Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 770
Har tenkt å gå til innkjøp av et Point of View Geforce4 Ti4200XP.
Av den grunn det er overklokkingsvennlig, har dual screen mulighet, og tv-out med gode tv chip.

Et par ting jeg lurer på er da:
Jeg har tenkt å gå til innkjøp av en TV til jul, men da tenkte jeg på at jeg like gjerne kan kjøpe en 19" pcskjerm og kjøre dualscreen. Og da evt. kjøpe et tv-kort utenom slik at jeg får TV.

Noen som har tips og slikt ang. dette?

Er det så jeg har forstått riktig at ved dualscreen må skjermene har lik oppløsning og lik hz?
Da vil jeg få problemer da min 17" har 1280x1024(?) på 60hz, som ikke er så mye.


Men hva vil være best økonomisk sett? En tv eller en skjerm? En tv er jo ikke så bra til tekst, men til spill vil jo den fungere meget bra?

Alle innspill blir tatt med glede
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Trukke en tv hadde vært no suksess til noe annet og se film og slikt på.. Av erfaring.

Og skal du sitte med trynet opp i en tv, tror jeg du blir rimelig sliten i øynene etter hvert
Opprinnelig postet av tore-
Er det så jeg har forstått riktig at ved dualscreen må skjermene har lik oppløsning og lik hz?
Da vil jeg få problemer da min 17" har 1280x1024(?) på 60hz, som ikke er så mye.
Vis hele sitatet...
Nei...
Skjermene kan ha helt uavhengig konfigurasjon.
Selv kjører jeg to 17" dual, en med 1280x960@85Hz og en med 1024x768@75Hz på min MSI GeForce4 ti 4400 helt uten problemer...

Og en vanlig tv kjører jo på 50-60hz, noe som får øya til å renne som satan etter en time med stirring....
Tror det ville vært lurest å gå til inkjøp av en ny skjerm ja...
TV er ikke beregnet på stillbilder, det blir bare flimring og uklarhet, uansett om TV'en er 100Hz

En annen ting er at TV bare takler oppløsning på 845x430 eller noe rundt der

Tv egner seg best til film
Better than thou.
HDTV takler vel helt oppi 1900x1600 eller noe slikt. Vanlige PAL tv'er går på 640x400 og NTSC er vel noe sånt som 640x480.

Selv er jeg litt usikker på hva du egentlig vil. Er det snakk om å kjøpe et ekstra tv-ut kort så du ser på film på den 3dje skjermen (tv'en) eller et tv-innkort for å se på tv på den andre pc'skjermen?
PAL har høyrer oppløsning enn NTSC
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Riktig Carlo, jeg vil ha to skjermer, tv og skjerm, eller skjem og skjerm.

Grunnen til av jeg vurderer tv er pga. det er vel billigere å kjøpe. For å få en rimelig okey pc-skjerm må jeg vel ut med rundt 3000kr, og for 500kr mer da kan jeg få en sony 28" widescreen, og da slipper jeg utgift til tv-kort.

Og en 28" widescreen er jo mer mandig enn en 17", om jeg må si det selv.

Men er jo som sagt dette med at tv ikke egner seg til tekst, men til spill kan jo det bli ganske bra? Spilte Max Payne på tven i stuen, tok 800x600 med maks detaljer, ble jo meget fint.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Har sett litt rundt nå:

Skjerm

TV

Det må bli en av dem, men nå er det jo slik at jeg ikke har verdens største rom heller. Men tv er greit å ha i framtiden når jeg flytter ut, vil nå anta den lever fremdeles da.

Rommet mitt er jo 3,5mX2,5m - ikke akkuratt noe store greier. Så jeg må jo se det ann hvordan jeg evt. skal få plass.

Det jeg egentlig er på utskikk etter er argumentasjoner for det ene eller det andre.
Er sikkert et dumt spørsmål, men likevel;
Hvordan fungerer det med musen når du har to skjermer?
Hvis du ser mye på film, evt. spiller mye (har aldri testet spill på TV) er det absolutt best med TV til film (evt spill) og skjerm til alt annet.
Hvis du derimot sitter mye med Photoshop o.l. er det såklart best med skjerm.
Selv ville jeg kjøpt TV'en.
MINST 12år
tore-'s Avatar
Trådstarter
Har vel kommet fram til at en 28" widescreen ikke egner seg, tar altfor stor plass