Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 717
Jeg leter etter ett rollespill som ligner på final fantasy serien.
Vil gjerne ha ett som er litt nytt, ikkeno mmorpg og ikke noe annen form for rpg, vil helst ha som final fantasy tactics eller rett og slett de fra ps1 og ps2.

Har problemer med å finne rollespill som ikke er realtime eller mmorpg.
Ikke noen form for RPG, men du vil ha spill som Final Fantasy? Riktig nok er FF serien jRPG, men da splitter vi hår føler jeg. Dessuten er "litt nytt" et veldig relativt begrep så da kommer kansje mine tips litt feil, men jeg prøver.

Chrono trigger, Super Mario RPG(SNES), Xenogear tror jeg var turn-based(PS1), Lost Odyssey(360), Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King(PS2) og Fallout 1 og 2 var tydeligvis turn-based.

Dette minner meg på at du har aldri nevnt hvilken platform du vil ha spillet til, men nå har du litt å velge mellom uansett.

Alt dette tok meg foresten et søk på google.
prøvd alle utenom lost odyssey.
Skulle visst ha nevnt at jeg ville ha dem på pc ja.
Har spilt gjennom det meste av disse gode typen rpg spill på både nes, snes og ps1.
men etter final fantasy x på ps2 så har det ikke vær noe særlig bra på denne fronten, beste jeg har funnet hittil er noe rpg spill på ipod'en min, men er ikke like morro å sitte å se på en 2 tommer skjerm.
Syntes å huske at de første spillene i serien "Heroes of Might and Magic" var turn-based attack ala Final Fantasy. Er lenge siden jeg har spillt det nå. Dette er et PC spill og har vel 8-9 spill i serien nå.

Bilde fra 1'ern tror jeg. Grafikken blir bedre i de senere spillene:
Heroes of Might and Magic 1 - Battle
ja heroes of might and magic er fete spill, men ikke rpg, har spilt ihjel femmeren som er det siste spillet :P

Jeg er vanskelig og jeg vet det
Sitat av Clr Vis innlegg
Bilde fra 1'ern tror jeg. Grafikken blir bedre i de senere spillene:
Heroes of Might and Magic 1 - Battle
Vis hele sitatet...
Det er fra HOMM 3, som er det beste i serien.
Sitat av byp4ss Vis innlegg
Det er fra HOMM 3, som er det beste i serien.
Vis hele sitatet...
Åja ok. Tok litt feil. Uansett så er vel hele serien av HOMM turn-based?