Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2955
Har sett rundt på Finn.no i det siste og jeg fant en leilighet som nesten er for god til å være sann. Den er lokalisert på Carl berners plass i oslo og den har nesten 60kvm 2-roms meget pent inventar og vi har fått tillatelse til å bruke stua som soverom nr 2. Jeg sendte han en mail på fredag og forklarte om situasjonen.

Dagen etter så fikk jeg et hyggelig svar av han: Hi,

Thank you for your interest.As you can see I have available the apartment located in , 0572 Oslo, with 2 bedrooms, 1 kitchen and 1 bathroom because I moved with my job in United Kingdom, London and I need money to pay the rent here.I purchased this nice apartment during a business trip to Norway with the intention of renovating it to a luxury state, then reselling it, but due to the market blockage and the international crisis, it is impossible for me to sell it right now, so I've decided to rent it.I would be happy to rent it to somebody who likes keeping it clean and tidy.I can rent you the flat for 5 years, and, if after the five years you would like to stay more, then we can renew the contract.I can also rent it for short periods (2 months minimum).The rent for 1 month is 7750NOK including all utilities (cold/hot water, electricity, wireless Internet, digital TV, 1 parking spot, dishwasher, microwave, refrigerator, washing machine).You can use my furniture, or you can use your own.You can move in the apt in the same day when you receive the keys. The only problem is that I `m the only person who have the keys but I hope that we will find a compromise. If you are interested please reply to my email address:
Thank you for your interest and I will look forward to hearing from you soon.
Good luck,

Senere på kvelden så sendte jeg følgende svar:

Well this was a pleasent surprise Thank you for responding!

We do definetly want this appartment and we would probably live there for 5 years if we got it. We like to think of us self as grown up people whos intention is to just work in oslo and try to relax in the sparetime We have quit alot furniture but we dont have any dishwasher. We are due to pay rent where we live now untill 1st of mars but i guess we could consider paying a double rent or maybe for half of february on your appartment too. The apprtment had 2 months deposit? I was hoping that the deposit could hold on untill we get the deposit out from our currently appartment i think it should be in early march.

Sorry if my english has misstypes hope you can ignore it btw, how come you have a norwegian name but you type in english? Anywayz, maybe we could arrange a meeting up in the flat so that we can see it and have a talk ^^ If it was to be in this week, it would have to be before 14.00 since im working every evening


Så når jeg kom hjem fra jobb i kveld så hadde jeg fått svar hvor han foreslo at vi måtte bruke TNT ( noe alà FedEx osv) for å få dealen i boks.. jaja dere kan se svaret jeg fikk i dag her:

Hi,

Thank you for your reply but the matter is that I'm in London already. Like I have inform you before, the price you shall pay for one month of rent will be 7750NOK, with no extra taxes to pay. The money, I want to revive it monthly to my bank account, so I hope it will be no problem for you to wire the money to my bank account. The apartment is ready for you, you will need only to receive the keys and the contract to check it, and see if you like it.
Obviously we need a way to complete this deal, that will allow us to make sure we receive what we are after. In order of that I have found a way for us to complete the deal safely and fast, and in this way you will receive the Keys in less than 3 days, if you move fast as well. The solution is provided by a company called TNT which is similar to FedEx, DHL or UPS, which will handle both payment and delivery of the Keys.
I have found a procedure that will allow you to pay for the rent of the apt only after you will receive the keys of it and through this way you will see it and decide if you will stay in the apt or not before I receive my payment.Please click on the link bellow to the TNT website to see how we can complete the deal safely and fast directly from the website of the company where the procedure is explained: http://www.tnt.com/express/en_gb/sit..._delivery.html
Let me know if you are interested please because I really need to take care of this matter by the end of this week or the beginning of the next one.





såååå....

Det jeg lurer på da er om tråden her kan få være oppe til i morra tidlig så jeg kan få litt inputs fra folk som kanskje har snubbla over TNT, eller noe lignende greioer før.. er det legit?? kan legge til at jeg virkelig har lyst på denne leiligheten her pga av forskjellige grunner
Er ikke 7750/mnd veldig billig for en pen 60m2 leilighet relativt sentralt i Oslo?
Jo det er neesten litt for bra til å være sant.. Lignende leilghet i samme blokka gikk for 11.500 i mnd. Så denne dealen er absolutt helt knall Men er den til å stole på?? Hvis jeg må bruke hele lønna mi nå på og betale dobbelt opp kun for å bli pult så blir jeg forbanna!

