Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 933
Bandet mitt Blodsbaand har sluppet låt med tittel Birds, tenkte det kanskje kunne vært interesse for litt småbrutal melodisk metal her inne 🤘

Kritikk mottas gjerne, innen rimelighetens grenser

https://open.spotify.com/track/76iCc...SRi-zz-FWj8V4Q
Rå vokal!! Likte godt låten egentlig, men trommelyden, (kanskje spesielt skarptromma) irriterer meg litt. Det er smaksak. Bra energy!
Trådstarter
Takk, kult å høre at du likte den!��
Det med trommelyden skal jeg ta med meg til videre produksjoner, miksing av metal er vanskelig ��
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ja synes det var veldig kult, jeg og legger merke til skarptromma. På mobiltelefon stakk den seg komisk mye ut, men på headsettet ble det bedre, men burde tones ned litt.

Jeg synes basstromme skulle hatt litt mer trøkk, men jeg vet det er et sårt tema innen svartmetall.

For referanse hører jeg på ting som Gojira, In Flames, Meshugga, Sepultura, etc
Trådstarter
Takk for tilbakemelding fra deg også Dodecha! Er vel dessverre en kjensgjerning at majoriteten av musikk i dag nytes gjennom mobilhøytaler. Så det er et godt poeng du kommer med der.

Godt å høre at det finnes metalheads her inne, Gojira er høyt oppe på inspirasjonslista��
Fett! Dette var solid. Jeg har ikke så mye å tilføye annet en at skarptromma er litt for høy som de andre nevner.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg synes basstromme skulle hatt litt mer trøkk, men jeg vet det er et sårt tema innen svartmetall.
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke si dette er svartmetall. Svartmetall har et mye mer høyfrekvent lydbilde, raskere tempo og en mer skrikende/hvesende vokal. Tenker Taake, Emperor, Mayhem, Darkthrone, Ulver og Windir bare for å nevne noen eksempler.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Ed Is A Portal Vis innlegg
Jeg vil ikke si dette er svartmetall. Svartmetall har et mye mer høyfrekvent lydbilde, raskere tempo og en mer skrikende/hvesende vokal. Tenker Taake, Emperor, Mayhem, Darkthrone, Ulver og Windir bare for å nevne noen eksempler.
Vis hele sitatet...
Ja du har helt rett.
Jeg synes kanskje det hellte mot den retningen, så jeg tok litt forbehold. Men om de ikke går etter et svartmetallpreg så må de gjerne gjøre basstrommen mer markant i forhold til resten, den forsvinner litt bak i lydbildet her.
Trådstarter
Takk til deg også Ed Is A Portal.
Enig i at dette ikke er black metal, men er faktisk usikker på nøyaktig sjanger. Hadde vært interessant å høre hva folk med litt peiling på sjangere mener (selv er jeg dårlig på det)
Sitat av Ratigle Vis innlegg
Takk til deg også Ed Is A Portal.
Enig i at dette ikke er black metal, men er faktisk usikker på nøyaktig sjanger. Hadde vært interessant å høre hva folk med litt peiling på sjangere mener (selv er jeg dårlig på det)
Vis hele sitatet...
Synes ikke å kalle det Melodisk Heavy Metal var så dumt, men det er litt prog'spirert også hører jeg.

Likte detta godt, og skal ta det over studiophonsa mine senere
Trådstarter
Har konsumert mye prog oppigjennom, så det stemmer nok!

Hyggelig å høre at du likte det