Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  52 2493
noen freakere som var på maiden i går eller? lurte på hva dere syns om konserten, og oppvarmingsbandet såklart, virka som jeg var den eneste av dem jeg dro sammen med som likte Mastodon. hva med dere?
Jeg har vært på to konserter, men ikke i år. På begge konsertene satt jeg, og det angrer jeg veldig for. Begge de var bra, spesielt den jeg så under "Brave New World Tour".

Jeg hørte på maiden for første gang da jeg var rundt åtte eller ni år. Det var maiden og Adrian Smith som insprirerte meg til å spille gitar da jeg var yngre. Jeg husker at en av de første soloene jeg lærte meg var den på "The Trooper". Nå hører jeg ikke på maiden lengre. Kanskje på en eller annen fest, men det er ikke noe jeg har på mp3-spilleren, for å si det sånn.

Det var sånn med Maiden, at på 80-tallet ble de sett på som et band med særpreg. Alle kunne kjenne igjen en maiden-sang. Slik er det også i dag, noe som er bra. Men grunnen til at jeg ikke hører lengre på maiden, er at de ikke har utfordret seg selv og prøvd litt nye ting. Hvis de prøver å forandre seg, tror jeg ikke særpreget forsvinner i og med at bandet har Bruce sin karakteristiske, litt opera-lignende stemme. For ikke å snakke om samspillet mellom gitaristene. Også alle de ulike (eller kanskje litt like :P) tostemte harmoniene som maiden alltid har stått for.

Jeg er vel ikke den eneste som er lei av at det er alt for lite som skiller maiden-sangene fra hverandre? Det har vært tendenser til forandring på enkelte sanger i det siste.

Edit: skrivefeil
Sist endret av Gitarfreaken; 29. juni 2005 kl. 12:47.
Mastodon rocker!!

Så dem da de varma opp for slipknot/slayer i fjor høst.


Plata dems er veeeldig bra! (Leviathan)
Jeg ble litt skuffet over konserten. Dette med å bare spille låter fra de fire første albumene er jo en morsom idé, men problemet er jo at disse albumene ikke nødvendigvis er de beste. Personlig skulle jeg gjerne hørt låter fra albumene "Somewhere in Time" og "Seventh Son of a Seventh Son", som kanskje er de jeg liker best.

Samt Fear og the Dark da. Det blir ingen ordentlig Maiden-konsert uten denne godlåta!

Oppvarmingsbndet kom vi for sent til til å se/høre.

Zorro
BigFigWasp's Avatar
Trådstarter DonorCrew
personlig så liker jeg dem fire første albuma best, så passe meg bra, og mastodon var jo drit fett.
eneste som ikke var positivt var at jeg havne bak en smellfeit svenske som lukta bacon.
men gleder meg til neste år, da slipper dem ny plate og kommer til norge igjen. =D =D
jeg vil si jeg likte _ikke_ oppvarmings bandet. en selve maiden konserten var drit bra
Jeg likte idden de hadde om å kune ta fra de første albumene... da det er disse som jeg synes er de beste. Men det er jo selfølgelig sanger fra andre albummer som og er bra... men problemet er at de nyere albummene, slike som 'fear of the dark' som en fyr holdt på å grine da han fant ut de ikke spillte den :P eller jeg tror han grein... men men, samma det. Totalt sett en konsert jeg likte, og som fikk til å ikke en gang vurdere om jeg skal møte opp på den neste konserten, for det skal jeg. Jeg gleder meg og til plate de annonserte på konserten kommer
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Hva med å skrive en litt mer informativ post? Slik at vi som ikke var der kan få en følelse av hvordan det var? Så lang kan jeg bare se at Gitarfreaken har skrevet noe vettugt.

Leeeeeeeeroy!
For å si det sånn.. Det var helt vilt! Jeg var så svett som jeg ALDRI har vært før.. Så svett at klærne faen ikke var tørre dagen etterpå... Var redd for at jeg skulle svette istykker mobilen!
hvordan kan man si noe spesielt informativt her... jeg savnet fesr of he dark, men de spillte masse andre kjempe gode sanger og var veldig publikums vennelig, som maiden alltid er =)
Senen var av vanelig maiden stil, med et eddi hode i bakgrunnen og en eddi som kom gående ut på scenen senere utover i konserten. rett og slett for å kunne skjønne åssen dette var må du ha opplevd det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
er så glad for at jeg ikke var der! maiden er nesten like dårlig som manowar! gud fader jeg hater power metal! kan noen få den helvettes mannen med det lange håret til å slutte og grine.. synes forresten at hele gjengen kan dra hjem å lære seg åssen man headbanger!

Også en ting til.. hva faen er det med power metal og de dønn kjedelige 2. guitarene. Alle power metal låter har jo samme riffet i seg. power metal suger!
det er i allefall min mening =)
Jeg lukter trolling...
Sist endret av charz0r; 25. juli 2005 kl. 20:10.
Konge konsert! Finner ikke bedre band enn maiden. Passet meg fint med spill fra de første albumene. Kunne hatt litt fra somwhere in time, men ellers konge!
Sitat av charzer
Jeg lukter trolling...
Vis hele sitatet...
wtf? sikta du til meg?
Sitat av c0wb0y
er så glad for at jeg ikke var der! maiden er nesten like dårlig som manowar! gud fader jeg hater power metal! kan noen få den helvettes mannen med det lange håret til å slutte og grine.. synes forresten at hele gjengen kan dra hjem å lære seg åssen man headbanger!

