Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 11520
Sitat av Parkett Vis innlegg
Vel som Drammensgutt har jeg vært vitne til dette opptaket flere ganger. Selv har jeg aldri deltatt, men har mange venner som har gjort det. Det kan vel sies at det forbindes en viss status ved å melde seg på og klare det, men det er ikke nevneverdig.

Hovedgrunnen til at folk melder seg på (etter de tyvetalls personene jeg har pratet med opp igjennom årene) er for å "klare det". Og bevise noe for seg selv. Man kan jo diskutere hvor mye det er å bevise, men husk at man går i 1.vgs når man melder seg på (med unntak).

Det skal vel også nevnes at Gevjon og Fraternitas (Frater) er ganske ulike i form av opptak, selv om det er visse likhetstrekk. Det spises mye rart, på begge opptakene, men det er generelt verre på Fraternitas. Det med rått kjøtt er noe nytt for meg, selv om jeg ikke skal være bråsikker.

Ellers vet jeg at på Fraternitas er det blitt gitt avføringsmiddel, snussaft med sæd blandet inn (inside information) som det verste. Ellers er det endel spying. Det at skolen sier at det har gått for langt, er vel en gjenganger hvert år, selv om det har kommet til nye høyder i år (pga. media).

MEN nå skal det også sies at så vidt jeg vet har det ikke skjedd noen alvorlige skader tidligere. Bare litt generelt vondt i kroppen etter generelt å blitt herset med i ganske mange timer.

For å snakke om Fraternitas, det jeg mener absolutt er mest interessant å se på, begynner dette på "Bikkjestykket" før det fører ned til Bragernes Torg og deretter til skogen.


Det meste av opptaket mener jeg egentlig er ganske greit, selv om det beveger seg på kanten. Det jeg synes var problemet i år (Gevjon) var at sett bortifra at noen faktisk ble alvorlig syke, som er kritikkverdig i seg selv. Er hvordan enkelte av medlemmene i Gevjon forsvarte seg selv på facebook i ettertid, og unnskylde seg med at det var skrevet under en kontrakt og de ikke hadde noe ansvar.

Vis hele sitatet...
Er det mulig å skrive ned hva disse "opptakene" faktisk inneholder? Altså utover å drikke snusvann med sæd og spising av rått kjøtt?

Personlig ser jeg ikke hvordan det skal bevise noens manndom.
De få gangene jeg har stått å sett på, syns jeg de ikke gjør annet enn å drite ut personene, herse med de og være mest mulig drittsekker i x antall timer I full offentlighet.
Det året en kompis av meg var med, ble de bindt med tau rundt føttene til hverandre oppe i skogen, med kun bleier på. Så måtte de finne veien ned fra skogen selv. Hva dette skulle være godt for aner jeg ikke. En del av de ble syke da også, men mer forkjølelse og lignende på grunn av at de fikk kasta bøtter med iskaladt vann over seg.

Det var det eneste jeg fikk vite av hva som foregikk ute i skogen, der ingen andre enn elevene skal være visst nok.
Ellers så må de krabbe mellom sentrum osv, iført merkelige plagg.
Jeg mener å huske å ha lest at det var 8 stykker eller noe slikt som "klarte" det.

Dette "søsterskapet/broderskapet" på sikkert max 20 personer skal for min del få lov til å kose seg på deres avlukkede fester, som forøvrig helt sikkert er nede i kjellern til en av medlemmene eller noe lignende.
Mens resten av skolemiljøet heller får slå seg sammen om og lage noen fester sammen.
Festene vil jo ikke bli de samme da, men jeg vet iallefall hvilken fest jeg hadde valgt.
Sist endret av Kladdebok; 25. september 2012 kl. 17:31.
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Ja, kjempefarlig! Det er derfor alle negre og sånt dør hele tiden! Spist Sushi i det siste?
Vis hele sitatet...
Kyllingsushi skal stekes før servering, i motsetning til vanlig fiskebasert sushi. Dersom du har blitt servert kyllingsushi med rå kylling ville jeg tatt en alvorsprat med personen som ga det det.
Altså.... Jeg kaller det mer en manndomsprøve fordi det går mer i fysiske aktiviteter, og mentalitet.. Det er ingen fester, før var det mange fler Fratere enn før, da hadde de 1 fest i løpet av året, men da var vell de rundt 60-70 stk, nå er vi tilsammen rundt 39 stk fratere og 20 gevjer fra 1-3 klasse.. Det har foregått likt hvert år i 162 år nå ja.. Men det har blitt mer brutalt, og det er det vi som ledere til neste år skal endre på.. Frater skal bli som før, altså GØY

