Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4293
Hadde opprinnelig tenkt å poste denne under «Den store MDMA tråden», men den ble etter hvert så vanvittig lang og beskrivende at jeg føler den ikke passer helt inn. Poster den derfor som en rapport, og håper at noen har glede av lesningen. Tar gjerne imot kommentarer vedr. selve teksten, meninger om bruk eller om akkurat det som evt. fanget din interesse


Forhistorie:
Jeg begynte å røyke hasj/pot for to år siden. Hadde i forkant ingen erfaringer utover helgefyll et par ganger i måneden. En dag nevnte jeg for en bekjent at jeg kunne tenke meg en tur til Amsterdam. Han forstod umiddelbart hva jeg tenkte på, og fortalte at han kunne hjelpe hvis jeg var interessert. Det har antagelig en sammenheng med min manglende erfaring på det tidspunkt, men jeg husker at jeg ble veldig overrasket over at denne personen i det hele tatt drev med noe slikt. Vi avtalte et besøk førstkommende helg og jeg fikk min første opplevelse med hasj. Lærte fort at min bekjente hadde en hardere fortid enn jeg visste, men han var allikevel en veldig god person å ha når man var en uerfaren nybegynner. Han delte egne erfaringer fra da han begynte, viste meg ting som bidro til god stemning – og viktigst av alt – han pushet meg aldri. Den første måneden kom jeg på besøk 2-4 ganger i uken og bare nøt kveldene.

Som dere kanskje kan lese mellom linjene, så var (og er) dette en hyggelig bekjent – men han var ikke en nær venn i den forstand. I løpet av kort tid følte jeg et behov for å dele opplevelsene mine, som også var utelukkende gode. Jeg åpnet mykt og fortalte bestekameraten min hva jeg hadde prøvd, og til min store glede var han åpen for å prøve. Første gang hadde han ingen effekt fra hasjen, men han forsøkte igjen og etter kort tid oppnådde han samme rusen jeg fikk. Jeg la ganske tidlig merke til at det var deilig å røyke med ham. Vi delte mangelen på tidligere erfaring, vi hadde vært gode venner i mange år og vi var utrolig heldige når det gjaldt å «komme på nivå» med hverandre. I begynnelsen pleide vi å røyke i bilen. Vi kjørte gjerne ut ganske sent på kveldene, røykte oss helt borte, nøt musikk i timesvis, munchet og kjørte hjem for å sove.

Vi har holdt på med dette helt siden vi først begynte, men det har alltid vært i «annen rekke» for viktigere ting som jobb, hjem og familie. Det har derfor aldri presentert en utfordring for oss, og er heller ikke det nå. Jeg har forsøkt cola et par ganger, men det er nå over et halvt år siden sist og ingenting som haster å ta igjen.

Mulighet for ecstacy:
Kjæresten min er mer erfaren enn jeg er. Hun har prøvd en del forskjellig, men har de siste årene kun holdt seg til å røyke. Hun har derimot snakket varmt om flere rusmidler, så lenge det er snakk om kontrollert bruk og at man utøver respekten det fortjener. Ecstacy har hun blant annet snakket veldig varmt om, men at man ikke bør bruke det oftere enn én gang i året på det meste. For en snau måned siden fikk jeg muligheten til å kjøpe ecstacy/knips av en bekjent jeg stoler på. Kjæresten min hadde hatt et opphold på mer enn fem år og var derfor også klar for å prøve det igjen. Vi kjøpte inn fem knips og bestemte oss for å prøve førstkommende helg. Vi røykte en joint, spiste et godt måltid på byen og reiste hjem igjen klare for kvelden. Vi begynte mykt, hun med en kvart pille og jeg med en halv. Ventet en time og røykte litt i mellomtiden. Etter en time tok hun en kvart til, og jeg en halv pille til. Effekten begynte så smått å komme, men jeg fikk den nok i mindre grad enn henne ettersom jeg hadde så høye forhåpninger og dermed kjente etter virkninger hele tiden. Enda en time passerte og jeg tok en hel pille til, mens hun tok en halv. Totalt hadde altså jeg to piller og hun en den kvelden.

