Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 8806
I går, fredag den 25. juli, var jeg på premieren på filmen Batman: The Dark Knight. Må si jeg hadde skyhøye forventninger til denne filmen ettersom den har fått en såppas høy score på IMDb, i tillegg til at lokalavisa kalte filmen "tidenes beste film".

Det med at det er tidenes beste film vet jeg ikke om jeg er helt enig i, men den er ihvertfall en av de beste filmene jeg noensinne har sett! Genial story og Heath Ledger's rolle som The Joker imponerte meg kraftig!

Så, hva synes dere om filmen?
Så den i går jeg og... Syns filmen var dritfet! Det som dro filmen opp skikkeli, var jo "Joker", Han var en sykt god skuespiller!
skal sees idag .. har bare hørt positive ting om filmen! Alle snakker om heath ledger som jokeren, kan oscar priser fåes posthumt?
Ledger får nok en ganske sikker Oscar for prestasjonen sin der ja. Om ikke den er gjennomsyret av sympati så gjorde han uansett en knallbra tolkning av Joker. Hvis man retter seg litt opp i ryggen, og ikke bare lar seg i halvsøvne underholde av action-scenene, er det ganske tankevekkende ting som tas opp i filmen. Hva som skal til for å drive mennesker til galskap, hva en egentlig 'helt' er osv.

Vil helt klart anbefale folk å ta seg en tur innom sitt lokale kinosenter

Edit: Ja, det er 6 personer før Ledger som har blitt nominert til en Oscar - og en som har vunnet tidligere (posthumously)
Sist endret av Dyret; 26. juli 2008 kl. 17:18.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Heath Ledger gjorde filmen bra. En brilliant skuespiller som lever seg virkelig inn i sin rolle.
Ufattelig bra film. Hadde også skyhøye forventninger til denne filmen iogmed at den ligger på første plass på imdb sin top250 liste.

Alt fra dialoger til actionscener var knall, men best av alt var Heath Ledgers tolkning av the Joker. Utrolig kult når han slikket seg rundt munnen også.

Utseende virker også litt mer realistisk enn hvordan jokern i den gamle batmanfilmen ble presentert, det liker jeg godt.
http://i11.photobucket.com/albums/a165/miss_whisky/HeathLedgerJackNicholsonJoker.jpg

Alt i alt, en knallfilm. [COLOR=Sienna]9/10[/COLOR] fra meg.
Sist endret av RayMonk; 26. juli 2008 kl. 17:55.
http://www.imdb.com/chart/top

Topper IMDB... Litt spesielt at en ny film så raskt når slike høyder :P
Sitat av nikita
http://www.imdb.com/chart/top

Topper IMDB... Litt spesielt at en ny film så raskt når slike høyder :P
Vis hele sitatet...
Tror Heath Ledgers død kan ha spilt en liten rolle der også.
Jeg synes det var kjempebra! Veldig bra spilt av Ledgers... Tok litt tid før jeg ble overbevist, men det kom seg veldig! Det var først noen timer etter filmen det gikk opp for meg hvor genial filmen egentlig var! Planer om å se den igjen..
Filmen var genial. Varte ganske lenge, men var aldri kjedelig ett minutt.

Og jeg måtte trekke litt på smilebåndene når The joker spør hva som skjer når "the ustoppable force" treffer "the immovable object" :P Jeg antar alle som har spilt WoW kjenner seg igjen :P
Håper Ledger spiller Joker i neste film også.

Spøk til side var jeg også som flere skeptisk når filmen ble hypet så sinsykt opp og enkelte "krevde" at ledger skulle ha oscar bare fordi han døde.Men filmen var rett og slett rå og Ledger spilte veldig bra heldigvis.

The Joker is dead, all hail the Joker
Sist endret av frgz; 26. juli 2008 kl. 21:28.
Jeg virker kanskje litt treg, men jeg hadde ikke hørt at Heath Leadger spilte Joker før etter at jeg så filmen. Jeg kjente han faktisk ikke igjen.
Han fikk overbevist meg om at Jokeren er ekte! Det var helt sykt, og jeg tror absolutt ikke på at en Oscar kommer til å være noen "sympati-Oscar"... Den er vel fortjent!
Den var dritfet, men litt for lang.

