Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 6329
Har Get box HD PVR som funker bra den, den har innebygget harddisk, men dessverre er denne full nå. Jeg har også en dvd recorder. Jeg prøvde isted å få over noen fotballvideoer fra Canal + Sport i HD fra Get box HD PVR til DVD recorder med hell, men dessverre var ikke kvaliteten i HD lenger, men i noe som lignet vhs bildekvalitet. Jeg koblet sammen Get boxen og dvd recordern med Scarkabler osv. Jeg trodde kanskje kvaliteten fortsatte ville være i HD men slik var det ikke.

Så hva skal jeg gjøre for å overføre HD video fra Get boxen og inn i DVD recorderen og deretter brenne det på en DVD i dvd recorderen?

Under er det et brev jeg har limt inn og der står det:
"
Det er går an å gjøre, er å koble opptakeren (PC, DVD- eller HDD/DVD-opptaker til dekoderen med en SCART-kabel, avspille opptaket og samtidig ta det opp med opptakeren."

Hvis man gjør dette, vil kvaliten være den samme eller vil den svekkes?

"Brenne opptak på Get box PVR til DVD
Hei!
Går det an å kople boksen til f.eks PC og brenne ting jeg har tatt opp på DVD? Opptak i en PVR blir lagret i et spesielt format som bare kan avspilles med PVR-en.
Det er rettighetshaverne (filmselskaper o.l.) - og ikke Canal Digital - som på denne måten vil hindre at kopier av opptakene blir spredt.
Alle vanlige PVR-er fungerer på denne måten.

Det går altså ikke an å eksportere opptak direkte fra Get box PVR til PC-en.

Det er går an å gjøre, er å koble opptakeren (PC, DVD- eller HDD/DVD-opptaker til dekoderen med en SCART-kabel, avspille opptaket og samtidig ta det opp med opptakeren.

Beste hilsen
Bjørn B. Brøndbo
Teknofil.no

http://www.teknofil.no/wip4/brenne_o...d.epl?id=18987
"
Scart støtter ikke overføring av HD-signaler og Get-boksen din nedskalerer bildet til standard-definisjon med tap i kvalitet. Som mailen sier er også litt av poenget at du ikke får lov til å enkelt overføre det du har tatt opp i god kvalitet. Tror ikke det er mulig å "hacke" seg til det heller.
For faen jeg vil brenne HD format. Dårlig gjort av Get og de andre. Det må vel være mulig på et eller annet vis?
Åpne boksen å koble hd til pc, så enkelt er det faktisk
"Åpne boksen å koble hd til pc, så enkelt er det faktisk " Hvordan gjør jeg det? Noen som har gjort det og fått det til?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dessverre så er det ikke så enkelt alt ligger som en eneste fil på hdd Har ikke funnet noen glup måtte på dette selv enda
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har en ekstern harddisk som man kan åpne lett opp og putte inn ny harddisc. Western Digital My Book® Mirror Edition™2TB, USB 2.0. Er det mulig å åpne opp get boksen og ta ut harddisken og ta den inn i en ekstern harddisk og koble den til pcen?
nei. alt på dekoderens harddisk er kryptert slik at du ikke skal kunne gjøre nettop det.,..
Hva er vits med det tullet? Vil det komme dekodere om en stund som det er mulig å brenne ut det man tar opp i HD kvalitet?
Jeg vil tro at hadde det vært opp til Get, Lyse, etc. så hadde det vært fritt frem. Men de har tv- og filmbransjen hengende over seg, og disse tillater ikke at opptak går "ut av boksen" i høy kvalitet.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg prøvde en gang å ta ut disken av min panasonic opptaker og koble til pcen. Windows kjenner ikke igjen filsystemet, men ved hjelp av easy data recovery fikk jeg hentet ut filene. Filtypen er ikke noe standard, men likevel er innholdet i de standard mpeg video, som kan spilles av i vlc.
Denne opptakeren ble kjøpt løst, og det kan godt hende at det er annerledes på en boks du har fått gjennom kabelselskapet.

Det som kanskje kunne gått er å få ta i en annen opptaker med hdmi inngang, og overføre det på den måten. Da skal du i teorien få full kvalitet.
Vanlige dvder har ikke plass til video i HD, så det må brennes på blue-ray for å bevare kvaliteten.
nå må du jo huske at får å få brent i HD som du vil, må du også ha formater som støtter HD.. altså Blu-ray og/eller HD-DVD.

PS: Leste ikke slutten til Datagutten, men hjelper sikkert for å skape større poeng
Sist endret av Ulvengunnar; 2. februar 2009 kl. 17:43.
Sitat av Hafrsfjord Vis innlegg
Hva er vits med det tullet? Vil det komme dekodere om en stund som det er mulig å brenne ut det man tar opp i HD kvalitet?
Vis hele sitatet...
sånn rent bortifra at det ser ut til at vi beveger oss bort fra å lagringsmedium som må brennes ut så nei, ikke på de som kommer fra tv leverandørene.
som sagt er dette krav fra produsentene i tillegg så virker det som om det er større fokus på å lagre mere på opptakern en å ta det ut derfra. neste ønskelige valget skulle her blitt å kunne ta ut selve filen via nettverk for deling osv. men er jo akkurat der man blir stoppet av produsentene