Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 4065
Hei, lurte på om jeg kunne få noen tilbakemeldinger på musikken min :-)
har holdt på 2 år ca. og jobber for å bli bedre , Har opplevd mye i min levetid å skriver bare sanne tekster som noen ganger blir veldig dype!
setter veldig stor pris på om du lytter ettersom musikken er blitt en stor del av livet mitt !

Link :
http://www.nrk.no/Urort/Artist/Ekiz1
Nice, men liker ikke helt stavanger dialekta :P KP for bra sang E'Kje Verdt Min Tid - Ekiz
Mye sant i det der
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
Bytt font på det bildet ditt, begynner å bli sjøsjuk når jeg ser på den :S
Sitat av Schlaeg Vis innlegg
Nice, men liker ikke helt stavanger dialekta :P KP for bra sang E'Kje Verdt Min Tid - Ekiz
Mye sant i det der
Vis hele sitatet...
Takk for du tok deg tid til å høre setter pris på det !
Hvorfor er refrenget på Engelsk?
Sitat av flatmo Vis innlegg
Hvorfor er refrenget på Engelsk?
Vis hele sitatet...
Hooket er med i beaten, kjøper den sånn.
Ikke noe personlig men jeg fikser rett og slett ikke å høre på musikk hvor vokalen er på den dialekten der. Men sånn utenom det hørtes det jo greit ut da.
Kunne treng litt heilnorsk rap!
Sitat av paragone Vis innlegg
Ikke noe personlig men jeg fikser rett og slett ikke å høre på musikk hvor vokalen er på den dialekten der. Men sånn utenom det hørtes det jo greit ut da.
Vis hele sitatet...

hehe, smak å behag takk for du stakk innom !
Har lastet ned låta btw Første gangen jeg har lasta ned musikk lovlig...
Jeg takler heller ikke dialekt sanger, spesielt stavanger og bergen. Verste jeg vet.
Men skaff deg bedre mikrofon
Sitat av Srbija Vis innlegg
Jeg takler heller ikke dialekt sanger, spesielt stavanger og bergen. Verste jeg vet.
Men skaff deg bedre mikrofon
Vis hele sitatet...
hehe, takk for det! jobber med saken.

Sitat av flatmo Vis innlegg
Har lastet ned låta btw Første gangen jeg har lasta ned musikk lovlig...
Vis hele sitatet...
haha, takker <3
1 ting jeg syns skue vært gjort, fjern den latteren før dere begynner å rappe.

Sitat av Srbija Vis innlegg
Jeg takler heller ikke dialekt sanger, spesielt stavanger og bergen. Verste jeg vet.
Men skaff deg bedre mikrofon
Vis hele sitatet...
Trur ikke Finnmark dialekt er noe bedre
Synes det var chill og høre på. Har ingen ting imot forskjellige dialekter, synes tvert imot de er med på og gjøre ting litt annerledes. Er selv fra Nord-Norge. Likte ikke at refrengene er på engelsk, synes de brøt litt med flowen på en måte, Men det er bare min mening da.
Sitat av murloc Vis innlegg
Synes det var chill og høre på. Har ingen ting imot forskjellige dialekter, synes tvert imot de er med på og gjøre ting litt annerledes. Er selv fra Nord-Norge. Likte ikke at refrengene er på engelsk, synes de brøt litt med flowen på en måte, Men det er bare min mening da.
Vis hele sitatet...
Takk for det ! å takk for du stakk innom og sjekkte ut

Sitat av Kain Vis innlegg
1 ting jeg syns skue vært gjort, fjern den latteren før dere begynner å rappe.



Trur ikke Finnmark dialekt er noe bedre
Vis hele sitatet...

haha kansje ikke
usertitle import
bleh's Avatar
Nå har jeg hørt igjennom 3 av dine låter.
Jeg klarer rett og slett ikke mer, hvor er flyten? Det eneste jeg hører er enstavelsesrim, ord som "draes" ut for at de skal rime, og et stemmeleie som er så monotont at vokalen drukner i beaten.

Tekstsmessig klarer jeg ikke å forstå hvordan du kan si at tekstene "(..) noen ganger blir veldig dype"; jeg hører ingen metaforer, ingen verbale virkemidler som utfordrer meg, ingen flerstavelsesrim/multies og tekstene er generelt på samme nivå som de fleste som skriver sin første "rap".

