Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2636
Jeg er på jakt etter en ny bærbar pc, til rundt 10 tusen kr.
Den skal se ut som en buisness pc, så ikke noe altfor fansy utseende.
Men den må være rask og takler mye jobbing(bilderedigering). Og den må ha en skjerm rundt 15 tommer, og helst ikke så tung å ha med seg.

Dette er noen av de pcene jeg har kommet frem til kunne passet til meg:
-Acer TravelMate 6595T 15.6"
-Multicom Kunshan P150 15.6"

Noen som har erfaringer med disse pcene?

Kom gjerne med flere pcer som kan oppfylle mine ønsker

Takk for hjelpen
Jeg har desverre ingen erfaring med Acer eller Multicom. Men jeg kan anbefale deg Asus siden de ofte tilbyr en bedre garanti/service avtale enn andre lerandører.

På jobb bruker jeg selv en Lenovo Edge 15 (http://www.hardware.no/artikler/lenovo_edge_15/76979) som er en helt ok PC. Jeg er veldig fornøyd med designet som er minimalistisk og stilrent, noe som gjør seg bra i f.eks møter eller andre forretningssamenhenger.
Gå for en Asus, jeg har en Acer som holder på å streike etter 1 år. Mamma har en HP som ikke vil lade. Pappa har en Toshiba som begynte å overopphete etter 2 år.
Den gangen broren min skulle kjøpe Pc "tvang" jeg han til å kjøpe en Asus Pc siden de har en god del bedre kjøling og kvalitet enn de fleste andre merker.
Sony og Lenovo er nok heller ikke særlig dårlige valg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
slaekke's Avatar
Trådstarter
33 3
Hei! takk for svar, men men merket ikke at dere hadde svart før nå. Siden jeg ikke så svarene dere så må jeg være ærlig at jeg ikke hørte på noen av dere og kjøpte en Packard bell Easynote TS. kjempe fornøyd. Takk for svar uansett
bra du holdt deg unna Acer. Forbanna dritt merke som for en måned eller to siden selv inrømmte pcene deres var dritt.

Packard Bell er desverre ikke så mye bedre.
Sitat av Sqq Vis innlegg
bra du holdt deg unna Acer. Forbanna dritt merke som for en måned eller to siden selv inrømmte pcene deres var dritt.

Packard Bell er desverre ikke så mye bedre.
Vis hele sitatet...
packard bell og acer er samme ulla, eneste forskjellen er logoen.
Sitat av Sqq Vis innlegg
bra du holdt deg unna Acer. Forbanna dritt merke som for en måned eller to siden selv inrømmte pcene deres var dritt.

Packard Bell er desverre ikke så mye bedre.
Vis hele sitatet...
Har du noen link til hvor de innrømmer dette?
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Har du noen link til hvor de innrømmer dette?
Vis hele sitatet...
dette kunne jeg også tenkt meg.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Gå for en Asus, jeg har en Acer som holder på å streike etter 1 år. Mamma har en HP som ikke vil lade. Pappa har en Toshiba som begynte å overopphete etter 2 år.
Den gangen broren min skulle kjøpe Pc "tvang" jeg han til å kjøpe en Asus Pc siden de har en god del bedre kjøling og kvalitet enn de fleste andre merker.
Sony og Lenovo er nok heller ikke særlig dårlige valg.
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte en Lenovo som døde etter omtrentlig to års bruk. Fikk alle pengene tilbake så kjøpte jeg en ny. Bærbare datamaskiner som ikke varer lenge er jo det beste du kan kjøpe, da de vanligvis vil være klare for å byttes etter 2-3 år. Da er det fint å ha fem års reklamasjonsrett, send den inn for samme feil (samme symptom, årsaken er irrelevant) to ganger, og tredje gangen problemet oppstår får man pengene. Mens den er til reparasjon får man også låne en bedre datamaskin. Jeg ser virkelig ikke problemet.
Kjøpte multicom PC for 3år siden (laptop), og den er fortsatt solid den dag idag, aldri hvert noe feil på den.
Sitat av slaekke Vis innlegg
Hei! takk for svar, men men merket ikke at dere hadde svart før nå. Siden jeg ikke så svarene dere så må jeg være ærlig at jeg ikke hørte på noen av dere og kjøpte en Packard bell Easynote TS. kjempe fornøyd. Takk for svar uansett
Vis hele sitatet...
Kondolerer. Jeg ville ikke brukt Packard Bell om jeg så ble betalt for det. Jeg vil heller bli medlem av Amish-samfunnet enn å bruke en Packard Bell.
Anbefaler at du tar en titt på Lenovo sine maskiner. Robust, stabil, og er bygget for å holde.

