Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 5034
Hei, jeg er 14 år og har funnet en del ting jeg vil kjøpe på eBay. Jeg har Visa electron fra sparebank1 om det har noe å si. Men hørt at mange snakker om dette SpendOn kortet man får kjøpt, så hvis jeg kjøper et spendon kort så kan jeg kjøpe ting på eBay med kortet?

Også er det noe med paypal. Vet noen om hvordan jeg kan kjøpe ting på eBay selv om jeg er 14 år?
SpendOn kort funker som et helt vanlig Visa kort, untatt fra 1 ting - det fylles bare 1 gang. Når det er tomt, kastes det. Det er et gavekort.
Å få registrert kortet til en PayPal bruker er noe hærk med mindre du har en bruker som allerede er verifisert.
Det går an å bruke kortet via PayPal, ja - men når du har brukt fler enn 4-5 SpendOn kort på den PayPal brukern må du verifisere brukern. Noe du ikke kan gjøre med et SpendOn kort.
Sist endret av WriteXRiot; 9. august 2012 kl. 15:04.
Vel, du må vel egentlig være 18 år eller eldre for å registrere PayPal og eBay-kontoer. Jeg har hatt konto begge plasser i snart 2 år, og er under 18, har ikke hatt noe problemer med det, så sålenge de ikke tar stikkprøver er det safe nok.
Fra PayPal's sider:
As of January 1, 2002, you must be at least 18 years of age to register for an account and use the Service. Additionally, if your credit report reflects an unacceptable level of risk, you will not be eligible to use the service.
Vis hele sitatet...
SpendOn er et pre-paid card, altså du fyller innpå en sum når du kjøper det. Når du da skal handle med det, virker det som et hvilket som helst bankkort. Det finnes allerede heaps med tråder om hvordan du registrerer kortet på en PayPal-konto, så søk og du skal finne. Her har du en tråd om det
Sist endret av Eplegutten; 9. august 2012 kl. 15:07.
Så hvis jeg kjøper SpendOn kort så har jeg alt for å kunne kjøpe på eBay?
Ja, i bunn og grunn. Men om du har nettbank, anbefaler jeg deg å gjøre en betaling der via "top up" istedenfor
Sist endret av Eplegutten; 9. august 2012 kl. 15:08.
Okei, må bare få skjønne dette. La oss si nå, jeg drar på narvesen, kjøper et kort med 200 kr. Jeg går på eBay og trykker kjøp og følger bare instruksene til Spendon kortet? MÅ det ha noe med paypal å gjøre? Jeg bare lurer :P
Nei, siden SpendOn bare er et kort, og eBay tar som oftest kun betaling via PayPal:

Først lager du deg en PayPal-acc, velger "update my credit card info". Videre skriver du inn all informasjon fra kortet, så skal egentlig PayPal-biten være unnagjort. Den vil mase om at skal verifisere kortet, men siden det ikke er et personlig bankkort trenger du ikke gjøre dette.

Videre handler du på eBay, og når du kommer til betalinga vil du bli videreført til ei PayPal-innloggingside. Logg inn, sjekk at alt stemmer, klikk deg videre og du har gjennomført betalingen
Sist endret av Eplegutten; 9. august 2012 kl. 15:15.
Ok, takkr så mye Tenkt å kjøpe meg 500 tobacco seeds for 2 $ elns, men håper jeg ikke foreldrene mine merker det i posten. Pluss at en tobakkplante ser jo ut som en vanlig plante, er jo bare redd for at hun skal merke når jeg høster dem :S
Oh, såpass ja. Bare vær oppmerksom på at tollvesenet er veldig glad i å konfiskere tobakksrelaterte greier når om dagen.
Er jo ikke ulovlig med tobakk, og det er jo bare frø. Tar dem det?
Sitat av random71455 Vis innlegg
Er jo ikke ulovlig med tobakk, og det er jo bare frø. Tar dem det?
Vis hele sitatet...
Nei, men man må a) være myndig b) fortolle tobakksvarer. Men det er ikke noe stress om de stopper det, de bare derper med telefoner og muligens brev for å så sende det tilbake.
Du trenger ikke logge inn på PayPal og registrere kortet, alle gangene jeg handler på nettet og bruker PayPal trykker jeg bare "Pay Without an Account" eller noe lignende, og da fyller jeg bare inn navn/addresse og kortinfo, så blir det betalt. Express Checkout heter det kanskje?

