Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1053
sku kobble til ett nytt skjermkort til maskina, alt gikk helt fint, koblet alt riktig osv. helt til jeg skulle fjerne en ledning (4 pin, vanlig ledning fra PSU) som var nært skjermkortet, i det jeg sku fjerne den slo det en spenning over å rett i skjermkortet. har ikke opplevd makan til det, enda selve pin kontakten var bort i skjermkorte helt. er det vanlig at det slår en spenning over bare den kommer nært nok? eller hva det noe annet som var feil her? hva vil være mest troverdig om jeg sender inn retur i håp om ny vare? fortelle det som hendte? eller bare fortelle at varen var defekt ved motagelse?
Sitat av 3skil Vis innlegg
sku kobble til ett nytt skjermkort til maskina, alt gikk helt fint, koblet alt riktig osv. helt til jeg skulle fjerne en ledning (4 pin, vanlig ledning fra PSU) som var nært skjermkortet, i det jeg sku fjerne den slo det en spenning over å rett i skjermkortet. har ikke opplevd makan til det, enda selve pin kontakten var bort i skjermkorte helt. er det vanlig at det slår en spenning over bare den kommer nært nok? eller hva det noe annet som var feil her? hva vil være mest troverdig om jeg sender inn retur i håp om ny vare? fortelle det som hendte? eller bare fortelle at varen var defekt ved motagelse?
Vis hele sitatet...
Stod maskinen på når du gjorde dette?
Trådstarter
38 8
ja, gjorde vel forsåvid det, kanskje en tabbe, men tenkte det ikke var så nøye i og med det bare va en ledning som skulle flyttes litt på.
Uansett hva du skal gjøre i en PC, så skal strømmen være AV. Spiller ingen rolle om det er en liten kabel eller en harddisk. Du skal alltid trekke ut ledningen i strømforsnyningen før du i det hele tatt åpner kabinettet.
For all del, slå av pcn før du begynner med slikt strømmen hopper vet du
Sitat av 3skil Vis innlegg
ja, gjorde vel forsåvid det, kanskje en tabbe, men tenkte det ikke var så nøye i og med det bare va en ledning som skulle flyttes litt på.
Vis hele sitatet...
Da tviler jeg på at du får nytt skjermkort på garantien. Synd for deg at du ikke tenkte lengre da.
haha, bra jobba : p
Joda, han får det på garanti. Han er uviten, og kan bare si at kortet er defekt. Det blir kjørt en research på kortet, og du vil forhåpentligvis få ett nytt tilbake. For all del koble ut strømmen når du tukler med slikt
Trådstarter
38 8
haha, innrømmer at det var en stor tabbe, satser på å få ett nytt på garantien ved å si at det var slikt når jeg fikk det. håper på det beste men det var liksom.... bare en ledning : /
Sist endret av 3skil; 25. januar 2010 kl. 15:45.
haha, du er like smart som en i klassn min som tok et skruejern inn i psu'en min når pcen var på:P Men hvor kjøpte du kortet?
Trådstarter
38 8
skrujern i psu va litt drøyt, men kjøpte kortet på komplett.no
Sitat av 3skil Vis innlegg
skrujern i psu va litt drøyt, men kjøpte kortet på komplett.no
Vis hele sitatet...
Er ikke så mye mindre drøyere å trekke ut en ledning mens PCen står på...
Sitat av 3skil Vis innlegg
skrujern i psu va litt drøyt, men kjøpte kortet på komplett.no
Vis hele sitatet...
ja, han gjorde så, jeg tilta jo og fikk han bort derfra
Men prøv og kontak komplett.no har pc selv derra elsker den kundeservicen fikk 2 viftestryringer gratis derfra
Lykke til
Trådstarter
38 8
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Er ikke så mye mindre drøyere å trekke ut en ledning mens PCen står på...
Vis hele sitatet...
trakk ikke ut noen ledning flyttet bare på en som lå løst i kabinettet fra før av
Sitat av 3skil Vis innlegg
trakk ikke ut noen ledning flyttet bare på en som lå løst i kabinettet fra før av
Vis hele sitatet...
Dette virker litt rart. Skal jo ikke slå borti skjermkortet hvis den ikke er koblet i noe. Kontakene må jo kobles sammen for at det skal bli strøm.
Sitat av 3skil Vis innlegg
trakk ikke ut noen ledning flyttet bare på en som lå løst i kabinettet fra før av
Vis hele sitatet...
Ja, men du ska altid slå av pcen før du åpner den, da skjerd det sånne uhell:P
Trådstarter
38 8
vet, syntes også det var rart.. de ledningene ligger jo ellers nært skjermkort/hovedkort osv..
Slo spenningen over til skjermkortet fra en isolert ledning eller fra deg?
Trådstarter
38 8
fra en isolert ledning (trur jeg), du vet de vanlige 4-pin kontaktene(?) som kommer fra strømforsyningen...
Sist endret av 3skil; 25. januar 2010 kl. 23:01.
Det hele høres bare merkelig ut, men uansett som nevnt gang på gang:

Alltid strømmen av(helst støpsel ute av kontakten), før du åpner et kabinett.
Trådstarter
38 8
vet, men tenkte ''det er jo bare en ledning som jeg må flytte på 2cm''... har bygd flere Pcer selv tiligere