Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1736
Hei apple freaker
Jeg har i de siste ukene jobbet med et nytt minecraft-spill i redstone, som jeg kaller Mortcopter.

Spillet går ut på at du styrer et "helikopter" (to pixler på en skjerm), og må styre unna objekter som kommer i din vei.

Har skrevet en lang artikkel på Minecraftforum, så gidder ikke å skrive så alt for mye her. Hvis du er interessert i å vite mer, hopp over til tråden jeg lagde der

Det har seg også slik at jeg har en server med 16 GB RAM liggende hjemme, så jeg tenkte "hvorfor ikke vare sette opp en minecraft server på den og ha spillet der?"
Så det har jeg gjort. Hvis du vil prøve spillet selv, bare gå til serveren med IP 84.215.96.162:25567 i minecraft.

Det har seg slik at jeg er på hytta akkurat nå, og eneste tilgjengelig Internett er 3G på mobilen, så jeg kan ikke lage en film av spillet selv. Hvis noen kunne være så vennlig å lage en video, gjerne med engelsk (eller norsk for den del) commentary, hadde det vært fantastisk

Hadde vært veldig kjekt med noen tilbakemeldinger
Og forresten, om noen kunne skrive en reply til MC forum tråden hadde det vært fint; jeg ønsker nemlig å holde den i live så lenge som mulig.

EDIT: glemte å legge til Reddit-innlegget jeg skrev:
http://www.reddit.com/r/redstone/com...o_a_new_level/
Sist endret av Mort96; 24. juli 2012 kl. 01:20.
Jeg logget på for å teste det ut, men det virker som om jeg må ha en rar valuta for å spille helikopterspillet ditt? Bekfreft/Avkreft dette
Mort96's Avatar
Trådstarter
Nei, du må bare koble til, gå inn i kontrollrommet på et av spillene og trykke på startknappen.

Hva er det som får deg til å tro at en må ha en slags valuta?
Blei litt nysgjerrig nå
Der hvor jeg startet var det et skilt "Entry 2000EC$"

Hvor er kontrollrommet?

Kritikk: Endte opp i ødemarken, hakket en blokk med jord fra et eller annet "hus". En plain jordhus uten noe inni. Bare vann og is. Ble teleportet til et sted med 150skilt hvor det bare sto piss. Det holder med et par skilt.
Sist endret av elitenilo; 24. juli 2012 kl. 01:41.
Mort96's Avatar
Trådstarter
Da tror jeg du har endt opp på helt feil server xP
Det skal være en superflat-map med en slags sandstone-vei, og to store spillmaskiner som det er rimelig vanskelig ikke å få øye på
Sist endret av Mort96; 24. juli 2012 kl. 01:42.
Haha. Link meg ip!
Dette var bare latterlig merkelig. 20 folk som løper rundt og skriker "poolparty"
Mort96's Avatar
Trådstarter
IPen er som jeg skrev i OP:
84.215.96.162:25567
Sist endret av Mort96; 24. juli 2012 kl. 01:47.
Kommer inn men er ikke noe kontroll rom her
Håper du satt opp WorldGuard eller har backups av mapet i tilfelle griefere.
Mort96's Avatar
Trådstarter
Ja, har satt opp WG, worldborder og groupmanager.
Eneste griefers kan gjøre er å chatte
High Magus
10100's Avatar
Det går helt greit å starte spillet, men jeg forsto ingenting av det.
Hastighet på linja di?
God nok. titegn
Mort96's Avatar
Trådstarter
Sitat av iskrem Vis innlegg
Hastighet på linja di?
Vis hele sitatet...
70 ned og 10 opp
Burde hatt litt mer opplastinghastighet, men slik er det nå ikke

Legger merke til at en del har problemet med å forstå hvordan det virker; må legge ut en slags tutourial-video når jeg får tid

Forresten, kjempe-typo i første linje: mente selvfølgelig "Alle freaker" og ikke "Apple freaker"
Her har det nok vært en overivrig iPhone-autocorrect.
Sist endret av Mort96; 26. juli 2012 kl. 02:03.
Imponerende spill! Vet du hvor mange timer du har brukt på lage det?
Mort96's Avatar
Trådstarter
Gikk til serveren nå, og fant ut at spillet rett og slett ikke virket helt som det skulle

Jeg har fikset problemene nå gjennom litt prøving og feiling, og litt leting etter steder hvor repeaters er "stuck" fordi at chunks har blitt unloadet.

Spillet virket perfekt da jeg lagde det på RDF-serveren (Redstone Development Foundation = en awesome redstone server), og så importerte jeg det til serveren min, og testet bare det grunnleggende, som f. eks. om det startet. gikk jo ut ifra at redstone virket likt på min server som på RDF, men den gang ei.
Jeg har ikke hatt tid til å teste spillet skikkelig før nå da jeg er på hytta i sommerferien og har rimelig aktive dager.

Som sagt er problemene fikset nå. Hvis du var på serveren og trodde jeg var gal som kunne mene at det makkverket som viste seg på skjermen var et spill, så har du nok grunnen her
Jeg anbefaler alle å gi spillet en ny sjanse.

GreenRay: Jeg vet ikke, men det har jo gått med en del dager og uker foran PC-skjermen
Åssen du har fått til det der skjønner jeg ikke må ha vært jævlig mye jobb jeg sugde i spillet ditt da, men det var artig
Mort96's Avatar
Trådstarter
Alright, laget en video:

http://www.youtube.com/watch?v=78iwr...&feature=g-upl

Vet noen hvordan en legger til "klikkbare lenker" (en boks som tar deg til en nettside når du trykker på den) i en youtube film?

Forresten, takk LP88
Sist endret av Mort96; 27. juli 2012 kl. 21:36.
det var et veldig bra spil
Sist endret av janndavid; 28. juli 2012 kl. 03:02.
Mort96's Avatar
Trådstarter
Takk janndavid