Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1261
Hei. har ikke penger til å betale for skjermbytte, ny mobil.
Hvor vanskelig er det egentlig å gjøre det selv med youtube tutorials og kjøpe verktøy kit? Hvis man virkelig setter seg inn i det.

Evt er det noen som kan dette, i Bergen og er villig til å bytte skjerm på Samsung A54 for en billig penge? Har også andre mobiler med knust skjerm som ikke kan brukes.
Sist endret av Emmaforlife; 14. september 2023 kl. 05:42. Grunn: Skrivefeil
Til neste telefon, og alle fremtidige telefoner, så kjøper du et panzerglass til å ha på mobilen din.
Det spørs litt hvor teknisk anlagt du er.

Men om er litt forsiktig tar deg tid og har alle tools burde det ikke være problem. Ikke noe lodding etc. jeg kunne gjort sånn med nevøen min som kvalitets tid, så burde la seg gjøre.

Om det er iPhone må du ja egne bits. Husker ikke navnet. Hårføner funker på lim men best med varmepistol. Men som navnet sier: pistol, så den «skyter» varme så ha laveste temp og aldri hold den stille. Sugekopp og gitar plekter er også en fordel. Men det meste sånn ligger i et repair kit bare husk Apple må du ha egen bits
Ta bedre vare på telefonen i framtiden.
Seriøst det dårligste svart jeg har hørt iva oslo. Planen var crystal palace hadde en huawei i mange år. Mobiler tåler faen meg ingenting. man går rundt med de overalt og tar dem inn og ut av lomma hele tiden og flytter på dem, og de er sårbare.

Det blir nok skademinimering som skjermbeskytter og så en palace, eller bare selge mobilen og kjøpe en billigere en.
Er vel ganske greit å få det til selv. Om du like har verktøy, spør folk du kjenner om å låne/hjelp.. Knuser skjermen på alle telefoner jeg har til slutt, legger bare my beskyttelse over knust skjerm
Hvorfor var det et dårlig svar?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hvorfor var det et dårlig svar?
Vis hele sitatet...
Han hadde jo et konkret spørsmål som du ikke berørte i det hele tatt i tillegg til at det svaret du faktisk kom med ikke var særlig hjelpsomt for denne situasjonen. På toppen av det hele var det en "no shit sherlock" av ganske åpenbar natur.

Sitat av IneartheDx Vis innlegg
Til neste telefon, og alle fremtidige telefoner, så kjøper du et panzerglass til å ha på mobilen din.
Vis hele sitatet...
Jeg er også en notorisk skjermknuser, disse er da særdeles gode? Skal bestille meg en fra komplett nå før jeg driter meg ut en fuktig kveld.
Sist endret av supranaut; 15. september 2023 kl. 09:44.
Mobillommebok i lær er gull dersom man er klumsete, lukker seg før mobilen treffer bakken. Øker størrelsen og ser passe harry ut, men foretrekker det foran disse skjermbeskytterne som jeg føler ødelegger hele brukeropplevelsen, ikke det samme å ta på plast vs. glass.
Mobilen har begynt å virke som miste noen funksjoner pga sprekken. Det går av og til ikke an å trykke på tilbake knappen som er på skjermen. Mikrofonen er også betraktelig dårligere. Hva burde jeg gjøre?
Hjelper ikke akkurat nå, men neste gang ville jeg vurdert å dra på Power og gitt 399/499 for å laminere på beskyttelsesglass. Garanti på 12 måneder, og har aldri opplevd at hovedskjerm knuser under dette. Har knust sikkerhetsglasset, men har da byttet dette og satt på nytt.

Men har du ingen forsikring? Har du svitsj eller liknende har du skjermforsikring, eller så er det jo forsikring både gjennom LO (sikker andre org. også) og innboforsikring mot egenandel. Sjekke dette eventuelt. Kan og bruke reiseforsikring, må bare beskrive riktig hvor hendelsen skjedde. Innbo: hjemme, reiseforsikring: ute av huset. Er du LO medlem og bor med et annet LO medlem er det gratis. Utover dette har jeg ikke erfaring med å bytte det selv, da jeg har forsikring i abonnementet mitt og brukte denne når min knuste.

Sitat av supranaut Vis innlegg
Han hadde jo et konkret spørsmål som du ikke berørte i det hele tatt i tillegg til at det svaret du faktisk kom med ikke var særlig hjelpsomt for denne situasjonen. På toppen av det hele var det en "no shit sherlock" av ganske åpenbar natur.



Jeg er også en notorisk skjermknuser, disse er da særdeles gode? Skal bestille meg en fra komplett nå før jeg driter meg ut en fuktig kveld.
Vis hele sitatet...
Pssst. Sjekk pris først. Kan absolutt anbefale laminering av glass gjennom Power, sjekk det ut på sidene deres. Mulig flere gjør det nå, for det er et par år siden Power begynte med det. Koster litt, men du har da garanti på sikkerhetsglasset i 12 mnd, og personlig har aldri hovedskjermen min knust med laminering over selvom jeg har knust lamineringen. Kan være verdt noen hundrelapper for å beholde skjermen.

Her ble det miks i svarene, men håper dere klarer å skille det. Ble litt smør på flesk, det var ikke helt meningen. Jeg trodde jeg hadde sendt første del, før jeg svarte en annen.
Sist endret av Amøbe88; 22. september 2023 kl. 03:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.