Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3097
Hallo ja


Har tenkt og lage min egen bong, ikke bare sånn jalla med flaske og rør.


Har dreid min egen bowl og rør, Nå trenger jeg bare selve " tanken " altså røret som herligheden skal samle seg opp i, Lurer da på hvor jeg får kjøpt dette?


Og. Åssen kan jeg finne ut om det er bra eller dårlig hasj jeg får ?



Takker for svar :=)
Sitat av Lhem Vis innlegg

Og. Åssen kan jeg finne ut om det er bra eller dårlig hasj jeg får ?
Vis hele sitatet...
Røyk det? Titegn
Brenn på hasjen din å se om den bobler! bobler den fort er den som regel god. hadde jeg vært deg hadde jeg tatt en tur til Christiana eller Amster for å se hvordan god varer skal se ut og lukte Når det kommer til bongen, kan du forklare litt nermere hva den "tanken" eller røret er? så kan jeg sikkert hjelpe deg
Lhem's Avatar
Trådstarter
tenk en vanelig vannbong, Og det røret, Som oftest pleier og være gjennomsiktig, lyseblått ellernoe..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Rør får du jo kjøpt på div byggevarebutikker, men det blir vanskeligere å finne gjennomsiktige om det er det du hadde i tankene, du kan jo søke opp PVC forhandlere i byen din og ringe rundt.

Du kan også se i Den store bong og røykeutstyr tråden, den er pakket full med gjør-det-selv bonger.

Angående kvaliteten har vi en utmerket tråd om det her og der finner du også denne posten.
Åja det røret der ja! hmm, greit å ha gjennomsiktig så det blir lettere å vaske osv. Tror Dodecha er inne på noe med byggevare butikker. ta mål av åpningen på det du har laget og dra til butikken og se størrelser. skulle det ikke passe, så tilpass, får bare håpe du får tak i gjennomsiktig rør. Fikk også en annen ide, høres kanskje litt rart ut, men sånne marsvin tuneller i dyrebutikken? eller da blir det jo mye dyrere enn å kjøpe en bong istedet? kan ihvertfall råde deg til og bestille brønn og rister over nett slik at du kan bytte rist jevnlig
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Hvis du skal kjøpe utstyr til å lage en bong hvorfor i all verden ikke bare kjøpe en bong?
Sitat av Eucaa Vis innlegg
Røyk det? Titegn
Vis hele sitatet...
Prakteksempel på at det ikke finnes dumme spørsmål, bare dumme svar!

Til trådstarter! en god måte for og sjekke om det er god bønne er å ta en liten klump (fyrstikkhodestørelse) og ta flammen så vidt borti klumpen, tar den fyr etter 1 - 4 gang med lightern er det mye olje i den som vil si at det er god bønne, spessielt om flammen vokser seg større. Tar den ikke fyr og bare står å gløder har du nok fått noe søppel som det flommer av i landet her!! God hasj pleier også ha en sterk aroma. Finnes også typer som er knall som ikke tar fyr, men står den å bare gløder vil jeg ikke kalle det for jackpot akkurat =)
Sitat av lex123 Vis innlegg
Hvis du skal kjøpe utstyr til å lage en bong hvorfor i all verden ikke bare kjøpe en bong?
Vis hele sitatet...
er vel mye kosligere å fyre på en bong du har laget selv? det er jo stoner Creds også
Lhem's Avatar
Trådstarter
Ja. Er noe med det og lage bongen selv. Haha, Den forrige bongen var SPESSIELL! XD. Trengte ikke noe og le av da ettersom bongen var laget av flaske Stort rør og som kledning var det ekte kaninpels kledd helt rundt XD, den var smuud og holde i.
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
er vel mye kosligere å fyre på en bong du har laget selv? det er jo stoner Creds også
Vis hele sitatet...
Vil heller røyke av en heftig RooR bong enn å røyke av en hjemlaga bong.
Men det er da meg!
Sitat av imba Vis innlegg
Vil heller røyke av en heftig RooR bong enn å røyke av en hjemlaga bong.
Men det er da meg!
Vis hele sitatet...
Det at den er hjemmelaget betyr vel ikke at den er dårligere? da kan du jo forme den akkurat etter din egen smak. Man må jo selvfølgelig virkelig legge sjelen i det for å få den perfekt da. Tidkrevende og sikkert dyrere til syvende og sist, men garantert verdt det hvis man får det til
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Det er helt greit å lage hjemmelaget bong sålenge det er en skikkelig en.

Cola-flaske med hageslange og aluminiumsfolie er både helsefarlig og teit å røyke på.

Det viktigste er nok brønnen, bruk helst en skikkelig bowl/downpipe fra f. eks akryl eller glassbong.
hehe jaja det har du rett i lex. Sølvpapir er nødløsning og ikke noe bra for lungene i det hele tatt. Beste er vel og bestille en brønn og en god del rister for å ha liggende
Hoho! Nei.....

