Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2662
Hallo jeg har ett gammelt video kamera (8-10 år) den har kasetter og er analog kamera.

Lurer på hvordan jeg kan få disse inn på maskin? Er det noe jeg kan kjøpe inn å gjøre selv? evnt noen som gjør det for meg?

Takk for svar :]
Fvist du går til en bilde butikk tror jeg de fikser det for flitt penger
Trådstarter
53 3
Okey, veit du ca pris for 4-5 kasetter? : p 60 min hver
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Du kan også kjøpe ett kort med svideo/kompositt-inngang og spille det inn på pcen selv.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Om du gir oss informasjon om hvilket kamera det er (og gjerne slenge med hvilken type kassett) blir det lettere for oss å hjelpe deg. Om du har nok kassetter rettferdiggjør det antageligvis kjøp av ekstern... ting som man plugger kassettene i og kobler til PC-en, om det å koble kamera til PC ikke er en mulighet.
Trådstarter
53 3
TDK 8mm HS, HI8 mp 60 - Hvis dette sier dere noe, sjekket på butikk der skulle dem ha 250 kr pr kasett med 1 time, noe som blir dyrt når det er 5 kasetter. Noen som har andre forslag? Kameraet er Samsung VP-l750 hi8
Det er dette kameraet du har, sant?

http://www1.dealtime.co.uk/xPF-Samsung-VP-L750

Jeg ser det har en S-Video utgang og Composite (Video) + Audio (RCA)...
Har du et tv-kort på din datamaskin?
Noe sånt som dette?



Dersom du har det, kan du overføre fra kameraet til datamaskinen!
Dersom du har Windows xp eller høyere, kan du bruke Windows Movie Maker til å rippe filmene, her er en guide:
Capturing Video in Windows Movie Maker from Analog Sources

Analog capture is especially useful when you have older video content, such as VHS tape, and want to convert it to digital. Or you may have an older camcorder that only provides analog outputs, such as composite or S-Video. If you have this type of older equipment and want to get started in desktop video editing, analog capture is fine and is supported by Windows XP.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Turbolego; 16. februar 2010 kl. 12:54.
Trådstarter
53 3
Stemmer det, har ikke noe tv-kort men clas ohlson selger vel noe sånt billig?
En komplett løsning med kabel og eget program er AVERMEDIA Kabel til videooverførsel DVD EZMaker USB Gold C038 til 410 spenn...

Finnes nok en hav av andre løsninger til en brøkdel av prisen fotobutikken ville tatt...
Du kan besøke en random databutikk, forklare at du trenger et kort med s-video inngang slik at du kan rippe video fra ditt analoge videokamera til din pc med windows movie maker.
De finner sikkert noe som passser til en rimelig penge.
Sist endret av Turbolego; 16. februar 2010 kl. 13:06.