Oppsummert; øv, øv og øv litt mer.
Sist endret av bleh; 23. februar 2011 kl. 17:24. Grunn: because I can
Sitat av bleh Vis innlegg
Nå har jeg hørt igjennom 3 av dine låter.
Jeg klarer rett og slett ikke mer, hvor er flyten? Det eneste jeg hører er enstavelsesrim, ord som "draes" ut for at de skal rime, og et stemmeleie som er så monotont at vokalen drukner i beaten.

Tekstsmessig klarer jeg ikke å forstå hvordan du kan si at tekstene "(..) noen ganger blir veldig dype"; jeg hører ingen metaforer, ingen verbale virkemidler som utfordrer meg, ingen flerstavelsesrim/multies og tekstene er generelt på samme nivå som de fleste som skriver sin første "rap".

Oppsummert; øv, øv og øv litt mer.
Vis hele sitatet...
se her folkens, heer har me en av di mest vanlige internett rasen , som bare skal trykke negative ting i posten osv. spar deg, ræppen her tydeligvis "utfordrenes" nokk til å bli spillt på stvg radio, å har mange mange fans, enten har du ikke peilling på ræpp eller så er du bare jævli retard . spar deg . det e flere flerstavelse rim i mange av tekstene btw , å ta åsså skriv din første ræpp, spill inn, så sammenligner vi ? piss ud,bitch!

Oppsummert; stikk å heng deg.
Sist endret av Calmanize; 23. februar 2011 kl. 17:52.
Sitat av Calmanize Vis innlegg
se her folkens, heer har me en av di mest vanlige internett rasen , som bare skal trykke negative ting i posten osv. spar deg, ræppen her tydeligvis "utfordrenes" nokk til å bli spillt på stvg radio, å har mange mange fans, enten har du ikke peilling på ræpp eller så er du bare jævli retard . spar deg . det e flere flerstavelse rim i mange av tekstene btw , å ta åsså skriv din første ræpp, spill inn, så sammenligner vi ? piss ud,bitch!

Oppsummert; stikk å heng deg.
Vis hele sitatet...
Poste noe på nFF så skal du tåle alle feedback, Både bra å andre sine meninger
Sist endret av justastonedhuman; 23. februar 2011 kl. 17:54.
Hmm, jeg trodde du spurte etter tilbakemeldinger på musikken din, og fåreløbig så har jo bleh kommet med det beste innspillet, du må tåle litt kritikk, ellers så kommer du ikke langt

edit: staveleif
Sist endret av d3m0t3x; 23. februar 2011 kl. 17:57.
Sitat av Kain Vis innlegg
Poste noe på nFF så skal du tåle alle feedback, Både bra å andre sine meninger
Vis hele sitatet...
seff, konstruktivt !
Sitat av Calmanize Vis innlegg
se her folkens, heer har me en av di mest vanlige internett rasen , som bare skal trykke negative ting i posten osv. spar deg, ræppen her tydeligvis "utfordrenes" nokk til å bli spillt på stvg radio, å har mange mange fans, enten har du ikke peilling på ræpp eller så er du bare jævli retard . spar deg . det e flere flerstavelse rim i mange av tekstene btw , å ta åsså skriv din første ræpp, spill inn, så sammenligner vi ? piss ud,bitch!

Oppsummert; stikk å heng deg.
Vis hele sitatet...
Han kom med konstruktiv kritikk, og hvis du tror du skal komme langt i musikk-verden må du tåle langt verre enn dette.

Forøvrig har han helt rett. Hvorfor er refrengene på engelsk egentlig..?
Hadde Eminem skrevet noe sånt fordi han fikk dårlig feedback hadde han mistet meg som fan.
Uansett hva du gjør, å uansett hvor bra du er, så er det alltid noen som ikke liker det du har produsert
Sist endret av justastonedhuman; 23. februar 2011 kl. 18:18.
Faen da mann, du må tåle kritikk. Du burde prøve å ikke rime rett frem hele tiden, "flow" og lek litt mer istede, hvis du skjønner?
Det minte meg mest om typisk fjortisrap for å være ærlig..

