Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5353
Jeg skjønner ikke, for folk i amerika tar så kalt "dip" og vi tar snus
men de tar det i underleppa og spytter vi tar det i overleppa og svelger spytt, hva er forskjellen?
Har aldri hørt om "dip". Snus heter snus i USA. Man har "chewing tobacco" til sammenligning også. Men etter et raskt google søk tror jeg dip og snus er det samme, men kanskje fordi man spytter med chewing tobacco eller rett og slett fordi tanken på å svelge faenskapet er ekkelt, så blir det spyttet ut. Snus er liksom ikke en amerikansk greie, de har ikke vokst opp med det sånn som oss
Dip er vel fermentert tobakk, så vidt jeg har skjønt. Det skal visstnok være en god del mer skadelig for helsen enn det snus er.

Sånn rent praktisk smaker det ganske annerledes (en mer søtlig og kvalmende smak), og konsistensen er mer klissete.
At det er umulig å oppdrive i nisselandet Norge! Samme med chewing tobacco
Går fint ann å finne tak i Copenhagen i Norge, f.eks. Det er jo chew. Hawken også. Det er vel bare ikke rare markedet for det, så man må vel på spesialistbutikker.
Mener Deli de Luca har ført det tidligere, kanskje fortsatt. Jeg pleide å bruke en boks kanskje 2-3 ganger i året som avveksling fra den gode gamle snusen. Blir mye spytting og mer kliss men smaker ganske ålreit.
Men ikke stapp kjeften full hvis du ikke har mulighet til å få det ut når du vil
Tror til og med Rema 1000 solgte Oliver Twist for rundt 10 år siden så det burde være mulig å få tak i på tobakksforretninger
Oliver twist selges overalt enda.

Forskjellen på amerikansk dip og snus er måten tobakken er kuttet på og om den er pasturisert eller fermentert.
Snus er vanligvis veldig finkuttet og pasturisert mens dip (chew, snuff) gjerne er fermentert og kuttet på en annen måte.
De har også dip i poser kalt ''bandit'' produsert av merket ''Skoal''. Dip øker også spyttproduksjonen mer enn hva snus gjør som er grunnen til at de som bruker det gjerne går å spytter.
Det er ingen store forskjeller mellom snus i USA/Canada og Sverige (den vi har her). Det er forskjellige oppskrifter, og forskjellige prosesser på de ulike merkene, variantene, og dette igjen gir forskjellig måte å berede tobakken som brukes.

Skråtobakk er sterkere enn amerikansk tyggetobakk, og kommer altså i mindre "doser". Utover det er det ganske det samme.

Oliver Twist selges i stort sett alle dagligvareforretninger. Selv bruker jeg alltid løs snus, og har gjort det siden jeg var 14. For meg er ikke posesnus engang et alternativ, men om jeg må ha diskresjon kjører jeg skråtobakk.