Etter jeg hadde tatt to stykker og ventet tre timer så kjente jeg at jeg var påvirket, og at jeg var unormalt våken til å ha røykt så mye. Kjæresten begynte virkelig å få kicket. Hun smilte fra øre til øre og begynte å prate veldig mye. Jeg var allikevel litt skuffet, ettersom dette langt på nær var så grensesprengende som jeg hadde lest om i forkant. Jeg ga egentlig litt opp og bestemte meg for at det ikke virket på meg. Jeg sluttet å kjenne etter og bestemte meg heller for å delta mer i samtalen og bare nyte at jeg var så våken, men allikevel fjern.

Første opptur:
10-15minutter etter jeg hadde gitt opp rusen, så kom kicket helt vanvittig. Det var helt uforventet og tok meg med storm. Det var ingen vits i å spekulere i effekten, det jeg kjente nå var over all forventning. Plutselig fikk jeg en intens følelse av glede. Og det var ikke bare gleden jeg kjente på, det var også den totale mangelen på bekymringer. Kjæresten min så hvordan det virket på meg, og lot meg få oppmerksomheten jeg trengte under min første gang på E. Jeg klarte ikke å stoppe og prate, jeg klarte ikke å stoppe og smile og jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre av meg. Det var rett og slett så heftige følelser som var så elementært gode at jeg bare ble sittende og kjenne på dem, samt prøve å formidle hva jeg kjente. Jeg føler at jeg har hatt en god oppvekst, med mye glede og gode tider – men det var ingenting som kunne måle seg opp mot hva jeg følte nå. Den eneste bekymringen jeg etter hvert fikk kjenne på var frykten for at rusen skulle bli ferdig. Jeg sammenlignet nok litt med rusen fra å røyke – men skjønte fort at denne gleden differensierte totalt fra hasj. Jeg har nå lært at man styrer effekten fra MDMA selv, men på dette tidspunkt visste jeg ikke det. Jeg ble derfor overrasket over at den bare ble sterkere og sterkere etter hvert som jeg gira meg selv opp på feelinga.
Omsider roet det seg en anelse, og vi begynte å føre en dialog i stedet for at hun måtte høre på monologen min. Alle som har prøvd E skjønner nok hva jeg mener når jeg sier at vi kunne prate om hva som helst. Vi endte opp med å snakke 6-7 timer sammenhengende og var lykkeligere enn noensinne. Når morgenkvisten begynte å snike innpå så følte vi oss begge litt utmattet. Vi fant veien til sengen og sluknet overraskende fort.

Dagen derpå:
Vi sov i underkant av seks timer, på tross av at vi hadde vært oppe i nesten 24 timer. Allikevel så følte vi oss uthvilte, glade og tilfredse for gårsdagen. Mens vi lå i sengen mekket hun en joint, og for første gang i livet mitt har jeg «røykt meg opp» på en joint. Ble på ingen måte fjern eller sløv, heller opphevet til et nivå som kunne minne svakt om rusen vi hadde hatt på E. Alt dette var veldig merkelig for meg. I mitt hode så burde man være helt kjørt og bære klare preg etter en lang natt under kraftig påvirkning. Husker at dette gjorde meg litt usikker, for plutselig føltes ecstacy helt ufarlig. Med tanke på at dette var et narkotika synes jeg dette var en skummel tanke, og lurte på om jeg var naiv.

Jeg hadde fått så mange ting å tenke på at jeg måtte invitere bestekompisen min på besøk den kvelden for å prate. Når han kom så falt egentlig ord til kort, og siden jeg hadde ingen negative bivirkninger fra gårsdagen så ble det til at jeg plukket opp enda mer ecstacy og overbeviste kompisen min til å prøve.