Forresten, på bilde ditt på urørt, ligger det en stripe med pulver eller noe på den cd`n som ligger der?
Har du kjøpt beats? det er jo den letteste musikken å lage da, wtf?! :O

Liker godt dialekten da, høres for eksempel mye bedre ut en oslosk
Sist endret av Oransje; 23. februar 2011 kl. 18:41.
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av Calmanize Vis innlegg
se her folkens, heer har me en av di mest vanlige internett rasen , som bare skal trykke negative ting i posten osv. spar deg, ræppen her tydeligvis "utfordrenes" nokk til å bli spillt på stvg radio, å har mange mange fans, enten har du ikke peilling på ræpp eller så er du bare jævli retard . spar deg . det e flere flerstavelse rim i mange av tekstene btw , å ta åsså skriv din første ræpp, spill inn, så sammenligner vi ? piss ud,bitch!

Oppsummert; stikk å heng deg.
Vis hele sitatet...
Så du legger ut noe for å få kritikk - og når du får kritikk så reagerer du på denne måten?

Det du skriver over her poengterer vel egentlig bare en av de tankene som slo meg når jeg lyttet til låtene dine, men jeg skal unnlate å skrive mer om dette siden du er noget sår når det kommer til tilbakemeldinger som ikke er på mer enn to setninger. (De fleste skjønner kanskje hvilket adjektiv jeg sikter til her)

Hvis du ikke tok min post som konstruktiv kritikk, men som drittslenging, så er det bare å beklage. Du har tydeligvis en helt annet oppfattning av kritikk enn det jeg har, så se bort i fra min første post og se på teksten under som min kritikk. Kanskje du blir fornøyd da?

Originalt skrevet av Bleh
Kjempebra, liker ikke dialekten, men ellers ok.
Vis hele sitatet...
Edit: Ser du klassifiserer meg som en del av "Internett rasen". Dette er litt..spesielt, for det er vel heller du som er "tøff bak skjermen". (ref "piss ud, bitch!" og "jævla retard" osv) Oh, the irony..
Sist endret av bleh; 23. februar 2011 kl. 18:57.
Enderim, A,A,B,B,C,C etc. Ikke noe imponerende på den lyriske fronten, som nevnt tidligere. Innholdet i teksten føles også veldig oppbrukt, da det ligner så mye på det diverse unggutter tidligere har skrevet. Flow som andre har nevnt tidligere er også noe jeg ville jobbet med.

Beaten i nattetanker så jeg potensiale i tho'
Jeg synes det var bra.
Jeg hadde ikke giddi å brydd meg om kritikk på dialekta.
Skal jeg hjelpe med noe konstruktivt så prøv å lage litt mer melodi på rappen. Det høres ut som du skjønner deg på melodier så.. Effektene(bakgrunss melodier) som er veldig bra drukner litt i vokal, bass og beats. Du trenger heller ikke være redd for å synge mer selv. Bra slik du har gjort det. Her igjen er det melodi som teller.
Kaizen
Sitat av Calmanize Vis innlegg
å ta åsså skriv din første ræpp, spill inn, så sammenligner vi ? piss ud,bitch!
Vis hele sitatet...
Måtte bare ta opp kampen du insistert på

Tok en på sparken http://soundcloud.com/e4ewd2/imported-1/s-zX8tU
Beaten er fra choobe på nFF
Sist endret av justastonedhuman; 23. februar 2011 kl. 19:07. Grunn: fikse linken
Sitat av Calmanize Vis innlegg
se her folkens, heer har me en av di mest vanlige internett rasen , som bare skal trykke negative ting i posten osv. spar deg, ræppen her tydeligvis "utfordrenes" nokk til å bli spillt på stvg radio, å har mange mange fans, enten har du ikke peilling på ræpp eller så er du bare jævli retard . spar deg . det e flere flerstavelse rim i mange av tekstene btw , å ta åsså skriv din første ræpp, spill inn, så sammenligner vi ? piss ud,bitch!