Dog litt stiv pris, men hvis det var 10k du skulle legge inn så får du en ganske bra laptop for det.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Anbefaler at du tar en titt på Lenovo sine maskiner. Robust, stabil, og er bygget for å holde.

Dog litt stiv pris, men hvis det var 10k du skulle legge inn så får du en ganske bra laptop for det.
Vis hele sitatet...
Han har allerede kjøpt maskin.

Men er forøvrig enig med deg om Lenovo. Slitesterke maskiner!
slaekke's Avatar
Trådstarter
33 3
Sitat av Sqq Vis innlegg
bra du holdt deg unna Acer. Forbanna dritt merke som for en måned eller to siden selv inrømmte pcene deres var dritt.

Packard Bell er desverre ikke så mye bedre.
Vis hele sitatet...
Ja, men de har jo utstyrt de nye modellene med en vifte som av og til kjører motsatt vei for å kaste ut støvet. Men jeg kan ikke uttale meg om hvor bra acer er, med tanke på at jeg ikke har noe erfaring med de. Men Packard Bell er vel Acer som lager, hvis jeg ikke tar helt feil?

Men pcen er veldig rask og bra: http://www.elkjop.no/product/data/ba...c-ts11-sb-006n

Er det et bra kjøp syns dere ?

Sitat av Monzter Vis innlegg
Kjøpte multicom PC for 3år siden (laptop), og den er fortsatt solid den dag idag, aldri hvert noe feil på den.
Vis hele sitatet...
Hvilken type da? hadde jeg hatt tid og penger hadde jeg kjøpt multicom

Sitat av emptychange Vis innlegg
Kondolerer. Jeg ville ikke brukt Packard Bell om jeg så ble betalt for det. Jeg vil heller bli medlem av Amish-samfunnet enn å bruke en Packard Bell.
Vis hele sitatet...
hehe seriøst? har du dårlig erfaring med packard bell eller?

Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Anbefaler at du tar en titt på Lenovo sine maskiner. Robust, stabil, og er bygget for å holde.

Dog litt stiv pris, men hvis det var 10k du skulle legge inn så får du en ganske bra laptop for det.
Vis hele sitatet...
Okey! takk for tipset Men jeg er redd det er litt sent nå. Ble denne: http://www.elkjop.no/product/data/ba...c-ts11-sb-006n
Sitat av slaekke Vis innlegg
hehe seriøst? har du dårlig erfaring med packard bell eller?
Vis hele sitatet...
Er nok ikke bare han som har dårlig erfaring med Packard Bell skal jeg si deg Hadde sjøl en Packard Bell en tid som min søster har i dag, og den NEKTER jeg å bruke!!!

Og som et bevis på det, så kan dere bare spørre Vangsfreaken siden han sjøl har tatt i den pcn :P
Sitat av slaekke Vis innlegg
Hei! takk for svar, men men merket ikke at dere hadde svart før nå. Siden jeg ikke så svarene dere så må jeg være ærlig at jeg ikke hørte på noen av dere og kjøpte en Packard bell Easynote TS. kjempe fornøyd. Takk for svar uansett
Vis hele sitatet...
Hadde kanskje hjulpet om du hadde postet den i rett underkategori også....
slaekke's Avatar
Trådstarter
33 3
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Hadde kanskje hjulpet om du hadde postet den i rett underkategori også....
Vis hele sitatet...
okey, sorry! jeg er ny på forumet

Sitat av rAgIfOlO Vis innlegg
Er nok ikke bare han som har dårlig erfaring med Packard Bell skal jeg si deg Hadde sjøl en Packard Bell en tid som min søster har i dag, og den NEKTER jeg å bruke!!!

Og som et bevis på det, så kan dere bare spørre Vangsfreaken siden han sjøl har tatt i den pcn :P
Vis hele sitatet...
okok, men du forklarer ikke eksakt hva som var problemet med den?!
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Bruttern har samme pc trur jeg, og den er decent. Og folkens, etter personlige erfaringer er ikke Packard bell så ille, bedre enn LG og HP ihvertfall.

Og billigdellene.