Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 2547
Som dere kansje har skjønt er dette en diskusjon om nettlesere. (de tre nevnt i titlen)

Det er mange store Diskusjoner om hvilke nettleser som er best, og har diskutert endel selv.
Nå vil jeg ha deres meninger! Men ikke bare rop ut at den er bedre enn den, og den er noe dritt OSV. Vil ha begrunnelser på utalelsene, jo dypere begrunnelser desto bedre. !!
Sist endret av Dark_gfx; 5. november 2007 kl. 00:24. Grunn: Manglet ikon, skrivefeil, titel
Hvem er best diskusjoner er alltid like meningsløse.
Alle er best på sin egen måte, og gud er glad i oss alle.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Har brukt Internet Explorer i alle år og har aldri hatt problemer med det. Det er eneste begrunnelsen jeg har for at det er "best".
Firefox og opera er hvertfall de raskeste av de tre. Selv liker jeg firefox best og har brukt/kommer til å bruke det lenge.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Finnes flere slike tråder fra før, og fellesnevneren er at man aldri finner en fasit. Det blir det samme som å spørre 1000 foreldre hvem sine unger som er best. Lite konstruktivt.
Dette har vært diskutert mange ganger.

En veldig god konklusjon: Hvilken som er best er individuelt, alle har forskjellige behov.
HVEM som er best, faktisk....

Devotio har ihvertfall fulgt med i timen.



Edit: Registrerer at trådstarter har rette opp i leifene sine.

Hvilken som er best er vel opptil enhver vil jeg tro.
Den som er best er den nettleseren som passer deg best, og som andre nevner så finnes det ikke noe fasitsvar.
Sist endret av Wipeout; 5. november 2007 kl. 00:28.
Er enig at alle har forskjellige meninger, men istede for å rakke ned på tråden kan jo folk få si sin mening. feks. var det en som sa at firefox og opera er det raskeste. Gooood
HVILKEN er best faktisk...
Hva med andre nettlesere som netscape og safari, får ikke de lov til å være med i diskusjonen din? Alle nettlesere suger fordi de må 90% av gangene gå i quirk-mode pga. dårlig kodet nettside.
De kan godt få være med de også
Bare kom med gode begrunnelser

Det var noen som hadde problemer med å bruke ms outlook i firefox. bare for å ta ett eksempel.
Greit det er vel sikkert bare å legge til en addon så er jo det fikset.
Liker Opera jeg, Det er raskt, det er lite utsatt for skummle ting på internett siden det er så lite folk som bruker det + Hurtigvalg funksjonen er noe jeg ikke kunne levd uten nå som jeg har fått det <3
Sist endret av Elemental; 5. november 2007 kl. 00:31.
Liker best mozilla firefox jeg, mest fordi den er veldi raskt. Pluss at du får også masse kule addons og skins for de som liker sånt Har ikke prøvd så mange andre nettlesere untatt internet explorer, og personlig så mener jeg den suger
liker best mozilla firefox
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Sitat av skidude
Har ikke prøvd så mange andre nettlesere untatt internet explorer, og personlig så mener jeg den suger
Vis hele sitatet...
Fordi? Har du en begrunnelse på at den "suger"?
Liker Camino for Macintosh best, jeg...
Den er en blanding mellom FIrefox og Safari!
Sist endret av Turbolego; 5. november 2007 kl. 00:45. Grunn: leif
Sitat av thomasf
Fordi? Har du en begrunnelse på at den "suger"?
Vis hele sitatet...
Tja for det første så mener jeg at designet ikke er noe bra. Du kan ikke legge til addons eller skifte skins noe jeg syns er det beste med firefox.

Men det at jeg mener IE suger er bare min mening. Hver sin smak, forran og bak
Før denne blir stengt får jeg bare bidra med at alle de 25.998 (I skrivende stund faktisk) skal skrive hva som er sin favoritt, kommer vi bare frem til en ting, det er at alle har sin egen mening.

Jeg brukte IE mange år før jeg begynte med Firefox, egentlig kommer jeg ikke på så mange grunner om hvorfor jeg liker Firefox akkurat nå, da jeg ikke har brukt IE på lenge. Jeg har iallefall blitt veldig vant med utsende og det enkle oppsettet til Firefox. Dette hindrer meg til og skulle gå tilbake til IE da jeg nå synes utsende er grusom og oppsettet er rotete.

Foresten så er det IE 7 jeg snakker om nå, IE 6 er igrunn ikke så alt for verst på oppsettet, men har ikke tabs. Uannsett, så holder jeg meg til Firefox.
Sist endret av Christian; 5. november 2007 kl. 00:48.
Jøss - du liker faktisk IE6 over IE7? Personlig syntes jeg IE7 er helt brukbar og bruker den hvis jeg må, uten å grine over at jeg vanligvis bruker Firefox.
jeg synes det er slitsomt å bruke IE, når man skal instalere programmer sik at den får vist det den skal. for da er det flere ganger den bare sier, NÆÆÆÆÆÆ fant ikke filen du leiter etter. blA BLA.
Har alldrig opplevd dette i firefox.
Er det noen som vet hvilke leser som er kodet og lagd best fra grunnen av? slik at den i teorien skulle fått minst problemer med`?
Sitat av Dark_gfx
jeg synes det er slitsomt å bruke IE, når man skal instalere programmer sik at den får vist det den skal. for da er det flere ganger den bare sier, NÆÆÆÆÆÆ fant ikke filen du leiter etter. blA BLA.
Har alldrig opplevd dette i firefox.
Er det noen som vet hvilke leser som er kodet og lagd best fra grunnen av? slik at den i teorien skulle fått minst problemer med`?
Vis hele sitatet...
IE er vel "snillest" med koden, mens FF er strengere. Det betyr i praksis at FF vil lese siden mer riktig i forhold til koden, men ikke at den nødvendigvis viser det slik det er ment.
Altså, alle nettlesere er skrevet fra bunnen av. Mange er basert på Netscape, som var den store nettleseren på 90-tallet før Microsoft også ville inn på markedet og shippet nettleseren med operativ systemet sitt.

Firefox er basert på kode fra netscape, men den er jo like fult en helt kurrant nettlesere. Selv om man skriver noe fra bunnen av så er det nødvendigvis ikke oppskriften på suksess! Vi har jo fler eksempler på det, bl.a. Vista kontra XP i stabilitet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Merkelig nok synst eg at Firefox er et fantastastisk godt stykke bloatware. Grunnen? Einaste nettleser som har enkel adblock, noscript, flashblock. Hadde opera hatt dei featura hadde eg bytta på sekundet, men dei er viktigere for meg enn om firefox vil bruke 10% RAM eller ikkje.
Det må bli Firefox
Vel, jeg bruker nå firefox. Selvom Opra også er en veldig god nettleser.
Eneste grunnen til at jeg bytta var egentlig pga jeg trengte en addon, [Tamper Data].

Alt i alt to gode nettleserer - hvilke som er best er vell smak og behag.
Firefox har vell litt flere muligheter - og opra er kanskje en smule mer brukervennlig.

Edit:

Et minus med FF er kanskje at du kan gå på security og velge "show password". Så vises alle passordene.. Ganske uegna for felles pc-er.
Sist endret av Restyle; 5. november 2007 kl. 08:24.
Hvem er best, mor eller far? Det er en ren smaksak og har ingen fasitsvar, personlig liker jeg firefox, men Opera har en masse fine features den og. Har egentli alltid tatt litt avstand fra IE av diverse grunner ...
nok nå. det finnes ikke noe som er best lenger.