To personer er hyggelig, tre er enda bedre:
Etter gårsdagen følte jeg at det var meningsløst å begynne på en halv pille.. Vi tok derfor en hel hver med en gang. Vi snakket litt rundt hvilke opplevelser man fikk og generelt skitprat. Kort tid kom kjæresten min inn og ble med hun også. Kompisen og jeg spiste en ny pille, og vi fikk på god musikk. Etter ca tre timer så traff vi samme punktet som vi hadde kvelden i forveien. Husker veldig godt når det begynte å virke på kompisen min. Plutselig gliste han fra øre til øre. Jeg pekte på ham og utbrøt: «Se! Nå virker det!» Alle fikk et lite latterkick og kvelden var i gang. I motsetning til første kvelden hvor vi pratet mye, så var denne kvelden veldig aktiv. Verken jeg eller kompisen min føler oss komfortable med å danse, men E gjorde at vi mistet bekymringene og bare slapp oss løs. I flere timer stod vi tre personer inne på et lite intimt rom og danset til fantastisk musikk og hygget oss. Etter hvert roet vi oss litt og fikk i gang den gode praten. Kvelden varte like lenge som første gang. Vi sov like godt som første kvelden, og vi våknet like tilfredse som etter første kvelden.
På søndag gjorde vi lite annet enn å bare chille og prøve å bearbeide alle inntrykkene vi hadde fått. Vi kjente alle at vi hadde lært noe og gleden i å sette pris på det vi har oppnådd i livet. Vi har fått en ny iver når det gjelder jobb, familie og personlige interesser. Jeg følte også en motivasjon til å begynne å slanke meg. Under uken som kom så vedvarte alle disse tankene, og vi har alle prestert bedre enn vi gjorde før helgen. Ting var rett og slett fantastisk, og vi klarte ikke bruke nok superlativer i hverdagen.

Helg nummer to:
Kompisen min fikk kun prøve det på lørdagen, mens kjæresten og jeg hadde fått to kvelder med E. Han hadde nok derfor det største ønsket om å få utforske det enda litt mer. Vi bestemte oss for å gjenta det samme helgen etter. Jeg inviterte en fjerde person på besøk, og kjæresten inviterte en femte person. Tatt i betraktning den utrolige gleden man føler for andre så var vi alle enige i at det hørtes ut som en god plan.

Enda en gang opplevde vi alle en fantastisk følelse når E’n begynte å kicke. Vi nøt musikk, vi røykte sikkert 15g pot og hadde det generelt fint det meste av kvelden. Jeg skriver det meste av kvelden, for denne gangen var det litt annerledes når vi var flere. Den ene personen som var hos oss var mye hardere og hadde ikke samme mål for kvelden som oss andre. Mens vi i hovedsak hadde fokus på å ha det gøy, dele følelser og prate – så virket det som femtemann prøvde å ruse ned seg. I perioder trakk dette på stemningen veldig, i perioder så var vi alle happy.

Denne kvelden økte jeg og bestekompisen dosen, og spiste tre piller. Vi hadde nok et sterkere kick denne kvelden, og jeg fikk litt følelsen av å trippe mot slutten av natten. Shpongle kom etter hvert på stereoanlegget og jeg kjente at jeg begynte å ture veldig. Plutselig var det ikke bare følelsen av glede alene, men også følelsen av å miste litt kontakten med virkeligheten. Det var en gjennomført god følelse, men det var rett og slett som jeg mistet litt kontakten med virkeligheten. Fikk kjenne litt på det, men sovnet ganske snart etter.

Annerledes afterglow:
Både jeg og kompisen min følte det samme dagen etter denne kvelden. Vi var ikke lengre uthvilte og pigge, og vi var heller ikke like happy som vi hadde vært etter første kvelden. Jeg begynte å lure på om vi hadde begynt å ta det for hyppig, eller om det var dosen som var for stor. Hele den påfølgende uken var mye tyngre enn den første var. Lurte en periode på om vi burde legge det hele fra oss, i hvertfall for en periode. Vi ble egentlig enige om at neste gang skulle først være etter en pause. Når torsdagen kom så innså vi at det kom til å bli veldig lenge til neste gang grunnet full kalender. Vi bestemte oss derfor for å ta en siste helg før vi uansett var tvunget til å pause det en periode.

