner ved å kjøpe kabinettet fra Supersmart.
Og 249 kroner ved å kjøpe tastaturet herfra: NetonNet
250 kr ved å kjøpe PSUen fra Supersmart


Dette kan fort bli en tusenlapp eller to om du går igjennom resten av komponentene selv.
Bruk Prisjakt for å finne de rimligste prisene!
Sitat av MBTI Vis innlegg
Må si meg uenig der, 8 GB ram har pleid å ligge tilgjengelig til under 400 kr.

Og angående listen så synes jeg alt ser greit ut.
Men vil anbefale deg å kjøpe noen av delene fra andre levrandører, da Komplett er ganske dyrt.

For eksempel kan du spare 215 kroner ved å kjøpe kabinettet fra Supersmart.
Og 249 kroner ved å kjøpe tastaturet herfra: NetonNet
250 kr ved å kjøpe PSUen fra Supersmart


Dette kan fort bli en tusenlapp eller to om du går igjennom resten av komponentene selv.
Bruk Prisjakt for å finne de rimligste prisene!
Vis hele sitatet...

Husk også at hvis du bestemmer deg får å bestille fra ørten forskjellige steder må du betale frakt får hver eneste del, og da blir det plustelig ikke så billig.
Sitat av toxicity Vis innlegg
Husk også at hvis du bestemmer deg får å bestille fra ørten forskjellige steder må du betale frakt får hver eneste del, og da blir det plustelig ikke så billig.
Vis hele sitatet...
Det har du rett i - selv pleier jeg å sjekke prisene inkludert frakt, for å se om jeg tjener minst 100 kr på å bestille fra forskjellige levrandører.

Å kjøpe både PSU og kabinett fra Supersmart vil jo lønne seg så lenge fraktprisen er under 500 kroner
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
gå for ax760 istedet for ax860i, av flere grunner.
1. du trenger ikke 860w, selv 760w er overkill til tusen.
2. (i) serien til corsair har hatt noen problemer opp i gjennom, bla at monitoring har en tendens til å streike, og virtuelle sikringer ikke vil funke.
3. (i) serien lager mer lyd en den orginale.

jeg ville også strekt vurdert k70 fremfor k60.
1. Alle knappene er mekaniske, tro meg du kommer til å irritere deg over at ikke alle knappene er mekaniske.
2. Den har hel håndleddstøtte, hvorfor de har den teite wasd greia på k60 har jeg aldri skjønt, den er ubrukelig og i veien når man skal gjøre noe som helst annet en å spille.

Jeg ville også vrudert en cpu kjøler, den kjøleren intel leverer er ikke spesielt stillegående for å si det slik, den bråker sinsykt mye, og selv om du sier du ikke bryr deg om pc'en lager lyd, det er deilig med stille pc, tro meg
Noctua NH-D14 er et meget godt valg.

En annen ting er at du kan glatt gå "ned" til en 840 evo uten å miste noe serlig ytelse, pc'en vil praktisk talt være like rask og snappy.

En annen ting, jeg personlig har ikke brukt optisk drev siden jeg vet ikke hvor lenge siden, siden windows kan installeres med minnepenn og spill nåtildags somregel ikke bruker dvd uansett, og film kan lastes ned/streames, så ser jeg rett og slett ikke bruksområdet lenger. Så med mindre du absolutt ikke har behov for det kan du spare 180kr der.


Og som sagt skjekk opp pris mot andre butikker også, kan hende du sparer noen kroner ved å kjøpe fra feks dustin.
Sist endret av Frufsa; 18. august 2013 kl. 22:11.
Sitat av MBTI Vis innlegg
Må si meg uenig der, 8 GB ram har pleid å ligge tilgjengelig til under 400 kr.

Og angående listen så synes jeg alt ser greit ut.
Men vil anbefale deg å kjøpe noen av delene fra andre levrandører, da Komplett er ganske dyrt.

