Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1515
http://www.osloby.no/nyheter/Konsule...n-7134202.htmlhttp://www.osloby.no/nyheter/Konsule...n-7134202.html

Det er jo komplett idiotisk å bruke så vanvittig mye penger på ingenting, og navnet var jo allerede funnet opp fra før. Dette er en veldig fin måte å kaste masse penger ut av vinduet på. De sier at de ikke hadde noen kompetanse til å finne på noe nytt navn selv. Slike ting er det tydeligvis nødvendig med en mastergrad og svært kostbar spisskompetanse til for å klare. Kunne de ikke avholdt en offentlig konkurranse istedet, slik at helt vanlige mennesker kunne komme med forslag via Facebook, Twitter eller på e-post. Kunne sikkert fått mye ett bedre navn på den måten. Helt gratis også.

Når noen velger å bruke masse penger på forskjellige svindyre konsulenter og rådgivere betyr det at de selv egentlig ikke kan jobben sin.
Jævla bra pussa opp gutter!

HØL i hue.

"Konsulentenes er brukt til å finne verdivalg for selskapet, en intern navnekonkurranse, vurdere navnealternativer og utarbeide logoforslag"

Ok, så det var det mest originale navnet som vant da eller?
Sist endret av random42099; 2. mars 2013 kl. 13:27.
Synes ikke dette er så idiotisk som dere skal ha det til. Det ligger selfølgelig mer arbeid bak dette navnet enn at de bare har lest igjennom noen navn, og blitt enige om hvem som høres best ut. Det ligger nok analyser o.l. bak navnevalget, som selgfølgelig koster penger.

Når det er et selskap som omsetter for 3,5 milliarder i året er dette småpenger, og treffe på riktig navn er utrolig viktig. Jeg synes dere fremstår som kunnskapsløse, og bare slenger ut skjeldsord uten og egentlig vite hva prosessen handler om. Det man selvfølgelig kan diskutere er om å bytte navn i utgangspunktet var et sjakktrekk.

"navnealternativer og utarbeide logoforslag," - Altså det er heller ikke bare navn det er snakk om.

Sammenlignet med lignende prosesser i store selskap er dette ikke dyrt.
Sist endret av Parkett; 2. mars 2013 kl. 14:06.
Helt enig med Parkett. Dette er småpenger i en litt større sammenheng, og kostnadene ved feil navnevalg eller en uryddig prosess er mye, mye høyere.
Dett er er igrunn en ikke-sak. RIktig og godt navn er ekstremt viktig for brandingen av en bedrift, slik at de pengene brukt på konsulenter er ikke mye sett i det lange løp.

Forøvrig er konsulenter dyre, i de fleste bransjer. Derfor også konsulenter tjener så godt.

Sitat av Susanna Vis innlegg
De idiotene har sittet så lenge og forvaltet store budsjetter at de har glemt hvor mye penger en halv mill er.
Vis hele sitatet...
Øhh, unnskyld meg men nei...

Ja, man kan godt bli "pengeblind" når en over lang tid administrerer store budsjetter, men å påstå at det er idioter som sitter der er vel litt å ta i?
Halv mill kroner er ikke _spesielt mye_ med dagens prisnivå og diverse.
Sist endret av aeon_illuminate; 2. mars 2013 kl. 15:01.
Normalt sett ville jeg ikke vært uenig, men her snakker vi om et offentlig AS som har tilnærmet monopol på sine tjenester. Det blir like dumt som at NSB skulle gjøre noe tilsvarende....det finnes bare en tilbyder og dermed burde det være ganske irrelevant hva selskapet heter. Hadde det vært snakk om Telenor, TV2 eller IBM f.eks som alle er private aksjeselskaper med reelle aksjonærer ville jeg vært enig i at grundig "branding" og merkevarebygging kunne forsvart en slik pengebruk, men ikke Oslo sporveger eller hva de nå kaller seg.

Forøvrig sier det vel sitt når de "ikke besitter den kompetansen"...mon tro om de samme folkene må hyre inn konsulenter når de skal finne navn til ungene sine??
Sist endret av ToraBora; 2. mars 2013 kl. 15:06.
La oss se på hva slags bragd som er blitt gjennomført etter enormt mye strev og analysering:

Oslo Sporveier --> Kollektivtransportproduksjon AS ---> Sporveien

Jeg har full forståelse for at det var absolutt nødvendig å hyre inn disse svært billige danske konsulentene for å gjennomføre en såpass avansert operasjon hva navnbytte angår.
Et fantastisk stykke arbeid som jeg syns var så alt for billig.

Sporveien... Jeg får lyst til å kjøre kollektivt resten av livet bare av tanken på dette finurlige og høyst nyskapende navnet.
Oslo Sporveier er så tarvelig, lite attraktivt og appellerende at jeg heller ville ha gått en mil i HIV-infiserte sprøytespisser og glasskår dynket i konsentrert svovelsyre fremfor å sette meg i en av disse vognene.