Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1841
Hei !

Skal kjøpe meg longboard, men er ikke helt inne i denne hobbyen helt enda. Hva er egentlig forskjellen på et billigbrett fra smartclub til 600kr og f.eks loaded dervish?

Designet er jo helt klart mye kulere, men hvordan er forskjellen i å kjøre på det?

Er det verdt å betale over 3000kr for et skikkelig bra brett, eller burde jeg gå for noe billig-greier?

- Mariofrans
Sist endret av mariofrans; 20. mai 2011 kl. 16:48.
Forskjellen er hovedsakelig kvaliteten. Ikke bare hvor mye brettet tåler, men også hvor gode kulelagrene er, fleksibiliteten i plata etc. Hva med å gå for en mellomting? Du må vel ikke velge mellom et brett til 600,- mot et til 3000,-?
Sist endret av Daybreak; 20. mai 2011 kl. 16:50.
Trådstarter
Sitat av Skateward Vis innlegg
Forskjellen er hovedsakelig kvaliteten. Ikke bare hvor mye brettet tåler, men også hvor gode kulelagrene er, fleksibiliteten i plata etc. Hva med å gå for en mellomting? Du må vel ikke velge mellom et brett til 600,- mot et til 3000,-?
Vis hele sitatet...
Ser på et brukt Loaded Dervish til 2400 kr. Om det er bra, så går jeg nok for det!

Om et brett er brukt, vil det ha mye å si på kvaliteten, eller holder longboard seg generelt ganske bra?
Sitat av mariofrans Vis innlegg
Om et brett er brukt, vil det ha mye å si på kvaliteten, eller holder longboard seg generelt ganske bra?
Vis hele sitatet...
Kommer ann på hvordan brettet er behandlet, som med alt annet man kjøper brukt.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Kommer ann på, platen holder seg vel nogenlunde OK, men er nok lurt å bytte lagere en gang i blandt.
Sjå etter sprekker og hakk i plata og ulyder i kulelager.. Ellers går det nok bra

edit: brukt dervish til 2400? den bør vera strøken.
Sist endret av snuskatten; 20. mai 2011 kl. 16:56.
Redpilled alfahann
Kjøp et billig et for å se om loangboarding er noe for deg. Kjenner flust av folk som har kjøpt knalldyre loangboards som de aldri bruker.
Et bra brett til rundt tusenlappen får du her: http://www.krackedskulls.com/?pg=ksebay
Discotroopin'
RadioSlave's Avatar
Har to brett selv, et fra Gordon & Smith med Nineballs, samt et Sector Nine med Nineballs den og.
Forskjellene mellom billige (ukjente merker) og de av bedre kvalitet og pris er kvaliteten på selve brettet, samt trucksene.
Brettet kan føles mindre fleksibelt, trucksene gi dårlig demping og hjulene gir fort slitte kulelagre. Skal du først investere i et longboard anbefaler jeg at du bruker litt ekstra penger på et bra brett, kontra et dårlig som fortere vil ødelegge for gleden av å stå på brett. Ta en titt på denne siden, og definer hvilken bruk av brettet du skal ha så finner du fort ut av hva som passer til ditt forbruk:

http://www.asfaltsurfer.com/

For butikk som handler med gode brett kan du ta en titt her:

http://www.jovial.no/
Sist endret av RadioSlave; 20. mai 2011 kl. 20:51.
Trådstarter
Ble dervish på meg hehe bare jeg prøvde brettet skjønte jeg at dette skulle jeg ha!