Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2053
Heisann, fikk ny pc i går som jeg fikk en kamerat av meg til å bygge for meg.
Når jeg starter pcen starter alle viftene og merker ikke noe galt slikt, men jeg får ikke noe kontakt mellom skjerm og pc?

Har ikke fått instalert windows heller enda. er bare en ferdig sammenskrudd pc !

har ikke den blå eller vite kabelen så vidt jeg vet, skal se om jeg finner noe mens jeg venter på svar her.

MVH
Kim
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Heisann, fikk ny pc i går som jeg fikk en kamerat av meg til å bygge for meg.
Når jeg starter pcen starter alle viftene og merker ikke noe galt slikt, men jeg får ikke noe kontakt mellom skjerm og pc?

Har ikke fått instalert windows heller enda. er bare en ferdig sammenskrudd pc !

har ikke den blå eller vite kabelen så vidt jeg vet, skal se om jeg finner noe mens jeg venter på svar her.

MVH
Kim
Vis hele sitatet...
Det at du ikke vet hvor den blåde / hvite kabelen er sier jo oss absolutt ingenting. Kom med liste over komponenter i første omgang.
skjekk signaturen min?

Edit:

Ser at pcen registrer at jeg tar ut og inn HDMI kabelen, for skjermen blir svart før den igjen blir blå og det står hdmi no signal
Sist endret av kimandre92; 25. januar 2013 kl. 16:08.
De fleste hovedkort har HDMI utgang, men denne deaktiveres når et skjermkort er tilstede. Sjekk altså at HDMI-kabelen sitter i skjermkort og ikke hovedkort. Du kan også vurdere å teste kabelen på en annen PC for å utelukke feil med kabelen.
Prøvde både hovedkort og skjermkort, samme greiene.

testet HDMI kabelen jeg bruker fra PS3 - TV. samme greiene igjen.

Pratet med en kamerat som mente han hadde hatt samme problem og han måtte brukte den blå eller vite kabelen for og instalere windows els før han kunne bruke HDMI?
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Prøvde både hovedkort og skjermkort, samme greiene.

testet HDMI kabelen jeg bruker fra PS3 - TV. samme greiene igjen.

Pratet med en kamerat som mente han hadde hatt samme problem og han måtte brukte den blå eller vite kabelen for og instalere windows els før han kunne bruke HDMI?
Vis hele sitatet...
vent vent vent, så du sier at kabelen ikke funker mellom pcen og skjermen og heller ikke tven og ps3 en?

har du prøvd ps3 og skjermen da? hdmi

blå og hvit mener du VGA?

skal egentlig funke jo mindre det er noe feil med installasjonen av skjermkortet...eller noe slikt, kan kansje funke og instalere windows + skjermkort driverne.
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Prøvde både hovedkort og skjermkort, samme greiene.

testet HDMI kabelen jeg bruker fra PS3 - TV. samme greiene igjen.

Pratet med en kamerat som mente han hadde hatt samme problem og han måtte brukte den blå eller vite kabelen for og instalere windows els før han kunne bruke HDMI?
Vis hele sitatet...
For andre gang : En blå eller hvit kabel sier oss ingenting !
Og denne skal du bruke for å installere ?
Blå eller hvit kabel mellom pc og skjerm.
Instalere Windows 7

Trodde dette sa seg selv siden jeg sa jeg ikke fikk kontakt mellom pc og skjerm og pc, og ikke hadde instalert windows enda men men..
Du har husket 8 pin til prosessor (hovedkortet), 24 pin til hovedkortet og 6+8 pin til skjermkort?
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Blå eller hvit kabel mellom pc og skjerm.
Instalere Windows 7

