Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2380
Hei!
Jeg bor i et hybel felleskap med rundt 20 leiligheter. Men huseieren har gitt meg fullmakt til å administrere nettverket, fordi han gidder ikke.

Problemet er at en person i huset som stadig endrer passordet(WPA-PSK) for å logge seg nett, men jeg kan logge meg inn som USER for å endre passordet tilbake. Men har prøvd å logge meg inn som ADMIN med det standar passordet og det går ikke. Så er det noen som vet hvordan jeg kan endre passordet på ADMIN sånn at jeg kan få kontroll over rutern igjen?

Tusen takk for svar!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Factory reset.

Men "user" skal fint kunne endre passordet for WPA-PSK.
slaekke's Avatar
Trådstarter
33 3
takk for svar! Ja jeg vet at man kan bytte passord med USER. men det hjelper ikke det når han kan logge seg på ADMIN og stadig endre det igjen ! :S

men Factory reset! er absolutt alle passordene tilbake til standar da? WPA og alle passordene for å komme inn på rutern?
Du har et lite hull bak på ruteren, stikk noe lite og tynnt in der og hold inne i X sekunder.

PS. Om et ikke er konfigurert slik, kan du IKKE logge på ruteren via wifi..!
Liten knapp du kan holde inne på baksiden av routeren som det står "Reset" på, prøv med feks en kulepenn. Pleier å holde den inne ca 30 sek da blir alt tilbakestilt.

Da er det bare å koble til med kabel og logge seg på routeren, lage passord på Admin brukeren og sette opp nettet igjen (Og skru på wi-fi om det skulle være deaktivert)
slaekke's Avatar
Trådstarter
33 3
Takker for svar folkes! Jeg restartet den, og alle passordene tilbake til standaren Men jeg lagret en backup fil på pcen før jeg restartet den (sånn at jeg skulle slippe å åpne alle portene igjen), og når jeg lastet opp den backupen etterpå var passordene med underlig nok:S Men uten backupen var passordene standar
Hvis du søker rundt på forumet så har en bruker(trur det var ranvik) laget en decode tabel for password ut fra config fila.