Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 8044
Jeg reiser en tur til usa i november og tenkte å kjøpe meg noen ting hjem som jeg kan selge på finn.no i etterkant

Hvilke produkter er det jeg vil tjene mest mulig på?
Har allerede tenkt å kjøpe 2-3 ipads, som jeg regner med å tjene 500-1000 kr (pr stk) ved videresalg....noen som fraråder dette, eller har bedre tips for hva jeg bør gjøre?

takker for svar
noe vi ikke har i norge? det er jo bare å skrive opp prisene på forskjellige ting her i norge, så kjøper du det som er billig der.
Sitat av julegave Vis innlegg
Jeg reiser en tur til usa i november og tenkte å kjøpe meg noen ting hjem som jeg kan selge på finn.no i etterkant

Hvilke produkter er det jeg vil tjene mest mulig på?
Har allerede tenkt å kjøpe 2-3 ipads, som jeg regner med å tjene 500-1000 kr (pr stk) ved videresalg....noen som fraråder dette, eller har bedre tips for hva jeg bør gjøre?

takker for svar
Vis hele sitatet...
Når ryktes det at iPad blir lansert i Norge i november. Litt dumt om du sitter å ruger på 2 -3 ipads du ikke får solgt.

En annen ting er jo toll / mva, alt av varer som har en samlet verdi på over 6000,- må deklareres og betales mva på. Eller du kan gamble og satse på at du ikke blir stoppet

Jeg var i NY for noen uker siden, og jeg shoppet mye klær, og noen par sko. Kjøpte meg også en iPad til eget bruk.

Sjekket priser på fotoutstyr (linser osv) og det var en del rimeligere der borte. All elektronikk hadde stort sett lavere pris enn i Norge. Dollaren er også lav om dagen
Sist endret av 58436950551817; 11. oktober 2010 kl. 17:44. Grunn: skriveleif
Capture card!
Om det hadde latt seg gjøre ville jeg betalt for å få starbucks kaffe
Sitat av waf Vis innlegg
Om det hadde latt seg gjøre ville jeg betalt for å få starbucks kaffe
Vis hele sitatet...
Samme her.

Off topic: Var det ikke snakk om at Starbucks skulle etablere seg i skandinavia?
Cherry Coke!!1

http://nrkp3.no/banden/wp-content/uploads/2009/03/cherry-coke1.gif
Sist endret av onClipEvent; 11. oktober 2010 kl. 17:48.
Sitat av waf Vis innlegg
Om det hadde latt seg gjøre ville jeg betalt for å få starbucks kaffe
Vis hele sitatet...

Det lar seg jo finfint gjøre! Man kjøper kaffen som hele bønner (eller malt) og tar med hjem! Kjøper man mye legger man det i frysern så det holder seg.

No worries!
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Cherry Coke!!1

http://nrkp3.no/banden/wp-content/uploads/2009/03/cherry-coke1.gif
Vis hele sitatet...
Selger disse på coop mega, dog til en uvirkelig høy pris på nærmere 30 kroner.
Litt offtopic, men er ikke tilfeldigvis helt i slutten av November du drar?
Var i USA i sommer og var der med en vennefamilie, han ene hadde med seg en hel bag med Polo klær, noe som er sykelig billig der borte, han hadde vel en profitt på 300% eller mer, det kom helt an på hva han kjøpte, han solgte mest til venner og bekjente, men det han solgte til "fremmede" hadde han som sakt STOR profitt på.
Sitat av Caracalla Vis innlegg
Litt offtopic, men er ikke tilfeldigvis helt i slutten av November du drar?
Vis hele sitatet...
20. november
Gitar utstyr er mye billigere der borte. Kjenner du noen som driver med jakt? En jeg jobbet med kjøpte et kikkertsikte der borte for 10k. Hvis han skulle kjøpe det fra Norge måtte han bestille det over nett og da kostet det 20k.
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
hva med merkeklokker? omega, tag, breitling, rolex, panerai?
Mener å ha lest at man bare får tak i HTC evo 4G i utlandet. Kjøp en Evo?
Skal til London i slutten av oktober, har allerede planlagt å kjøpe meg nye fotballsko. Noen flere anbefalinger?
Mange store kleskjeder har såkalte outlets, hvor merkeklær selges råbillig. Husk å ta av merkelapper etc, så slipper tollerne å mistenke noe
Ekte god lønnesirup! anbefales. Men hvor bra det selger på Finn kan vurderes og fortjeneste i forhold til hvor stor plass det tar i kofferten kan vell ogå diskuteres.
Sist endret av Feedee; 12. oktober 2010 kl. 11:57.
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av waf Vis innlegg
Om det hadde latt seg gjøre ville jeg betalt for å få starbucks kaffe
Vis hele sitatet...
Hva er det med folk og Starbucks? Du får kjøpt tusen ganger bedre kaffe her i Norge som ikke kommer fra en generisk kjedekiosk. Det siste Norge trenger er enda en kjedebutikk som tar opp annethvert hjørne.
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Mener å ha lest at man bare får tak i HTC evo 4G i utlandet. Kjøp en Evo?
Vis hele sitatet...
Hva skal han med en evo når han ikke får brukt den i norge?