Trodde dette sa seg selv siden jeg sa jeg ikke fikk kontakt mellom pc og skjerm og pc, og ikke hadde instalert windows enda men men..
Vis hele sitatet...
Det at du skal bruke en blå eller hvit kabel til å installere windows gir ingen som helst mening i mitt hode. Det kan være hva som helst, å at du skal bruke en kabel til å installere windows er jo enda mer borti natta.
ingen skjønner hva faen du mener med "blå og hvit kabel". enten gir du ett spesifikt svar, eller så holder du kjeft om kabelen.
har du husket 24-pin, 8-pin og 2x 6+2-pin? (hovedkort, prosessor og skjermkort).
Han mener sikkert en blå vga kabel eller en hvit dvi kabel
Hadde det samme problemet, var nødt til å bruke DVI da HDMI ikke fungerte!
Prøv å få lastet ned driverne til skjermkortet ditt. Det måtte jeg for å få brukt HDMI
Ikke Værst På PC
Si meg... hva slags skjer er det? hvis det er BenQ kan jeg hjelpe deg.
Sitat av GJERDE Vis innlegg
Han mener sikkert en blå vga kabel eller en hvit dvi kabel
Vis hele sitatet...
Bingo!

Edit: så nå at jeg ikke fikk med den delen der jeg skrev at jeg hadde prøvd med HDMI kabelen, men hadde dere lest overskriften hadde dette sagt seg selv.

men JA, mente VGA/DVI kabel, sist gang jeg skjekket var sisse blå eller hvite.

Sitat av Skrivebordet Vis innlegg
Si meg... hva slags skjer er det? hvis det er BenQ kan jeg hjelpe deg.
Vis hele sitatet...
jepp, er en BenQ skjerm, Benq E2200HD LCD Monitor står det bak på den
At folk ikke skjønner hva han mener med den "blå og hvite kabelen" når det er i en sammenheng med at han sliter med kontakt mellom pcn/skjermkort og selve skjermen er helt utrolig!
Ikke Værst På PC
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Bingo!
jepp, er en BenQ skjerm, Benq E2200HD LCD Monitor står det bak på den
Vis hele sitatet...
Okei. Jeg antar at skjermen kanskje også er ny?

Det du gjør er å koble først til med VGA.

1. Trykk på "menu".

2. Kom deg til Tannhjulet og skrutrekker'n.

3 velg input til HDMI.

Dette har funket på meg og mange andre som har hatt samme problem.
Sitat av Skrivebordet Vis innlegg
Okei. Jeg antar at skjermen kanskje også er ny?

Det du gjør er å koble først til med VGA.

1. Trykk på "menu".

2. Kom deg til Tannhjulet og skrutrekker'n.

3 velg input til HDMI.

Dette har funket på meg og mange andre som har hatt samme problem.
Vis hele sitatet...
For å få det oppklart, BenQ skjermer av nyere dato må ha signal inn på enten VGA eller DVI for å i det heletatt få brukt HDMI, er noe dritt spør du meg, sliter med det samme, på eldre BenQ skjermer kan man skifte mellom inputs uten signal, men på de nye trenger man signal for å få endret ser det ut til :/
Sist endret av Julenisse97; 25. januar 2013 kl. 18:50.
Han kameraten min som satt sammen pcen for meg var oppom, og koblet litt om på Pinsene, så funket det iværtfall med blå kabel, har ikke prøvd HDMI enda

er en eldre BenQ skjerm der jeg velger signal med og trykke på "menu" knappen

Sitat av jMy Vis innlegg
At folk ikke skjønner hva han mener med den "blå og hvite kabelen" når det er i en sammenheng med at han sliter med kontakt mellom pcn/skjermkort og selve skjermen er helt utrolig!
Vis hele sitatet...
Samme tenkte jeg, maks firkantet da.
Ikke Værst På PC
så min metode funket ikke? hm... Jeg trodde det var felles ved alle BenQ skjermer
Jeg prøvde ikke, gjorde det jeg sa før jeg så du hadde skrevet innlegg, meget mulig det funker, men siden jeg har en gammel BenQ skjerm bytter jeg bare mellom med og trykke på Menu.

Har enda ikke prøvd HDMI så vet ikke om det funker eller ikke :P