Hvordan funker det? Hvis jeg får nøkklene i lomma før jeg betaler(?) og jeg kan dra opp ditt å se på den så kan ikke han scamme meg noen dager etterpå? Hvordan isåfall?
Sist endret av Mr.Bukse; 5. februar 2013 kl. 00:37.
<?=getUserTitle()?>
Om jeg ikke husker helt feil, så er det TNT Apple bruker for å levere greier du har bestilt fra Apple Store
Dette er jo en klassisk scam. Du vil aldri motta noen nøkler fra England.
Sist endret av Sjølvaste; 5. februar 2013 kl. 00:43.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Dette er en klassisk scam. Du vil aldri motta noen nøkler fra England.
Vis hele sitatet...
I siste svaret hans så skrev han det 2 ganger om jeg ikke tar helt feil. At jeg skulle få se leilgheten før jeg betalte.. Jeg velger å holde på trua i noen minutter til! Er det noen som vet hvordan et slikt opplegg vil funke?
En sjeldent åpenbar bløff.
Feil pris og manglende depositum.....??

Normalt ved leie av leilighet starter med enighet mellom eier og leier.
Deretter fortsetter det hele hos eiers bankforbindelse, hvor depositumet settes på konto i leietagers navn til eiers kostnad.

Med i banken har dere en på forhånd skrevet og signert kontrakt, gjerne av standard type.
Denne regulerer leie og oppsigelsestid og alt annet dere må være enige om.

Han tilbyr ingenting av dette, men vil ha forskuddsleie på fedex...

Vi freaks lar da oss ikke lure av slikt, gjør vi vel?
Dette minner mye om andre tilfeller jeg har sett på sol.no av folk som har blitt lurt fra utleiere som bor i London ligsom.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
En sjeldent åpenbar bløff.
Feil pris og manglende depositum.....??

Normalt ved leie av leilighet starter med enighet mellom eier og leier.
Deretter fortsetter det hele hos eiers bankforbindelse, hvor depositumet settes på konto i leietagers navn til eiers kostnad.

Med i banken har dere en på forhånd skrevet og signert kontrakt, gjerne av standard type.
Denne regulerer leie og oppsigelsestid og alt annet dere må være enige om.

Han tilbyr ingenting av dette, men vil ha forskuddsleie på fedex...

Vi freaks lar da oss ikke lure av slikt, gjør vi vel?
Vis hele sitatet...
Lurer på om jeg skal sende han et svar å referere til de spørsmåla der. Det kaaaan jo hende at det er legit? hehe :P gir tilbakemelding her obv før jeg logger inn på nettbanken da lønna tikker inn den 7ende
.I purchased this nice apartment during a business trip to Norway with the intention of renovating it to a luxury state, then reselling it, but due to the market blockage and the international crisis, it is impossible for me to sell it right now, so I've decided to rent it.
Vis hele sitatet...
Øh, umulig å selge leilighet på Carl Berner nå?
Sitat av Mr.Bukse Vis innlegg
I siste svaret hans så skrev han det 2 ganger om jeg ikke tar helt feil. At jeg skulle få se leilgheten før jeg betalte.. Jeg velger å holde på trua i noen minutter til! Er det noen som vet hvordan et slikt opplegg vil funke?
Vis hele sitatet...
Bare behold trua du, eller lat som....

Da får du se "modus operandum" og lært deg et og annet om svindel.

Han kommer til å vise deg bilder og bla bla bla fra denne leiligheten.
Men han er veldig opptatt og kan ikke komme til Norge som avtalt, han har fått tilbud om høyere pris fra andre som er villig til å sende penger.

Du kan sikre deg denne billige fete leiligheten, bare du slår til raskt.

Uansett hva du velger, håper jeg du gir oss en oppfølging.
Jeg leste om noe lignende i avisen. Scam.
kan du ikke bare søke opp adressen på gulesider å få navnet på eieren og derretter prøve å ringe denne personen?
http://www.tnt.com/corporate/en/site...net_fraud.html
Fraudulent communications typically concern requests for advance wire transfers of money to pay for goods ordered on the internet, before the goods will be allegedly shipped by TNT Express. Or it concerns messages that request an advance payment before the release of some lottery prize, or for apartment keys..
Vis hele sitatet...
Drit i denne du.
Sist endret av DumDiDum; 5. februar 2013 kl. 00:57.
Sitat av Mr.Bukse Vis innlegg
Lurer på om jeg skal sende han et svar å referere til de spørsmåla der. Det kaaaan jo hende at det er legit? hehe :P gir tilbakemelding her obv før jeg logger inn på nettbanken da lønna tikker inn den 7ende
Vis hele sitatet...
Kan du ikke fortsette å være interesert, så kan tråden ha som prosjekt å lure denne "sleipingen" mest mulig