For eksempel kan du spare 215 kroner ved å kjøpe kabinettet fra Supersmart.
Og 249 kroner ved å kjøpe tastaturet herfra: NetonNet
250 kr ved å kjøpe PSUen fra Supersmart


Dette kan fort bli en tusenlapp eller to om du går igjennom resten av komponentene selv.
Bruk Prisjakt for å finne de rimligste prisene!
Vis hele sitatet...
du må også huske på att komplett har den beste kundeservicen som fins. Hvis noe går i stykker så er det bare å ringe også ordner dem en løsning temmelig fort.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av tennbrikket Vis innlegg
du må også huske på att komplett har den beste kundeservicen som fins. Hvis noe går i stykker så er det bare å ringe også ordner dem en løsning temmelig fort.
Vis hele sitatet...
Nå skal det sies at NetOnNet også har drøy kundeservice, i hvertfall etter min erfaring, her snakker vi svar på morgenen, når jeg sendte dem mail, på kvelden i romjula!
Trådstarter
93 6
Takk for mange og bra svar Jeg har faktisk planer om å bestille fra dustin home da jeg sparer en rundt 1000 kr på det og syntes det er verdt det. Syntes bare komplett er mer oversiktelig så jeg lager lista der og kopierer de samme komponentene til Dustin.
"Tennbrikket" den er heller ikke på lager :P

"Frufsa" takk for utfyllende svar, og ha en overkill pc er jo litt fett også da, varer den lenge også, men hadde egentlig et budsjett på 13k. Har vertfall lagt til det du anbefalte bortsett fra tastaturet da jeg ikke gidder å gå dyrere på det, syntes det er dyrt nok og har planer om å oppgradere mus osv når jeg har fått litt penger igjen.

Her er den nye lista:
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...9-5B522EB7520C
Hold deg unna det headsettet! Dersom du har mikrofonen er aktivert mens du lader det kommer det en utrolig irriterende durelyd. Og denne durelyden er det ikke bare du som hører, men alle i skypesamtalen din også. Forferdelig irriterende. Jeg har hatt 2 stk av dette headsettet, samme problem begge gangene. En kompis av meg har også hatt samme problem.
Sist endret av Eplekjekk; 19. august 2013 kl. 11:56.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av insider Vis innlegg
Takk for mange og bra svar Jeg har faktisk planer om å bestille fra dustin home da jeg sparer en rundt 1000 kr på det og syntes det er verdt det. Syntes bare komplett er mer oversiktelig så jeg lager lista der og kopierer de samme komponentene til Dustin.
"Tennbrikket" den er heller ikke på lager :P

"Frufsa" takk for utfyllende svar, og ha en overkill pc er jo litt fett også da, varer den lenge også, men hadde egentlig et budsjett på 13k. Har vertfall lagt til det du anbefalte bortsett fra tastaturet da jeg ikke gidder å gå dyrere på det, syntes det er dyrt nok og har planer om å oppgradere mus osv når jeg har fått litt penger igjen.

Her er den nye lista:
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...9-5B522EB7520C
Vis hele sitatet...
ssd'en jeg tenkte på:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=791617
nøyaktig samme ssd'en, bare billigere.

er også verdt å nevne at qpad har et tastatur som på mange måter konkurer med k60, men er langt billigere, nemmelig mk-50, men det som gjør det til et bedre tastatur er at det er billigere, har alle knappene mekanisk, samt har en komplett håndleddstøtte.
http://www.netonnet.no/art/data/gami...0/167681.6061/
kvalitets messig er det like bra som k60, jeg gikk fra et k90 til et mk-80 tastatur, og det er akkurat samme kvalitet i qpad tastaturet, eneste er at du mister de teite wasd tastene(bytt heller ut wasd med esdf, da finner du tastene uten problem uansett), og mediakontroll knappene går via "FN" knapp istedet for.

Jeg ville også valgt NH-D14 over h60 annytime, den er mer driftsikker, yter bedre, er mer stillegående og er billigere.

Sitat av Eplekjekk Vis innlegg
Hold deg unna det headsettet! Dersom du har mikrofonen er aktivert mens du lader det kommer det en utrolig irriterende durelyd. Og denne durelyden er det ikke bare du som hører, men alle i skypesamtalen din også. Forferdelig irriterende. Jeg har hatt 2 stk av dette headsettet, samme problem begge gangene. En kompis av meg har også hatt samme problem.
Vis hele sitatet...
Kan nevne at jeg er fornøyd med mitt, og at det har langt bedre lyd en samtlige av det logishit skvipet jeg har testet, makan til drittlyd, og jeg har ikke vert borti problemene du nevner, kan hende jeg har vert heldig med mitt, men kjenner flere som har det og ikke har problemer.
Eneste problemet jeg har hatt var før de fikk skikkelig støtte til w8, da var det mye rart av driverfeil, men nå funker det som en drøm.