Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3546
Vet ikke helt om jeg er på rett katergori her...

heisann, dette virker sikkert veldig rart, men spør av ren nyskjerrighet...
Jeg og dama hadde en liten kosekveld, jeg overasket med litt (ca 20 telys)...

Jeg kan legge til at rommet var nokså "innestengt" lite lufting altså..
Etter en god stund begynte jeg å føle meg jævlig rar, samme gjorde hun, hun ble nesten "full" eller fjern, av en eller annen grunn. etter en stund tenkte jeg at det kanskje kunne være telysene, og blåste dem ut, lukka opp døra og vinduet og fikk gjennomtrekk, etter 10-20 sekunder gikk den rare følelsen bort...

Kan det være røyken eller et stoff i telysene som kan å gitt den følelsen? jeg følte meg skikkelig fjern, nesten som om jeg hadde røyka weed, bare ikke så loka, kinda...

regards, mr. wierdo.
Sist endret av thimzity; 21. november 2010 kl. 00:31.
hmm la meg se, lite rom ingen/lite utluft/innluft kombinert med masse telys som slurper i seg oxygen som mann med jåen?
kanskje dere var på vei til perleporten
Sist endret av svirrevapp; 21. november 2010 kl. 00:34.
Mangelen på oksygen kan ha vært grunnen til dette?
kan også å vært eventuell parafin damp?
luktet det noe i rommet?
lys trenger luft for å brenne. Og et tegn til at dere ble svimmel kan være pga lite okysgen, som forsvinner fra luften når dere puster. Om det er det som har skjedd nå kan jeg ikke si noe om, men vet at for lite okysgen fører til at man blir svimmel, og kroppen besivmer etter en stund pga for å spare mere oksygen.
Det ante meg... Er fullt klar over at lys trenger oksygen for å brenne... Men det var ikke en type svimmelhet, og mangel på oksygen, det var mer en slags "fjernhet" tankene mine ble plutselig rare og fikk smånoya i og med at jeg ikke skjønte hva som skjedde.

Menn takk for gode og raske svar!
Hehe. santsant! Kan det ha noe med at parafindampen er tyngre enn oksygenet? i og med at vi lå på gulvet? oksygenet steg opp og perafinen la seg som en hinne nede ved gulvet, i en blanding av oksygenmangel? serr, skummle greier.
Hmm, er enig med de andre her. Men dette kan ikke være en vanlig dødsårsak her i landet? Har aldri hørt om noen som har krepert av det..? De fleste innser vel at noe er galt før mannen med hjåen kommer. Det er verre med gass..det tar mange liv.
Det kan jo være kombinasjon av lite oksygen/dårlig luft, og avgasser fra telysene som har gjort dere litt omtåket. Men det blir nok bare gjetning fra min side også.
Jepp. man kan vel trygt si at det er farlig. Jeg tror nok jeg husker å ha litt gjennomtrekk neste gang jeg skal overraske kjerringa:P
Garantert mangel på oxygen. Ingen virkestroffer i stearin som gir "rus".
Sist endret av Niteandfog; 23. november 2010 kl. 15:13.
Det var nok Kullosforgiftning
De brennende lysene danner karbonmonoksid ved ufullstendig forbrenning, altså når det er lite tilgang på oksygen.

Edit: Skrivefeil
Sist endret av akhbar; 23. november 2010 kl. 15:40.
det dannes en del CO2 og H20 når man brenner stearin. Oksygen mangel kan være årsaken til følelsene, men det kan også være CO2'en.
Har lest en raport om en som ruste seg på CO2. Men tror han trengte en del konsentrert CO2 for å få virkning.
Mangel på oksygen, kan slå av noen funksjoner i hjernen midlertidig, og det kan ha sjedd hos dere også.
Sitat av svirrevapp Vis innlegg
hmm la meg se, lite rom ingen/lite utluft/innluft kombinert med masse telys som slurper i seg oxygen som mann med jåen?
kanskje dere var på vei til perleporten
Vis hele sitatet...
Denne karen har rett.

Parafin er et potensielt dødelig stoff, når de brennes, da det går over i gassform og oksygenet i lufta byttes ut. Noe som er grunnen til at du aldri skal tenne opp primus i telt, og alltid ha den under oppsyn. Du kveles med andre ord, og gassen kan gi en veldig "light-headed" effekt, noe i samme duren som å være på nedtur fra å være stein.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av brsbent Vis innlegg
Denne karen har rett.

Parafin er et potensielt dødelig stoff, når de brennes, da det går over i gassform og oksygenet i lufta byttes ut. Noe som er grunnen til at du aldri skal tenne opp primus i telt, og alltid ha den under oppsyn. Du kveles med andre ord, og gassen kan gi en veldig "light-headed" effekt, noe i samme duren som å være på nedtur fra å være stein.
Vis hele sitatet...
Nei, det blir på linje med å hevde at vatn er potensielt dødelig. Oksygenmangel er dødelig, men CO2 er ikkje dødelig om det også er oksygen til stede. Ruseffekten stammer også fra oksygenmangel.

CO er derimot en giftig gass, fordi den binder seg bedre til blodlegemer enn oksygen gjer.