Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 8859
Hei, har en andersson tv som soverom tv, kan si meg nokså grei med bildekvalitet, men menu og annet er ballestein.
I stuen har jeg 50tommers plasma, blir tullat av sortnivået på plasma, så når ny tv er på plass har plasma tvn sparken, personlig sparke den ut!

Er opptatt av kvalitet, spiller litt GTA men er film freak! Ser netonnet har andersson 65tommers til 7990,- med bra omtale, ikke noe særlig bra omtale da de ikke skriver så spesefikt.
Leste også at andersson fikk dårlig test for noen år siden, men er de så ille nå i 2015?

Har ventet i over 2 uke på at komplett skal legge ut tilbud, men begynner å bli rimelig lei..

Tips/innspill til den tv, ser den har 100hz-panel er skeptisk over det.

Edit: Link: https://www.netonnet.no/art/lyd-og-b.../205208.11370/
Sist endret av justastonedhuman; 25. juli 2015 kl. 07:59.
Overskuddsmateriell
Kjenner ikke til denne TVn så kan ikke svare spesifikt på det du spør om, men vil anbefale deg å heller gå ned på antall tommer og heller kjøpe deg en TV som støtter 3D og UHD hvis du er en filmfreak. Det gir mer filmopplevelse for pengene enn de ekstra tommene.

Hvis du har ett tak på 8K har du eks denne:
https://www.komplett.no/philips-49-u...-9D52E5984D4D#
3D suger balle. Ikke noe jeg ville betalt en krone for. Greit om det nå tilfeldigvis er det på TV'n men ville aldri betalt ekstra for å få 3D. Det var en hype rundt 3D for noen år tilbake men det tok ikke av - mange får hodepine av 3D, andre blir svimle og kvalme mens noen ikke føler 3D gir noen som helst effekt og bare blir sliten av å ha på seg 3D brillene.
Syns jeg så en Samsung 50" til rundt 4-5K på TV-reklame her om dagen? Det er i så fall et knallkjøp. Har hatt ymse Samsung-TVer de siste 10 årene og har vært svært fornøyd hver gang.

EDIT: Angående Andersson har jeg inntrykk av at de leverer store TVer til en billig penge, på bekostning av bildekvalitet. Er dog langt fra noen ekspert, så ikke ta meg på ordet.
Sist endret av TheDarkKnight; 25. juli 2015 kl. 14:16.
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Andersson er søppel, korrekt.
Sitat av Bullhill Vis innlegg
Kjenner ikke til denne TVn så kan ikke svare spesifikt på det du spør om, men vil anbefale deg å heller gå ned på antall tommer og heller kjøpe deg en TV som støtter 3D og UHD hvis du er en filmfreak. Det gir mer filmopplevelse for pengene enn de ekstra tommene.

Hvis du har ett tak på 8K har du eks denne:
https://www.komplett.no/philips-49-u...-9D52E5984D4D#
Vis hele sitatet...
Philips er merke jeg holder meg unna uansett hva!
3D er rimelig unødvendig, UHD har jeg løst på men kan offer UHD til fordelen med større tv.
Stort bilde i rent HD gir også film opplevelse, nekter å kjøpe ny 50/55tommers.

Sitat av TheDarkKnight Vis innlegg
Syns jeg så en Samsung 50" til rundt 4-5K på TV-reklame her om dagen? Det er i så fall et knallkjøp. Har hatt ymse Samsung-TVer de siste 10 årene og har vært svært fornøyd hver gang.

EDIT: Angående Andersson har jeg inntrykk av at de leverer store TVer til en billig penge, på bekostning av bildekvalitet. Er dog langt fra noen ekspert, så ikke ta meg på ordet.
Vis hele sitatet...
Komplett har 55led tv (samsung) til 4990,- billig, men litt liten dessverre.

Sitat av Slaps Vis innlegg
Andersson er søppel, korrekt.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for et konkret svar, så utdypende du er
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skjønner ikke helt hvorfor du ikke er fornøyd med svartnivået på plasma, plasma skal ha bedre svartnivå en LCD/LED.

Personlig vurderer jeg kun TVer fra Samsung eller Panasonic, til nøds Sony.