Og en Oscar basert bare på The Dark Knight, syns jeg ikke er nok.
Men om det baseres på flere prestasjoner+litt av "spillet" som akademiet er, så ender han vel opp med en statue ja.
Har sett den to ganger allerede. Førpremiere på bursdagen min, og natt til lørdag. Jeg pleier sjelden å rangere superheltfilmer høyt i mine favorittlister, men denne er jaggu ikke langt unna toppen. Som dexter nevner tar den opp en del større temaer, og den er langt dypere enn mange får med seg. Samtidig kan den nytes pga. det overflatiske i filmen. Jeg likte at de ikke har brukt overdådig med spesialeffekter, og at musikken ikke skaper følelsene, men heller forsterker dem. Dette er noe jeg finner uvant i superheltfilmer. Er enig med de fleste her om at Ledger fortjener Oscar for sin tolkning av Joker. Kombinasjonen av meget dyktig tolkning og at Joker etter min mening er tidenes skurk skulle holde i lange baner til en liten skallet gullmann.
Ledger tok overdose tidligere i år...
Sitat av SPI
Ledger tok overdose tidligere i år...
Vis hele sitatet...
Sier du det?
Må være en forbannelse over gode prestasjoner i superhelt filmer.

Er jeg den eneste som trekker paraleller mellom Brandon/The Crow og Ledger/The Dark Night?

Annyways, må tillstå at jeg gleder meg til å se filmen.
Filmen var dritbra. Dog, uten Heath Ledger ville filmen aldri blitt det samme. Han overgikk seg selv totalt. Det ble som tidligere nevnt en joker-film. Noe jeg syntes er greit, jeg gikk egentlig bare for å se Heath Ledger i action.

Og ja, Heath Ledger døde av en overdose da han tok feil medisiner/piller.
Skuespillet og prestasjonen til Ledger var bare helt over toppen, samtidig som filmen var helt perfekt gjennomført.. må være første action filmen selv dama har likt veldig godt. Det er utrolig trist at vi aldri får se Ledger's Joker igjen, det er noe jeg aldri kommer til å glemme. Jeg såg filmen i går på kino, og har sett den igjen i dag (ikke kino).

Som tidligere nevnt er det så mye mer enn bare en story og effekter i denne filmen. Denne er jeg glad jeg gikk på kino for å se!
For å være helt ærlig var filmen dårlig. De første 30min var det kult å se ordentlig batman action, men i to og en halv time blir det for mye. Storyen var helt ok. Det er ikke veldig originalt at de hele tiden har løst problemet også slipper skurken fri igjen, og i tillegg til at det skjer om og om igjen. til slutt ble jeg desverre mer opptatt av klokken enn filmen. alt i alt god redigering og knallbra lydeffekter, men bare 3/10 fra meg.
En helt legitim tolkning fra leif Motorvei, og jeg kan se meg enig i en del punkter. Det passer ikke for alle. Jeg sovner under alle tre Ringenes Herre-filmene. For min del var The Dark Knight en kjempekul film, men ikke den beste jeg har sett. Og sonarsystemet var litt over the top. Men det er en superhelt-film, og sjangeren åpner for helt andre effekter. Og at Joker kommer seg ut hele tiden, ligger i sjangeren. Tyven klarer "alltid" å stikke unna, til et helteoppgjør på slutten.

Det lille vi så av Batman var bra, og Ledger, som nevnt tidligere her, overgikk seg selv i hans Joker. Freeman spilte som vanlig også svært godt, dog det ikke var store scenen han hadde. Dette er ikke renspikket underholdning, men en film som tar opp en del aspekter rundt funksjonen til en helt, og hvor lettpåvirkelige mennesker er. Flott historie.
likte filmen utrolig godt. likte spessielt jokerens tryllekust med at penen "forsvant" i starten. Ledger var utrolig god som joker og hadde det ikke vært for hans død hadde han sikkert dukket opp igjen i en ny film.
Sier meg enig i at den kunne bli en smule langtekkelig, men det var en knallfilm i mine øyne. Jeg storkoste meg under hele filmen, og virkelig elsket Ledgers prestasjon. Uberegneligheten, kroppsspråket, talemåte, alt var så utrolig gjennomført at det var til å grine av. Fantastiske greier.
Det var garantert en av de beste filmene jeg har sett! Den klatret rett opp på andre plass på min favoritt liste.

