Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 5981
Hei. Det er sånn at jeg snuste mye for 4-6 måneder siden, ikke fast, bare kanskje 1 om dagen, i en måned. Ble aldri avhengig men vil prøve ut noen snus, for morro skyld nå.

Har da et spørsmål, siden jeg snuste en snus 1 gang om dagen i en måned, tok pause i 4-6 måneder, og hvis jeg tar 1-4 snus nå, blir jeg avhengig? Jeg synes jeg ikke blir så fort avhengig, men folk har jo mye likeheter, kanskje dette ikke er noe unntak?

Takk for svar
Dette varierer veldig. Selv snuser jeg en del, men når jeg ikke har snus så føler jeg ikke noe veldig stort krav for å ha meg en prell.
Nei, du blir ikke avhengig av 4 snus.
Trådstarter
73 9
Blir ikke avhengig av 4 snus på en relativt kort tid? 1 time pause hver gang liksom
Oh Lordy Lord
Taake's Avatar
Nei. Det tar forholdsvis lang tid å bli fysisk avhengig av nikotin. Det som gjør deg avhengig helt i begynnelsen er vanen du anlegger deg. For eksempel "jeg må ha en snus til frokostkaffen" eller slikt.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av Jungle Vis innlegg
Blir ikke avhengig av 4 snus på en relativt kort tid? 1 time pause hver gang liksom
Vis hele sitatet...
Syns du ikke det er verdt risikoen, kan du vel droppe å ta deg de 4 snusene?
Sitat av Jungle Vis innlegg
Blir ikke avhengig av 4 snus på en relativt kort tid? 1 time pause hver gang liksom
Vis hele sitatet...
jeeeses.. det er ikke sånn at etter man har snust eksakt 10stk så er man avhengi.. det går over tid, forskjellig fra person til person.
Trådstarter
73 9
Hehe, den skruf slim, den er ikke så sterk heller, har det noe å si? og noen som vet hvor man får kjøpt dem?
Katy Perry <3
Sitat av Jungle Vis innlegg
Hehe, den skruf slim, den er ikke så sterk heller, har det noe å si? og noen som vet hvor man får kjøpt dem?
Vis hele sitatet...
Du får kjøpt det der du vanligvis kjøper snus. Diverse dagligvarebutikker, bensinstasjoner etc.
Trådstarter
73 9
Okei takk for hjelp. Blir man fortere avhengig av røyk?
Sitat av Jungle Vis innlegg
Okei takk for hjelp. Blir man fortere avhengig av røyk?
Vis hele sitatet...
Jeg synes det. Men du må uansett være 18 for å kjøpe
Min personlige erfaring er at det er lettere å bli avhengig av røyk enn av snus. Selv snuste jeg i over et år før jeg kjente suget, mens røyk gikk på ca tre måneder. I den tiden jeg startet å snuse, gikk det mellom6 og 10 priser hver dag. Sammen gjaldt røyken. Men dette er individuelt, som sagt tidligere.
Hvis du ikke allerede er avhengi av snus, har du da noe behov for å snuse 1-4 stk om dagen? Det er jo bare helt ulogisk å gjøre, kan jo fort hende du blir avhengi, og da sitter du forsåvidt med litt skjegg i postkassa.
Det beste er nok bare å la være, da du mest sannsynlig ikke har noen form for "trang" til å snuse, har nettop slutta selv, og den prosessen er mye kjipere enn det å begynne skal jeg si deg:P
Sitat av Jungle Vis innlegg
Okei takk for hjelp. Blir man fortere avhengig av røyk?
Vis hele sitatet...
jeg synes du stiller spørsmål som er umulige og svare på

det kommer altid ann på brukeren...

det er ingen fasit. noen blir fortere avhengig av røyk enn snus og andre motsatt. kommer ann på om brukeren liker stoffet eller ikke.