Det finnes veldig mange forskjellige hasjtyper i verden så det nytter ikke med en spesifikk metode for å kvalitetsbedømme hasjen.

Om man har erfaring så er lukt det safeste man kan dømme etter.
ja det er sant, men om den bobler er en grei måte å sjekke den på hvis den ikke er greit myk da.
Hasjen som jeg kjøpte her om dagen var bra smuud . like myk som en freia karamell

Men on topic , hvorfor ikke lage en bong som denne : http://www.bongs7.com/thumbs/73.jpg
Digital nomade
trippy's Avatar
Kjøp en flaske voss vann. Drill et hull med diamantborr eller noe lignende og bruk en bowl som lex linka til lenger opp her.
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
mer populært kalt akers elva
Vis hele sitatet...
erre den som rant oppover i gamle dager pga gutta sto der med virre staga sine?
Elva hasj er downer . Dårligere kvalitet skal du se lenge etter :P
Måtte jo ha litt over grammet for å bli skakk da -_-
Sitat av take'a'hit! Vis innlegg
Det at den er hjemmelaget betyr vel ikke at den er dårligere? da kan du jo forme den akkurat etter din egen smak. Man må jo selvfølgelig virkelig legge sjelen i det for å få den perfekt da. Tidkrevende og sikkert dyrere til syvende og sist, men garantert verdt det hvis man får det til
Vis hele sitatet...
Jeg synes alt annet enn rullepapir/blunt og glass blir fælt å røyke av jeg. Om det skal være en bong så må det være av glass, og det er vel ikke umulig, men tror(?) nok at det skal litt ekstra til for å lage en flott bong av f.eks ei vase.

Tar meg heller tiden til å bestille meg en bong på EDIT ; )
hehe ;D drømme situasjonen er jo en perfekt hjemmelaget, en prerolled joint, en prerolled blunt eller 2 og en kjøpt megabong på bordet! da er kvelden fin! så har du friday filmene klare sammen med litt munchies det må være kvelden sin det!
Sitat av Lhem Vis innlegg
Åssen kan jeg finne ut om det er bra eller dårlig hasj jeg får ?
Vis hele sitatet...
Somoftest bobler den myke hasjen hvis den er bra. Den harde typen er bedre jo lysere den er.
Det er det jeg har hørt.
ArbeidsledigProletar
Sitat av chillfish Vis innlegg
Somoftest bobler den myke hasjen hvis den er bra. Den harde typen er bedre jo lysere den er.
Det er det jeg har hørt.
Vis hele sitatet...
Det er nok bare noe du har hørt, for det der trenger ikke stemme i det hele tatt.
Sitat av imba Vis innlegg
Jeg synes alt annet enn rullepapir/blunt og glass blir fælt å røyke av jeg. Om det skal være en bong så må det være av glass, og det er vel ikke umulig, men tror(?) nok at det skal litt ekstra til for å lage en flott bong av f.eks ei vase.

Tar meg heller tiden til å bestille meg en bong på EDIT ; )
Vis hele sitatet...
En venn av meg lagde hull i en glassvase med diamantborr. Vasen hadde til og med utvidet bunn slik mange kjøpbonger er laget. Rør og bowl var bestilt fra nett pga akkurat disse delene er vanskelig og lage bra hjemmelaget.

Bongen var topp og røyke fra, men de fleste glassvaser er lett knuselig i sammenligning med solide roor bonger.

Personlig foretrekker jeg lett en roor bong, men hjemmelaget bonger kan man jo skryte av og det er ett morsomt prosjekt.
Sitat av Lhem Vis innlegg
Og. Åssen kan jeg finne ut om det er bra eller dårlig hasj jeg får ?
Vis hele sitatet...
Selv har jeg et par ting jeg ser etter:

1. Er den myk?

Dette gjelder ikke sorting, da all sorting god som dårlig er myk og fin. Med det meste annet derimot er det ofte et godt tegn at du kan bøye og bryte opp hasjen. Det finnes dog veldig god hasj som er steinhard, men denne er ofte hard på en annen måte enn tørr, 'støvete' hasj.

2. Bobler den?

Brenn litt med lighter og se om det begynnerå boble der du brenner. Veldig god hasj eser også ut på det området du brenner, så om det bobler og utvider seg er det et godt tegn.

3. Tar den fyr?

Som nevnt over er det et godt tegn om hasjen tar fyr og deretter brenner med større og større flamme. Om hasjen ikke brenner i det hele tatt men gløder er det tørt.

Du kan også lukte forskjell på god og dårlig hasj, men det er noe du må kjenne forskjellen på selv.