Siste gang på E før pause:
Denne kvelden var det kun kjæresten, bestekompisen og jeg igjen. Dette var fjerde gangen på tre uker vi tok ecstacy. Tredje for kompisen min. Vi guttene tok tre piller igjen, og kjæresten holdt seg til 1,5. Virkningen var samme deilige som før, men denne gangen fikk vi igjen den lykkelige afterglowen som de første gangene. Vi har ikke opplevd noe negativt denne uken og alle de positive tankene og målene vi hadde satt oss lever i beste velgående. Vi har heller ikke noe behov for å ta ecstacy for å holde oss på det nivået vi er på. Alle er forberedt på en lengre pause og føler at vi har full kontroll.
Noen punkter som har forandret eller bedret seg etter disse helgene:

• Kompisen min har styrket forholdet sitt kraftig med kjæresten.
• Kjæresten og jeg har styrket forholdet og det går bedre enn noensinne.
• Kompisen og jeg har tatt «forholdet» vårt til et nytt nivå.
• Vi presterer bedre på jobb alle sammen
• Jeg har gått ned 5kg grunnet «åpenbaringen» jeg fikk etter første helgen. Vi har begynt å regelmessig mosjonere.
• Vi tenker på å plukke opp nye hobbyer.
• Livet er generelt godt.
Veldig god rapport! E virker veldig spennende hvis man tar det kontrollert. Hvor gammel er du?
Ecstasy virker for meg som en fantastisk substans så lenge man har et kontrollert bruk

Bra tråd, ålreit å lese
Virker som du fikk 4 turer med vellykket tripping
- Hvordan tror du at du ville håndtert en eventuell dårlig tripp på ecstasy?
- Du sier at du spiste knips, hvilken type var det og har du sjekket den opp mot pillreports?
- Du skriver at du og kjæresten har tatt forholdet deres til et nytt nivå - På hvilken måte?
- Du skriver at du fikk en åpenbaring som gjorde at du gikk ned 5 kg grunnet mosjonering, Når fikk du denne åpenbaringen?
- Hvordan ser du på Ecstasy nå, iforhold til før?

Sist men ikke minst. Fin tripprapport, tar for seg det "Viktigste" men skulle gjerne visst hva du tenkte under innflytelse av disse pillene (angivelig med innhold av MDMA). Da i den forstand - Negative tanker, Positive tanker, Noen tanker som du vanligvis ikke innehar?

Velkommen til forumet!
Skal si det er dedikerte forumlesere her, tok ikke lange tiden før jeg fikk respons!
Er 21år, både kompisen og kjæresten er noe eldre.

Saint123: Følte det ble så mye å fortelle om at det var litt vanskelig å få med alt. Flott med slike konkrete spørsmål!

- Hvordan tror du at du ville håndtert en eventuell dårlig tripp på ecstasy?
Det er vanskelig å si, men jeg har tenkt mye på det. Velger å kombinere svaret med spørsmålet vedr. slankingen. Gjennom hele oppveksten min har jeg i utgangspunktet hatt det bra. Gode venner, et trygt stabilt hjem og diverse interesser. Noen problemer har man allikevel alltid, og jeg følte vekten var en av tingene som løste seg i etterkant av disse opplevelsene. Har alltid vært stor, uten å kanskje helt innse hvorfor. Tror jeg begynte å spise mye fordi min far alltid har gjort det. Ingen tvil om at mat er godt, og det er derfor ikke så rart at jeg skjønte at man kunne nyte det. Men etterhvert som jeg ble eldre så følte jeg meg nok ensom, ettersom jeg ikke var veldig vellykket på partnerfronten. Når årene har passert så tror jeg dette har gått kraftig inn på meg, og maten har vært en måte å "rømme på". Mat og venner er erstatningen for kombinasjonen kjæreste og venner, for å si det rett ut. Selv om jeg har vært i det samme forholdet en lengre periode nå - så har det blitt så nedtåket i rutiner, jobb og hverdagslige gjøremål at jeg har glemt å reflektere over hva statusen i livet mitt egentlig er..