Hvis vi er flinke kan vi koste han både penger og bryderi.
For inspirasjon: http://ebolamonkeyman.com/

Vi kan jo begynne med å se om han er villig til å forlenge de korte fristene han kommer til å sette for deg.
skrev og spurte om følgende:
Hello back. Since i dont want to be a victim and get scammed, as im shure you can understand, i need to know more details regarding my safety. I do not know how this process is supposed to go down but i can assure you that i can pay 7750 NOK before the weekend if you can give me better details on how we can make this a regular/legit deal.. Do we have to open up a safe deposit account in your name in your bank? And how does the deal with TNT and the payment go down? Do we get the keys without having to pay for them when we get them, then we can go up there and see if the keys are working and everything looks ok before we decide?
I hope we can sort all of this within the next couple of days and im looking forward to your respond
Best regards
Sitat av Mr.Bukse Vis innlegg
skrev og spurte om følgende:
Hello back. Since i dont want to be a victim and get scammed, as im shure you can understand, i need to know more details regarding my safety. I do not know how this process is supposed to go down but i can assure you that i can pay 7750 NOK before the weekend if you can give me better details on how we can make this a regular/legit deal.. Do we have to open up a safe deposit account in your name in your bank? And how does the deal with TNT and the payment go down? Do we get the keys without having to pay for them when we get them, then we can go up there and see if the keys are working and everything looks ok before we decide?
I hope we can sort all of this within the next couple of days and im looking forward to your respond
Best regards
Vis hele sitatet...
Der spørs det om ikke vi gikk glipp av litt moro.

Slike scams har fellestrekk fra alle markeder, om det er prostituerte barn, knark og lignende hvor dette foregår på daglig basis og etterlater seg blakke "kunder".

På finn foregår det på akkurat samme måten.
De har et ufattelig bra tilbud og kommuniserer frem og tilbake rundt dette.

Under komunikasjonen skal du: få tillit til svindleren og fristes enda mer.

Hvis du skal kjøpe knark får du en overraskelse om at du må sende med penger.
Ja for du slår vel til på det gode tilbudet?

Hvis du er dum og ekkel nok til å la deg lure til å tro du kan betale for å knulle et barn.
Vel, som taxikusk var jeg vitne til to norske unge menn avtale kjøp av 12 årig jenta av en "superkjent" "sigøynersvindler".

Jeg så aldri slutten på den, men jeg så dem forsvinne inn i en campingvogn på en campingplass.
Jeg så ikke den velkjente svindleren forsvinne med en bunke tusenlapper "for å betale faren" jeg så heller ikke fem digre sigøynere entre den campingvogna med spørsmålet "hva faen gjør dere her".
Jeg så heller ikke gutta få juling..........


Selv takket jeg nei til kjøp av conteinere fulle av sprit og sigaretter, billige heroinkilos var heller ikke noe for meg


Jeg syns absolutt vi skal ta et slikt tilbud som gis i denne tråden og dra svindleren i alle retninger mens vi utdanner oss selv og tar mot og tid fra en svindler av tarveligste sort.
Janei, jeg har ikke tid til å leke meg rundt med en eventuell svindler. Jeg må finne meg et sted å bo! Og selvfølgelig vil jeg ikke slå til eller gi han noen penger hvis jeg føler et snev av tvil, selv om jeg kanskje ikke antydet det i mitt siste svar til han (svindlern). Vi får se hva han svarer i morgen Uansett takker for alle inputs jeg er kanskje en ganske lettlurt kar men heldigvis så viste jeg at dette ville mann finne fort ut av ved hjelp av freak
Sitat av Mr.Bukse Vis innlegg
Janei, jeg har ikke tid til å leke meg rundt med en eventuell svindler. Jeg må finne meg et sted å bo! Og selvfølgelig vil jeg ikke slå til eller gi han noen penger hvis jeg føler et snev av tvil, selv om jeg kanskje ikke antydet det i mitt siste svar til han (svindlern). Vi får se hva han svarer i morgen Uansett takker for alle inputs jeg er kanskje en ganske lettlurt kar men heldigvis så viste jeg at dette ville mann finne fort ut av ved hjelp av freak
Vis hele sitatet...
Da vet du at du skal forvente: standard kontrakt, minst.
Depositum på konto i ditt navn, på eiers regning (minst 600,-)

Og en eier som respekterer at hans/hennes invisteringsobjekt nå har blitt din bolig frem til kontrakten er oppsagt.
Eier har m.a.o. ikke adgang til din bolig uten å varsle deg i god tid.
Eier har også ansvar for alt som er spesifisert i kontrakten, for du husker selvfølgelig å ta med hvitevarer og slikt der.