Også en ting til.. hva faen er det med power metal og de dønn kjedelige 2. guitarene. Alle power metal låter har jo samme riffet i seg. power metal suger!
det er i allefall min mening =)
Vis hele sitatet...
Iron Maiden er ikke power metal. Det er heavy metal.
Lær deg noe om sjangre innenfor musikk før du uttaler deg noe om dem. Og ja, jeg tror charzer sikta til deg når han nevnte trolling.
er jo power metal så det suser etter... samma med manowar... uansett hva dere kaller skvipet for så liker jeg det ikke .. er puserock!
Det blir ikke noe mer power metal på grunn av at du ikke liker det. Det er heavy metal. Punktum.
Mer orker jeg ikke si om den saken.
Sitat av c0wb0y
er så glad for at jeg ikke var der! maiden er nesten like dårlig som manowar! gud fader jeg hater power metal! kan noen få den helvettes mannen med det lange håret til å slutte og grine.. synes forresten at hele gjengen kan dra hjem å lære seg åssen man headbanger!

Også en ting til.. hva faen er det med power metal og de dønn kjedelige 2. guitarene. Alle power metal låter har jo samme riffet i seg. power metal suger!
det er i allefall min mening =)
Vis hele sitatet...
Vel, maiden har da aldri vært powermetal? men skal kanskje ikke begynne å legge ut om det.. men er er mere heavy enn power...
EDIT: Alledere kommentert ja :P
det er i allefall puse rock etter min mening. Ikke det at alt må være så jævlig hardt og brutalt, men drit i å se ut som om det er djeveldyrking de driver med. Dessuten så er det ikke noe særlig spesielt med dem. de har lagd samme sang i snart 30 år...
Sitat av c0wb0y
det er i allefall puse rock etter min mening. Ikke det at alt må være så jævlig hardt og brutalt, men drit i å se ut som om det er djeveldyrking de driver med. Dessuten så er det ikke noe særlig spesielt med dem. de har lagd samme sang i snart 30 år...
Vis hele sitatet...
du vinner NM i usaklig argumentering >_<
er saklig nok for meg! Synes bare maiden greia er skikkelig tåpelig. de framstiller seg jo som noe de ikke er.. Det at du/dere liker maiden plager i grunn ikke meg, men dette er en tråd som spør om hva man synes om maiden. jeg liker det ikke..
Du vinner også NM i feil ord deling.
akkurat nå så vinner jeg faktisk VM i gi faen..
selv om jeg ikke liker maiden betyr ikke det at du må oppføre deg som et barn..
Sitat av c0wb0y
akkurat nå så vinner jeg faktisk VM i gi faen..
selv om jeg ikke liker maiden betyr ikke det at du må oppføre deg som et barn..
Vis hele sitatet...

hihi gøy når du ikke ser ironien i det du sier.

edit:
uansett.. personlig er jeg til tider fan av maiden. hadde ikke hatt no imot å dra på konsert eller no sånt, men er ikke slik at jeg forguder dem. de har veldig mye bra musikk og er et av de mer betydningsfulle metalband som både er og har vært.
Sist endret av grandis; 25. juli 2005 kl. 21:56.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Og kalle maiden for puserock blir vel litt som og kalle et esel for en rosa hest, blir det ikke?
å kalle maiden for puserock er som å kalle en spade for en spade... hva er det som ikke er pusete med maiden? bortsett fra eddie da..
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Jeg ser ikke helt hva du syns er pusete med maiden.... da spør jeg deg heller, hva er det som er pusete med maiden?

som marjuice sa; det er heavy metal uansett faen hva du syns det er. punktum.
Sist endret av Freaken; 25. juli 2005 kl. 22:15.
men djeveldyrking.. hvor tar folk DET fra da??
det som er pusete med maiden er faktisk det meste.. trommene i maiden er jævlig kule da.. den skal de få litt poeng for. Men alle låtene er jo så like at det er skummelt. Samme kjedelig guitaren. Vokalen er faktisk bare irriterende (som med alle andre band i samme sjanger, bortsett fra skidrow da). synes bare maiden er for soft til å kalles heavy metal. Heavy metal skal være tungt (det er faktisk der heavy kommer inn i bildet). Det er lite som er tungt med maiden. Dessuten så er alle melodiene til maiden så jævlig happy.
Hvorfor gidder dere bry dere om ham?
hvorfor gidder du å bry deg om at de bryr deg?
Pretty Princess
Freaken's Avatar
Greit, du syns at Maiden er "mykt" men det er fortsatt innenfor sjangeren heavy metal.


men bestem deg da! du har jo sagt at det er puserock :P
Sist endret av Freaken; 25. juli 2005 kl. 22:41.
Hvorfor gidder du å bry deg om at han bryr seg om at vi bryr oss om deg? :P

