Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 663
Jeg har lagt en internettledning fra gangen og inn på rommet mitt. Eneste problemet er at det går utrolig sakte...

Sitat av itavisens speedometer
Ned: 181kbit/s
Opp: 169kbit/s
Vis hele sitatet...
Vi har en 3000kbit/s ned på linjen vår elns.
Hva er galt? Kan også nevne at jeg er koblet i en speedtouchrouter fra NGT, men får ikke en 10.0.0.* IP.
Er det skader på kabelen?
Hva nøyaktig er "en 3000kbit/s ned på linjen vår elns."?
Det er ikke noen skader eller knekker på kabelen.

Hedningen: Hva nøyaktig er "en 3000kbit/s ned på linjen vår elns."?
Vi skal ha 3000kbit/s som nedhastighet, men jeg får bare 181kbit/s
ITavisen ville ikke jeg stolt 100% på, bruk heller TPtest fra svenske post og teletilsynet. Last ned og prøv fra tptest.se. Vet at minst en ISP i Norge ikke godtar klager på hastighet uten at det foreligger rapport fra TPtest!
tptest.se sier:
ned: 0.18mbit
opp: 0.14mbit
Mulig kabelen er dårlig. Går det like treigt å laste ned noe fra datamaskiner i nettverket? Får andre maskiner i nettverket like dårlig resultat?
Jeg ligger ikke i samme netverk som de. de er koblet til trådløst, jeg med kabel. Når jeg kobler til får jeg ikke en ip fra routeren (10.0.00.*) men en 89.10.106.etellerannet.
Det betyr bare at du er koblet rett i router/modem, noe som gjør målingene sikkrere. Jeg ville prøvd med en annen kabel...
Sitat av devotio
Det betyr bare at du er koblet rett i router/modem, noe som gjør målingene sikkrere. Jeg ville prøvd med en annen kabel...
Vis hele sitatet...
Litt stress å måtte trekke en ny kabel på 20(?)meter...
fant en på 0.5m men da sto det bare "en nettverkskabel koblet fra."