Film gjerne også leiligheten ved overtgelse.
Utleiere elsker å plyndre uerfaren ungdom for depositumet, du risikerer skylda for ting som aldri har eksistert og vedlikehold som ikke er ditt ansvar.

Med et fokus på slitasje og skader ved overtagelse samt eier på video, slipper du å betale for noe du ikke skal.

PS! Til TS og eventuellt andre lesere, gi oss en svindler, please
De spiller på det samme hver gang og de er som regel veldig enkle å spille tilbake.
Du lokker nemlig med penger og vilje, likt i både i-land og u-land og jeg m¨si jeg er litt skuffet over at ikke enhver freak ser dette.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Da vet du at du skal forvente: standard kontrakt, minst.
Depositum på konto i ditt navn, på eiers regning (minst 600,-)

Og en eier som respekterer at hans/hennes invisteringsobjekt nå har blitt din bolig frem til kontrakten er oppsagt.
Eier har m.a.o. ikke adgang til din bolig uten å varsle deg i god tid.
Eier har også ansvar for alt som er spesifisert i kontrakten, for du husker selvfølgelig å ta med hvitevarer og slikt der.

Film gjerne også leiligheten ved overtgelse.
Utleiere elsker å plyndre uerfaren ungdom for depositumet, du risikerer skylda for ting som aldri har eksistert og vedlikehold som ikke er ditt ansvar.

Med et fokus på slitasje og skader ved overtagelse samt eier på video, slipper du å betale for noe du ikke skal.

PS! Til TS og eventuellt andre lesere, gi oss en svindler, please
De spiller på det samme hver gang og de er som regel veldig enkle å spille tilbake.
Du lokker nemlig med penger og vilje, likt i både i-land og u-land og jeg m¨si jeg er litt skuffet over at ikke enhver freak ser dette.
Vis hele sitatet...
Lokker med penger og vilje? Slik jeg forstår det så vil han få det her i boks like fort som meg :P Takk for tips btw skal passe på å filme og være obs hvis det hele ender opp med at jeg har fått meg en bra deal!
Sitat av Mr.Bukse Vis innlegg
Lokker med penger og vilje? Slik jeg forstår det så vil han få det her i boks like fort som meg :P Takk for tips btw skal passe på å filme og være obs hvis det hele ender opp med at jeg har fått meg en bra deal!
Vis hele sitatet...
Haster alltid
Det første sikre symptom er at den prekære fristen kan strekkes.

I et slikt spill skal du huske at du har penger, svindleren vil ha dem.
Svindleren snur på din forståelse og får deg til å "stresse".

Tilbudet er godt og du vil ha det.

Spillet handler alltid om følelser, du vil ha den fete kåken og har penger.
Dette vet han, det er selve inngangsbilletten.
Du kan gjøre deg selv en stor tjeneste, legg ballen død.

Fikk akkurat samme mailen som du viser til i første posten din for noen få måneder tilbake, i en helt annen by. Jeg luktet fort lunta da personen bodde i England, bla bla bla. Er du lettlurt så fortsetter du, er litt lur så gir du en lang faen i hele opplegget. Jeg kan garantere deg at du sitter med skjegget i postkassa overfører du penger.

Tuller ikke. Fikk akkurat samme mailen som du viser til i første posten.
Okok da blir det å lete videre på finn.no også får jeg vel lese et morsomt svar fra scammern i morra engang da hehe
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Kanskje litt off topic, men er det norske folk som holder på å svindle på finn eller det det utlendinger fra andre land? Tenker type Nigeria scam o.l.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Umulig å selge leilighet pga dårlig marked? Han har nok ikke justert teksten sin i henhold til det norske markedet
Snakka med samme type kar i fjor, er scam. En venninne av søstra mi har også snakket med samme karen. Akkurat samme mail som ble sendt osv.
Dette har stått i avisene flere ganger de siste åra.
Folk fra "london" som skal leie ut leiligheter her i Norge og mener at de ikke får solgt, så den eneste utveien er å leie osv.
Bare å leite videre etter leilighet TS
Jeg skjønner enda ikke at folk går på dette her. Haha.