Sist endret av Dimergon; 9. august 2012 kl. 15:32.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Nei, men man må a) være myndig b) fortolle tobakksvarer. Men det er ikke noe stress om de stopper det, de bare derper med telefoner og muligens brev for å så sende det tilbake.
Vis hele sitatet...
Så jeg burde ikke bestille frøene da?
Jojojo, bestill frøene og håp på det beste

Dimergon: det der må da bli tungvint i lengden?
Beklager OT - Trodde SpendOn var borte fra butikkene jeg. Har ikke sett SpendOn på et år her i Bærum... Noen som vet om et sted som selger?
Sist endret av Fusjon; 9. august 2012 kl. 15:46.
Sitat av Fusjon Vis innlegg
Beklager OT - Trodde SpendOn var borte fra butikkene jeg. Har ikke sett SpendOn på et år her i Bærum... Noen som vet om et sted som selger?
Vis hele sitatet...
Kortene er tilgjengelig hos alle Narvesen og 7-Eleven butikker i hele landet.
Vis hele sitatet...
Kilde: www.spendon.no
Sitat av WriteXRiot Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Når jeg dro innom Narvesen sa de at de hadde stopped å selge. Merkelig, får lete andre steder da.
Lag deg en paypal med falsk fødselsdato.
Jeg vil bare komme med et lite tips siden jeg så at du skulle bestille tobakksfrø. Det er ikke noe problem og få de inn i landet, men problemet er og få de til å vokse. Fordi det først og fremst tar noen måneder før de vekser seg store og fine, og i tillegg så må de ha masse stell, som feks lys og vannes vær dag. Og nå når det nærmer seg mørkere tider så må du ha de inn med ei lyspære som står å lyser på de hele tiden. De må også høstes og tørkes hvis du i det hele tatt kommer så langt, men lykke til uansett
Jeg er under 18 år og handler stadig vekk med paypal. Har verifisert PayPal-konto. Ikke noe stress å registrere med falsk fødselsdato verken på eBay eller PayPal. Bare sett deg inn i PayPal og du er good to go.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Jojojo, bestill frøene og håp på det beste

Dimergon: det der må da bli tungvint i lengden?
Vis hele sitatet...
Handler ikke så ofte på nettet at det blir særlig tungvint for meg, nei.
Da får jeg dra å lete etter SpendOn kort imorgen da Håper det går så smood da :P
Unnskyld at jeg spør, men vis jeg har forstått det riktig, kan jeg som er 13 år gå på Narvesen eller 7 elven og kjøpe et speedon kort, å så bruke det som betaling/gavekort når jeg handler på ebay?
Sitat av Sauraman37 Vis innlegg
Unnskyld at jeg spør, men vis jeg har forstått det riktig, kan jeg som er 13 år gå på Narvesen eller 7 elven og kjøpe et speedon kort, å så bruke det som betaling/gavekort når jeg handler på ebay?
Vis hele sitatet...
Ja, du kan bruke det på alle nettsider og butikker som bruker Visa
Prøvde å overbevise mamma på en diskrè måte å skaffe oss en på, du verden så sur hu ble a gitt :P

Vi gikk faktsik forbi en som hadde et par stykker i hagen.
Sitat av Sjokomelk Vis innlegg
Ja, du kan bruke det på alle nettsider og butikker som bruker Visa
Vis hele sitatet...
men i "kassen" på ebay så står det ingen ting om speedon.. Det står bare at du kan skrive inn giftcards, teller speedon som et gavekort? Hvor det står en kode på kortet?
Jeg er også under 18, har Electron fra DNB. Har PayPal konto og det er intet problem, CVC koden står på mitt kort da. Gjorde det lettere...