Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 893
Hei!

Leter etter en "boks" som kan sperre nettsider ol. Er sikkert masse annet den kan gjøre også, men er det den skal bli brukt til i dette tilfellet.
Ble forklart at den er tilkoblet brannmuren på en måte, for å så gå videre ut i nettet. (Er ikke helt sikker på dette)

Jeg vet ikke hva denne boksen kalles, derfor spør jeg her! Har også Googlet en stund uten resultater. (Ikke lett å Google noe man ikke vet hva heter)

Noen som vet hva denne boksen heter ?

Setter pris på alle svar

Edit: Tror det står noe i denne tråden, men jeg får ikke åpnet den =/
Freak arkiv
Sist endret av Ɖexter; 30. april 2010 kl. 11:47.
transparent proxy?
Ɖexter's Avatar
Trådstarter
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
transparent proxy?
Vis hele sitatet...
Trodde det var bare for å få bedre flyt i nettet med mange brukere på jeg.

Tar jeg feil ?

Er det mulig å bruke Squid løsningen til å sperre nettsider ?

Glemte å få med at denne boksen sperrer nettsider via IP adresser. Håper det hjelper litt ^^
En vanlig router kan blokke internett-sider sist jeg sjekket.
Ɖexter's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rejolo Vis innlegg
En vanlig router kan blokke internett-sider sist jeg sjekket.
Vis hele sitatet...
Det er alt for enkelt og komme seg forbi desverre. Er ungdomskole det er snakk om så de er noen jævler
Kan være flere ting Bluecoat, squid, ISA
Har ikke kommunen din en ordning for dette? En proxy med streng sensur man sender all trafikken gjennom.
På skolen vår (SVGS) brukes det ihvertfall OpenDNS til å blokkere nettsider. Fungerer fint der ihvertfall, er selvfølgelig mulig å komme rundt dette også, men er ikke så vanvittig enkelt.

http://www.ehow.com/how_4556123_bad-...g-opendns.html
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Veldig mange skoler \ kommuner bruker ISA, og dette er helt greit, mtp integrering med AD-brukere (som er relativt vanlig innenfor skolesektoren idag).