Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3898
Kanskje ett superenkelt spørsmål men hva trenger man for å lage skum?

Nå tenker jeg på zalo i oppvaskkummen, jeg er ute etter den slags skum som "holder" seg lenge.

Og kan slike stoffer kjøpes av f.eks lilleborg tror dere?

Skal prøve å lage ett produkt og behøver helst noe i fast form som utvikler seg til skum ved rennende vann.
Parkettetterligning
Skum er luftbobler. Når luft blandet i en masse som ikke sprekker blir det bobler. Når det er mange bobler blir det skum. Samme prinsippet i sopebobler. Siden vann ifra springen drar med seg luft blir det bobler. Å siden vannet blander seg med såpa blir det tynnere masse. Skal mindre til før boblene sprekker og boblene blir mindra.
Stjeler tråden litt: Noen synes vist det er veldig artig å blande "noe" i fontena her i byen sånn at det skummer. Noen som vet hvordan såpe / annet som skummer bra i kaldt vann som de kan ha brukt?
Sitat av Settoz Vis innlegg
Stjeler tråden litt: Noen synes vist det er veldig artig å blande "noe" i fontena her i byen sånn at det skummer. Noen som vet hvordan såpe / annet som skummer bra i kaldt vann som de kan ha brukt?
Vis hele sitatet...
Her hvor jeg bor har folk spammet zalo i fontenen på torget innimellom. Det blir alltid like bra.
HøyRisiko Psykopat
lest at folk blander inn sirup for at boblene skal bli sterkere
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Her hvor jeg bor har folk spammet zalo i fontenen på torget innimellom. Det blir alltid like bra.
Vis hele sitatet...
Og dumt. Vannet i fontener gjenbrukes, det er ikke ferskt vann hele tiden, så når såpen kommer inn i pumpesystemet tar det med seg smurningen og ødelegger pumpen. Ikke minst det at Zalo ikke er så veldig bra for naturen.
hva kan man putte i en sånn fontene sånn at det blir bobler, men ikke ødelegger noe?
Glycerin og såpe er best kombo for å lage såpebobler som holder seg lenge, vil tro at dette også funker bra med skum da det består av masse små bobler!
Glycerin kan kjøpes på apoteket..
Sitat av strikkball Vis innlegg
hva kan man putte i en sånn fontene sånn at det blir bobler, men ikke ødelegger noe?
Vis hele sitatet...
Veldig lite, siden pumpen er laget for vann, ikke vann pluss noe annet.
Når det gjelder fontenen.

hva med konditor farge rød?
ser ut som noen ligger død nedi vannet ellerno :P
Sist endret av 1nameless; 24. august 2012 kl. 18:30.
I mat-sammenheng bruk soya lecitin.
Sitat av 1nameless Vis innlegg
Når det gjelder fontenen.

hva med konditor farge rød?
ser ut som noen ligger død nedi vannet ellerno :P
Vis hele sitatet...
Den likte jeg eventuelt helle oppi noen liter romessens/vaniljeessens så blir det god lukt også
Sitat av 1nameless Vis innlegg
Når det gjelder fontenen.

hva med konditor farge rød?
ser ut som noen ligger død nedi vannet ellerno :P
Vis hele sitatet...
Da tror jeg du trenger JÆVLIG mye konditor farge. husk det er endel liter vann der
Farget badeskum fra Nille er relativt harmløs morro i fontenen....bare et forslag