Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1499
Har lekt med tanken om å plante min egen plante. Da er jeg sikker på at jeg får et produkt av kvalitet og kjærlighet. Jeg er en fan av sativa typen, den typen som viser seg å være vanskelig å gro. Derfor tenkte jeg å velge frøet Jack Herer Critical Automatic. I stedet for feminisert velger jeg automatisk.

Sex Feminised
Lineage Critical Bilbo Auto X Jack Herer Auto
Grow Method Indoor/Outdoor
Flowering Time Indoors 45-48 Days
Flowering Time Outdoors Automatic (45-50 Days)
Yield 450-500g/m2 Indoor. More Than 80g/Plant Outdoor
Taste Spicy And Fruity; Pepper/Coffee
Smell Incense/Spices
Effect Euphoric, Relaxing At The End
THC 18%
Resistance To Mould High
Resistance To Pests High
Medicinal Value Very High


Høy yield, kort periode å gro, og en smooth effekt gjør dette til et godt valg.

Men det jeg lurer på er hva er det jeg burde være ekstra observang på for å få et godt slutt produkt?

Hvis jeg lager et lite skap, hvor mange wat HPS/MD skal jeg bruke? Er det kanskje bedre å bruke LED lys?

Er klar over at lukt vil være et problem og derfor vil jeg bruke et karbonfilter for å kvitte meg med det.

Takk på forhånd.
Sitat av Centurius Vis innlegg
Har lekt med tanken om å plante min egen plante. Da er jeg sikker på at jeg får et produkt av kvalitet og kjærlighet. Jeg er en fan av sativa typen, den typen som viser seg å være vanskelig å gro. Derfor tenkte jeg å velge frøet Jack Herer Critical Automatic. I stedet for feminisert velger jeg automatisk.

Sex Feminised
Lineage Critical Bilbo Auto X Jack Herer Auto
Grow Method Indoor/Outdoor
Flowering Time Indoors 45-48 Days
Flowering Time Outdoors Automatic (45-50 Days)
Yield 450-500g/m2 Indoor. More Than 80g/Plant Outdoor
Taste Spicy And Fruity; Pepper/Coffee
Smell Incense/Spices
Effect Euphoric, Relaxing At The End
THC 18%
Resistance To Mould High
Resistance To Pests High
Medicinal Value Very High


Høy yield, kort periode å gro, og en smooth effekt gjør dette til et godt valg.

Men det jeg lurer på er hva er det jeg burde være ekstra observang på for å få et godt slutt produkt?

Hvis jeg lager et lite skap, hvor mange wat HPS/MD skal jeg bruke? Er det kanskje bedre å bruke LED lys?

Er klar over at lukt vil være et problem og derfor vil jeg bruke et karbonfilter for å kvitte meg med det.

Takk på forhånd.
Vis hele sitatet...
En tråd som vil gi deg svar på alle dine spørsmål
http://freak.no/forum/showthread.php?t=80119
Sist endret av Rokkh; 12. februar 2014 kl. 20:26.
Riktig lys som du nevner er viktig for å sitte igjen med et bra resultat. Det som er viktig å tenke på er at man bruker lys med bølgelengde (farge) som planten klarer å utnytte seg av og at man i tillegg har høy nok lysmengde. Som du nok vet inneholder hvitt lys alle de synlige fargene (regnbuens farger). Når planter vokser og blomstrer tar de for det meste opp de røde og blå delene av lysspekteret for å utføre fotosyntese. Grønnt og gult lys er plantene svært dårlige til å utnytte (det er derfor planter er grønne, det grønne lyset blir sendt tilbake når det treffer planten og det er dette vi oppfatter når vi ser at en plante er grønn). Det sier seg derfor selv at for å dyrke mest mulig effektivt er det bortkastet med pærer som avgir grønt lys.

I tillegg er det viktig å vite at i vekstfasen er det best med lys i den blå delen av skalaen, mens i blomstringsfasen er det mer rødaktig lys som gjelder. Når du skal kjøpe lampe(r) vil «fargen» mest sannsynlig oppgis i Kelvin (K) (kelvin er egentlig et mål for temperatur, men det har seg sånn at objekter som gløder med ulik farge også har ulik temperatur). Jo blåere lys jo høyere temperatur (energi) og omvendt, jo rødere lys jo lavere temperatur. Under vekstfasen er det derfor greit med lamper på rundt 5500 K og omtrent 2000K under blomstringsfasen. HPS-lamper kan absolutt anbefales, regner med at 250W kanskje mindre vil være greit i et lite dyrkeskap. Husk også på at lamper avgir mye varme, ikke heng de for nære plantene da de fort kan svi seg. Det kan fort oppstå problemer under blomstringsfasen da plantene lett vokser flere centimeter på en god dag. Husk også på at en halvering av avstanden mellom lampe og plante gir firedobling av lysintensiteten.

I tillegg til lysmengde og farge er riktig lysperiode svært viktig. Under vekstfasen er det viktig å gi planten mer enn 12 timer lys i døgnet. Rundt 20 timer er greit, mens noen lar lyset stå på hele tiden. Når planten har blitt stor nok og er klar for blomstring er det viktig å gi planten mindre enn 12 timer lys i døgnet, når dagen blir kortere enn 12 timer signaliseres det til planten at den skal begynne blomstringsfasen og produsere buds. Under blomstringsfasen skal det være helt mørkt resten av døgnet, ikke noe lys. Blomstringfase HUSK: Mindre enn tolv timer lys i døgnet resten av tiden skal det være stupmørkt.

Cannabisplanter liker seg best ved temperaturer mellom 20-30 grader celsius, med optimal temperatur litt i underkant av 25 grader. I tillegg til temperatur og lys er det lurt å holde riktig pH-verdi i jorda, hvis du passer på at pH er mellom 6-7 er dette det beste, hvis jorda er for sur eller basisk kan man risikere at løseligheten til tilsatte næringsstoffer minker. I værste fall kan dette føre til at planten ikke klarer å ta opp viktige næringsstoffer fra jorda.

Et par vanlige feil blant nybegynnere om man planter i jord (noe jeg regner med at du vil gjøre) er overgjødsling og overvanning. Som regel er det bedre med for lite vann enn for mye. For mye vann i jorda kan føre til at røttene til planten kveles. Ved overvanning vil bladene ofte henge og til slutt råtne og dette av om vanninga fortsetter.


Var ihvertfall noen veiledende råd og tips det her, mer orker jeg ikke skrive nå. Lykke til
Vent til slutten av april og kjøp et par 80liters sekker med jord,finn et "ufremkommelig" sted med mye sol og dyrk det ute. Har hatt stor suksess med auto-flowering utendørs et par sesonger nå. Tar 2.5-3 måneder, bare ha de inne de 2 føsrte ukene. + et lite tips, ikke kjøp feminiserte første året, så får du hundrevis av frø til neste år.
Sist endret av A-tillah; 12. februar 2014 kl. 21:23.
Så ikke at du tenkte på auto flower strain, kanskje greit å lese tråden skikkelig først