Skjønner veldig godt kommentarene deres, for mediene får det til og virke helt sykt! Jeg syntes det var morsomt helt frem til skogen, det er da du virkelig blir satt på prøve! Ikke pga maten, mer at det er veldig kaldt, du er våt i rundt 3 timer, fysiske aktvieter mens du får vann over deg osv... Alle ledere er veldig lei seg over de 2 som havnet på sykehus, de blir selvfølgelig tatt godt vare på, selvom det bare var gutten som klarte det.. ALT blir skiftet til det gode gamle til neste år

Jeg vil ikke si at jeg følte meg veldig driti ut fra bikkjestykket og frem til torget, du gjør mye rart, men du har det samtidig veldig morsomt, og publikumet fortår hele greia! Avføringsmiddel, spærm osv er bare oppskrytt, i år fikk noen snusvann, men dette var snakk om 1-2 stk fra frater iallefall, ikke hele gruppen.. Dette blir det ihvertfall stopp på, så alle ink de rammede ser frem til neste år, ser ut til at vi får ett kjeeeeempe stort publikum, og alle inkludert aspirantene skal ha det moro! Grunnen til at lederene kler seg i militær drakter er fordi de skal være ledere rett og slett! Det er slik det har vært i alle år, samtidig skal aspirantene ha hvit skjorte, beige bukse, bukseseler, caps, hansker og mokasiner ( i år ble det crocs av en eller annen merkelig grunn).

Samtidig vil jeg også si at Gutten og Jenta som havnet på sykehuset, er ikke sure, lei seg eller noe ting, fortsatt like gode venner med lederene som de var før opptaket! og igjen sier jeg at det IKKE er noen form for gruppepress, du er rett og slett en dum eprson hvis du melder deg på for å få status, eller prøve og bli populær.

Altså.... Jeg kaller det mer en manndomsprøve fordi det går mer i fysiske aktiviteter, og mentalitet.. Det er ingen fester, før var det mange fler Fratere enn før, da hadde de 1 fest i løpet av året, men da var vell de rundt 60-70 stk, nå er vi tilsammen rundt 39 stk fratere og 20 gevjer fra 1-3 klasse.. Det har foregått likt hvert år i 162 år nå ja.. Men det har blitt mer brutalt, og det er det vi som ledere til neste år skal endre på.. Frater skal bli som før, altså GØY

Skjønner veldig godt kommentarene deres, for mediene får det til og virke helt sykt! Jeg syntes det var morsomt helt frem til skogen, det er da du virkelig blir satt på prøve! Ikke pga maten, mer at det er veldig kaldt, du er våt i rundt 3 timer, fysiske aktvieter mens du får vann over deg osv... Alle ledere er veldig lei seg over de 2 som havnet på sykehus, de blir selvfølgelig tatt godt vare på, selvom det bare var gutten som klarte det.. ALT blir skiftet til det gode gamle til neste år

Jeg vil ikke si at jeg følte meg veldig driti ut fra bikkjestykket og frem til torget, du gjør mye rart, men du har det samtidig veldig morsomt, og publikumet fortår hele greia! Avføringsmiddel, spærm osv er bare oppskrytt, i år fikk noen snusvann, men dette var snakk om 1-2 stk fra frater iallefall, ikke hele gruppen.. Dette blir det ihvertfall stopp på, så alle ink de rammede ser frem til neste år, ser ut til at vi får ett kjeeeeempe stort publikum, og alle inkludert aspirantene skal ha det moro! Grunnen til at lederene kler seg i militær drakter er fordi de skal være ledere rett og slett! Det er slik det har vært i alle år, samtidig skal aspirantene ha hvit skjorte, beige bukse, bukseseler, caps, hansker og mokasiner ( i år ble det crocs av en eller annen merkelig grunn).