btw: det og være avhengig av snus etter så lite bruk skal aldrig være noe problem og slutte med. men hvis man har snust/røykt i 30-40 år så er det en helt annen sak
Katy Perry <3
Sitat av Jungle Vis innlegg
Okei takk for hjelp. Blir man fortere avhengig av røyk?
Vis hele sitatet...
Er dette hypotetiske spørsmål, eller lurer du på om du skal begynne med, avhegig av hva du blir fortere avhengig av?
Om du først skal begynne med et tobakk/nikotin produkt vil jeg råde deg til å begynne med snus, da dette er mindre helseskadelig og det slipper å lukte dritt av klærne dine.
Sist endret av saxoni; 16. mars 2012 kl. 14:52.
Snuser egentlig hele tiden, men når jeg er tom har jeg aldri noe sug etter det. Har lyst på, men vet ikke om dette betraktest som et sug, for jeg får ikke abstinenser eller lignende.

Er vel på vei til å bli avhengig, eller hva?
Katy Perry <3
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Er vel på vei til å bli avhengig, eller hva?
Vis hele sitatet...
Det vanlige er vel å merke det mer og mer, ja.
Siden jeg begynnte snuse som 13-åring kan jeg i det minste si at det er vanskelig å slutte,er en del år eldre nå
Ikke slik at man blir avhengig sånn med en gang,og den rent fysiske avhengigheten er ikke all verden med sporadiskt bruk av snus,hver dag i årevis er selvsagt annerledes.

Sånn er det kanske bedre med posesnus siden det er rensligere,blir for pinglete for meg dog,men jeg er gammel i gamet
Sitat av saxoni Vis innlegg
Er dette hypotetiske spørsmål, eller lurer du på om du skal begynne med, avhegig av hva du blir fortere avhengig av?
Om du først skal begynne med et tobakk/nikotin produkt vil jeg råde deg til å begynne med snus, da dette er mindre helseskadelig og det slipper å lukte dritt av klærne dine.
Vis hele sitatet...
og mye mere avhengighets skapende, ser stygt ut, hvis dama ikke liker snus får du neppe et kyss av hun. + snus stinker det også

så ikke anbefale snus fremmfor røyk.(mener ikke og anbefale røyk heller) røyk skader lungene dine, ja. men jeg velger heller og skade lungene mine enn og ødelegge kjeften min...
Kommer ann på fra person til person. Jeg snusa siden 9 klasse, og hadde ingen problemer med å slutte i fjord (7-8 år)
Ja du blir avhengig av snus. Dette avhenger selvsagt av hvor ofte. Styrken på snusen har lite å si, som nevnt over er det vanen som først hekter deg. Hvor lett du slutter er umulig å svare på.
Katy Perry <3
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
og mye mere avhengighets skapende, ser stygt ut, hvis dama ikke liker snus får du neppe et kyss av hun. + snus stinker det også

så ikke anbefale snus fremmfor røyk.(mener ikke og anbefale røyk heller) røyk skader lungene dine, ja. men jeg velger heller og skade lungene mine enn og ødelegge kjeften min...
Vis hele sitatet...
Jeg har brukt snus i cirka 4 år, og jeg har personlig ikke merket noe skade i munnen min, bortsett fra at jeg kan stappe fingeren nokså langt oppe i overleppen. Snus lukter vel kun når du åpner eska med løs, og da lukter det helt jævlig.

Det at snus ser stygt ut skal jeg si meg enig i, men jeg mener fremdeles at røyk som har trekt seg inn i klærne dine lukter værre enn å se en med snus (nå er det selvfølgelig forskjell på hvordan folk snuser da, noen pakker 'desverre' 1/5 av eska oppi på en pris).
True phreak.
Sitat av saxoni Vis innlegg
Jeg har brukt snus i cirka 4 år, og jeg har personlig ikke merket noe skade i munnen min, bortsett fra at jeg kan stappe fingeren nokså langt oppe i overleppen. Snus lukter vel kun når du åpner eska med løs, og da lukter det helt jævlig.
Vis hele sitatet...
Nei du, det påvirker nok ånden din ganske kraftig og.