Oppsummert; stikk å heng deg.
Vis hele sitatet...
Er du helt idiot eller? Han kommer med konstruktiv kritikk og du klikker helt? Musikken din var ikke noe å skryte av, det var så lite kvalitet på dette at jeg vil ikke nevne det. Teksten passer dårlig sammen med beaten og vokalen er jo helt på villspor, det høres ut som om det er tatt opp med en mobil. Om det er blitt spilt av på STVG Radio driter jeg i, det er ikke et tegn på at dette er kvalitet. Spilles musikken din på de store radiokanalene så skal jeg gå med på at du kan skryte av det, men ikke når det er lokalradio.

Jeg vil rett og slett ikke komme med positiv kritikk når du er så jævla frekk som du er. Lær deg å skrive skikkelig, er jo umulig å lese hva du skriver.

Du skryter også av dine dype tekster, dette er dypt: http://www.supertorg.net/uploads/Chr...g_E-MashUp.mp3

Piss of bitch!

Sitat av Kain Vis innlegg
Måtte bare ta opp kampen du insistert på

Tok en på sparken http://soundcloud.com/you/tracks

Beaten er fra choobe på nFF
Vis hele sitatet...
Fiks linken din så skal vi høre
Sist endret av SemiColon; 23. februar 2011 kl. 19:08.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Er du helt idiot eller? Han kommer med konstruktiv kritikk og du klikker helt? Musikken din var ikke noe å skryte av, det var så lite kvalitet på dette at jeg vil ikke nevne det. Teksten passer dårlig sammen med beaten og vokalen er jo helt på villspor, det høres ut som om det er tatt opp med en mobil. Om det er blitt spilt av på STVG Radio driter jeg i, det er ikke et tegn på at dette er kvalitet. Spilles musikken din på de store radiokanalene så skal jeg gå med på at du kan skryte av det, men ikke når det er lokalradio.

Jeg vil rett og slett ikke komme med positiv kritikk når du er så jævla frekk som du er. Lær deg å skrive skikkelig, er jo umulig å lese hva du skriver.

Piss of bitch!



Fiks linken din så skal vi høre
Vis hele sitatet...
Beklager
Fikset : http://soundcloud.com/e4ewd2/imported-1/s-zX8tU
Synes kanskje at du har litt mye diskant i vokalen.

For å si det sånn.. du har godt med rom for forbedring!

Good luck!
Sist endret av winkeesalami; 23. februar 2011 kl. 19:47.
Digga dette egentlig. Har vært forelska i dialekter i Norsk rap siden jeg hørte Syng av Klovner i Kamp :P
Sorry mate, dette klarte jeg ikke, no flow no go...
Sitat av Elemental Vis innlegg

Beaten i nattetanker så jeg potensiale i tho'
Vis hele sitatet...
Muligens fordi det er rip-off fra en Eels-sang.

http://www.youtube.com/watch?v=Fy8hK3blQOQ
Sitat av Kain Vis innlegg
Måtte bare ta opp kampen du insistert på

Tok en på sparken http://soundcloud.com/e4ewd2/imported-1/s-zX8tU
Beaten er fra choobe på nFF
Vis hele sitatet...
*klapp klapp* meget bra

Som allerede nevnt her var det en kjedelig flow, uorginale temaer og enkle lyriske virkemidler + pisskjedelige beats, men de stod jo strengt talt ikke du for. Jeg posta noe jeg selv hadde lagd her for litt siden og ble totalt slakta. Helt greit det, hadde slakta det om jeg hadde hørt det selv. Jeg har jobba mye mer med tekster og flow etter det, og noen resultater har det blitt, men kommer ikke til å gidde å poste det før jeg har fått en bedre måte å spille det inn på, noe som jeg forhåpentligvis vil få muligheten til i nær fremtid. Poenget mitt er at det alltid er konstruktivt med kritikk, og hvis du lar deg berøre for mye av den, må du også lære noe av det.
usertitle import
bleh's Avatar
http://www.youtube.com/watch?v=6-DmYMfYSxc

Stilig, vil du ha konstruktiv kritikk?