Jeg har skjønt at kjæresten/samboeren fyller tomrommet jeg alltid har hatt. De andre aspektene i livet mitt har alltid vært fylt. Og det jeg gjenstår med nå, det er ingen akutte mangler. Jeg er generelt veldig tilfreds og nyter livet for tiden. Og da blir det bare helt meningsløst å trøstespise, for jeg trenger jo ikke bli trøstet..

I forhold til en badtrip, så har jeg følelsen av at den kan være tung der og da. Men hvis jeg opplever en badtrip, så er det antagelig fordi jeg har noe jeg må jobbe meg gjennom. Altså noe jeg kommer til å bli styrket av i etterkant.

- Du sier at du spiste knips, hvilken type var det og har du sjekket den opp mot pillreports?
Pillene er grønne. Har logoen til Facebook. Er trykt inn en firkant, og inne i firkanten er logoen. Har sjekket med pillreports, men finner ingen som er helt like på de jeg har. Enten er ikke logoen riktig, eller så mangler det delestreken som disse har.

Han som forårsaket litt dårlig stemning på kveld nummer tre, han har hatt ganske mange år bak seg med tung rus. Og han påstod han kjente igjen MDMA'en men lite annet. Vi andre har lite erfaring, så det er vanskelig å si noe mer egentlig. Men vi hadde verken problemer med å sove, drikke eller spise lette ting som frukt og diverse.

- Du skriver at du og kjæresten har tatt forholdet deres til et nytt nivå - På hvilken måte?
Vi er mye nærmere enn hva vi var tidligere. Uten å gå inn i detaljer, så har det skjedd ganske mye det siste året og vi har fått veldig mye å tenke på. Opp i det hele så har vi glemt hverandre. Under E'n så fikk vi tatt opp de sakene som plagde oss. I utgangspunktet bagateller, men som utvikler seg over tid til å bli plagsomme. Føler også at vi har fått mye mer overskudd i hverdagen, og når man gjør noe positivt hele tiden - så utvikler det seg til mer positivitet. Vi opplever det stikk motsatte av en negativ spiral

- Hvordan ser du på Ecstasy nå, iforhold til før?
Litt ambivalent faktisk. I forkant så hadde jeg sett for meg at det var et ganske kraftig narkotika, og dermed noe som burde behandles med den ytterste respekt.

Nå som jeg har tatt det, så føler jeg tilnærmet ingen frykt for det. Jeg har nesten bare utelukkende positive erfaringer - og det skremmer meg litt at det fremstår som så ufarlig. Ettersom jeg ikke er så sikker på at det er ufarlig Basert på erfaringene mine så langt er det ikke dumt å bruke det regelmessig, men basert på andres erfaringer på nett så bør jeg holde meg i tøylene. Prøver å holde hodet kaldt, men jeg føler at jeg har veldig god kontroll på inntaket nå som jeg har fått "smakt meg ferdig". Er på ingen måte ferdig med å bruke det, men nå føler jeg ikke behov etter å lære meg å kjenne effektene lengre. Nå kan jeg heller ta det ved spesielle anledninger

Siste spørsmålet ift hva jeg tenkte og følte, det kommer jeg tilbake til senere. Må nesten løpe nå!

Takk igjen for alle svarene!
Fine rapporter, men vær forsiktig; Ikke la det bli for ofte! Ecstasy, eller mdma om du vil, er mitt favoritt dop helt klart! Jeg tar ikke piller lenger, siden man aldri vet hva som er i de. Bare synd at mdma krystaller, iallefall til tider, er så vanskelig å oppdrive!

Selv venter jeg minst 6uker mellom hver gang, og da merker jeg fint lite til noen bivirkninger.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Veldig bra rapport! Akkurat sånn det skal være på ecstacy bra dere ser viktigheten i å ikke ta det for ofte, ingen ting er bra i store mengder. KP!
Skal sies at jeg har fått prøvd rene MDMA krystaller siden denne rapporten ble skrevet, og jeg føler at de siste turene har gitt oss veldig mye som vi har klart å bruke i hverdagslivet. Ønsker svært gjerne å skrive noe om dette, men det er vanskelig å rettferdiggjøre slike opplevelser med ord - og det blir spesielt vanskelig når jeg må utelate mye konkret for å ikke gjøre det enkelt å identifisere oss.. Sannsynligheten er kanskje lav ettersom jeg kjenner ingen som frekventerer dette forumet, men det er mye fordommer mot all rus som ikke er alkohol.

