Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1528
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Hei!

Jeg har et litt merkelig problem, som jeg ikke forstår meg på.
Laptopen til dama vil plutselig ikke lenger koble seg opp mot det trådløse nettet vårt. Det funket fint helt til for noen dager siden.
Den finner nettene i nabolaget (7-8 forskjellige) men ikke vårt.
Laptopen kjører vista, og routeren vi bruker er; D-Link DIR-635 Trådløs Router 11b/11g...

Jeg har forøvrig en stasjonær maskin som uten problemer kommer på dette nettverket, det samme gjelder to Iphoner og en nettradio.
Har ikke gjort noen endringer i oppsett eller lignende før laptopen sluttet å finne nettet.

Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette?
Jeg har opplevd samme problemet med en D-Link router.
Oppdaterte til ny SP på Vista, og etter at maskinen boota så var det trådløse nettverket borte (men naboene's fant maskinen fortsatt). Forsøkte litt forskjellige ting, og kom først frem til en veldig tungvindt måte som fungerte, og det var å rett og slett endre navn på SSIDen.
Etter at jeg gjorde dette fungerte alt fint igjen, en stund. (Og så måtte jeg gjøre det samme igjen.)

En annen måte jeg løste det på var å slette de lagrede informasjonene om dette trådløse nettverket i Vista's nettverks-behandler, og så forsøke å søke opp på ny. Det fungerte (overraskende nok).

Det er vel ikke tilfeldigvis en HP-laptop?
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Trådstarter
Tanken om å resette routeren har slått meg ja, men håpte jeg skulle slippe å sette alt opp igjen...
Å slette informasjonen på pcen har jeg prøv uten hell, har også forsøkt å skrive inn info om SSID, kryptering, passord etc manuellt, men dette også uten hell!

Det er forresten en toshiba laptop...
Sist endret av ChS; 18. februar 2009 kl. 21:31.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Opplevd det samme. Kan hjelpe hvis du sletter nettverket fra din pc (det du ikke kommer inn på). Eller sette PC'en tilbake noen måneder.
Funket for meg