Og jeg må bare si at Aaron Eckhart spilte også jævlig bra! Men han forsvinner jo litt fra "rampelyset", i og med at Heath døde.
Aaron eckhart er "thank you for smoking" i mitt hode, føler ikke han passet inn. Humoren og det var bra, men jeg synes også at super-teknologien tok litt av.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Jeg synest personlig filmen var utrolig bra, og som alle andre elsket jeg skuespillet til Heath. At en "2´er" skal bli så bra iforhold til den første var uventet. Jeg simpeltent elsket den, selv om teknologien var overdrevet. Dog, fjeset til Eckhart så litt... fake (?) etter... ja (nesten spoiler).
synes filmen er litt oppskryt jeg, så den her forleden dag, og det var en helt grei popcornfilm, men tror dere at Heath Legder hadde fått så bra kritikker hvis han ikke hadde vært dø?
og btw det er neppe en oscar presantasjon av han
Konge film..
Likte det trylletrikset til "Joker" når han skulle trylle vekk den blyanten, Inne hos mafian der

Synd at Heath Ledger tok overdose, han levde seg virkelig inn i rollen..
Perfekt som karakteren Joker. han likte å slikke i seg krigsmalingen sin xD
dette var en stor film! Spennende fra begynnelse til slutt, ferdig med den saken! Heath Ledger spiller forresten utrolig bra, skjønner ikke hva boiler mener når han sier imot det. Skvatt opptil flere ganger under filmen også.

Muligens har boiler piratnedlastet den og sett den foran sin ynkelige laptopskjerm? 95 % av filmen bli jo ødelagt da.
Garantert årets film! (hittil)
Var på denne filmen forrige uke. Sykt bra, absolutt å anbefale!
Sitat av boiler
synes filmen er litt oppskryt jeg, så den her forleden dag, og det var en helt grei popcornfilm, men tror dere at Heath Legder hadde fått så bra kritikker hvis han ikke hadde vært dø?
og btw det er neppe en oscar presantasjon av han
Vis hele sitatet...
Absolutt. Flere av medskuespillerne hans sa dette allerede før han døde. En av dem glemte også sine replikker i sitt første møte med Joker, fordi Heath spilte så overbevisende.
Jeg pleier aa vaere en skeptisk liten drittunge for aa si det rett ut, men etter aa ha sett The Dark Night (paa premierne naturlig hvis) hadde jeg faktisk ikke noe daarlig aa si om den untatt at jeg synes Christian Bale i rollen som Batman/Bruce Wayne har litt liten underkjeve!
Dette er garantert aarets film, og en Oscar vinner! Den kan vinne Oscar baade for beste film, beste bi-rolle (Heath Ledger) og beste manus!
Jeg synes det bare er tull aa si at Heath Ledger ikke hadde faatt like gode kritikker hvis ikke han hadde doedd! Han spilte noe saa inn i helvetes bra, at hvis han ikke faar Oscar for det blir jeg VELDIG overaska.
Jeg trodde faktisk ikke at det skulle komme en bedre action/thriller som No Country For Old Men med saa kort mellomrom, men der tok jeg feil gitt!
Knall film! 9.5/10 fra meg!

Appropos det med at Heath Ledger er doed og at de ikke gir Oscar til doede personer, saa vurderer man aa gjoere det allike vel, det blir i saa fall foerste gang en doed person faar en Oscar (jeg kan i alle fall ikke komme paa at det har skjedd flere ganger). Jeg tor de bestemmer seg for aa gjoere det!
Jeg synes filmen var bra, men hadde nok for store forhåpninger før jeg satte meg i salen. Batman Begins er som jeg husker den litt bedre for min del, men det skal bli artig å se begge etter hverandre når den muligheten kommer. Vippeterningkast på 4/5 fra meg.

