Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 7228
Jeg spilte nå lørdag for 50,- i lyntoto. Tenkte jeg skulle prøve bare på gøy. Men nå kommer problemet. Hvordan funker det? Jeg fant ut at jeg fikk 5 rette, men jeg har 100 rekker à kr 0.50. Men har det noe med saken å gjøre? Noen som har en nettside som kan forklare meg hva dette går ut på? rikstoto.no gav meg ingen svar!
Slik jeg har forstått det så har du vunnet så mye som det står på rikstoto.no. Hvis du hadde hatt en rekkepris på 1 kr, hadde du vunnet det dobbelte..

Shoot me if I'm wrong!
Hei Bønna. Nå har det seg sånn at jeg jobber som Rikstoto kommisjonær.

Først av alt, hvis du skriver at du kjøper en lyntoto, blir det nesten som å si at man kjøper en sjokolade. Det finnes mange forksjellige lyntoto, f.eks. V65-V5-V75. Men skjønner jo at det var en V75 du kjøpe.

V75 betyr at du spilte på lørdag
V65 kan spilles onsdager
V5 kan spilles alle dager

Lyntoto betyr at en person inne på rikstoto har bestemt hvordan kupongen din skal se ut. D.v.s. at det blir ikke som en ferdigutfylt lotto der maskinen tar en "wild guess" En fysisk person bestemmer hvordan bongen din skal se ut ved at den blander favoritter og outsidere. Denne blandingen gjør også slik at ikke alle personer får like kuponger.

Har du 5 rette spiller det ingen rolle at rekkeprisen er 0,5 øre (dette er det vanligste) Hadde rekkeprisen vært 1 kr hadde bongen kostet 100 kr og du hadde fått igjen dobbelt hvis du hadde vunnet.
Både 5, 6 og 7 rette gir vanligvis betaling, men noen ganger tar de bort gevinsten på 5 og 6 rette fordi nesten bare favorittene går inn, dette gjør at gevinsten du hadde vunnet antageligvis ikke hadde ligger på mer enn mellom 1-5 kr. Alle disse pengene går istedet inn til neste omgangs pott!

Uansett skal du ikke hoppe i taket, for du er antageligvis ikke rik, 5 rette ligger vanligvis alltid under 100 kr i utbetalinger, men morro er det å vinne lell :P

Kupongen kan du alltids sjekke hos kommisjonæren der du kjøpte bongen, men den kan jo også sjekkes på tekst tv hos TV2 eller så har rikstoto en egen kanal (kanal 56 på canal digital mottakeren)

Men EN ting som skiller lotto og rikstoto på bongene. Noen ganger så kan det være slik at nummerene ikke stemmer, så har man noen gang spilt uregistrert så burde denne sjekkes uansett.

Dette er grunnen :

Hvis hesten eller kusken du har spilt på blir strøket fra løpet etter at du har kjøpt bongen gjelder jo ikke den bongen du har kjøpt. Dette løser Rikstoto ved at de i systemet bytter den hesten du hadde strøket på bongen din til favoritten i løpet, har du allerede favoritten tar de den neste på rangeringslista, o.s.v. o.s.v.
d.v.s. at nummerene på bongen ikke stemmer med virkeligheten. Så her kan faktisk vinnerbonger gå i søpla! OBS!


Håper jeg gav deg et svar her i allefall.
Det kan though være litt rotete, siden jeg ikke får sortert stoffet (gadd ikke :P)
Spør heller hvis det er noe mer!!
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg er ny på lyntoto. Jeg har til nå betalt 100kr og fått 200 rekker a kr 0,50. For en innsats for 200kr ville jeg fått flere hester på bongen og 400 rekker a kr 0,50? Hvordan fungerer dette?
v75 er totally awesome!!!!!! har hittil 3 rette, går utfra dere følger med på NRK2 atm? ;-)
Sitat av MoFo Vis innlegg
v75 er totally awesome!!!!!! har hittil 3 rette, går utfra dere følger med på NRK2 atm? ;-)
Vis hele sitatet...
Jeg fikk 4 rette Men det var "bare" rundt 70 000,- for 7 rette idag, forrige lørdag var det 47 000 000,- og da fikk jeg 2 rette
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Okej, trodde jeg fatta hvordan spillet fungerte, helt til jeg så utbetalingene for forrige lørdags V75: https://www.rikstoto.no/Resultater/R...01-30|t:JA|o:0

Utbetaling for 7 rette: kr 9 977
Utbetaling for 6 rette: kr 64
Utbetaling for 5 rette: Jackpot

Så, sier man til seg selv: Hva i helvette er det som skjer her? Kan man vinne jackpot hvis man har mindre rette enn de som faktisk har 7 rette?

Greit nok, er det maaaange som har 6 og 7 rette i forhold til fem blir jo potten ganske stor. Men herregud for et idiotisk spill, hvorfor ikke bare dele ut jackpoten til alle de som fikk 7 rette? Det virker mer fair i mine øyne ihvertfall.
Sitat av CryptoN Vis innlegg
Okej, trodde jeg fatta hvordan spillet fungerte, helt til jeg så utbetalingene for forrige lørdags V75: https://www.rikstoto.no/Resultater/R...01-30|t:JA|o:0

Utbetaling for 7 rette: kr 9 977
Utbetaling for 6 rette: kr 64
Utbetaling for 5 rette: Jackpot

Så, sier man til seg selv: Hva i helvette er det som skjer her? Kan man vinne jackpot hvis man har mindre rette enn de som faktisk har 7 rette?

Greit nok, er det maaaange som har 6 og 7 rette i forhold til fem blir jo potten ganske stor. Men herregud for et idiotisk spill, hvorfor ikke bare dele ut jackpoten til alle de som fikk 7 rette? Det virker mer fair i mine øyne ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Jackpot betyr ingen utbetaling, men at pengene heller går til neste V75. Sannsynligvis fordi utbetalingen hadde vært veldig lav hos de som vant...
Okej, da er jeg med. Men synes ikke dem burde kalt det for 'jackpot' da. Det ser jo ut som om du har vunnet jackpotten. Burde heller stått 'Ingen Utbetaling'.