Men jeg er enig i at trommespillet i maiden er jævlig kult. Hvilken sjanger vil du putte Iron Maiden i, c0wb0y?
putter dem rett inn i power metal! nøler ikke heller. har jo alt av elementer som skal være i power metal!
Det har de ikke. Dobbeltpedal på trommene er mandatory i minst 50% av sangene til et powermetalband, og det har ikke maiden.
Synes da Mastodon var fete jeg.. Men var jo Maiden som var best da!=)
Selv er jeg rap-fanatiker. Så jeg liker ikke Maiden.. Men de lager et knall show på scenen Det skal dem ha. En kompis har en musikk-dvd av Maiden. Kjekk å se på den!
Synes også det var tøft av dem å spille fotball mot norske old-boys

Uansett, ingen slår Eminem.. Og norske bak-gårds rappere fra Namsos/Nord og Stavanger. Grotesque, Bad Spit og D-Wize.

Maiden, Rock < Eminem, Rap
Sitat av c0wb0y
er saklig nok for meg! Synes bare maiden greia er skikkelig tåpelig. de framstiller seg jo som noe de ikke er.. Det at du/dere liker maiden plager i grunn ikke meg, men dette er en tråd som spør om hva man synes om maiden. jeg liker det ikke..
Vis hele sitatet...
Dette er er tråd der de spurte om hva folk syntes om konserten...men men.
Dette er det mest komiske jeg har sett her på forumet.
c0wb0y - Det du skriver er det mest usaklige jeg noen gang har lest. Noen her sier at du er norgesmester i masse forsjellige ting og de har de faen meg rett i...hahahaha.
Råder alle til å lese c0wb0y sine svar - og ja...merk dere ironien. Go c0wb0ys!!
Jeg var på konserten første dagen. Stod neste helt fremst. Var vel tre stykker fremfor meg. Fy faen for et press, trengte ikke å ha føttene i bakken kunne bare henge på di som var rundt. angående låtvalget - GENIALT! Dette var ikke en konsert for "Maidenfans" som bare likte hit'ene til maiden. Skal vedde på at det var mange der inne som aldri hadde hørt mange av låtene Maiden fremførte der inne. Dette var en konsert i ordentlig Maiden stil, med den musikken som virkelig er Maiden.

Men jeg synes godt di kunne hatt konserten ute, feks. på Valle Hovin. Det ville blitt MYE mer stemning av det. Arrangørene ville fått inn mer penger. Og sist men ikke minst, du mister den stygge gjenklangen som er i Spektrum.

Det var veldig rart å komme hjem igjen etter konserten, men smerte i ørene, en viss mengde Maiden rus, og MASSE nynnig på Maiden.

UP THE IRONS!
Kan jeg få lovt til å si at jeg hater maiden? Siden topicen spør så pent om hva vi synes om dem?
Ingen tvinger deg til å like maiden Det var bare en slik løyen samtale me kugutten her på forumet
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av r33l
Kan jeg få lovt til å si at jeg hater maiden? Siden topicen spør så pent om hva vi synes om dem?
Vis hele sitatet...
bumper en gammel tråd =)
Ingen kan bestemem hva du skal like av musikk =) så lange ,amn olel begynner å arguemntere og si ting som er helt feil :P sånn som kugutten her som begynte å kalel det power metal =) Full respekt til de som ikke liker maiden, så lenge de i hvertfall holder seg til fakta =)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Maiden er jo bra nok, Bruce Dickinson sin vokal er en annen sak. Ingen måteholdenhet på vibratoen der i gården nei. Desverre ødelegger den bandet ganske mye.
Jeg skjønner ikke helt poenget med tråden, og hvertfall ikke poenget med å bumpe den. Det er det jeg synes.
Sitat av Sigar
Jeg skjønner ikke helt poenget med tråden, og hvertfall ikke poenget med å bumpe den. Det er det jeg synes.
Vis hele sitatet...
Poenget var vel det at jeg ikke fant så særlig mange tråder å skrive noe i (mye fordi jeg er ny her). Dessuten er det alltids gledelig å ytre litt misnøye over Dickinson sin vokal.
Iron Maiden er på topp 10 listen min over verdens styggeste band.
Henger sikkert ikke helt med jeg men.. Er det snakk om sommeren 2005 så var jeg der pga en gratis billett jeg fikk.. Var helt ok syns jeg
Sitat av LazySunday
Iron Maiden er på topp 10 listen min over verdens styggeste band.
Vis hele sitatet...
Utrolig bra at det ikke er det som gjelder så lenge man spiller bra musikk da!
Som Sprite reklamen sa i gamle dager. Image is everything.
jeg var der i fjor ja, fjor sommer.


Sitat av LazySunday
Iron Maiden er på topp 10 listen min over verdens styggeste band.
Vis hele sitatet...

det er fordi du er en idiot.
bra liv
drQ
Egendefinert
Hvis man bedømmer band etter stygghet havner den fort opp-ned i forhold til musikken... I hvert fall sjelden de som er pen å se på er pen å høre på.