Wimax nettverk

INGEN SIMKORT SLOT

osv osv
Sitat av luni Vis innlegg
Hva er det med folk og Starbucks? Du får kjøpt tusen ganger bedre kaffe her i Norge som ikke kommer fra en generisk kjedekiosk. Det siste Norge trenger er enda en kjedebutikk som tar opp annethvert hjørne.
Vis hele sitatet...
ugh! enig. Skjønner ikke at folk syntes f.eks 7/11 - narvesen mat er godt
Hvis du kjøper med en flaske NyQuil eller to kjøper jeg dem gjerne for 200.- stk
Kjøp en sånn snowboardbag som du fyller med fjøler kjøpt på Outletbutikker. Du får lett med 5-10 stk Burton Vapor, Custom X eller T6 eller liknende som du kan selge med 25% fortjeneste i Norge. Bortsett fra det anbefaler jeg ikke elektronikkprodukter, de kan ofte være litt tunge å få solgt når det ikke er norsk garanti. Playstation/Xbox-spill er også svært billig, og prisen du betaler der er ca prisen du får tilbake av Gamestop her hjemme. Om det ikke er noen fortjeneste så spiller du iallefall "gratis".
Sneakers er billigere der.
Sitat av luni Vis innlegg
Hva er det med folk og Starbucks? Du får kjøpt tusen ganger bedre kaffe her i Norge som ikke kommer fra en generisk kjedekiosk. Det siste Norge trenger er enda en kjedebutikk som tar opp annethvert hjørne.
Vis hele sitatet...
Setter pengene på at det er fordi det virker mye mer "Eksklusivt" og er det er så jævla Mainstream å kjøpe Kaffe på Starbucks.

Sitat av RandomNatural Vis innlegg
ugh! enig. Skjønner ikke at folk syntes f.eks 7/11 - narvesen mat er godt
Vis hele sitatet...
Gode pølser, og lukter godt når man kommer inn på butikken da.
Du burde kjøpe NOS Energi drikker!!
http://www.drinknos.com/

En av de energidrikkene med mest tilsettningsstoffer og energi
Sitat av Nightrox11 Vis innlegg
Selger disse på coop mega, dog til en uvirkelig høy pris på nærmere 30 kroner.
Vis hele sitatet...
Eller sverige, nærmere bestemt svinesund <3
Hvorfor er det ingen som har nevn Mountain Dew?
Fordi starbuckskaffe faktisk er godt i forhold til det meste annet skvip man får kjøpt. Og da inkluderer jeg ren svart kaffe, for det smaker helt for jævlig!
Twinkies? titegn
Kaffen på Starbucks kan ikke sammenlignes med skvipet de selger på 7-11, delideluca og narvesen. Men mange av de små uavhengige kaffebutikkene kan være like bra som Starbucks, og sikkert også bedre. Det ble nok i snitt 3 Starbucksbesøk om dagen de ukene jeg var i statene, og det savnes fortsatt
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Klær fra Abercrombie & Fitch. Om de er pakket ned og ikke knørvet i en bag på vei hjem, så får du sikkert tjent noen hundrelapper per plagg.

OT: Starbucks er helt grei kaffe. Starbucks i kaffeverdenen kan ikke sammenlignes med McDonalds i burgerverdenen (for eksempel). God kaffe og rask levering er det merkevaren Starbucks er bygd rundt, og det samsvarer med det jeg har opplevd. Kvantitet går ikke nødvendigvis utover kvaliteten.
Sist endret av thomasf; 13. oktober 2010 kl. 13:06.
Jeg bestiller ofte strenger og instrumentrelaterte ting, ofte en tredjedel av prisen. Strenger tar heller ikke noe plass
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
LP`er med finfin hiphop, sneakers, capser, tusjer ( ), drikke og snop og en ipad til eget bruk
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Mener å ha lest at man bare får tak i HTC evo 4G i utlandet. Kjøp en Evo?
Vis hele sitatet...
I tillegg til det itsnotover skriver er jo HTC Desire HD, som er basert på den telefonen bare tilpasset det norske markedet. Tror ikke det er noen god ide nei!

Jeg ville gått for merkeklær og elektronikk generelt. Det er viktig at det er lett å omsette det du kjøper, og at du vet at du får solgt det. Telefoner (iPhone f.eks.) er det jo usaklig lett å selge til en fin penge på nett nå. iPad også, samme med laptops og MacBooks, selvom du da ikke får skandinavisk tastatur. Minnepenner og harddisker er ikke så dumt heller.

Hvis optikk og kamera(tilbehør) er billig der borte (?) er det noe som er utrolig lett å selge til en riktig pris på nisjesider som foto.no.

edit: SNEAKERS er billig der borte, og lett og selge, ikke minst jævlig fett.
Sist endret av MannY; 13. oktober 2010 kl. 20:54.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av waf Vis innlegg
Om det hadde latt seg gjøre ville jeg betalt for å få starbucks kaffe
Vis hele sitatet...
De selger Starbucks frappuccino på Bunnpris i Trondheim, de hadde 3 stk. igjen da jeg var innom i dag Koster 48;

Edit: Bunnpris på Moholt
Sitat av RandomNatural Vis innlegg
ugh! enig. Skjønner ikke at folk syntes f.eks 7/11 - narvesen mat er godt
Vis hele sitatet...
Når du handler fra en kiosk er du som oftest ganske sulten og må ha litt rask mat, er du sulten er all mat god.
Musikk og kamerautstyr...

Sjekk ut bhphotovideo i New York.