Jeg tror også mange syns Heath Ledger spiller bra nettopp fordi de på forhånd har hørt at han spiller bra. Dermed legger en lettere merke til skuespillet han bedriver og i etterkant sier en seg enig i det alle andre skriver. Personlig syns jeg hans prestasjon var grei nok, men slått i bakken ble jeg ikke.
Jeg får gå motstrøms, sammen med Leif Motorvei, og si at jeg ikke likte filmen noe særlig i det hele tatt. Med tanke på forventningene i forkant og filmens budsjett plasserer jeg den på en god 2. plass over tidenes drittfilmer. Kun slått av Minority Report, som sannsynligvis for evig og alltid vil trone på topp over latterlige Hollywood-produksjoner.

Heath Leadger gjør en glimrende tolkning av the Joker, og er filmens soleklare høydepunkt. Nå er jeg ganske langt fra å være noen filmekspert, men manuset kan etter min mening ta seg en diger bolle. Manuset har tonnevis av brister og henger ikke på greip. Og ja, jeg er klar over at det skal være en ”superheltfilm”, der (tydeligvis) alt mellom himmel og jord kan skje.

*spoiler alert*

Jeg sier ikke at en superheltfilm ala The Dark Knight må være så fordømt virkelighetsnær, men det må være en viss sammenheng i det som skjer i filmen. Filmen døde, brått og brutalt, da politimesteren (eller hva han nå var) ble ”drept” i det han slang seg foran borgermesteren for å redde ham. Men hei! Så ble han visst ikke drept likevel, gitt. Det hele var bare en del av planen. Det passa seg liksom bedre sånn.

Og the Joker, han planlegger aldri noe, og jaggu hadde han ikke da rukket å minelegge et helt jævla sykehus på omtrent 10 minutter. Og hva skjeeeeer med at denne Two-face (aka. Harvey Dent) plutselig skulle gå totalt fra konseptene, miste trua på menneskeheten (og litt til), og begynne å hevne seg på Gud og hvermann fordi han ble reddet fra å dø i stedet for dama han elsket (dama, som for øvrig var en utro liten tøs og kyssa Batman...).

Nei, takke meg til Superman. Det er en ordentlig superhelt (som for øvrig hadde banka Batman sønder og sammen, med hendene på ryggen any day).
Helt grei, dog særdeles overhypet film. Ikke noen særlig fan av den. Kan være at jeg fra begynnelsen var tvilende til at en batman film kunne bli sett på som "tidenes beste film". Må få si at den var helt grei, men kan ikke unngå å tenke at den gjerne ikke hadde vært så hypet hvis det ikke hadde vært for Heath Ledger's død. Mener ikke å si noe mot hans spilleprestasjoner, for han var særdeles solid her, men det hjalp jo ikke manuset så utrolig mye..

Føler at det kanskje er en snøball effekt her av at filmen blir overhypet og at folk derfor ikke er så veldig kritiske? (Høres litt absurd ut, og pleier vel egentligt å være omvendt, men eneste (u)logiske forklaringen jeg finner)

Men, vil si at jeg skjønner at folk kan synst den er underholdende, men tidenes film? Ikke helt.
En meget god film spør du meg. Ledgers måte å spille Jokeren var utrolig bra. Filmen hadde nok ikke vært det samme uten Jokeren. Filmen ligger på første plass hos IMDB btw.

Syntes riktig nok at det var en litt lang slutt. Trodde den skulle slutte noen ganger, men den bare fortsatte :P

Two-Face "konseptet" tror jeg ikke blir så bra. Som sagt er det litt urealistisk at han putselig snur side og snur opp-ned på alt han tror. Om det skal lages en ny film med Two-Face(i følge kulturo skal det lages enda en) vil den ikke være like artig som The Dark Knight.
Har aldri vært noe stor Batman fan og det er ikke til å legge skjul på at Batman er den mest sugne av alle superheltene. Men filmen var absolutt vært et kinobesøk.
Og hva skjer med at Bruce Waynes fløtepus stemme blir gjort om til hes knurring når han tar på seg Batman gearet? Greit, han vil ikke bli gjenkjent, men synes de kunne bygd inn en stemmeforvrenger og spare oss for den kvalme trøkkinga.

Tror jeg er den eneste som ikke har nevnt The Joker i innlegget. Oi, faen.

HAHAHAHA!

