Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3670
For ca. 2 måneder siden så ble bilen min stjålet, jeg meldte det til politiet med en gang jeg fant det ut. Et par uker senere så fikk jeg listeprisen for bilen fra forsikringsselskapet, billån er omsider nedbetalt og jeg fikk kvittet meg med et par andre regninger.

Nå har det seg slik at en kompis av meg har funnet bilen, den står i gårdsplassen til tullingen som har stjelt den. Han har byttet skiltnummeret, men det er ikke vanskelig å gjenkjenne den da den har et par riper og minibulker i panseret.

Det jeg lurer på nå er dersom jeg ringer politiet og forteller de hvor bilen er, er det slik at jeg får igjen bilen og blir nødt til å tilbakebetale forsikringssummen jeg fikk utbetalt? For min del så blir dette nemlig ganske vanskelig, og jeg er egentlig ganske fornøyd med å busse til jobb og å slippe alle regningene jeg hadde med bilen.

En annen bekymring jeg har er at det er ikke noen knuste ruter på bilen, så det ser nesten ut som at han som har stjålet den har brukt nøkkel. Det er veldig usannsynlig at denne personen har stjålet reservenøkkelen min, da jeg ikke kjenner personen, men det har seg slik at jeg ikke finner reservenøkkelen min. Dersom jeg melder tyven til politiet og han faktisk har fått tak i og brukt reservenøkkelen min, hva skjer da?

Hadde aldri trodd at det å finne igjen en stjålet bil skulle føre til så mye bekymringer
Er det ikke bare å lage et spiker-hull for hver 1/4 av høyden på bensintanken da, for maks gevinst og minimum mas?
Sitat av Desustraike Vis innlegg
Er det ikke bare å lage et spiker-hull for hver 1/4 av høyden på bensintanken da, for maks gevinst og minimum mas?
Vis hele sitatet...
Tenker du å ødelegge bilen slik at jeg ikke bare får den igjen? Høres fristende ut, men høres også ut som jeg kan få meg selv i en enda mer ekkel situasjon enn den jeg føler jeg er i Pluss at bensintanken er vel ikke så dyr at forsikringsselskapet ikke bare bytter den ut og gir meg tilbake bilen alikevel?
Sitat av SjokkoFreak Vis innlegg
Tenker du å ødelegge bilen slik at jeg ikke bare får den igjen?
...
Pluss at bensintanken er vel ikke så dyr at forsikringsselskapet ikke bare bytter den ut og gir meg tilbake bilen alikevel?
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke ser deg økonomisk tjent med å få bilen tilbake igjen - som du gav inntrykk av - er det jo bare å subtilt påføre stjæleren og eventuelt kjøperen, utgifter over tid som bidrar til dårlig stemning.
I høy fart / aksellerasjon / opp bakker går det kjapt med litt ekstra bensin ut av små hull i en bensintank, som ikke lekker ut like lett i en garasje om du gjør det riktig.

Ikke psykopat selv, men har at venner som har vært. Og har lært av det.

Make them suffer. :V
Sitat av Desustraike Vis innlegg
Hvis du ikke ser deg økonomisk tjent med å få bilen tilbake igjen - som du gav inntrykk av - er det jo bare å subtilt påføre stjæleren og eventuelt kjøperen, utgifter over tid som bidrar til dårlig stemning.
I høy fart / aksellerasjon / opp bakker går det kjapt med litt ekstra bensin ut av små hull i en bensintank, som ikke lekker ut like lett i en garasje om du gjør det riktig.

Ikke psykopat selv, men har at venner som har vært. Og har lært av det.

Make them suffer. :V
Vis hele sitatet...
Hehe, det frister Meen, da kan jeg også risikere at tyven bare setter den fra seg et sted, og politiet finner den og jeg er like langt
Nå eier forsikringsselskapet bilen, tips politiet om bilen du. Så får du sikkert et tilbud om å kjøpe den tilbake av forsikringsselskapet seneret.
Er det ikke slik at forsikringselskapet eier bilen ettersom du har fått penger for den?
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Nå eier forsikringsselskapet bilen, tips politiet om bilen du. Så får du sikkert et tilbud om å kjøpe den tilbake av forsikringsselskapet seneret.
Vis hele sitatet...
Er du sikker på dette? Kan jeg da avslå "tilbudet" om å ta igjen bilen?
Sitat av SjokkoFreak Vis innlegg
Er du sikker på dette? Kan jeg da avslå "tilbudet" om å ta igjen bilen?
Vis hele sitatet...
Du får nesten lese forsikringsvilkårene dine, men ja. Du har fått kompensasjon for tyveriet av bilen din, dens markedsverdi. Nå er forsikringsselskapet dens formelle eier og vil sette den istand/selge den til en tredjepart.
Om du nå starter et prosjekt med å sabotere bilen så ender du fort i en situasjon hvor du blir tiltalt og kanskje også dømt for både falsk anmeldelse, svindel og skadeverk. Da blir det regress.

Slik jeg ser det er det to reelle valg for deg.
1: La livet gå sin gang og fortsett med ditt. Om du stoler på kompisen din da......
2: Meld ifra til snuten eller forsikringsselskap. Kan være lurt å sjekke vilkår, men har en bekjent som fikk stjålet en motorsykkel. Han fikk utbetaling og noen måneder senere så stoppa snuten er råkjører på sykkel, falskt skilt og det viste seg å være den stjålne sykkelen. Kompisen hadde jo alt kjøpt brukt tilsvarende sykkel og han hørte ikke noe mer fra forsikringsselskapet. Tenker at i slike saker der det alt er foretatt utbetaling så blir nok kjøretøyet solgt av forsikringsselskapet. En kan jo ikke vente i årevis før en bruker pengene fra et oppgjør just in case lissom.
Om du har fått forsikringsoppgjøret er saken over. Det går ikke an å håndheve forsikringspoliser som kan forårsake store økonomiske problemer for mennesker som i utgangspunktet er offer i en sak, det strider mot all fornuft (og til tross for hva mange her måtte mene er faktisk lovverket oppbygd slik at det reflekterer allmen fornuft og rettferdighetssans).

Meld fra til politiet, og lev livet ditt videre. Du får kanskje et tilbud om å kjøpe bilen tilbake, men neppe særlig mer enn det.