- Han som har hatt en tung fortid med rus (fra helg nummer to i rapporten) forandret mening når han hadde fått noen dager til å reflektere over kvelden. Han spekulerte på om ikke disse facebook-knipsene inneholdt Mephedrone. Noen som har erfaringer med dette stoffet? Har sett litt informasjon om det, men ingenting i nærheten av informasjonen som er tilgjengelig om MDMA.

- Den ene kvelden vi hadde på ren MDMA overrasket meg. Vil som sagt holde meg fra å fortelle for mye konkret om hva vi har høstet i etterkant av turen, men selve rusen vil jeg gjerne ha innspill på. Knipsene gikk gjerne litt i bølgedaler, hvor man kunne komme ned fra en peak før man atter kommer opp igjen. MDMA'en startet først veldig likt, men når man først peaket så var det en definitiv forskjell i effekt.

Vi hadde to gelatinkapsler hver, som inneholdt 15mg med krystaller i hver kapsel. Jeg stusset over mengden, og gjør fortsatt det - men han som ordnet har over 20 års erfaring innenfor miljøet, og det var dealeren hans som hadde oppgitt doseringen. Høres for meg helt ulogisk ut at en dealer skal levere ut mer enn det man betaler for, ellers hadde jeg avvist mengden blankt. Forutsatt at doseringen stemmer hadde vi altså 30mg MDMA hver totalt denne kvelden..

Vi begynte med en kapsel hver, og i løpet av 20-30 minutter så fikk vi en mild eufori som bygger seg opp. Etter en snau time så peaker det. Følelsen er så god at jeg smiler konstant fra øre til øre. For første gang på ecstacy begynner jeg å gnisse tenner og bite kjeven hardt igjen. Det er et vanlig kjennetegn, men første gang jeg har opplevd det personlig. Etter ca 1,5time så er vi alle fortsatt like høyt oppe, men bestemmer oss for å ta den siste for å holde det gående. Går kanskje en halvtime før vi kjenner at effekten roer seg litt, før den kommer tilbake enda sterkere. Etter dette så var det aldri tegn til at man var på vei ned igjen. Følelsen var faktisk så intens over så lang tid at jeg følte det ble for godt. Lukket derfor øynene og prøvde å puste rolig for å komme litt til hektene. Det hadde motsatt effekt og sendte meg enda høyere opp. Følelsen av at det var for godt forsvant, og det var nærmest som jeg svevde rundt i rommet. 6-7 timer etter inntak av den andre kapselen begynte kjæresten min å bli sliten (hun var den eneste som tok en kapsel). Jeg forsøkte å følge etter henne inn på soverommet, men jeg svevde fortsatt. Var ikke i nærheten av å komme ned, tvert imot. Det ble til at vi begynte å røyke. Etter rundt 10g god pot fordelt på 4-5 personer begynte omsider kvelden å komme til en ende. Jeg var fortsatt der oppe, men var såpass fjern at jeg etterhvert klarte å sovne.

Med tanke på at vanlig dosering er rundt 70-120mg, så er jeg veldig nysgjerrig på hvorfor spesielt jeg var så høyt oppe. MDMA varer vel vanligvis ikke så lenge, og dosen vår var jo usedvanlig lav? Den eneste følelsen jeg hadde var den utrolige euforien som bare vedvarte til ingen ende. Følte meg ellers ikke speedet eller påvirket på annen måte..
Sitat av Totalecstacy Vis innlegg
Skal sies at jeg har fått prøvd rene MDMA krystaller siden denne rapporten ble skrevet, og jeg føler at de siste turene har gitt oss veldig mye som vi har klart å bruke i hverdagslivet. Ønsker svært gjerne å skrive noe om dette, men det er vanskelig å rettferdiggjøre slike opplevelser med ord - og det blir spesielt vanskelig når jeg må utelate mye konkret for å ikke gjøre det enkelt å identifisere oss.. Sannsynligheten er kanskje lav ettersom jeg kjenner ingen som frekventerer dette forumet, men det er mye fordommer mot all rus som ikke er alkohol.