[COLOR="White"]OI NOAH, WAIT FOR ME![/COLOR]

edit: Oh, klarte ikke å holde meg unna.
Sist endret av bleh; 23. februar 2011 kl. 20:39.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Muligens fordi det er rip-off fra en Eels-sang.

http://www.youtube.com/watch?v=Fy8hK3blQOQ
Vis hele sitatet...
Jojo, fullt klar over det. Er jo ikke akkurat et nytt fenomen at hip-hop stjeler melodi og sånt fra eldre sanger.
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Jeg synes det var bra.
Jeg hadde ikke giddi å brydd meg om kritikk på dialekta.
Skal jeg hjelpe med noe konstruktivt så prøv å lage litt mer melodi på rappen. Det høres ut som du skjønner deg på melodier så.. Effektene(bakgrunss melodier) som er veldig bra drukner litt i vokal, bass og beats. Du trenger heller ikke være redd for å synge mer selv. Bra slik du har gjort det. Her igjen er det melodi som teller.
Kaizen
Vis hele sitatet...
takk for det

[quote=SemiColon;2013567]Er du helt idiot eller? Han kommer med konstruktiv kritikk og du klikker helt? Musikken din var ikke noe å skryte av, det var så lite kvalitet på dette at jeg vil ikke nevne det. Teksten passer dårlig sammen med beaten og vokalen er jo helt på villspor, det høres ut som om det er tatt opp med en mobil. Om det er blitt spilt av på STVG Radio driter jeg i, det er ikke et tegn på at dette er kvalitet. Spilles musikken din på de store radiokanalene så skal jeg gå med på at du kan skryte av det, men ikke når det er lokalradio.

Jeg vil rett og slett ikke komme med positiv kritikk når du er så jævla frekk som du er. Lær deg å skrive skikkelig, er jo umulig å lese hva du skriver.

Du skryter også av dine dype tekster, dette er dypt: http://www.supertorg.net/uploads/Chr...g_E-MashUp.mp3

Piss of bitch!

hahahahaha :P
usertitle import
bleh's Avatar
Ikke uventet ignorerer du alle som ikke synes det du har laget er veldig bra, for de som ikke liker det har jo " enten ikke peilling på ræpp", eller så er de "bare jævli retard" (dine ord). Så ingenting nytt under solen sånn sett.

Jeg har nå kastet bort 5 minutter på å skrive ned et av versene dine, here goes:
Nok en nye natt der eg ikkje får sova,
tenke på alle tingene som eg en gang lova,
eg sku vær en bra kar, som normale folk,
det einaste eg ville var å gjøre ho mamma stolt,
det var aldri, meningen, å gå på trynet å skuffa hu,
men livet det går opp og ned, og plutselig, kan det snu,
meg og mamma har et bånd som ingen andre har, og,
det e pågrunnav at eg fikk en jævel som en far,
han bare stakk og ga faen i alt,
han var fornøyd, så lenge han drakk,¨
ingen tvil i om at du sitte i en park,
men det e der du hører hjemma, din slask,
sånne ting som dette, holder meg vågen,
og tar en imovane, for å dempa sorgen,
for et liv, man, du vetkje kossn det e,
eg har lyst å gi opp, men eg skuffe ikkje deg
Vis hele sitatet...
Dette er altså vers 1 på låten "Nattetanker". Jeg har også hørt igjennom noen flere låter nå, og vil si at kvaliteten på teksten ligger noenlunde på samme nivå som verset over. Det er sikkert små feil i teksten jeg har skrevet, men you get the point.

Jeg tror egentlig jeg avslutter denne posten uten å kommentere selve verset; det understreker bare poeng som allerede har kommet frem. Jeg liker faktum at du ble så sint for min første (konstruktive) post.
Sist endret av bleh; 24. februar 2011 kl. 00:14. Grunn: leifs oosv
Siden på Urørt finnes ikke.. Har han tatt det vekk? Har forøvrig aldri hørt dette på noe radio i stavanger.

Ellers om musikken: Jeg synes det var rævdårlig, for å svare på din måte.
usertitle import
bleh's Avatar
Ser ut som om siden er fjernet ja, hvis det ikke er noe greier på urørt sin server akkurat nå da. Noen som ikke har baller når man får litt kritikk?

Heldigvis har jeg fått lastet ned et par av låtene, også har vi jo denne; http://www.youtube.com/watch?v=6-DmYMfYSxc

Og ja, hadde det ikke vært for den totalt ignorante fremgangsmåten trådstarter har ført her så hadde jeg ikke flamet videre. Denne gangen ble bare fristelsen for stor..the joy!
kor du e i fra?! for d e che heilt stavanger dialekt d der!
men bra jobba!! lige d!!