Til TS: Jeg snuste i nesten ti år, og sluttet på dagen. Etter "abstinensene" gav seg (de var ganske milde, gikk stort sett i rastløshet og kaldsvetting, og det gikk over etter 3-4 dager) har jeg klart meg helt fint uten snus. Andre igjen, kan være helt ute av stand til å slutte å snuse etter å ha brukt det i ett år. Det er veldig individuelt hvor fort man blir avhengig, men stort sett er det egentlig det sosiale presset som er verst.
Sist endret av Orph; 16. mars 2012 kl. 15:26.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
imotsettning til hasjnarkotikasprøyter blir du ikke avhengig av snus. *IRONI FOLKENS, LOWER YOUR GUNS*

on topic: kan ikek svare for det, ingen som vet. beste er nok å drite i det, er ett helvette å slutte, jeg holder på nå
Kan fortelle min historie

var 15 år og ble tilbydd snus første gang av en eldre kompis på 18 år. jeg trodde hvis jeg prøvde så var jeg " accepta " i gjengen. Så jeg tokk min første snus som 15 åring. årene gikk og jeg ble bare mer og mer avhengig og fra snus gikk jeg over til hasj, og fra hasj til heroin og fra heroin til kokain og fra kokain til amfetamin. Akkurat nå er jeg uteligger og tigger hver dag på oslo s.


Hadde jeg kunne skru tiden tilbake hadde jeg aldri ha tatt snus fra kameraten min. Angrer veldig nå.



Trolol Neida, men jeg snuste faktisk konstant i et år var aldri avhengig bare følte at jeg måtte ha noe under leppa. Hadde jeg stappa tyggis under så fikk jeg samme effekten da man blir " innsnust" føler ikke lenger nikotinen osv. Akkurat nå har jeg bare stjelt fra kompiser i ny og ne, og aldri følt at jeg trenger snus.
Du klarer det helt fint
Sist endret av SRB; 16. mars 2012 kl. 15:38.
Katy Perry <3
Sitat av Orph Vis innlegg
Nei du, det påvirker nok ånden din ganske kraftig og.
Vis hele sitatet...
Bruker aldri snus uten tyggegummi.
Du leker et farlig spill nå. Da jeg var ca 15 fikk jeg snus av kompiser av å til. Etter en stund fikk jeg egen boks, å følte meg jævlig kul. Nå, fire år senere sitter jeg med skjegget i postkassa. Det er spesielt på VGS du merker hvor ukult snus faktisk er.
Sist endret av TheGloryHole; 16. mars 2012 kl. 15:47.
TS: Blir jeg mett av 2 brødskiver?
Sitat av MortenA Vis innlegg
TS: Blir jeg mett av 2 brødskiver?
Vis hele sitatet...
Dette er veldig forskjellig fra person til person, og hvor mye du har spist den dagen. Om du f.eks ikke har spist på 9 timer, og spiser to brødskiver, er det ikke sikkert at du blir mett. Men du får bare prøve, å se om du kanskje må slå på stortromma å spise noen til.

Det er bedre at noen kommer hit å spør dumme spørsmål, enn at de gjør noe dumt selv.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Du leker et farlig spill nå. Da jeg var ca 15 fikk jeg snus av kompiser av å til. Etter en stund fikk jeg egen boks, å følte meg jævlig kul. Nå, fire år senere sitter jeg med skjegget i postkassa. Det er spesielt på VGS du merker hvor ukult snus faktisk er.
Vis hele sitatet...

Ukult? Mener du at det er veldig lite brukt der? Alle vennene mine enten snuser eller har prøvd, så det å si at det er ukult vet jeg ikke noe om. Sier ikke at man er kul når man snuser, men at du blir stempla som taper har jeg aldri opplevd.