- Han som har hatt en tung fortid med rus (fra helg nummer to i rapporten) forandret mening når han hadde fått noen dager til å reflektere over kvelden. Han spekulerte på om ikke disse facebook-knipsene inneholdt Mephedrone. Noen som har erfaringer med dette stoffet? Har sett litt informasjon om det, men ingenting i nærheten av informasjonen som er tilgjengelig om MDMA.

- Den ene kvelden vi hadde på ren MDMA overrasket meg. Vil som sagt holde meg fra å fortelle for mye konkret om hva vi har høstet i etterkant av turen, men selve rusen vil jeg gjerne ha innspill på. Knipsene gikk gjerne litt i bølgedaler, hvor man kunne komme ned fra en peak før man atter kommer opp igjen. MDMA'en startet først veldig likt, men når man først peaket så var det en definitiv forskjell i effekt.

Vi hadde to gelatinkapsler hver, som inneholdt 15mg med krystaller i hver kapsel. Jeg stusset over mengden, og gjør fortsatt det - men han som ordnet har over 20 års erfaring innenfor miljøet, og det var dealeren hans som hadde oppgitt doseringen. Høres for meg helt ulogisk ut at en dealer skal levere ut mer enn det man betaler for, ellers hadde jeg avvist mengden blankt. Forutsatt at doseringen stemmer hadde vi altså 30mg MDMA hver totalt denne kvelden..

Vi begynte med en kapsel hver, og i løpet av 20-30 minutter så fikk vi en mild eufori som bygger seg opp. Etter en snau time så peaker det. Følelsen er så god at jeg smiler konstant fra øre til øre. For første gang på ecstacy begynner jeg å gnisse tenner og bite kjeven hardt igjen. Det er et vanlig kjennetegn, men første gang jeg har opplevd det personlig. Etter ca 1,5time så er vi alle fortsatt like høyt oppe, men bestemmer oss for å ta den siste for å holde det gående. Går kanskje en halvtime før vi kjenner at effekten roer seg litt, før den kommer tilbake enda sterkere. Etter dette så var det aldri tegn til at man var på vei ned igjen. Følelsen var faktisk så intens over så lang tid at jeg følte det ble for godt. Lukket derfor øynene og prøvde å puste rolig for å komme litt til hektene. Det hadde motsatt effekt og sendte meg enda høyere opp. Følelsen av at det var for godt forsvant, og det var nærmest som jeg svevde rundt i rommet. 6-7 timer etter inntak av den andre kapselen begynte kjæresten min å bli sliten (hun var den eneste som tok en kapsel). Jeg forsøkte å følge etter henne inn på soverommet, men jeg svevde fortsatt. Var ikke i nærheten av å komme ned, tvert imot. Det ble til at vi begynte å røyke. Etter rundt 10g god pot fordelt på 4-5 personer begynte omsider kvelden å komme til en ende. Jeg var fortsatt der oppe, men var såpass fjern at jeg etterhvert klarte å sovne.

Med tanke på at vanlig dosering er rundt 70-120mg, så er jeg veldig nysgjerrig på hvorfor spesielt jeg var så høyt oppe. MDMA varer vel vanligvis ikke så lenge, og dosen vår var jo usedvanlig lav? Den eneste følelsen jeg hadde var den utrolige euforien som bare vedvarte til ingen ende. Følte meg ellers ikke speedet eller påvirket på annen måte..
Vis hele sitatet...
Trur han som fikset stoffet til dere surrer med doseringene.Det er null effekt av 15 mg mdma.En kapsel med mdma inneholder ofte 150mg så jeg trur han karen glemte av en null der.
Det var gelatinkapsler som man kunne dele, så det var målt opp og deretter lagt inn i kapslene. Men ja, jeg tror absolutt på at 150mg per kapsel høres mer riktig ut, ut i fra hvordan formen utviklet seg.