Samtidig vil jeg også si at Gutten og Jenta som havnet på sykehuset, er ikke sure, lei seg eller noe ting, fortsatt like gode venner med lederene som de var før opptaket! og igjen sier jeg at det IKKE er noen form for gruppepress, du er rett og slett en dum eprson hvis du melder deg på for å få status, eller prøve og bli populær.
Cashisking: måten du skriver på minner ekstremt om propaganda og ignoranse. det er bare skremmende å lese hvordan du avviser all kritikk og skriver at det er et deilig fellesskap og at alle bryr seg og at det ikke er noe press. her er ALT fint. bare media som ødelegger alt.

skummelt.
Sitat av cashisking Vis innlegg

Jeg vil ikke si at jeg følte meg veldig driti ut fra bikkjestykket og frem til torget, du gjør mye rart, men du har det samtidig veldig morsomt, og publikumet fortår hele greia! Avføringsmiddel, spærm osv er bare oppskrytt, i år fikk noen snusvann, men dette var snakk om 1-2 stk fra frater iallefall, ikke hele gruppen.. Dette blir det ihvertfall stopp på, så alle ink de rammede ser frem til neste år, ser ut til at vi får ett kjeeeeempe stort publikum, og alle inkludert aspirantene skal ha det moro! Grunnen til at lederene kler seg i militær drakter er fordi de skal være ledere rett og slett! Det er slik det har vært i alle år, samtidig skal aspirantene ha hvit skjorte, beige bukse, bukseseler, caps, hansker og mokasiner ( i år ble det crocs av en eller annen merkelig grunn).
Vis hele sitatet...
Du mener at det ikke var så stress å styrte et shotglass med spermsnus?

Det er helt ok at du eller brødrene dine har drukket sperm fra en annen gutt.. Jeg mente leder, unnskyld. Denne godtluktende (og velsmakende??) kroppsvæsken blandet med tobakksaft fra snus høres ut som en god miks. Hvorvidt det å få servert en bukkake fra 18åringer i skogen blir sett på som en manndomsprøve eller ei, tror jeg de fleste her kan være enige om at det ikke er. Det er ikke noe annet enn patetisk og jævlig ekkelt.
Er det sånn at man i noen tilfeller får lov til å produsere spermen selv? Det forandrer i alle fall saken en del. Men fortsatt, det er noe som skurrer....
Jeg tror jeg må sende inn noen ultimatums spørsmål til radioresepsjonen om denne saken her.
Sist endret av bamse; 26. september 2012 kl. 19:57.
cashisking: nå som du er en del av "brorskapet", hva kommer du til å gjøre med potensielle "brødre" neste opptak?

Kommer du til å prøve å overgå de prøvelsene du opplevde?

Hvor går grensen din?
Synes cashisking får det til å minne veldig mye om en kult. Nå som han er medlem er alt fryd og gammen, og prøver febrilsk å holde image til gruppen oppe.
så, det å gå gjenneom det "harde" opptaket er verdt det for 1 hytte tur og en fest?

Er det virkelig så veldig hardt? tviler....
Visst dere virkelig må bevise deres manndom, hvorfor ikke melde dere på ett MJK eller FSK opptak?
Sitat av Lakopip Vis innlegg
så, det å gå gjenneom det "harde" opptaket er verdt det for 1 hytte tur og en fest?

Er det virkelig så veldig hardt? tviler....
Visst dere virkelig må bevise deres manndom, hvorfor ikke melde dere på ett MJK eller FSK opptak?
Vis hele sitatet...
Hehe, ja for det er bare å melde seg på et MJK eller FSK opptak når man er typ 16 år. At det er hardt er det ingen tvil om, men langt ifra umulig om du har litt viljestyrke. Det har vel ikke vært noen fest eller hyttetur de siste årene så vidt jeg er bekjent, men det er heller ikke derfor man melder seg på.

Altså jeg er ikke medlem, fordi jeg ser ikke noe poeng i å gå gjennom det de gjør for å "teste" meg selv om hva jeg klarer. Men jeg ser virkelig ikke problemet med de som vil gjøre det. Generelt har Frateropptaket ved gjenstand til mange gode samtaler og historier for meg og min guttegjeng.

Det er vel egentlig en måte å sprite og hverdagen på, og bør taes for det er uskyldig morro som det tidligere ikke har vært noen alvorlige skader av. Nå gikk det for langt i år, det er det ingen tvil om. Jeg snakker på bakgrunn av tidligere år, ettersom jeg ikke lenger går på Drammen VGS.
Sist endret av Parkett; 30. september 2012 kl. 23:24. Grunn: skriveleif