Peace
Jeg er en person som er ganske skeptisk til superhelt filmer. Ta for eksempel "Spider-Man", mer patetisk superhelt filmer skal man lete lenge etter. De filmene suger så brutalt at man bare får lyst til å stappe hodet i dass å brøle, med håp om å få svar fra den andre siden.
Derrimot, denne superhelt filmen, er absolutt verd å se. Ledger spill "The Joker" mye bedre en alle de andre Joker's. I min mening, er dette årets film, har ikke noe tro på at det kommer noen bedre i år !
Sist endret av anlak; 7. august 2008 kl. 07:29.
Sitat av Leif Motorvei
For å være helt ærlig var filmen dårlig. De første 30min var det kult å se ordentlig batman action, men i to og en halv time blir det for mye. Storyen var helt ok. Det er ikke veldig originalt at de hele tiden har løst problemet også slipper skurken fri igjen, og i tillegg til at det skjer om og om igjen. til slutt ble jeg desverre mer opptatt av klokken enn filmen. alt i alt god redigering og knallbra lydeffekter, men bare 3/10 fra meg.
Vis hele sitatet...
3/10?! Selv om du ikke likte den, må du jo si at skuespiller prestasjonene var rå gode. De is seg selv er verdt en 4/10 alene. Også historien var jo rå bra. Bare disse to tingene blir minst 6.5/10 minst.

9.5/10 fra meg.
Sitat av Joseph Kerr
3/10?! Selv om du ikke likte den, må du jo si at skuespiller prestasjonene var rå gode. De is seg selv er verdt en 4/10 alene. Også historien var jo rå bra. Bare disse to tingene blir minst 6.5/10 minst.

9.5/10 fra meg.
Vis hele sitatet...
Forsåvidt enig med deg, og leif motorovei. Filmen var veldig bra, og Heath gjorde en glimrende jobb. MEN jeg er enig med leif i at den ble hakket for lang. Man sitter der, og får liksom nok om du skjønner. Men det var ikke en 3/10. Heller 8/10 syns jeg.
Sitat av H-ball
Vippeterningkast på 4/5 fra meg.
Vis hele sitatet...
Ikke for og være pirkete, men vis det er terningkast. Burde det ikke bli 4/6?
Sitat av Stickyshift
Heath Ledger gjorde filmen bra. En brilliant skuespiller som lever seg virkelig inn i sin rolle.
Vis hele sitatet...

*Lever seg* lo litt der

The dark knight er den beste batman filmen eg har sett, simple as a pimple.
Er det noen her som kan oppklare hvorfor The Joker har 4-5 forskjellige historier på hvordan han fikk arrene i ansiktet?
Sitat av SkyMarshal
Er det noen her som kan oppklare hvorfor The Joker har 4-5 forskjellige historier på hvordan han fikk arrene i ansiktet?
Vis hele sitatet...
Wanna know how I got these scars? My father was....a drinker. And a fiend. And one night he goes off crazier than usual. Mommy gets the kitchen knife to defend herself. He doesn't like that. Not. One. Bit. So, me watching, he takes the knife to her, laughing while he does it. Turns to me and he says "Why so serious?" Comes at me with the knife,"Why so serious?" He sticks the blade in my mouth. "Lets put a smile on that face!" And... Why so serious?

Eller som en på et annet forum sa: "He likes to suck big cocks"
Du sovnet midt i filmen eller?
Sitat av SkyMarshal
Du sovnet midt i filmen eller?
Vis hele sitatet...
Neh.. Men det er den historien jeg velger å tro på. Siden han forteller den til Rachel Dawes
Han liker å spre frykt, i tillegg til at det gir karakteren en psykologisk dybde. Har ikke en bedre forklaring, men skulle likt å hørt den "virkelige" årsaken til arrene selv.
Sitat av Max-Mekka
MEN jeg er enig med leif i at den ble hakket for lang. Man sitter der, og får liksom nok om du skjønner. Men det var ikke en 3/10. Heller 8/10 syns jeg.
Vis hele sitatet...
Synes heller den var for kort jeg. Kunne sitti å sett på den filmen i timesvis om den varte lenger.. Var deilige bølger mellom skikkelig action og litt roligere scener gjennom hele filmen.

Gåsehud scener opptil flere ganger, og en ekstrem kombinasjon av råe skuespillere og bra film musikk. Herlig

Som det sto på dagbladet; "Et Mesterverk"