Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 28964
Hei

Jeg prøver å komme meg inn på ruteren min, vi har Internett via Altibox, men jeg finner ikke Standard-IP.

Noen som kan hjelpe meg med dette?
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Du må logge deg inn på Altibox.no.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Start > (skriv) CMD > (skriv) Ipconfig.

Default Gateway . . . . . . . . . :

Det som står bak er routers IP.

Wops. Han over har sikkert rett.
Sist endret av Alphanio; 16. mars 2012 kl. 16:48.
Trådstarter
26 2
Jeg har nå funnet ut at jeg har CPL5-ruter. Ingen annen måte å komme inn på den uten å måtte logge inn på altibox.no ?
Sitat av SimleX Vis innlegg
Jeg har nå funnet ut at jeg har CPL5-ruter. Ingen annen måte å komme inn på den uten å måtte logge inn på altibox.no ?
Vis hele sitatet...
Er du direkte koblet til den originale altibox ruteren, så har du bare den direkte IP adressen feks; "66.236.***.234", så anbefaler deg å kjøpe deg en router som du kobler til den, om du vil ha en lokal ekstern IP "192.138.*.1"
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Er du direkte koblet til den originale altibox ruteren, så har du bare den direkte IP adressen feks; "66.236.***.234", så anbefaler deg å kjøpe deg en router som du kobler til den, om du vil ha en lokal ekstern IP "192.138.*.1"
Vis hele sitatet...
Dette er feil, en cpl5 har routingfunksjonalitet og med standard instillinger vil den dele ut adresser i området 192.168.10.xx
Mener dhcp scopet begynner på 192.168.10.100
Adressen til hjemmesentralen vil være 192.168.10.1 men du kan ikke administrere hjemmesentralen via denne adressen, dette må gå via lokal leverandør sine nettsider.
Trådstarter
26 2
Så alt peker altså mot at jeg må inn på sidene til altibox.

Takk for hjelpen gutter (eller jenter) !
Sitat av Trrunde Vis innlegg
Dette er feil, en cpl5 har routingfunksjonalitet og med standard instillinger vil den dele ut adresser i området 192.168.10.xx
Mener dhcp scopet begynner på 192.168.10.100
Adressen til hjemmesentralen vil være 192.168.10.1 men du kan ikke administrere hjemmesentralen via denne adressen, dette må gå via lokal leverandør sine nettsider.
Vis hele sitatet...
Jeg har en Altibox linje fra kraftlaget, når jeg skriver "ipconfig" i cmd, så kommer den virkelig IP'n istedenfor noen 192.168.**.*** som du påpeker.
Kan forøvrig også scanne fiber linjen min å få alle datamaskinene/router som er tilkoblet, alle viser forskjellige IP adresser som feks; 77.99.***** osv.. ikke noen lokalt IP.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Jeg har en Altibox linje fra kraftlaget, når jeg skriver "ipconfig" i cmd, så kommer den virkelig IP'n istedenfor noen 192.168.**.*** som du påpeker.
Kan forøvrig også scanne fiber linjen min å få alle datamaskinene/router som er tilkoblet, alle viser forskjellige IP adresser som feks; 77.99.***** osv.. ikke noen lokalt IP.
Vis hele sitatet...
Mao sitter du med alle hoster uNATet på nett, knallplan for vanlige folk uten generell nettverksforståelse.
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Jeg har en Altibox linje fra kraftlaget, når jeg skriver "ipconfig" i cmd, så kommer den virkelig IP'n istedenfor noen 192.168.**.*** som du påpeker.
Kan forøvrig også scanne fiber linjen min å få alle datamaskinene/router som er tilkoblet, alle viser forskjellige IP adresser som feks; 77.99.***** osv.. ikke noen lokalt IP.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer på eldre hjemmesentraler eller du har satt hjemmesentralen i bridgemode.
CPL3 f.eks gir ut en stk ekstern ipadresse og dersom du skal ha mer enn en datamaskin på nettverket må du ha en egen router koblet på hjemmesentralen og ta i bruk NAT
Trådstarter
26 2
Altså, det jeg vil gjøre, er å få ordnet NAT-typen min til "Open" på Call of Duty, slik at andre spillere kan få joinet min lobby. Og etter som jeg forstår, så må jeg inn i ruteren, men om det finnes andre måter, shoot !
Hadde samme problem.. Ringte fibernett kundeservice og fortalte problemet.. de sa at jeg skulle endre ip adresse osv.. på nettverk innstillinger, så jeg gjorde det.. wooops, jeg har open nat nå..


PS: Det er ikke alltid de vil hjelpe med å endre innstillingeer, vet ikke hvorfor.. men prøv å ring flere ganger samme nummer og prøv å få snakket med noen andre som har peiling
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Mao sitter du med alle hoster uNATet på nett, knallplan for vanlige folk uten generell nettverksforståelse.
Vis hele sitatet...
Har god nettverks forståelse, jeg lagde dette bildet for å framheve ett oversikt over altibox nettet.

http://oi43.tinypic.com/63um34.jpg
Det du gjør er at du setter fast ip på enheten du har nat problemer på. Ved standard instillinger på CPL5 skal ipen du setter på enheten være mellom 192.168.10.2 og 192.168.10.99.

Når det er gjort går du inn på altibox levrandøren sin sider, logger inn og åpner de portene som tregs. Denne infoen finner på google.